Yazin jikle ile calistirmak zararlimi?
-
Arkadaslar kisin her zaman jikle kullaniyordum ancak maglum yaz geldi ancak jikle kullanmazsam start motor biraz cevrdikten sonra motor calisiyor ve bazende motor soguk oldugu icin dusuk devir sebebiyle stop ediyor ancak jikle yi cekince daha donkundugum gibi calisiyor bende start motor zorlanmasin diye surekli jikle ile calistiriyorum ancak bunun bi zarari varmidir?
RIDE or DIE
Reklamlar
-
Bildiğim kadarıyla ciklenin zararı yoktur. Benzin karışımını arttırarak motorun daha rahat çalışmasını sağlar ;) Zararı alacağını sanmam. Ha nası olur daha fazla benzin gider
-
MArş motorunun zorlanıp zorlanmaması jikleyle alakalı bi durum değil.
Jikle basit bir mantıkla çalışır, motora giren havayı keser ve sadece benzinle çalışmasını sağlar. Belçikada hava durumunu bilmiyorum ama Türkiye henüz ısınmadı jiklesiz çalışacak kadar.. Mayıs ayından sonra belki. O zamanlarda jiklesiz çalışmada motor ısınana kadar stop ederse, senkron ayarlarının kontrol edilmesi daha doğru olur.
-
GKN kardesim ben jikleyi cekince mars motor zorlanmiyor demiyorum jiklesiz calistirinca mars motor uzun sure ceviriyor ancak jikleyi cekince hemen calisiyor onu diyorum.
RIDE or DIE
-
Bildiğim kadarıyla zararı yoktur.
Kaldı ki, yaz mevsiminde de olsa sonuçta motosikletin motor bloğu gölgede filan kalmışsa soğumuş olacağı için, zaman zaman jikleyi kullanmak gerekebilir.
Elbette kışın olduğu kadar soğuyacak değil...
Motorları maviliklere süreceğiz.
Tüm ikitekerler kardeştir, bisikletler dahil.
-
McWarnaly adlı üyeden alıntı
GKN kardesim ben jikleyi cekince mars motor zorlanmiyor demiyorum jiklesiz calistirinca mars motor uzun sure ceviriyor ancak jikleyi cekince hemen calisiyor onu diyorum.
ANladım, jikleyi çekmeden tek marş ta almıyor diyorsun, doğal olarak aküye yükleniyorsun. Dediğim gibi henüz hava yeterince ısınmadığı için jiklesiz çalışmaması normal. Jikle ile çalışitırmanında herhangi bi zararı yok. He ne var, havalar iyice ısındığında motorunun tek marşta çalışması gerekir. Çalışmıyorsa ateşlemeye ve hava almasına çalışıyorda pır pır ediyor ve istop ediyorsa senkron ayarlarına baktırman gerekir.
-
-
GKN adlı üyeden alıntı
ANladım, jikleyi çekmeden tek marş ta almıyor diyorsun, doğal olarak aküye yükleniyorsun. Dediğim gibi henüz hava yeterince ısınmadığı için jiklesiz çalışmaması normal. Jikle ile çalışitırmanında herhangi bi zararı yok. He ne var, havalar iyice ısındığında motorunun tek marşta çalışması gerekir. Çalışmıyorsa ateşlemeye ve hava almasına çalışıyorda pır pır ediyor ve istop ediyorsa senkron ayarlarına baktırman gerekir.
bende anladim dostum tesekkurler
RIDE or DIE
-
ustalar bişi sorucam millete bakıyorum herkez cikle cekip öle çalısıtıryo motoru laf olsun yada size akrşı bişey die demiyoruma ma ben motorumu ne yazın ne kısın ne 0 derecede ne 20 derecede bugune kadar hiç 2 motorumdada jikle kullanmadım. sabahları motun elektriikstarterine basarım bir iki çevirmede hiç gaz vermeden çalışır ısınmasını beklerim genellikle 3 dk ondan sonra biner yavaş yavaş giderim. ama başkalarına bakıyorum millet motoru kalitelide olsa çinde olsa sabahları yada sogukken illa cikle kulanıyor yada kullanamdan çalıştıramıyor anormallik bendemi analmadım ?
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
ben sabahları jikleyi çekip çalıştırıyorum,jikle çekiliyken yaklaşık 1 dk. kadar jikle ile çalışır motorsesi tek tonu buluncaya kadar buda söylediğim gibi 1 dk. buluyor çalıştırıp ardından jikleyi orta konuma alıyorum gaz kolunu bırakıp rolantiyi dinliyorumtoplam süre 2dk. oldu .
2dk. sonunda jikleyi tamamen kapatırım,jiklesizde 1dk. çalışır hafifi gaz verip bırakırım ''yüklenmeden'' eğerki gazı tamamen bıraktığımda motordan tektip sesgeliyorsa rolanti kendini bulmuş demektir, vitesi takar yoluma bakarım.
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
-
zaferkarizma adlı üyeden alıntı
ustalar bişi sorucam millete bakıyorum herkez cikle cekip öle çalısıtıryo motoru laf olsun yada size akrşı bişey die demiyoruma ma ben motorumu ne yazın ne kısın ne 0 derecede ne 20 derecede bugune kadar hiç 2 motorumdada jikle kullanmadım. sabahları motun elektriikstarterine basarım bir iki çevirmede hiç gaz vermeden çalışır ısınmasını beklerim genellikle 3 dk ondan sonra biner yavaş yavaş giderim. ama başkalarına bakıyorum millet motoru kalitelide olsa çinde olsa sabahları yada sogukken illa cikle kulanıyor yada kullanamdan çalıştıramıyor anormallik bendemi
analmadım ?
Motorunun marka ve modeli nedir kardeşim ?
-
zaferkarizma adlı üyeden alıntı
ustalar bişi sorucam millete bakıyorum herkez cikle cekip öle çalısıtıryo motoru laf olsun yada size akrşı bişey die demiyoruma ma ben motorumu ne yazın ne kısın ne 0 derecede ne 20 derecede bugune kadar hiç 2 motorumdada jikle kullanmadım. sabahları motun elektriikstarterine basarım bir iki çevirmede hiç gaz vermeden çalışır ısınmasını beklerim genellikle 3 dk ondan sonra biner yavaş yavaş giderim. ama başkalarına bakıyorum millet motoru kalitelide olsa çinde olsa sabahları yada sogukken illa cikle kulanıyor yada kullanamdan çalıştıramıyor anormallik bendemi
analmadım ?
Egzoslarında kızarma varsa bence bu sebepten dolayı olabilir.
Yollar size, sizler Allah'a emanet.....
-
siyahatmaca adlı üyeden alıntı
Egzoslarında kızarma varsa bence bu sebepten dolayı olabilir.
nasılk egzoslarında kızarma varsa :S. bnm motorum hiç bir şekilde jikle sitemiyor onu diyoruma yriyetten hava awyarımı ustaya tam oalrak ayarttırdım. artı rolantiim sogukken 1500 sıcakken 2000 de mootr son devir 12000
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
Motoru jiklesiz çalıştırınca ısınana kadar istop etmemesi için haliyle biraz gaz açıyoruz, bu da egsozlarda zamanla kızarma yapıyor. Ancak ısınınca rolanti de çalışıyor. Tabii senin motorunu sen bilirsin yani senin motorun için konuşmuyorum. Genelde böyle. Yanlışım varsa düzeltirseniz sevinirim.
Yollar size, sizler Allah'a emanet.....
-
işte ben hiç bi şekilde agz vermiyorum ne çalıştırırken nede ısıtırken sabah amrşa basarım hiç gaz vermeden 1500 devirde kendisi çalışır 3 dk sonra 2000 yaklaşır rolantıde tabi bu arada... ondan sonra birkaç bin devir 3 defa gazı çekip bırakırım ve bir kaç sn ye daha rolantide çalıştırı yavas yavas gazlayarak giderim egzos kızarması gb bi sorunum yok bune akdar olamdı ama herhalde ben hala daha tam anlayamadım demek istediğini :S
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:22 ----------
ve bnm motorum 125 lik 1500 devirde tek tek atar ralanti 1000 oldugunda stop eder fakat sıcakken 1000 devirdede tek tek sayıyor.
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
Doğrudur mubarek çalışıyorsa sorun yok.
Yollar size, sizler Allah'a emanet.....
-
zaferkarizma adlı üyeden alıntı
işte ben hiç bi şekilde agz vermiyorum ne çalıştırırken nede ısıtırken sabah amrşa basarım hiç gaz vermeden 1500 devirde kendisi çalışır 3 dk sonra 2000 yaklaşır rolantıde tabi bu arada... ondan sonra birkaç bin devir 3 defa gazı çekip bırakırım ve bir kaç sn ye daha rolantide çalıştırı yavas yavas gazlayarak giderim
egzos kızarması gb bi sorunum yok bune akdar olamdı ama herhalde ben hala daha tam anlayamadım demek istediğini :S
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:22 ----------
ve bnm motorum 125 lik 1500 devirde tek tek atar ralanti 1000 oldugunda stop eder fakat sıcakken 1000 devirdede tek tek sayıyor.
KArdeşim motorun marka ve modelini yazarmsın lütfen
-
jikleyi çekiyorum biraz gaz veriyorum, el marşına basarken aynı zamanda ayak marşına basıyorum, akü bitmiş yaf
-
GKN adlı üyeden alıntı
KArdeşim motorun marka ve modelini yazarmsın lütfen
mondial uag125 7600 km de 2009 un 7 inci ayında aldım yani aşaşgı yukarı 10 ay fln oluyo
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:38 ----------
bakımalrımı da sölim ilk 600 kmde yag değişimi 1600 km yag değişimi 3000 yag değişimi 5000de yag değişimi buji değişimi ve arka jant akord.6500 km de yag değişimi ve şimdide 8000 de gidicem yag değişimi ve cok az subaplarda çok az ses var bu tür şeylerde çok titiizim onu ayarlatıcam...
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
Motorunun jiklesiz çalışması normal, çünkü rolantin yüksek. Hava ve rolanti ayarını yaptırırsan hem rolantin düşer, muhtemelen jikleyle çalışmak ister ama en önemlisi yakıtın düşer.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler