arkadaş tura çıktı galiba
konuyu açtığından beri meydanda yok
arkadaş tura çıktı galiba
konuyu açtığından beri meydanda yok
bence de kesinlikle transalp konfor desen var sürüş kolaylığı var denge var güvenlik var diğer SS ler gibi fazla da yakmaz takarsın çantalarını yanına basar gidersin be abi.her yola uygun düşünmezsin ulan bu toprak yola da bu makineyle girilmez ki die çamura da girersin dağa da çıkarsın asfaltta da gidersin.HAYIRLI YOLCULUKLAR şimdiden :D
YETER Kİ İSTE O SENİ BULUR :cat:
söylediğin sözlerın elbette doğruluk yanı olabılır ama örnekte verdiğin gıbı ümmet abi scoter ile o kadar yol gezıyor demekki olabılırmiş cok ıyıde bılıyoruzki arjantınli biri ybr 125 ile dunya turunu tamamladı .Bununla bırlıkte bende isterım ki transalp ile böyle yolculuk yapayım dıye
ama fark ettiğim bir sey var ben ailemle eceabata kampa gıdeceğim bı dunya hazırlık yapıruz kalacağımız bır hafta gıyecekler yıyecekler malzemeler oooo bı dunya oraya vardığımızda arabayla tabii coluk cocuk yabancılara denk gelıyoruz cat pat konuşuyoruz hanı aynı kampta cadır kurmuşuz ya nerdeyse elin yabancı memleketıne cırak gelmışler bu benım hep ılgımı ceker ne demek istediğimi anladın senın dediğine katılıyorum TECRÜBE KONDİSYON MADDİYAT ZEVK değilmiki şartlarımız gereği hep bunlar bır arada olsun dıye uğraşıyoruz ama olmuyor hep karadenız hevesım bu yuzden kalmıyormu inşallah bu yaz olacak deyıp şartları oluşturmak ıstıyoruz tabii bu arada buyuk motor insanın hayatında bır kere lazım olur o da hayat kurtarır yani aslında olmaz dıye bır sey yok ben bu yaz motosıkletıme guvenıyorum uzun yol yapmışlığımda var zaten bahsettığim zevk için gezmek olacagından gunde yapabıleceğim 200 km reyı gecmez o da ara molalarla deneyeceğim sana katılıyorum ama bırde böyle düşün
abicim çok haklısın elbette herşeyi tamamlamaya çalıştığımız için yapamıyoruz. ama güzel yurdumuz öyle garip ki, bir musluk contası 50kuruş olmasına rağmen ( aslında bedava) koşarak dükkandan içeri girip acilen bana musluk contası lazım usta, var mı dediğimde 5tl istedi şerefsiz pis pis gülerek. mecbur aldım.
bu olayda da olay bu, yolda kaldın mı geçiryolar, kalacak yer bılamadın mı geçiryolar, yemek yerken porsiyon eksik geliyor vs vs vs... yabancı olduğunu hissettirdin mi kanını emmeye çalışıyorlar. dağ başında fotoğraf makinası piline 20 tl verdim çin malına ama şarttı işte, mecbur aldım
elbette benim de sadece yanıma 1 şişe su, 2 litre benzin alarak 1000km lik yola çıktığım da oldu benim ama çadırım olsun isterdim. haaa, paran olur, çıkarsın dımdızlak adem gibi yola, ne lazımsa bastırıp alırsın parayı. hatta yolda motorunu satıp yenisini bile alırsın 3-5 bin tl yi gözün görmeyebilir de ama şartlar şartlar şartlar....
ben uzun yola kesinlikle bir gs1200 ile yola çıkmak isterdim mesela. rampalarda, dağda bayırda 125 liklerle savaşmaktan bıkmış bir adamdım. gezilerden sonra ayak bileklerimin sızısından uyuyamazdım. nasip oldu gsr aldım ama o motosiklet heyecanıyla mersin-antalya arasında çoook kamyonun / otobüsün altında ezilecektim. şimdi çıkıyorum o yılan gibi kıvrılan/dikleşen rampalara... beni çekemeyen, sıkıştırmaya çalışan kamyonların şöförleri hasetten öldürmek istiyorlar ama yakalayamıyorlar. emin ol...
dorsesi olmayan bir kamyon 150 km kadar benle yarışıp uçurumdan atmaya kalkıştı. saatlerce o ne manevralardı da başka bir kamyonun olayı farkedip araya girmesiyle kurtuldum... tekrar yaparmıyım? silahlı olarak evet!!!
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
buna benzer gezi yazılarını okumak her ne kadar hoş olsa da,
bir çoğumuzun hayali bu olsa da,
böyle bir geziyi ciddi anlamda düşünen birisi olarak ufak bir deneme ile 2-3 gün epey bir yol aldım.
sonuç;
fiziksel ve psikolojik direnç şart.
maddi ve manevi yeterlilik şart, (para, zaman, aile desteği, lojistik destek)
amaç bir yere varmak değil yol almak olmalı,
motosikletinizi teknik olarak tanımanız ve müdahele edebilir durumda olmanız gerekli,
kampçılık ile ilgili tecrübeniz olmalı, (aslında şart değil konaklama kısmı organize edilebilir)
daha tecrübeli olanlar ekleme yapabilir. benim kısa süreli tecrübelerim bunlar.
yürekçe üstad uzun yolda epey bir yolum var ama nedendir bilemem hiçbir kamyon beni sıkıştırmadı ya da zorlamadı. hatta bir kamyonun arkasından 80 km kadar aynı hızda (60 km ve altı) gitti sonunda adam bir yere girdi yemek için ben de peşinden girdim, yemek felan ısmarladı bana.
vaktiyle yaz gecesi 2. köprüden eve geliyorum hava sıcak, baktım iki eleman bir motor itmeye çalışıyorlar durdum, 10 dak. sonra bir taksi durdu aldı elemanlar ücretsiz olarak evlerine bıraktı. hayat cilvelerle dolu.
can't be worried about that shit. life goes on man.
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
ne bileyim üstad insan evladı alacası içinde bilemezsin ki.
o yolları bilmem ama sen eğer orada kamyon olduğunu düşünüyorsan buyur gel misafirim ol, 2. köprüyü dinleyelim gözlerimiz kapalı.
can't be worried about that shit. life goes on man.
bana şöyle denk gelmişti bartın cıde yolu vırajlarla dolu rampa cıkacağız gıdiş ve geliş kamyon sağa yanaştı yol verdı arabayla idim anlamamıştım sonrasında yolu görunce hak verdım adam ıyıkı yol vermiş yoksa arkasında kuyruk olur yada tehlıkelı bır sollama yapmak zorunda kalırdım ha istanbulda durum farklı onların bır yasakları var o yasak bıtınce gel 2 boğaz koprusu yoluna resmen kamyon yarışı izle kaybettıklerı zamanı orda nasıl hız yaparak telefıetmeye calışıyor canavarlaşıyorlar
Kesinlikle 600 cc.den aşağı olmamak ve enduro olmak şartı ile bu geziye çıkabilirsin.Öyle 125 cclik motorlarla falan Türkiye turuna çıkmak rezillik ve işgenceden başka bir şey değildir.Küçük cc motosikletler şehir içi kullanımlar ve kısa mesafeler için yapılmışlardır.Sakın bu tip motorlara itibar etme ve inanma.BU tip motorları tavsiye edenler ya hiç böyle uzun soluklu bir seyehate çıkmamış yada rüyalarında çıkmışlardır.Bu tip ufak cc.li motorlar hava soğutmalı oldukları için çok uzun yollara dayanamazlar.Mutlakaki hele sıcak yaz aylarında bir yerden su koyverirler.
Böyle bir seyehat için minimum Transalp veya muadili bir enduro olmalıdır.
Seyehat uzun olacağı için mümkün olduğunca çok çantası olmalıdır.
Yakıt hesabı yaparken %50 fazlasını düşün hep.(zira girip çıkmak isteyeceğin yerler olacak ve yakıtının büyük bölümünü buralarda harcayacaksın)
Konaklama için çadır vs. düşün .(Bu seyahat maliyetini oldukça azaltır)
Yeme içme konusunda ekonomik yerleri kullan.Örneğin;Kamyoncu lokantaları,şehir içi sulu yemek lokantaları,tost,sandviç vs.
Giyecek olarak yanına öncelikle çok tişort al.Özellikle yaz aylarında günde iki üç tişort değiştirme ihtiyacın olacak.
Seyehat esnasında 200-250 km.de bir mutlaka mola ver ve sıvı ihtiyacını gider.Sıcak aylarda farkında olmadan çok sıvı kaybedersin.
Yanında mutlaka bir karayolları haritası bulundur.Haritaya bakmakmak birilerine sormaktan daha iyidir.
Seyehate çıkmadan önce motosikletinin bütün bakımlarını yaptır.Lastik havalarını her gün kontrol et.
Seyehat esnasında motosiklet kıyafetlerin tam ve eksiksiz olsun.Ne zaman ne olacağı belli olmuyor.
Şimdiden hayırlı yolculuklar dilerim.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
Bu yaz Cgl125 ile benzin hariç hiç durmadan hatta acemi acemi bir otomobil sürücüsüne eskortluk yaparak 2 kere 430 km yaptım. (Eskişehir-Ayvalık-Eskişehir) Hiç yorulmadım desem yeridirNe yani uyduruyo muyuz.
dağ-tepe dolaşmak, arabayla gidemeyeceğin yerleri görmek gibi bir niyetin yoksa; asfaltta gideceksen maksi scooter da uyar.
500 cc.'lik ve üstü bir makineyle hem epeyce keyifli de olur. Bu modellerin artıları:
- sele çoook rahat
- ön cam ve ön grenajdan dolayı doğrudan rüzgar almadığın için yorulmayacaksın. istersen kaldır kafanı rüzgar yüzüne yüzüne vursun, ister yat ön camın arkasına ne rüzgar ne ses...
- ayaklarını ister öne doğru uzat, ister yana doğru; yorulma
- hepsi de su soğutmalı, hararet derdi yok
- otoyol yasal limitlerinde çook rahat kullanırsın, 160-170 km/h hıza kadar yolu var
- çoğunda kombine fren, bazılarında abs standart, daha güvenlisin
- vites derdi yok, çevir gazı gitsin
- kocca bagajları var
uzun yola çıkmadan önce motorun viraj kabiliyetine alışman şart; naked motordan sonra kalas gibi gelecektir, ulan bu motor yatmıyor, nasıl alacaz virajı dersin.
doğruluk yanları olmakla bırlıkte ben hala kesınlıkle şu modelle şu cc ile cıkmalısın fıkrı cazıp gelmıyor zorlukları vardır yorabılır ama zaten bır gezı yapılıyor geze geze gıdeceksın kaldıki ben bır gunde 450 km yaptığıomı bılırım molalı tabiii bır sehırden diğerıne arada ki güzelliklerıde katarsak maksımum alabıleceğimiz yol 200 km reyı geçmez şimdi tartışma olsun dıye söylemıyorum bunları nacizane fıkrım konu üzerınde sohbet edıyoruz okuyan ve böyle gezi düşünenlere ve hatta bana bıle faydası olur fıkırlerınız neyse mesela bır molaverdiğiniz yerden toparlanıp kalkış yapacaksınız bulunduğumuz yer hendek olsun varış programımız safranbolu olsun hadi makınalarımız iyi basalım gıdelım yollarıda guzel altımızda o motorlarla yoluda bulmuşuz şu ilerdeki çeşmenın kenarında kım mola verecek bas abı bas hasbel kader motorcunun ruhu bu değilmi basar gıder abi diğer varış noktasına odaklanmıştır tabı tersı de olma ihtımali var ama garıbım düşük cc ile yol alan zaten zorunlu molasını verecek belkı orada hızdan dolayı gözden kaçmış bır patıka yolundan içeri gırıp harıka bır manzara ile karşılaşacak ne yani olmazmı olur tabı bana cok olmuştur arabamla gıttığim ardından motosıkletımle gıttığım aaaa buraları kaçırmışım dediğim cok olmuştur mısal
125 lik bir motosikletle arkanda eskortluk yapmadığın bir kamyonla seyehat yap bakalımda nasıl oluyor öğrenO zaman kamyonların ne kadar süratli ve seni yol dışana atmak için çabaladığını öğrenirsin
Hocam bu işler nick ini motorhocası yazmakla olmuyor.Bunlar senelerin tecrübesiyle oluyor be hocamDünyada tuoring diye makineler bu işler için üretiliyor.Adamlar salakmı,hava olsun diyemi üretiliyor zannediyorsun o makineleri.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
zamanın varsa amacın sadece yol yapmaksa türkiye içinde 125 cc dahil istediğin yere rahat gidersin,60,70, maksimum 80 hiz limiti omlak kaydıyla,
işte küçük bi örnek
http://www.motosiklet.net/forum/etki...-perkitan.html
ha dersenki ben kısa turlar yapçam ozaman enaz 250 cc olmak kaydıyla 100-120 km hız yaparak 1-2 günlük geziler yapılabilir
-geç gitmek HİÇ GİTMEMEKTEN iyidir-
www.perkitan.com
BİRKISIM İNSANLARA KIZIP TÜM İNSANLARA DÜŞMAN OLMAYA DEĞMEZ BUHAYAT
Gerçekten benim de yolda en korktuğum şey boş çimento kamyonlarıdır. Rampada geçersin bunları, yokuş aşağı oldu mu limit falan dinlemeden basarlar sıkıştırırlar.
Ama yüksek cc'de de aynı problem sürüyor bence, kamyondan kurtulacağız diye devamlı 120-130'la mi gitmek lazım? Rampada geçiyorsun, hızı 90'a 100'e sabitlediğin anda k.çında bitiveriyor adam...
Ağır metal insanı...
oradan da antalya yoluna şöyle bir uzanırız dört gözümüz açık
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:47 ----------
http://www.motosiklet.net/forum/etki...iksiz-yol.html
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)