Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

x9 aldım ama bazı sorularım olacak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul bahçelievler
    Motosikleti
    sym hd 200
    arkadaşlar sym hd 200 motorumu satıp 2005 22 binde piaggio x9 250

    almış bulunmaktayım fakat bazı kafamı kurcalıyan şeyler var.

    ön arka fren kombine çalışıyor bu hafif virajda , özellikle ıslak zeminde

    ön lastik kayma yapar gibi geliyor bana?

    hiç tehlike yaşayan oldumu bu konuda?

    sağ manet aynaya daha fazla yakın sizdede öylemi ?

    yağını yaz diye 10-40 koydu benim usta problem olurmu?

    yoksa 5-40 değiştireyimmi?

    değiştikten sonra oil ışığım yandı nasıl söndürebilirim?

    yağı kontrol ederken vidalayıpmı yoksa vidalamadanmı yağa bakılıyor?

    birde fren lambam çok sıkınca yanıyor,

    müşür ayarı mevcutmudur değişmesimi gerekir

    şimdilik aklıma gelenler bunlar tavsiyelerdede bulunursanız sevinirim saygılar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    stubborn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul/Çatalca
    Motosikleti
    Dominar 250
    10/40 yağ hiçbir sorun yaratmaz,benim makinada kombine olmasına rağmen ben virajlarda sadece arkayı oda mecburr kalırsam kullanmaktayım.
    buarada güzel seçim kazasız belasız inşallah..
    dğerleri için yardımcı olamıyacağım ,üzgünüm :(
    Motora bindiğim için farklı değilim! farklı olduğum için biniyorum...

  3. #3

    Üyelik
    29 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul bahçelievler
    Motosikleti
    sym hd 200
    Alıntı stubborn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10/40 yağ hiçbir sorun yaratmaz,benim makinada kombine olmasına rağmen ben virajlarda sadece arkayı oda mecburr kalırsam kullanmaktayım.
    buarada güzel seçim kazasız belasız inşallah..
    dğerleri için yardımcı olamıyacağım ,üzgünüm :(
    teşekkür ederim stubborn arkadaşım.

    ama işte bende niye ise kayıcak hissi uyandırdı.

    umarım allah kimseye kaza bela vermez tekrar teşekkürler saygılar

  4. #4
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı kramp7 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar sym hd 200 motorumu satıp 2005 22 binde piaggio x9 250

    almış bulunmaktayım fakat bazı kafamı kurcalıyan şeyler var.

    ön arka fren kombine çalışıyor bu hafif virajda , özellikle ıslak zeminde

    ön lastik kayma yapar gibi geliyor bana?

    hiç tehlike yaşayan oldumu bu konuda?

    sağ manet aynaya daha fazla yakın sizdede öylemi ?

    yağını yaz diye 10-40 koydu benim usta problem olurmu?

    yoksa 5-40 değiştireyimmi?

    değiştikten sonra oil ışığım yandı nasıl söndürebilirim?

    yağı kontrol ederken vidalayıpmı yoksa vidalamadanmı yağa bakılıyor?

    birde fren lambam çok sıkınca yanıyor,

    müşür ayarı mevcutmudur değişmesimi gerekir

    şimdilik aklıma gelenler bunlar tavsiyelerdede bulunursanız sevinirim saygılar
    1 kardeşim viraj içinde asla fren tutulmaz viraz içinde fren tutarsan eğer dönemezsin ve yatamazsın kayıp düşme nedenidir
    viraja girmeden önce frenler ve viraja girebileceğin hızda girersin
    2 motosikletlerin geneli 10w/40 yağ kullanır sıkıntı olacağını sanmıyorum
    yağ lamban yanıyorsa eğer usta eksik yağ koymuş olabilir motoru yakmayasın sonra git kontrol ettir eğer yağ oranı doğruysa yağ müşürünü kontrol ettir
    3 fren müşürünü acilen yaptır arkadan gelen fren tuttuğunu anlamayıp alıverir altına yazık olur sonra sana
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  5. #5
    rasta07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2008
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    NT700 v Deauville
    arkadaşlar virajda frenleme yapmamak lazım ancak arka frene belli oranda basılı tutularak girilebilir , frenin hafif ayarlıyarak hızınızı ayarlayabilirsiniz , gaz kolu ile uğraşmaya bir altenarif olarak düşünülebilir , daha ayrıntılı bir açıklama ile bu teknik anlatılıyordu , bulursam eklerim...
    Köpeğe atılan bir kemik yardımseverlik değildir. Yardımseverlik, en az köpek kadar aç olduğunda etini onunla paylaşmaktır. Jack London

  6. #6

    Üyelik
    29 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul bahçelievler
    Motosikleti
    sym hd 200
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 kardeşim viraj içinde asla fren tutulmaz viraz içinde fren tutarsan eğer dönemezsin ve yatamazsın kayıp düşme nedenidir
    viraja girmeden önce frenler ve viraja girebileceğin hızda girersin
    2 motosikletlerin geneli 10w/40 yağ kullanır sıkıntı olacağını sanmıyorum
    yağ lamban yanıyorsa eğer usta eksik yağ koymuş olabilir motoru yakmayasın sonra git kontrol ettir eğer yağ oranı doğruysa yağ müşürünü kontrol ettir
    3 fren müşürünü acilen yaptır arkadan gelen fren tuttuğunu anlamayıp alıverir altına yazık olur sonra sana
    yok bu cihazda yağ lambası + oil yazısı yani yağ değişim zamanı anlamında

    bir olay var ben yeni aldığım ve zamanından önce değiştim zaten.

    zannedersem 3 bin km.de bir yanıyor o ışık yani yağla alakası yok.

    fren müşür konusunda haklısın tabi tehlikeli.

    bende onun ayarı varmı yoksa değişimmi istiyor onu sormuştum.

  7. #7
    rasta07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2008
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    NT700 v Deauville
    Tekniği biraz anlatmış , konuyu açan arkadaştan özür dilerim pek ilgili olmadı konu ile ama yeri gelmişken bilgi olsun...

    Madem virajda fren kullanımından bahsediyoruz ARKA Fren kullanımından da bahsedeyim;

    Arka fren ile ilgili olarak ÖNCELİKLE; Viraj içinde Arka Fren kullanımı İleri Seviye Tekniktir..Yeterli tecrübede değilseniz KESİNLİKLE kullanmayınız.. Yanlış kullanımı en tehlikeli (ölümcül) düşme şekli olan high-siding düşüşüne neden olur.. Ama belli bir seviyeye geldikten sonra (motorunuza son derece hakim bir konuma geldiyseniz) çok düşük süratlerde çok hafif dokunuşlar ile tepkisini görmenizi ve anlamanızı tavsiye ederim..ki gerekli anlarda hayatınızı kurtarsın..

    Niçin kullanılır?: Viraja girdiniz..Viraj düşündüğünüzden ve gördüğünüzden çok daha sert çıktı.. veya süratinizi doğru ayarlıyamadınız ve viraja olması gerekenden (sizin alabileceğiniz) çok daha süratli girmiş bulundunuz.. Bu konumda doğal olarak viraj içindeyken şeridinizde kalamaz ve karşı şeride doğru ister istemez açılırsınız..İşte bu noktada doğru teknik ve doğru Arka Fren kullanımı ile, yatık haldeyken, motoru hiç doğrultmadan, şeridinizde kalabilir, motorunuzu virajın daha içine kapatabilirsiniz..

    Nasıl kullanılır?:

    -Gene ÖNCELİKLE; Arka Frene Kesinlikle HAFİF ve HASSAS dokunacaksınız. Sert basma kesinlikle yok..Unutmayın motor yatık konumda zaten..

    Gazı hiç KAPATMIYORSUNUZ..Debriyaja, Ön Frene vs.. hiç dokunmuyorsunuz... Gaz eliniz sabitken bir yandan hafifçe arka frene dokunmaya başlıyorsunuz..Motorun tepkisi virajın içine doğru kendisini kapaması/çekmesidir..Sizi şeridinizde tutar..Normal,tehlikesiz (dışa açılmayan) bir pozisyona gelince arka freni bırakıp virajı almaya (gerekirse gazı az daha açarak) devam ediyorsunuz..Bütün olay bu. İşin püf noktası Arka frene dokunmaya başladığınızda gazı kapatmamanız.. Yani hem gaz açık olacak hemde frene dokunuyor olacaksınız..Bunun sebebi motorun stabilitesini / şasesinin konumunu bozmamak, gazı kapattığınız andaki tepki olan ön amörtisörün çökmesini/kapanmasını engellemektir. O yüzden hem gaz açık,hem de fren dokunuşu aynı anda olmalıdır..Bakışı zaten söylememe gerek yok..BAKIŞINIZ ileri, viraj çıkışına doğru olmalıdır.

    Tekrar belirtiyorum: Viraj içinde ARKA FREN kullanımı son derece hassas dokunuş gerektirir..İleri Seviye Sürüş tekniğidir..Yeterli Tecrübeniz yok ise DENEMEYİNİZ.
    Köpeğe atılan bir kemik yardımseverlik değildir. Yardımseverlik, en az köpek kadar aç olduğunda etini onunla paylaşmaktır. Jack London

  8. #8

    Üyelik
    29 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul bahçelievler
    Motosikleti
    sym hd 200
    yazıdan alıntı

    İşin püf noktası Arka frene dokunmaya başladığınızda gazı kapatmamanız.. Yani hem gaz açık olacak hemde frene dokunuyor olacaksınız..Bunun sebebi motorun stabilitesini / şasesinin konumunu bozmamak, gazı kapattığınız andaki tepki olan ön amörtisörün çökmesini/kapanmasını engellemektir. O yüzden hem gaz açık,hem de fren dokunuşu aynı anda olmalıdır

    __________________________________________________ ________________________

    benimde demek istediğim aslında tamda bu olay !!!

    arka fren sıkarken hemde motorsiklet eğimli iken ön diskte frenaj yapıyor ve

    doğal olarak hem motorun kıçını kaldırmakla kalmıyor ağırlığıda öne yüklediğinden

    kayma riskini çoğaltıyor.yukardaki yazıda bırakın ön freni gaz kesmeden arkayı hafif

    dokunun diyor.

    benim fizik görüşüm bu yönde. yoksa yanılıyormuyum ??

  9. #9
    rasta07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2008
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    NT700 v Deauville
    Alıntı kramp7 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    kayma riskini çoğaltıyor.yukardaki yazıda bırakın ön freni gaz kesmeden arkayı hafif

    dokunun diyor.

    benim fizik görüşüm bu yönde. yoksa yanılıyormuyum ??
    Yalnız ileri bir tekniktir , dikkat edin diyor aman diyim , sonra burdan anlattın adamı telef ettin demesinler bana ....

    Şaka bir yana ben hafif arka frenle viraja girmeyi tercih ediyorum , sabit gaz , daha güvenli hisettiriyor...
    Köpeğe atılan bir kemik yardımseverlik değildir. Yardımseverlik, en az köpek kadar aç olduğunda etini onunla paylaşmaktır. Jack London

  10. #10

    Üyelik
    29 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul bahçelievler
    Motosikleti
    sym hd 200
    Alıntı rasta07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yalnız ileri bir tekniktir , dikkat edin diyor aman diyim , sonra burdan anlattın adamı telef ettin demesinler bana ....

    Şaka bir yana ben hafif arka frenle viraja girmeyi tercih ediyorum , sabit gaz , daha güvenli hisettiriyor...
    tr.de ileri teknik şart hocam karşına ne çıkacağı belli olmaz.

    bir arkadaşımız gece tem'de viraja giriyor , karşısına duwar gibi

    yol kenarı temizleme kamyonu çıkıyor.gerisinde hiçbir uyarı olmaksızın.

    allah kimseye vermesin. geride kalanına acısın

  11. #11

    Üyelik
    29 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul bahçelievler
    Motosikleti
    sym hd 200
    hala güncel yokmu x9 kullanan arkadaşlar.bu arada rölanti kaçta sizin ?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)