Ducati monster da fren yardımı
-
Arkadaşlar tekrar merhaba... Kısa bir süre önce aldığım motorumla yaklaşık 650 km. yol yaptım... Ancak forumdaki yazılarda da okuduğum gibi önemli olan hızlı gitmek değil, o hızda giderken durabilmekmiş onu da öğrendim... Benim sizlere danışmak istediğim frenleme nasıl yapılır yada nasıl bu konu hakkında idman yapılır? Geçenlerde düşük hızda giderken ani bir fren durumunda elcik tutuş şeklimin yanlışlığından dolayı bir anda 4 parmakla ön fren sıkığ teker kilitlemiştim, sonradan çalışarak dşük hızlarda frenlemeyi öğrendim... ama yüksek hızda fren yaparken kilitlerim diye korktuğumdan ön freni etkin kullanamıyorum ve fren performansım çok düşüyor... Bu konu hakkında ne tavsiye edersiniz? yüksek hızda fren yapmayı nasıl öğrenebilirim??? yardım lütfen...
Reklamlar
-
Öncelikle Fren yapacağın yolun çok önemi var ve aynı zamanda yoldaki meyilide dikkate alman gerek,bu arada motorun dik olması ön freni kullanmana daha iyi destek verecektir,virajlı bir yolda ön freni cok az derecede kullanmanı önerir arka freni kullanırkende mümkün olduğu kadar arka tekeri kilitlememeye bak.
Şimdi Bunların hepsini bir yere bırak asıl olan kendi görüşüm özellikle girdiğin virajlarda 100metre önünü görmediğin noktalarda mümkün olduğu kadar hızını azalt.
Zaten şöle bişi var yol acık olan yerlerde fren gerekmiyor,trafik yoğunluğunun başladığı an hızını trafiğe göre ayarladığın an ani frenlere gerek kalmaz.
Ama ben yavaş gidemiyorum sağdan soldan makas atmadan risk almadan gidemiyorum macera arıyorum dersen Bu sorunun cevabını burda bulamassın .Allaha da emanet olmassın da çünkü önce tedbirini alacaksın sonra Allah emanet ediceksin.
tekerin düz bassın ön tekerin tökezlemesin inş.
[B][COLOR="Red"][/COLOR][/B]Dikkat Önemli Not : [COLOR="Blue"][/COLOR]Beyninizin Değerinde Kask Kullanın!!!
-
Bana göre motosiklet kullanımın temel teoriği frenleme ve viraj almadır. Kendini zorlamadığın sürece virajlarda ileri teknikleri bilmene sık gerek kalmayabilir. Hatta kullanmıyor olabilirsin(tabi ne zaman lazım olacağı belli olmaz). Ama başarılı ve tam dozajlı bir frenleme her an gerekli olabilir. Bu konuda alfawings in uzunca bir yazısı varsı sanıyorum. Hatta 2 yazı belkide. Şurdan ulaşabilirsin:
alfamotosiklet.blogspot.com
Bu arada yazı boy nickli üyeninde olabilir. Sitede araştırma yaparsan çok faydalı bazı linkler çıkacaktır. Orada değerli yorumlar ve ek bilgilerde mevcut olacaktı. Ayrıca tam aradığın sorunun yanıtını barındıran fren tekniklerini geliştirmeyle ilgili egzersizlerde mevcut. Linkleri arayıp vermek isterdim ama pek vaktim yok.
Keyifli sürüşler
-
Gnusher adlı üyeden alıntı
Bana göre motosiklet kullanımın temel teoriği frenleme ve viraj almadır. Kendini zorlamadığın sürece virajlarda ileri teknikleri bilmene sık gerek kalmayabilir. Hatta kullanmıyor olabilirsin(tabi ne zaman lazım olacağı belli olmaz). Ama başarılı ve tam dozajlı bir frenleme her an gerekli olabilir. Bu konuda alfawings in uzunca bir yazısı varsı sanıyorum. Hatta 2 yazı belkide. Şurdan ulaşabilirsin:
alfamotosiklet.blogspot.com
Bu arada yazı boy nickli üyeninde olabilir. Sitede araştırma yaparsan çok faydalı bazı linkler çıkacaktır. Orada değerli yorumlar ve ek bilgilerde mevcut olacaktı. Ayrıca tam aradığın sorunun yanıtını barındıran fren tekniklerini geliştirmeyle ilgili egzersizlerde mevcut. Linkleri arayıp vermek isterdim ama pek vaktim yok.
Keyifli sürüşler
teşekkür ederim
-
Düşüktede yüksektede tek farmakla fren yapılı. O parmakta "işaret" parmağıdır.
::piloot:: Yakaladın mı? bak bakalım ellerine yakaladım dediğin şey sadece mavi bir silüet.... Çoktan uçup gittik. Geçtin mi? bak bakalım ardına ve önüne geçmene izin verildiğinde ufuktaki mavilik kim........ ::uzgunum:
-
DeathaN adlı üyeden alıntı
Düşüktede yüksektede tek farmakla fren yapılı. O parmakta "işaret" parmağıdır.
katılmıyorum.
tek ya da çift parmakla progressive fren yapmak mümkün değildir. en azından bu işin tüm profesyonelleri fren kolunun 4 parmakla çekilmesi gerektiğini söylerler.
genelde freni kilitlemekten korkan ve de fazla basınç uygulamak istemeyen sürücüler iki parmakla fren yapmaya çalışır ancak basınç uygulamadan freni etkinleştirmek ve de yavaşlamak ya da durmak olası değildir. Mesele fren koluna ciddi basınç uygulamak ama progressive fren tekniğiyle freni ezerek bu basıcı sağlamak böylece ön tekeri kilitlememektir.
bundan korkup tek ya da 2 parmakla panik fren yapmaya çalıştığınızda motoru durdurmanız mümkün olmayacaktır.
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç
orta sehpalı supersport gördün mü.....
-
chopperrider adlı üyeden alıntı
katılmıyorum.
tek ya da çift parmakla progressive fren yapmak mümkün değildir. en azından bu işin tüm profesyonelleri fren kolunun 4 parmakla çekilmesi gerektiğini söylerler.
genelde freni kilitlemekten korkan ve de fazla basınç uygulamak istemeyen sürücüler iki parmakla fren yapmaya çalışır ancak basınç uygulamadan freni etkinleştirmek ve de yavaşlamak ya da durmak olası değildir. Mesele fren koluna ciddi basınç uygulamak ama progressive fren tekniğiyle freni ezerek bu basıcı sağlamak böylece ön tekeri kilitlememektir.
bundan korkup tek ya da 2 parmakla panik fren yapmaya çalıştığınızda motoru durdurmanız mümkün olmayacaktır.
hah işte bende ou diyorum fazla basarım endişesi ile fren yapmaya çekindim durduramadım istediğim yerde... Allah'tan bir sağımdaki şerit boştu...
-
Öncelikle fren manetinin altında yumurta varmış gibi 4 parmakla sıkarak ön süspansiyonlardaki boşluğu almalıyız.
(Tabi burada orantılı şekilde (ör:%70 , arka %30 denilebilir) arka frende kullanılmalı)
Ön süspansiyonların boşluğunu aldıktan sonra kademe kademe daha fazla basınç uygulayarak durabiliriz.
Eğer ön süspansiyonları dibe kadar indirip boşluğu almadan ani olarak ön fren manetine asılırsak gidonun sağa sola dönüp bizi motordan atması olasıdır.
Bu işlemler şüphesiz teorik olarak çok çalışarak, boş alanlarda pratik yaparak bilinçaltına enjekte edilmeli.
Yoksa acil fren yada panik fren durumunda sıkıntı yaşayabiliriz.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
-
@zeda3000
Yanlış bilmiyorsam bahsettiğin teknik yarış tekniği.
Biz daha çok standart günlük kullanımdaki frenlemeden bahsediyoruz.
Aşağıda alfawings hocanın fren konusu ile ilgili yazısı mevcut.
alfawings adlı üyeden alıntı
Şehir içi yoğun trafikte kullanırken iki parmağınızı sürekli fren kolu üzerinde tutun. Bu reaksiyon süresini kısaltır.
Yarışlarda sert ve geciktirilmiş frenleme iyi bir tur zamanı için gereklidir. Ancak caddede ki normal sürüşlerde iyi bir fikir değildir. Eğer yarış pistinde yarışmıyorsanız zamanında fren yapıp istenilen sürate düşün.
Frenler açıp kapatma düğmeleri değildir. İnce bir şekilde yumuşakça kullanılmalıdır. Bileğiniz yere paralel durumda elcik tutulurken fren kolunu kapmayın, parmaklarınızla nazik bir bayanın elini sıkar gibi sıkın.(Daha doğrusu sıkmayın parmaklarınızla okşar gibi ezin).
Yani şehir içindeki sürüşlerde reaksiyon süremiz açısından iki parmağı fren üstünde tutmak akıllıca olacaktır.
Fakat ani duruş gerektiren pozisyonlarda ön frenin 4 parmakla kavranması gerektiğini düşünüyorum.
http://www.motosiklet.net/forum/suru...n-teknigi.html
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
Kişiden kişiey ve motordan motora değişiyor bu
Ben tek parmakla da 4 parmakla da( daima 4 parmak kullanırım ve fazla basınçtan yana derdim olmadı) sıkabiliyorum freni. Pekim kız arkadaşım ne yapsın?
Parmakları anca yetişiyor manete. Bir de cross olduğunu düşünürsek iki elle sıksa yeridir panik anında. Tek parmakla anca boşluğunu alabilir frenin.
Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
Her şeyin Aslı Güzeldir!
Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...
-
Arkadaşlar tek parmak frenleme diye bir güvenli sürüş tekniği yoktur. O teknik yarış tekniğidir, yarış teknikleri ise güvenli değildir, adam gibi kullanabilmek için yılların tecrübesi ve o makinalardaki fren teknolojisi gerekir. Karbon diskler için gelişmiş fren tekniğini tekniği sokak için tasarlanmış bir motosiklette kullanmak ne kadar mantıklı sizce.. ayrıca henüz 650km tecrübedeki bir arkadaşa bu teknikleri göstermek doğru olmaz.
2, 3 yada 4 parmak olabilir ama en iyi fren hissiyatı 4 parmakla mümkündür. İlk başlarda 4 parmak daha zor gibi gelir fakat sonra çok daha iyi hissettiğinizi anlarsınız.
İşin sırrı ise her fırsatta ani fren çalışması yapmaktadır. Boş yerlerde düz bir çizgide bu çalışmayı sık sık yapın. Fren hissiyatınız kısa sürede gelişir. Artık kitlemekten korkmazsınız.
Bu gibi çalışmaları kaçınma manevrası için de yapın zira çoğu acil durum frenlemeden ziyade kaçınma manevrasıyla daha güvenli şekilde ekarte edilebilir. Bunu da yolda gördüğünüz lekeleri, logar kapaklarını vb şekleri yola fırlayan bir yaya yada araba farzedip kontra tekniğiyle yanından sıyrılın. Tabii arkanızda ve yanınızda başka araçlar yokken.
Ama en önemlisi eğitim alın. Çok faydasını görürsünüz.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:32 ----------
Ayrıca şehir içinde trafikte parmakların fren üzerinde bulunması da tartışılan bir konu. Amerikalı MSF (Motorcycle Safety Foundation) bu tekniği tavsiye ederken, Japonlar bunun doğru bir teknik olmadığını ve panik frene davetiye çıkarmak olduğunu söylüyorlar ki bence de öyle. Saliselik bir reaksiyon süresi kazancı için daha büyük bir risk almak gibi geliyor bana. Ayrıca bu durum sizin daha güvenli olabilecek kaçınma manevrasını yapmanızdan da alıkoyabilir. Sanki şartmış gibi frene asılmanıza sebep olabilir.
-
zeda3000 adlı üyeden alıntı
Oncelikle motorunda brembo fren kullandigini unutma. Brembo bildigin bir cok fren sisteminden daha hizli tepki verir. Ducati sahibi olmus biri olarak brembonun ne kadar guclu oldugunu hatirlatmam lazim. Fren kesinlikle dort parmak ile yapilmaz. Bu yanlistir. Tek yada cift parmak manetin tam dibinde oturmalidir. 4 parmak ile freni siktiginda arka tekerinin panik durumunda havaya kalkmasi icten bile degil. Normal bir insan panik durumunda elini siktigindan 300kg bir basin uygular.
Frenleme de onemli husus. Dip fren yapmak degil, motoru hisetmektir. Arka fren ile %50 takviye alabilirsin ama cok hasas olman lazim. Aksi taktirde direk kitlersin.
Frenler iken her zaman carpma riski olan yere bak , ve yaklasma hizina gore basinc uygula. Ayrica ani frenlerde olabildigince kendi vucudunu diklendir. Cunku ani frende kendini deponun ustunde bulman bile mumkun.
Asagidaki siteyti iyice oku. Tum aradigin sorularin cevabi orda.
http://www.cadalyst.com/manufacturin...rake-arm-12804
sanırım üst resimde görünen 2 parmağın fren üzerinde olması benim için en mantıklısı... 4 parmağı birden aniden frene yöneltip o panikle aniden sıkmak tehlikeli geldi bana... zaten kalan 3 parmaklada elcik rahatça kontrol edilebiliyormuş...
ayrıca kench in dediği gibi de boş alanda küçük egzersizlere de başladım... ufak manevralarda ve kaçışlarda etkisini farkettiriyor
-
EmoTHEp adlı üyeden alıntı
sanırım üst resimde görünen 2 parmağın fren üzerinde olması benim için en mantıklısı... 4 parmağı birden aniden frene yöneltip o panikle aniden sıkmak tehlikeli geldi bana... zaten kalan 3 parmaklada elcik rahatça kontrol edilebiliyormuş...
ayrıca kench in dediği gibi de boş alanda küçük egzersizlere de başladım... ufak manevralarda ve kaçışlarda etkisini farkettiriyor
Yanlız şunu hatırlatayım, iki parmağın sürekli frende olması son derece yanlıştır. Manet üzerinde bekleyen parmaklar bir süre sonra uyuşur. O esnada ani frene ihtiyacınız olursa başınız derde girebilir çünkü bu sefer gereken basınçla sıkamazsınız. Hatta bu durumu farketmez, motorun frenlerinde problem olduğunu da sanabilirsiniz. Sıktım ama tutmadı gibi. Bu şekilde düşen 2 kişi biliyorum. Siz tüm parmakları elcikte tutun. Frene ihtiyacınız olunca maneti sıkmak çok zor bir şey değil. İlla ki elim hazır olsun derseniz, kavşaklarda vb riskli yerleri geçerken manet üzerine alın. Diğer zamanlarda hep elcik üzerinde olsun. Ama tavsiye edilen ideal kullanım daha iyi fren hissayatı için 4 parmak ve bu parmakları sadece ihtiyaç olduğunda manet üzerine almaktır.
-
Acikcasi aldigim tum egitimlerde el frenin ustunde stand by kalmaz diye ustune basa basa uyardilar bizi. Panik durumunda oyle hatalart yapiliyorki. Oncelikle 4 parmak ile freni kavramak isterken gaz kolunu sikistirip motora ayni anda gaz verip takla atmaniz icten bile degil. Yine el yapisi bunun ile ilgili bir durum. Fakat bu teknik yaris bu teknik sehit teknigi diye bir sey yok. Burda yazan kac kisinin bizim gibi profesiyonel egitim aldigini bilmiyorum ama bildigim bir sey var ise frenlemede mesele manete en guclu baskiyi yapmak degil en dogru baskiyi yapmak tir. 4 parmak freni sikmaya alisir iseniz, panik halinde beyin hafizadaki sistemi cagirir. O saniyede dusunmek icin vaktiniz yokki. Manete oyle bir basic uygularsiniz ki , carpacaginiz yok ise bile , on tekeri kitlediginizden ya dengenizi kaybedip yada tekeri kaydirip yere yapisirsiniz. Eski motorumda cift disk moto gp brembo yaris fren sistemi vardi simdi ki ise abs fren yine brembonun , acikcasi eskisi bin kat daha iyidi abs olmamasina ragmen. Her motorun ve her diskin ve her papuc markasinin bile fren leme teknigini etkiledigini unutmayalim.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
zeda3000 adlı üyeden alıntı
Oncelikle motorunda brembo fren kullandigini unutma. Brembo bildigin bir cok fren sisteminden daha hizli tepki verir. Ducati sahibi olmus biri olarak brembonun ne kadar guclu oldugunu hatirlatmam lazim. Fren kesinlikle dort parmak ile yapilmaz. Bu yanlistir. Tek yada cift parmak manetin tam dibinde oturmalidir. 4 parmak ile freni siktiginda arka tekerinin panik durumunda havaya kalkmasi icten bile degil. Normal bir insan panik durumunda elini siktigindan 300kg bir basin uygular.
Frenleme de onemli husus. Dip fren yapmak degil, motoru hisetmektir. Arka fren ile %50 takviye alabilirsin ama cok hasas olman lazim. Aksi taktirde direk kitlersin.
Frenler iken her zaman carpma riski olan yere bak , ve yaklasma hizina gore basinc uygula. Ayrica ani frenlerde olabildigince kendi vucudunu diklendir. Cunku ani frende kendini deponun ustunde bulman bile mumkun.
Asagidaki siteyti iyice oku. Tum aradigin sorularin cevabi orda.
http://www.cadalyst.com/manufacturin...rake-arm-12804
Kullanılan parmak sayısı ihtiyacı fren manetinin sertliğine, fren dozajlama ayarının hassasiyetine, frende kullanılan kaliper sayısı vb gibi farklı faktörlere göre değişebilir. Fren maneti yumuşaksa ve frenler güçlüyse tek-2 parmak gayet yeterli. Tabi fazla parmak kullanımı daha hassas fren hissi verir ki gözardı edilebilinecek bir durum değil. 2 parmak fren başlangıcı için hızlı tepkiyi sağladıktan sonra, diğer parmaklarla takviye yapılabilir. Dikkat edilmesi gereken bir diğer husus, fren manetine ne kadar basıldığında diskleri kitlediğidir. Eğer bu çok aşağıda ise ve frenlerin iyice tutması için fren manetini elciğe kadar çekmeniz gerekiyorsa, 3. resimde no! diye gösterilmiş durum başınıza gelebilir. Acil bir fren durumunda manetle parmaklarınızı ezdiğiniz yetmezmiş gibi bir de duramazsınız.
Asıl alıntı yapma nedenim ise şu cümle oldu: "Frenler iken her zaman çarpma riskin yüksek olan yere bak". Bakma yazıcaktınız herhalde. Aksi halde bu hayati bir hata olabilir çoğu zaman. Önünüze aniden çıkan bir nesne ya da ani fren yapan bir araç çıkarsa, frene asıldıktan sonra nerden kaçabileceğinize bakın. Araca ya da nesneye bakışlarınızı kitlerseniz doğrudan gidip çarparsınız. İlk frenle hız kestikten sonra kaçabileceğiniz pozisyona girmeli, ardından gerekiyorsa frenlemeye devam etmelisiniz. İlk frenlemeniz manevra kabiliyetinizi de arttıracaktır.
-
Parmaktan ziyade, maneti sıkma biçimi bence önemli. Motorunuzun, manet tepkilerini daha önceden bilirseniz, tehlike anında ona göre davranırsınız. LİMON sıkma benzeri manet kullanımı OMM de öğretildi bizlere. Bu arada ÖN LASTİK te en az frenleme stili kadar önemli ve arka freninde YARDIMCI olarak kullanılması işi bayağı kolaylaştırıyor.
DİKKAT..! İleri derecede Cruıser bağımlısı, plastikle yaklaşmayın. Kriz anında yeterli dozda kromaj gösterilmelidir
-
AydoganX adlı üyeden alıntı
Öncelikle fren manetinin altında yumurta varmış gibi
4 parmakla sıkarak ön süspansiyonlardaki boşluğu almalıyız.
(Tabi burada orantılı şekilde (ör:%70 , arka %30 denilebilir) arka frende kullanılmalı)
Ön süspansiyonların boşluğunu aldıktan sonra kademe kademe daha fazla basınç uygulayarak durabiliriz.
Eğer ön süspansiyonları dibe kadar indirip boşluğu almadan ani olarak ön fren manetine asılırsak gidonun sağa sola dönüp bizi motordan atması olasıdır.
Bu işlemler şüphesiz teorik olarak çok çalışarak, boş alanlarda pratik yaparak bilinçaltına enjekte edilmeli.
Yoksa acil fren yada panik fren durumunda sıkıntı yaşayabiliriz.
bu boşluğunu alma işi de işe yarıyormuş dün denedim ama panik frende bunu uygulayabilirmiyim pek bir fikrim yok açıkcası...
-
olaya bir de şu açıdan bak Türkiyede yaşıyorsun bu frenleme sistemlerini deneye deneye çok iyi öğrenmen lazım buraya kadar tamamen bütün yazan arkadaşlara katılıyorum
eklemek istediğim trafiğe uyum sağlaman ve panik fren yapmanı gerektirecek durumlardan kendini korumandır Türkiye trafiğinde motosikletlinin hiçe sayıldığını ve sürekli motosikletli kişinin trafik dışı ve ezile bilir bir varlık olarak görüldüğünü ne kadar çabuk kavrar ve ona göre dikkatli davranırsan panik fren ihtiyacın o kadar çabuk ortadan kalkacaktır
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
otopsici adlı üyeden alıntı
olaya bir de şu açıdan bak Türkiyede yaşıyorsun bu frenleme sistemlerini deneye deneye çok iyi öğrenmen lazım buraya kadar tamamen bütün yazan arkadaşlara katılıyorum
eklemek istediğim trafiğe uyum sağlaman ve panik fren yapmanı gerektirecek durumlardan kendini korumandır Türkiye trafiğinde motosikletlinin hiçe sayıldığını ve sürekli motosikletli kişinin trafik dışı ve ezile bilir bir varlık olarak görüldüğünü ne kadar çabuk kavrar ve ona göre dikkatli davranırsan panik fren ihtiyacın o kadar çabuk ortadan kalkacaktır
abi sorma zaten... geçen taksicinin biri sanki ben hiç yokmuşum gibi 15 metre kala fırladı önüme , dik bir rampadan aşağı inerken fren yapıyordum, ne güzel 25 ile ağır ağır... bir den fırlayınca mecbur motoru dikip sol şeride doğru kaçtım... trafikte herşeyi başına gele gele öğreniyorsun... otomobil gibi değilmiş
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)