Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kaza Tehlikesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    jonturka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Beylikdüzü
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250R
    Pazar günü arkadaşla iki gt250r akşam 9 gibi Silivri'ye gidelim dedik..Bastık gittik sahilde bir nargile içtik..Dönerken Kumburgaz taraflarında ışıklardan kalktıktan 150-200 metre sonra önde arkadaşın bütün motorunun yalpaladığını gördüm..Kısa mesafeydi hemen az bir fren yaptım..hızım 110 gibiydi..100 e anca düşmüştür. Dikleştim. Gidonu sımsıkı tuttum ve E5'in ortasındaki durup bakmadığım ama hala çok merak ettiğim çukura girdim. Böyle gözümün önünden youtube da motor kazalarını helmet cam'den izler gibi hissettim. Gidon sağa sola taka tuka oynuyodu. Bitsin lan bir an önce dedim 1-1.5 saniyede geçtim çukurdan..Arkadaş yavaşladı baktı ben naptım diye..baktık iyiyiz devam ettik..

    O çukura ya da yolun 2-3 metre boyunca bozuk olduğu bir yere elimi dinlendirirken, ya da aynamı düzeltirken, ya da bişeyler düşünürken, etrafa bakarken, her türlü girebilirdim.
    Böyle bir durumda eğer çukura gireceğimizi biliyorsak ne yapılır var mı tavsiyeleriniz ?

    Bu arada sizlere de uyarı olsun Kumburgaz'ın oralarda veya Kumburgaz'a gelmeden dikkat edin Büyükçekmece istikametine doğru.
    - Abi 1000'lik mi bu ?

    -


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Alper Kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011) Honda CBR 500R (2014)
    yalpalıyınca hafif gazla motor kendini topluyor die biliyorum ama o an denemek biraz zor gelebilir:D
    bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...

  3. #3
    sarıdev - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf 150
    Aynısı haliç köprüsünde geçen hafta başıma geldi ama benimkisi çukur değil asfalt ısınınca ağır araçların oluşturduğu tümsekti.Okmeydanı edirnekapı istikametinde eski köprü üzerinde çok sayıda tümsek var onlardan bir tanesine ön lastiğimi 100 km hızla vurdum tek yaptığım gidonu sımsıkı tutmak oldu sol el bileğimde hala zedelenme iyileşmedi bence tek yapılması gereken gidonu sıkı tutmak gazı kesip yavaşlamak.
    Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.

  4. #4

    Üyelik
    12 Mart 2009
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    Hyosung GT250R(Gri/siyah)
    dostum sakin ol tank slapper ı tadmışsın... ben hyoda bunu çok yaşadım ve artık alıştım.. o elbet duruyor...

    bu durumda yapabiliceğin şey çukura yada bozuk yere giriceğini fark ettiğinde yani öncesinde arka frene dokun... sert basma sadece motor kendini biraz kassın yeterli oluyor... yapıcağı varsa bile ufak bir hareketle olayı bitiriyor... ama bir dip not geçmeliyimki eğer bu olay bitmeden brakırsan arka freni daha sert ve devam edicek şekilde yine başlıyor....

    gaz açmakla olay çözülüyo gibi ibareler oluyor.. aksine bunu yaşamayan insanlar bunu uyduruyor bence yada kulaktan dolma bilgiler oluyor.. ((Aşağdaki videoda gaz açabilcek birisi varmı?)) çünkü zaten gidonu yada kontrolü yakalayabilsen ilk hedef tekeri yerden kesmek olurdu.. ama burada tekeri yere düzgün döndürmek önemli olan.. yani gaz açsanda tekere kalkmıyacağından ki böyle bir durumda tekere kaldırılabiliceğine inanmıyorum... en sağlıklısı arka frene bu olay bitinceye kadar ufaktan basmaktır... denedim işe yarıyor...

    sen bunun aynısını yaşamış olmalısın

    http://www.youtube.com/watch?v=GvHtChodNk0

    Bende 160 la hadımköy gişeleri ile esenyurt gişeleri arasında bunu yaşadım tabi sayısız tank slapper yaşadım ama yüksek süratte bir başka oluyor hangi tarafa düşücem diye bakmıştım resmen..dizlerimi grenaja çarpmaktan morarmalar meydana gelmişti...ileride sağa çektiğimde ise motorun grenaj vidalarının bile yerinden oynadığını gördüm...

    işte buna yakalndığımda ben arka freni fark etmiştim 160 la yakalandım...arka frena bastım yavaşladı hatta durdu gibi oldu bıraktığım an ikinci kez ard arda yaşadım... o an iyiki düşmedim çünkü aşırı şiddetliydi..
    [B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
    [B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:

  5. #5

    Üyelik
    04 Ağustos 2011
    bende bir anımı sizlerle paylasayım tecrübe olması dileğiyle..
    üniversite öğrencisiyken,yazın,hatay'a arkadaşımın memleketine gitmistik..lafı fazla uzatmadan amcasının 98 srad'ını alıp otoyolda gazlarken arka lastiğim patladi..evet şu an rahat bir şekilde anlatiyorum fakat siz birde bana sorun o anları..hayatım 3,4 saniye icinde film gibi gözlerimin önünden gecti..hizim 160-170 falan aniden arka lastik patladığında yapacak birşey yoktu motorun üstünde adete rodeo yapıyorum tabiri caizse otoyolun ortasında..en son hizimi 50-60 a kadar vitesle ve hafif hafif ön frenle düşürdüğümü biliyorum ve sonrasında kendimi motorun üzerinden emniyet seridine attığımı hatırlıyorum..gözümü açtığımda hala nefes alıp verebiliyordum sukrolsun ki ve motor benden asagi yukari 70-80 metre ötede hala calisiyordu yerde..

  6. #6
    kefeeee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Speed Triple 955i / Yamaha BWS 100
    Arkadaşlar böyle konularda yapılması gereken tek şey arkadaşımızın dediği gibi arka freni kullanmak.
    Ön lastiğiniz yerden keslip yamuk indiği için sağ sol yapmaya başlıyor sizin arka frene basmanız motorun öne doğru ağırlık vermesini ve ön lastiği yere bastırmasını sağlıyor.

    Ben bağdat caddesindeki havaya uçan mado dan mcdonalds a kadar tank slapping yedim ki bu mesafe 600metre kadar. Düşemedim gerçekten ve çok büyük bi tehlike geçirdim
    Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
    Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.

  7. #7
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    160 ile giderken arka fren ile tank slappingden kurtuluş ?????
    170 ile arka lastik patlamasına ilaveten tank slapping hız 170 den 50 ye düşüyor ancak ondan sonra motor yatıyor ??????

    Çocuklar siz bunları anlatırken sürat konusunu biraz abartıyorsunuz sanırım.

    Sevgiler
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)