Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Başlangıç motoru scooter mı olmalı yoksa vitesli mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    agonyozgur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ekim 2005
    Şehir
    Bangkok, THAILAND
    Motosikleti
    Honda Forza
    bence başlangıç motoru vitesli olmalı..Scoter ları ben çok güvenli bulmuyorum..

    watercolours, Bence hedefin SS makinelerse bence direk cbr125,yada cbf250 twister ile başlamanı öneririrm..
    Something in the Way..!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    06 Şubat 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha MT 125
    Selamlar
    Ben 2,5 Ay önce ilk defa motosiklet sahibi olmuş birisi olarak tavsiyelerde bulunmak istiyorum.Aslında bir nevi şimdiye kadar yazılmış olanları derleme şeklinde olacak sanırım
    Honda Innova 125cc sahibiyim.Yarı otomatik şanzıman denilen tiptendir Innova,bu tip demek debriyajsız demek değildir,denilmek istenen de zaten debriyajsız motor değil tabi ama sol elcikte bir debriyaj kolu yoktur,sol ayak ucuyla vitesler büyütülür sol ayak topuğuyla da vitesler küçültülür.Vitesi değiştireceğiniz zaman vites pedalına baskı uygulamadan önce gazı kesersiniz,baskıyla önce otomatik olarak debriyajı dişlileri ayırır(yani elcikten debriyaj kolunu o anda sıkmış olduğunuzu düşünün) tam baskı ile de vites değişir yine pedalı bırakırken de aynı uygulamanın tersi şeklinde olur.Misal; yolda 3.viteste giderken yokuş aşağı vitesi boşa alma ihtiyacı hissettiniz,yapılacak iş gazı kesip vites pedalına yarım basmaktır,dişli ayrılır.
    Pratiklik olarak yarı-otomatik motorlar,scooter ile manuel vitesli motorlar arasında vites tipinde de adı geçtiği gibi ortada sınıflandırılabilir.Ben şahsen görmedim veya bilmiyor olabilirim ama yarı-otomatik motorlar cup modeli denilen tipteki motorlar oluyor ağırlıklı olarak başka tipte görmedim,Misal;Honda Innova 125cc(9HP),Yamaha Crypton 110cc(8HP),Kanuni Elite,Asyamotor HJ110/S vs..
    Ortalama olarak 8 HP gücündedirler.Yeni başlayanlara kesinlikle tavsiye edilesidir.Aşırı bir güç ile başlamak yerine makul bir güçle motosiklete başlayarak motosiklet hakimiyeti konusunda gün be gün adımlar atmanızı sağlar,diğer tüm motorlarda da aynı şey mevzu bahis olsa da bu tip, özellikle ayakla vites değiştirmeyi başlangıçta yadırgayabilecek ama ileride de mutlaka vitesli motor kullanmak isteyen kişiler için bir geçiş motoru olacaktır.Şahsen bunu yeni bir kullanıcı olarak hissediyorum.
    Scooterlar ile ilgili olarak,değinildiği üzere pratiklikleri konusunda ünlüdürler,gaza basarsınız gider freni sıkarsınız dururlar,vites sistemi kayışlıdır,ayrıntıya girmeden şu söylenebilir,vitessiz otomatik şanzımandır,gaza bastığınız zaman otomatik vitesli arabalarda olduğu gibi vites değişimlerinde gaz kesilmesi kısa da olsa olmaz sürekli bir gaz yeme durumu vardır.Bu tipleri genelde kişiler ulaşımını kolaylaştırmak amaçlı kullanır.Fazla yorulmadan,keyifli kısa mesafe sürüşlerde kullanılırlar .Elbette maxi scooterlar yani konfor delisi 250cc ve üzeri scooterları saymıyorum,uzun mesafede yine aynı rahatlıkla aynı keyifi arttırarak alabilmek için tasarlanmışlar ve hakkını vermektedirler.150cclik Asyamotor scooterla da İstanbul-İzmir yapan canım abimi dışarıda tutarsam şehir içi kullanımda idealdirler ancak ilerde vitesli-büyük motor kullanmak isteyenler için fazla faydaları olmaz.Bu motorunuzu vitesli büyük bir motorla değiştirmek istediğinizde sanki herşeye yeniden başlar gibi olursunuz,viteslere alışmak ( vitessizliğe alışmış olmanın rahatlığını da yenmek) ve büyük motor gücüne hakim olmak gibi sorunlara yol açar.Botlarınızın ve paçalarınızın çamur ve suyla daha bir samimi olmasına alışamayabilirsiniz çünkü scooterlarda öyle bir sıkıntı yoktur ama diğerlerinde vardır.
    Vitesli motorların işleyişini anlatmaya gerek yok zaten,geride kalan tüm motorlar bu tiptedir
    Vitesli ve düşük cc ile başlamak çokça faydalıdır aslında,başlangıçta biraz bocalama dönemi olabilecek te olsa debriyaj kullanmayı öğrenmek ve motoru sağlıklı sürmek anlamında ilerideki büyük cc'li motorunuzun performansını bu düşük cc'li manuel vitesli motorunuzdaki tecrübeniz belirler diye düşünüyorum.
    Tavsiye olarak; Honda CG125,Yamaha YBR 125 önerilir.Honda CBF 250 ise belki ilk başlayan birisine fazla güçlü gelebilecek olsa da bu listeye eklenir.
    Yeni başlayan arkadaşlara faydalı olabildiysem ne mutlu bana
    Son olarak ; Somut güvenliğin sadece kendi üzerinize giydiyiğiniz kıyafetlerle ve kısmen sağlandığını unutmadan başlayın (Sürüş güvenliği teknikleri bir yana)
    Sevgiyle kalın...

  3. #23
    Syriana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2005
    Şehir
    IstanbuI Beylikdüzü
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    kesinlikle vitesliyle başla derim ben çünkü ilerde scooter'dan sıkılıp vitesli motora geçmek isticeksin ve scooter'la başlarsan bu senin için büyük bi handikap olur...
    Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!

  4. #24
    firtina110 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Şehir
    Adapazarı/erenler
    Motosikleti
    pejo-to-kat-layan
    Arkadaşım ben cm3 silindirli bir motorla işe başladım.Vitesli bir motor.resimde görüyorsun.Scooter kullanan bir arkadaşım bu motoru kullanamadı.Çünkü vites değiştirmeyi bilmiyordu.Bu motor birinci viteste kalkış yaparsan adamı yeri yağıştırır.Tabiki bu bilmeyenler için geçerli.


    Ayrıca bazı arkadaşlarımın 600'lük ve 1000'lik silindirlerden bahsettiğini görüyorum.Paranız bol galiba arkadaşlar O silindirde bir motor kamyondan fazla yakıt yakar günlük 20 ytl ile kurtaramazsın işi.

    ama paranız bol ise o ayrıı

  5. #25
    Fuut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW R50
    Vitesli tabiki


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler