Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

isiklarda stop etmek zararli midir?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Alıntı AzRaİL42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabi

    -Olay Şundan İbaret Türkiye'mizin Yolları Belli Kısaca Her Yer Çukur Taş Vs. Yani Motor Devamlı Sekio Hopluo Ne Kadar Yawaş Olsakta En Ufak Bi Taş Darbesi Bile Sıfır Motorda Sekmanda Problemlere Yol Açabilio İlerde Yani Motoru Çalıştırıp İlla 48 Olucak Die Bi Kaide Yok Ama Maksimum 48 Saat İster 1 Haftada İster 2 Günde Doldurursun Orası Sana Kalmış Şimdi Motorun Parçaları Yeni Olduğu İçin Hatasız Alıştırmak Gerekio Parçaları Birbirine Kısaca Biz Buna Rodaj Diyoruz Eee Motor Darbe Almıo Bişey Almıo Sabit Duruo Rolantide Çalışıo Ve Belli Biyerden Sonra Motorun Sesinin Değiştiğinin Farkına Varırsın Zaten Yeni Rodajı Sağlam Ve Darbesiz Geçirmek Önemli 1000-2000 Km Yapmışssın Önemli Diil Parçaların Bir Biriyle Tam Oturması Önemli Olan En Ufak Sekmandaki Bir Sorun İlerde Motorum Nie Çekmio Sorusuyla Karşı Karşıya Bıkarır Onun İçin Parçaları En Güzel Isıtmanın Yolu Rolantidir.

    Not:Ben HavaLimanı Gibi Bir Yola Sahibim Diyosan Günlük 250 Km Yol Toplamda 2000 Km Yol İdealdir Ama Dediğim Gibi Kaymak Gibi Asfalt Lazım Kısaca...
    bu anlattığın rodaj uçak motorlarının alıştırma evresinde uygulanıyor sen yanlış yere yazıyorsun nasa.com.tr bu adrese gönder bunu. öğrenecek genc pılotlar okuyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    21 Haziran 2010
    Şehir
    Iraq Ebabil...
    Motosikleti
    Scoo AngeL...
    Anlatmak İstediğim Şu Kısaca Ama Laf'ı Çok Dolandırdınız Yani Rodaj'da Önemli Olan Motoru Sarsmamak Yani Kısaca Parçaların İçerde Düzenli Çalışırken Düzeninden Çıkarmamak İyi Madem Herkez Çok İyi Biliyosa Çıkın Köy Yoluna Rodaj Yapın Bide Kaymak Gibi Asfaltta Yapın Bakalım Ne Fark Oluo... Denemesi Bedava...

    Aradaki Fark Şu Yani

    -Motoru Sarsmak
    -Motoru Sarsmadan Rodaj Yapmak...

    Şu Motorlara En Büyük En Çok Zararı Veren Şey Yollarımızdır....Çat Çut Pat Küt Haydeee Sen Hissetmiosun Belki Ama En Ufak Bi Darbe Motorda Resmen Parçaların Sekmesine Sebeb Oluo....

    Not:600Cc Racing Makinayla Kros Yapan Gördünüz Mü Siz Hiç?<<Demek Gibi Bişey Yani...

    Neyse:Tartışmaya Gerek Yok Ben Fikrimi Beyaan Ettim İsteyen Katılır İstemeyen Katılmaz Tartışma Yaratıp Başlığın Amacını Bozmaya Gerek Yok.
    [COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
    Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]

  3. #23
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Yolların bozukluğunun rodaja olumsuz etkisi ancak seninde verdiğin dağ yolunda ss motorun rodajını yapmak için yüzlerce kilometre yol alırsan olur gibime geliyor..

    Neticede yollarımız bozuk tamam da her 10 metrede bir amortisörleri sıfırlayacak ölçüde çukurlar da yok..

    Cidden nereden öğrendin bu blgiyi ben de okumak ve öğrenmek adına merak ediyorum..

  4. #24
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Alıntı AzRaİL42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlatmak İstediğim Şu Kısaca Ama Laf'ı Çok Dolandırdınız Yani Rodaj'da Önemli Olan Motoru Sarsmamak Yani Kısaca Parçaların İçerde Düzenli Çalışırken Düzeninden Çıkarmamak İyi Madem Herkez Çok İyi Biliyosa Çıkın Köy Yoluna Rodaj Yapın Bide Kaymak Gibi Asfaltta Yapın Bakalım Ne Fark Oluo... Denemesi Bedava...

    Aradaki Fark Şu Yani

    -Motoru Sarsmak
    -Motoru Sarsmadan Rodaj Yapmak...

    Şu Motorlara En Büyük En Çok Zararı Veren Şey Yollarımızdır....Çat Çut Pat Küt Haydeee Sen Hissetmiosun Belki Ama En Ufak Bi Darbe Motorda Resmen Parçaların Sekmesine Sebeb Oluo....

    Not:600Cc Racing Makinayla Kros Yapan Gördünüz Mü Siz Hiç?<<Demek Gibi Bişey Yani...

    Neyse:Tartışmaya Gerek Yok Ben Fikrimi Beyaan Ettim İsteyen Katılır İstemeyen Katılmaz Tartışma Yaratıp Başlığın Amacını Bozmaya Gerek Yok.
    azrailcim canım kardesım motorun içindeki parcalar nereye ucacak?? öyle sarsılmayla felan kırılıp cıkacak bi parca yok motorun içinde. komplike calısan bi makina bu istediğin kadar hopla zıpla hiç bi parcası kopmaz içinden.tartışmaya felanda girmiyoruz senin yaptığın rodajın motorlarla en ufak bi ilgisi yok onu anlatmaya çalışıyoruz

  5. #25
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    He deyin he.
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  6. #26
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    konu başlığı ışıklarda stop etmek zararlı mı ? olduğundan şu soruyu yöneltmekten kendimi alıkoyamıyorum...

    ışıkta stop etmenin faydaları nelerdir ? , daha öncede yakıt tasarrufu mantığı ile aynı konu açılmıştı...

    motorunuzu kısa süreli beklemelerde stop etmenizin ne size ne motorunuza faydası olmaz aksi gibi zararı olacaktır ki trafik içerisinde motorun stop edilmesi bence cehalettir.
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  7. #27
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    aslında bu oaly bana azda olsa mantıklı geldi sıfır hatasız rodaj gb birşey oluyo bu ve rodaj döneminde sürekli stop edip çalıştırmakta motora zarar verir evet parçalar langur sungur bungur dangur oynamıyo ama milimetrik olsada oynamalar oluyo.bu motorun rodajını sadece silindir ile değil parçalrın birbiriyle uyumu kısmında söz konusu olur.ama dendiği gb dag yolunda rodaj yapılamayacagı için bu konu ortadan kalmıs oluyor fakar su 48 saat rolanti cok takıldı aklıma ya açıklayıcı bir konu bulmak lazım. veya gerçekçiliğiyle ilgili.
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  8. #28
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslında bu oaly bana azda olsa mantıklı geldi sıfır hatasız rodaj gb birşey oluyo bu ve rodaj döneminde sürekli stop edip çalıştırmakta motora zarar verir evet parçalar langur sungur bungur dangur oynamıyo ama milimetrik olsada oynamalar oluyo.bu motorun rodajını sadece silindir ile değil parçalrın birbiriyle uyumu kısmında söz konusu olur.ama dendiği gb dag yolunda rodaj yapılamayacagı için bu konu ortadan kalmıs oluyor fakar su 48 saat rolanti cok takıldı aklıma ya açıklayıcı bir konu bulmak lazım. veya gerçekçiliğiyle ilgili.
    yahu zafer, de ki dz450 aldın, bunu dağ yollarında değil de asfaltta mı rodajlıcaksın? trafiğe çıkışı da yasak... değişik devirlerde ve yüklü şekilde olur ise en yüksek verimi alabiliyorsuz diye biliyorum.


    hadi ben bunları geçtim, resmi yarışlardaki ss motosikletler o yarışlar için özel üretiliyor diye biliyorum. peki onların rodajları nasıl yapılıyor? coq bu konuda yardımcı olabilir sanırım.
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  9. #29
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    işte ben de onu diyorum çelişki cok fazla valla bnm için en güzel rodaj

    gazı 4/3 den fazla vermemek sürekli farklı devir ve viteslerde kullanmak

    deviride 12.000 devir bir motorda rodaj zamnında 7.000-7500 deviri geçmemek

    orta karar uzun yol yapmak motoru yokusa surmemek

    ılk 500 kmde yag ve buji değiştirmek

    motor ilk alındıgında 30 dk ya yakın bir süre ilk çalıştırma anından itaber hiç gaz vermeden rolantide çalıştırmak
    ve her sabah en az 3 dk rolantide motor ısıtmak tır.

    bunun üstenede yapılacak fazla biş iyok sanırım. bnm görüşüm motorun en iyi çalışma rodaj ısınma oalyları bu şekilde olmalıdır.

    ayrıca ilk 30 km aşırı yüke bindirmek gerekir sözüne katılmıyorum ha motor için saglıklımı evet ilk bir kaç bin kmde motor ucak gb gidicek olabilir ama odnan sonra yag yakmaya başlayacak kompresör düşüp çekiş etkileyecek ve motor ömrü cabuk bitip rektefiye isteyecektir.

    en güzel izlenecek yol bnm dediğim gb dir sanırım cogunlukta böyle düşünmekte.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:39 ----------

    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yahu zafer, de ki dz450 aldın, bunu dağ yollarında değil de asfaltta mı rodajlıcaksın? trafiğe çıkışı da yasak... değişik devirlerde ve yüklü şekilde olur ise en yüksek verimi alabiliyorsuz diye biliyorum.


    hadi ben bunları geçtim, resmi yarışlardaki ss motosikletler o yarışlar için özel üretiliyor diye biliyorum. peki onların rodajları nasıl yapılıyor? coq bu konuda yardımcı olabilir sanırım.


    işte herkezin yanıldıgı nokta burası motoru alındıgı gb yokusa vurup zorlama yola cıkıp son hızına ulaştırmak.
    işte böyle yapınca motorun çekişi yuksek hızı yuksek oluyor.

    fakat belli bir süre sonra millet 50.000 kmde motor yaparken o şekilde rodaj yapan kişi 25.000-30.000 km demeden motor yapmak zorunda kalıyor.

    48 saat rolanti oalyına katılıyorum demiyorum ama bi yandan mantıklı bi yandan ise mantıksız gelmekte. ha ben böyle bi yaparmıyım yapmam tabiki

    rodaj anından başlamak istersek ilk çalıştıgında 1 saat yakın rolantide ısıtmak tır işim ondan sonra ufa bir tur atıp motoru stop ettiriririm. sonra yapıcak iş yukarıda anlattıgım gb olur. yeni motora ilk anda fazla yuklediiğinde ısınma aşınma fazla oldugu için anlık rodaj yapmıs olursunuz sonraıs içinse yine yukarıda anlattıgım gb.
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  10. #30
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı AzRaİL42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabi

    -Olay Şundan İbaret Türkiye'mizin Yolları Belli Kısaca Her Yer Çukur Taş Vs. Yani Motor Devamlı Sekio Hopluo Ne Kadar Yawaş Olsakta En Ufak Bi Taş Darbesi Bile Sıfır Motorda Sekmanda Problemlere Yol Açabilio İlerde Yani Motoru Çalıştırıp İlla 48 Olucak Die Bi Kaide Yok Ama Maksimum 48 Saat İster 1 Haftada İster 2 Günde Doldurursun Orası Sana Kalmış Şimdi Motorun Parçaları Yeni Olduğu İçin Hatasız Alıştırmak Gerekio Parçaları Birbirine Kısaca Biz Buna Rodaj Diyoruz Eee Motor Darbe Almıo Bişey Almıo Sabit Duruo Rolantide Çalışıo Ve Belli Biyerden Sonra Motorun Sesinin Değiştiğinin Farkına Varırsın Zaten Yeni Rodajı Sağlam Ve Darbesiz Geçirmek Önemli 1000-2000 Km Yapmışssın Önemli Diil Parçaların Bir Biriyle Tam Oturması Önemli Olan En Ufak Sekmandaki Bir Sorun İlerde Motorum Nie Çekmio Sorusuyla Karşı Karşıya Bıkarır Onun İçin Parçaları En Güzel Isıtmanın Yolu Rolantidir.

    Not:Ben HavaLimanı Gibi Bir Yola Sahibim Diyosan Günlük 250 Km Yol Toplamda 2000 Km Yol İdealdir Ama Dediğim Gibi Kaymak Gibi Asfalt Lazım Kısaca...
    Vazgeçtim yorum yapmaktan.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  11. #31
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vazgeçtim yorum yapmaktan.
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  12. #32
    EmoTHEp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '10 Monster 696
    rodajın amacı, segmanların piston üzerindeki yuvalarına oturarak kompresyon ve yağ segmanlarının silindir içine tam olarak alışmasıdır... alır almaz yüksek devirde sıkıştırıp rodaj yaptım diyenlere katılmıyorum, motor ilk marşında o şekilde sıkıştırılırsa, silindir yüzeyinde çizikler ( hatta gözle görülebilir seviyede çizikler) oluşacak ve bu da ileride motorda "benim motorum güçten düşüyor, ayrıca belli devrin üstüne çıktığımda yağ yakıyor, ve 30.000 km oldu rodaja girdim" gibisinde sorunlar çıkartacaktır... 48 saat olmasada zaferkarizmanın anlattığı şekilde bir rodaj mantıklı olabilir ama ben motorumu 1 saat rolantide çalıştıramam, hava soğutmalı makina da bu imkansız ki motor zaten kullanma kılavuzunda belirttiğine göre 200ºC (motor yağı sıcaklığı) çalışıyor, bloğu elimize almayalım değil mi??

    motoru uzuun beklemelerde stop etme ye gelince, 1-1.5 dakika için stop etmeye değmez çünkü tekrar marş bastığında senin o bekleme anında yakacağın miktarda benzinden daha fazlasını çi olrak yada tam yanmadan egzozdan atacaksın, ayrıca trafikte ışıklarda beklerken bile arkadan birinin gelip nazikçe üstüne çıkacağı ihtimali var ondan yine sakat bir durum...
    uzun süreli beklemelerde ise motor zaten yağı ısıtmış, yağa bulanmış vaziyettedir, senin 5 dakika bekleyip tekrar marş basman motora zarar vermez, senin 5 dakika beklemen motor yağının silindir yüzeyinden komple sıyrılmasına (ki motor aşınmasının en büyük sebebi SOĞUK motorda marşa bastığın ilk anda, yani yağ karterden motora basılıncağa kadar geçen sürede motorun nisbeten kuru çalışmasıdır) sebep olmaz...

    ben rodajımı kitapta yazdığı üzere ilk 1000 km 6000 rpm, 1000-1500 km arasını ise7500 rpm üzerine çıkmadan yaptım, ve motorun sıkışık trafikte yüksek hararette yaptığı uğultulu zorlanma sesi 1500-2000 km sonra kalmadı, şimdide maşallah2ı var duca'mın...

    Benim aldığım eğitim ve yaptığım araştırmalar sonucu edindiğim nacizane fikirlerim bunlar, umarım işinize yarar...

    Kazasız sürüşler...
    Kim Ağlarsa Yalan Ağlar, Beni Bi'tek Duca'm Anlar...

  13. #33
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    Alıntı AzRaİL42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlatmak İstediğim Şu Kısaca Ama Laf'ı Çok Dolandırdınız Yani Rodaj'da Önemli Olan Motoru Sarsmamak Yani Kısaca Parçaların İçerde Düzenli Çalışırken Düzeninden Çıkarmamak İyi Madem Herkez Çok İyi Biliyosa Çıkın Köy Yoluna Rodaj Yapın Bide Kaymak Gibi Asfaltta Yapın Bakalım Ne Fark Oluo... Denemesi Bedava...

    Aradaki Fark Şu Yani

    -Motoru Sarsmak
    -Motoru Sarsmadan Rodaj Yapmak...

    Şu Motorlara En Büyük En Çok Zararı Veren Şey Yollarımızdır....Çat Çut Pat Küt Haydeee Sen Hissetmiosun Belki Ama En Ufak Bi Darbe Motorda Resmen Parçaların Sekmesine Sebeb Oluo....
    bunu da ilk defa duyuyorum. yani diyorsun ki yoldaki çukura girip çıktığınızda ekzantrik milleri yerlerinden oynuyor. triger sente atlıyor, silindirin içindeki piston şöööyle geriye doğru bir çekilip, ilk darbede çukurdan da güç alıp gömlek duvarlarına sağlam bir kafa atıyor.

    böyle bir savunma yapmak için motor iç yapısıyla ilgili zerre kadar bilgi sahibi olmamak bile yetmez.

    motor iç parçalarının tamamı hem mikronluk boşluk bile olmayacak kadar birbirine sıkıdır hem de nerdeyse tamamı birbirine bir şekilde bağlı ve yapışıktır. çukurda sallanacak, sarsılacak boşluğu nerden bulacak da sarsılacaklar merak ettim doğrusu. üstüne üstlük, yol darbelerini ve motorun çalışırken ki titreşimini önlemek için motorlar, gövdeye "darbe emici" lastik takozlarla bağlı iken nasıl yol darbesini motor hissedecek bu da ayrı bir merak konusu.

    bunu da geçelim, yol darbesinden dolayı rodajda birbirine çarpma, sallanma, sarsıntı riski içeren parçalar, rodajdan sonra birbirine daha sıkı mı sarılıyorlar da, rodajdan sonra sorun ortadan kalkıyor? o da ayrı mesele...

    velhasılı, rölantide rodaj yanlış rodajdır. rölanti devrinde birbirine alışan parçalar, "rodaj bitti hadi yüklenin" deyip de üst devirlere çıktığınızda karşılacakları basınçta nasıl davranacaklar? hadi bıunu da cevaplayalım o zaman...


    bununla birlikte, konu başlığına gelirsek, konu sahibi arkadaşımız uzun beklemelerde motoru anladığım kadarıyla "hararet" sorunundan dolayı stop ediyor. burda asıl önemli konu şu ki, motoru stop ettiğinizde o motorun soğutma sistemini de durdurmuş oluyorsunuz. dolayısıyla sıcak suyu devirdaim edip soğutacak devirdaim pompasını da durdurmuş oluyorsunuz. yani aslında yapmak istediğiniz şeyin tam tersini yapıyorsunuz. yani motor daha fazla ısınmasın diye stop ediyorsunuz ama aslında sıcak suyun motor bloğunda kalmasına ve metali ısıtmasına sebep oluyorsunuz. oysa tam tersine rölantide çalıştırıp, devirdaim pompasının sıcak suyu bloktan radyatöre taşımasına izin vermeniz gerekir. yani diğer tüm sakıncalarını bir tarafa bırakırsanız rölantide sadece motorun soğuması ve dinlenmesi için bile motorun çalışır halde tutulması gerekir...

  14. #34
    emir27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2009
    Şehir
    Bursa-İstanbul
    motorları bilemem ama hararet yapmış bir araç stop edilmez.rolantide beklenir.
    (K)aza (A)nında (S)eni (K)orur.

  15. #35
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Konu dallandi ama asil olan sey su.
    isiklarda motosikleti stop etmek tehlikelidir.
    Hatta birinci viteste ve her an firlamaya hazir bir vaziyette beklemek gerekir.
    Arkadan gelen ve kirmizi isigin gece lambasi oldugunu zanneden bir beyinsizin altinda kalmamak için bu sarttir.

    Rodaj konusuna gelince.
    Rodaj sadece motor bloguyla ilgili bir konu degildir.
    Yuruyen her aksamin, birbirine surten parçalari vardir.
    Dolayisiyla her aksam rodaj donemi geçirir.
    Mesele sadece motor meselesi degildir.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  16. #36

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    Bende yazayım eksik olmasın.

    Bir arkadaşımız motorun kullanma klavuzunda 200 derecede çalıştığını yazmış. Klavuzda öyle birşey yazacağını sanmıyorum ama yazıyorsa gerçekten o klavuzu hemen atsın bence. Motor yağı 175 derecede falan yanmaya başlıyor. Bununla ilgili zamanında google'da bayağı dolaşmıştım. Bu rakam da hemen hemen en yüksek rakam, tam sentetik motor yağları bu dereceye kadar dayanabiliyor. Mineral yağlar 160, yarı sentetikler 165 gibi yanmaya başlıyor.

    Su soğutmalı motorlardaki hararet göstergesi soğutma suyunun sıcaklığını gösteriyor. Ve bildiğiniz gibi su 100 derecede kaynamaya başlıyor. Bence soğutma fanını devreye sokan müşir 96 derece olamaz. Çok geç kalınmış bir rakam. 86 olabilir. Tabi doğrusu servis kitabında yazar, sadece tahminde bulunuyorum. Bu arada soğutma suyu 80 derece olsa bile motor yağının sıcaklığı farklıdır. Motor yağı yine 100-120 derece aralığındadır muhtemelen, yani sudan daha sıcaktır.

    Su soğutmalı motorlarda devir daim pompası ve fan tertibatı olduğu için duran trafikte ve ışık beklemelerinde tam tersine daha dayanıklıdır, stop etmemek gerekir. hava soğutmalı motorlarda da durum tam tersi. Silindir soğutma kanatları üzerinde hava akışı kesildiği an ısı hızla artar. Hava soğutmalı motorlarda trafik sıkıştığında aralardan da geçilemiyorsa motoru stop edip 5 dakika beklemek iyi olur. bekleme zamanı bir kere stop ettikten sonra 5 dakikadan az olmamalı. Anca biraz kendine gelir. 1-2 dakikalık ışık beklemelerinde yada başka sebeple duraklamalarda motoru stop etmemek lazım. Sıcaklığı yüksek motor zırt pırt çalıştırıp stop etmeyi sevmez. Sıcak motorda yağ daha akışkan oluyor, inceliyor. Hele zamanında değiştirilmediyse yada eksikse sekman kırabilirsiniz.

    Motor yağının tek görevi sürtünmeyi azaltmak değil. Motorun yarattığı harareti de bünyesinde toplar. Bu sebeple yağ çok önemli bir konu. Çin malı birbirinin klonu çeşitli marka motorlarda, fabrikadan ilk çıkışta kalitesiz hatta eksik miktarda (en alt limitte) yağ konulabiliyor. Bu tip motorları satın aldıktan sonra ilk yapacağınız iş yağını değiştirmek olsun. Tam sentetik motosiklet yağı ile değiştirin ve rodajınızı bu yağ ile yapın. Kaybınız olmayacağı gibi olaya illa kayıp olarak bakmakta ısrar eden varsa en adisi 1500 lira olan motoru alan kişi 15-20 lira daha verebilir herhalde.

  17. #37
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Arkadaş,

    Motosiklet ve tüm buna benzer içten yanmalı makineler eğer su-sıvı soğutmalı iseler, hararet dediğimiz sorun ile başedecek biçimde dizayn edilmişlerdir. Günümüz makinelerinin soğutma sıvıları sıcaklıkları 100 derece dediğimiz suyun kaynama noktasından daha yüksektir ve sorun değildir. yani 105 derece de çalışmakta olan bir motor hararet yaptı denemez! motorun el kitabında soğutma sıcaklığı maksimum değeri belirtilmiştir ve önemli olan herhangi bir arıza sebebi ile bu değerin aşılmamasıdır (Fan, devir daim vs sorunları gibi...). Motor hava soğutmalı ise harareti tespit etmek daha zordur ama bu makinelerde bu gözönünde bulundurularak imal edilmişlerdir.
    Gelelim motor sıcaklığı ile soğutma sıvısı sıcaklığı farkına. Bunu ancak ampirik (deneysel ölçüm) ile belirlenir ve biz sürücülerin işi değildir. Yapan yapmış Ancak, normal şartlarda yanma odası sıcaklıkları rolenti devrinde bile 300 derecenin altında değildir. Tam güç çalışırken 1000 derecelerin üzerine çıkar. Bu yüzden bizim için motor soğutma suyu-sıvısı sıcaklığının takibi esastır


    Esas sorun beklemelerde motoru kapatalım mı. Bence kapatmamak en iyisi Kapattığın anda, özellikle yağ dolaşımı durduğundan bekleme ile yataklar krank vs sıcak olduğundan yağ filmini incelterek yırtmakta ve yüzey teması sağlamaktadır. zararlı olan budur. Makinecilikte bir söz vardır, bir motoru (her ne olursa olsun) start-stop öldürür diye. Hatta motoruna çook titizlenenler, menzile eriştikten sonra kısa bir süre daha yüksüz durumda rolentide çalıştırarak özellikle Yağlama Yağı sıcaklığının düşmesine özen gösterirler. Gemi Makinelerinde buna artı olarak, beklenerek stop durumuna getirilir ve ardından motor durduğunda soğuyana kadar başka bir yardımcı makine ile (özellikle bir yardımcı elektrik motoru ile) yavaş yavaş döndürülmeye devam ederler ve elbette bu durum sürdüğü müddetçe yağlama yağı pompası çalışır durumda bırakılır
    Poturdak

  18. #38
    EmoTHEp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '10 Monster 696
    Alıntı jawa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende yazayım eksik olmasın.

    Bir arkadaşımız motorun kullanma klavuzunda 200 derecede çalıştığını yazmış. Klavuzda öyle birşey yazacağını sanmıyorum ama yazıyorsa gerçekten o klavuzu hemen atsın bence. Motor yağı 175 derecede falan yanmaya başlıyor. Bununla ilgili zamanında google'da bayağı dolaşmıştım. Bu rakam da hemen hemen en yüksek rakam, tam sentetik motor yağları bu dereceye kadar dayanabiliyor. Mineral yağlar 160, yarı sentetikler 165 gibi yanmaya başlıyor.

    Su soğutmalı motorlardaki hararet göstergesi soğutma suyunun sıcaklığını gösteriyor. Ve bildiğiniz gibi su 100 derecede kaynamaya başlıyor. Bence soğutma fanını devreye sokan müşir 96 derece olamaz. Çok geç kalınmış bir rakam. 86 olabilir. Tabi doğrusu servis kitabında yazar, sadece tahminde bulunuyorum. Bu arada soğutma suyu 80 derece olsa bile motor yağının sıcaklığı farklıdır. Motor yağı yine 100-120 derece aralığındadır muhtemelen, yani sudan daha sıcaktır.

    Su soğutmalı motorlarda devir daim pompası ve fan tertibatı olduğu için duran trafikte ve ışık beklemelerinde tam tersine daha dayanıklıdır, stop etmemek gerekir. hava soğutmalı motorlarda da durum tam tersi. Silindir soğutma kanatları üzerinde hava akışı kesildiği an ısı hızla artar. Hava soğutmalı motorlarda trafik sıkıştığında aralardan da geçilemiyorsa motoru stop edip 5 dakika beklemek iyi olur. bekleme zamanı bir kere stop ettikten sonra 5 dakikadan az olmamalı. Anca biraz kendine gelir. 1-2 dakikalık ışık beklemelerinde yada başka sebeple duraklamalarda motoru stop etmemek lazım. Sıcaklığı yüksek motor zırt pırt çalıştırıp stop etmeyi sevmez. Sıcak motorda yağ daha akışkan oluyor, inceliyor. Hele zamanında değiştirilmediyse yada eksikse sekman kırabilirsiniz.

    Motor yağının tek görevi sürtünmeyi azaltmak değil. Motorun yarattığı harareti de bünyesinde toplar. Bu sebeple yağ çok önemli bir konu. Çin malı birbirinin klonu çeşitli marka motorlarda, fabrikadan ilk çıkışta kalitesiz hatta eksik miktarda (en alt limitte) yağ konulabiliyor. Bu tip motorları satın aldıktan sonra ilk yapacağınız iş yağını değiştirmek olsun. Tam sentetik motosiklet yağı ile değiştirin ve rodajınızı bu yağ ile yapın. Kaybınız olmayacağı gibi olaya illa kayıp olarak bakmakta ısrar eden varsa en adisi 1500 lira olan motoru alan kişi 15-20 lira daha verebilir herhalde.

    doğru arkadaşım sende haklısın, ben ezbere konuştum, kusura bakma Ankara'ya yeni geldiğimden kılavuza yeni bakabildim... haklı olduğun konu benim en fazla 161-175 derece sıcaklık gördüğüm... ancak bu sıcaklık 201 dereceye kadar çıkabiliyor be 201 den sonra aşırı sıcaklık ikazı veriyor diyor... ben 175 derecede motor çalıştır demiyorum, ama çalışabildiğini biliyorum... sana kalsa İtalyanlar hiçbirşey bilmiyorlar değilmi, ben motoru da atayım, kılavuzu da...
    Kim Ağlarsa Yalan Ağlar, Beni Bi'tek Duca'm Anlar...

  19. #39
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Alıntı denizcimuzaffer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaş,

    Motosiklet ve tüm buna benzer içten yanmalı makineler eğer su-sıvı soğutmalı iseler, hararet dediğimiz sorun ile başedecek biçimde dizayn edilmişlerdir. Günümüz makinelerinin soğutma sıvıları sıcaklıkları 100 derece dediğimiz suyun kaynama noktasından daha yüksektir ve sorun değildir. yani 105 derece de çalışmakta olan bir motor hararet yaptı denemez! motorun el kitabında soğutma sıcaklığı maksimum değeri belirtilmiştir ve önemli olan herhangi bir arıza sebebi ile bu değerin aşılmamasıdır (Fan, devir daim vs sorunları gibi...). Motor hava soğutmalı ise harareti tespit etmek daha zordur ama bu makinelerde bu gözönünde bulundurularak imal edilmişlerdir.
    Gelelim motor sıcaklığı ile soğutma sıvısı sıcaklığı farkına. Bunu ancak ampirik (deneysel ölçüm) ile belirlenir ve biz sürücülerin işi değildir. Yapan yapmış Ancak, normal şartlarda yanma odası sıcaklıkları rolenti devrinde bile 300 derecenin altında değildir. Tam güç çalışırken 1000 derecelerin üzerine çıkar. Bu yüzden bizim için motor soğutma suyu-sıvısı sıcaklığının takibi esastır


    Esas sorun beklemelerde motoru kapatalım mı. Bence kapatmamak en iyisi Kapattığın anda, özellikle yağ dolaşımı durduğundan bekleme ile yataklar krank vs sıcak olduğundan yağ filmini incelterek yırtmakta ve yüzey teması sağlamaktadır. zararlı olan budur. Makinecilikte bir söz vardır, bir motoru (her ne olursa olsun) start-stop öldürür diye. Hatta motoruna çook titizlenenler, menzile eriştikten sonra kısa bir süre daha yüksüz durumda rolentide çalıştırarak özellikle Yağlama Yağı sıcaklığının düşmesine özen gösterirler. Gemi Makinelerinde buna artı olarak, beklenerek stop durumuna getirilir ve ardından motor durduğunda soğuyana kadar başka bir yardımcı makine ile (özellikle bir yardımcı elektrik motoru ile) yavaş yavaş döndürülmeye devam ederler ve elbette bu durum sürdüğü müddetçe yağlama yağı pompası çalışır durumda bırakılır
    Bahriyeli kardesim bu bilgiler icin cok tesekkur ederim motorumun el kitabinda 90 dereceye ulastigi zaman durup rolantide calistirin 100 derece de ise motoru stop edin yaziyor.belkide benim yagimin kisa surede bozulmasnin nedenide kisa sureli duraklamalarda stop etmemdir.isiklarda stop ettigim zaman ornegin motor 80 derecede motoru durdugum zaman sicaklik 86 ya falan cikiyor tabi motor calismadigi icin ne adar digrudur bilinmez calistirip 100 mt kadar gittigimde ise 76 kadar dusuyor belkide bu ani isinip sogumalar yuzunden yagim cabu bozuluyordur.artik stop etmicem
    RIDE or DIE

  20. #40

    Üyelik
    02 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul sancaktepe
    Motosikleti
    CBR600RR
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu dallandi ama asil olan sey su.
    isiklarda motosikleti stop etmek tehlikelidir.
    Hatta birinci viteste ve her an firlamaya hazir bir vaziyette beklemek gerekir.
    Arkadan gelen ve kirmizi isigin gece lambasi oldugunu zanneden bir beyinsizin altinda kalmamak için bu sarttir.

    Rodaj konusuna gelince.
    Rodaj sadece motor bloguyla ilgili bir konu degildir.
    Yuruyen her aksamin, birbirine surten parçalari vardir.
    Dolayisiyla her aksam rodaj donemi geçirir.
    Mesele sadece motor meselesi degildir.
    Sana aynen katılıyorum canımı bır salagın hısmından dedıgın gıbı gazlayarak kurtarmıstım ...
    Hic sıfır motosıklet ım olmadı ama radaj maximum 5000 dev gecmeden makına sıkıstırılmadan 3000 km yol yapar ve rodaj bıtmıs olur
    Kaybedicek birşeyin yoksa asla (arkana) bakma...:cat:


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)