Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

center hub direksiyon sistemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    toocold - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2006
    Şehir
    Bandırma Memleketi: Edirne
    Motosikleti
    CBR1000RR06
    Arkadaşlar konu ile ilgili yazılanları okudum ve videoları izledim. Bu sistemde diğer motosikletlerde olan kaster açısı denilen (ön dikmelerin yere olan açısı) motosikletin denge ve manevra kabiliyetini etkileyen bu olay dikmeler olmadığı için nasıl çözülmüş dersiniz???
    Aklıma yatmayan tek tarafı bu. En ufak yatışta veya manevrada denge sorunu ortaya çıkmıyormu acaba. Bilgisi olanlar açıklarsa sevinirim. Saygılar...
    [B][COLOR="Red"]JET GÜRÜLTÜSÜ ÖZGÜRLÜĞÜN SESİDİR.[/COLOR][/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı toocold adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar konu ile ilgili yazılanları okudum ve videoları izledim. Bu sistemde diğer motosikletlerde olan kaster açısı denilen (ön dikmelerin yere olan açısı) motosikletin denge ve manevra kabiliyetini etkileyen bu olay dikmeler olmadığı için nasıl çözülmüş dersiniz???
    Aklıma yatmayan tek tarafı bu. En ufak yatışta veya manevrada denge sorunu ortaya çıkmıyormu acaba. Bilgisi olanlar açıklarsa sevinirim. Saygılar...
    Ben tam anlayamadim ama sanirim bahsetmek istediginiz sey, Rake açisi.
    Bu motosiklet için bir problem degil.
    Yani problem degil derken, sizin nasil bir motosiklet kullanmak istediginizle alakali bir durum bu.
    Bu bir problem olsaydi, bu gun cruiser dedigimiz motosikletler var olmazdi.
    Hatta herkez yaris motosikleti kullaniyor olurdu.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  3. #23
    Nipp10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    Antalya merkez
    Motosikleti
    91 Honda CG 125
    Aklıma bu makina geldi. Posteri var dükkanda kaç senedir.

    тнє ρσωєя σƒ ∂яєαмѕ... www.facebook.com/ugurbas

  4. #24
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motosiklet için bir problem degil.
    Yani problem degil derken, sizin nasil bir motosiklet kullanmak istediginizle alakali bir durum bu.
    Bimota bunu sport motosikletlerde kullandığına göre güzel bir çözümü var demektir.

    Çözümden ziyade , benim düşündüğüme göre rake açısını:

    fotografta , ortadaki (göbeğin çatala bağlandığı) parçanın açısıyla ayarlıyorlar.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  5. #25
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bimota bunu sport motosikletlerde kullandığına göre güzel bir çözümü var demektir.

    Çözümden ziyade , benim düşündüğüme göre rake açısını:

    fotografta , ortadaki (göbeğin çatala bağlandığı) parçanın açısıyla ayarlıyorlar.
    Olmaz oyle Gorkem.
    Rake açisi, o on tekerin yere tam bir dikme indiginde olusacak çizgiyle, on tekerin yatay dikmesinin arasinda kalan açidir.
    Degisken bisey degil diyecem ama yaris anlaminda oynanabilen bisey.
    Ustelik resimdeki motosiklette oldukça iyi bir açi var zaten.
    Ya arkadas baska bir sey soruyor ve ben anlamadim.
    Ya da arkadas otomobille karistiriyor olayi.

    DD'nin bir tarifi vardi bu mevzuyla ilgili.
    bulabilirsem eklerim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  6. #26
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Rake açısının ne olduğunu biliyorum ,
    aşağıda da gayet net anlaşılıyor.



    Yazımdaki "ayarlıyorlar" 'dan kastım bizim değil , motosiklet tasarlayanların ayarlamaları.

    Rake açısını 0 derece yaparsan ön çatal yere dik olur sağa sola döner teker (trail mesafesi 0) , 45 derece yaparsan belli bir açıyla döner. 90 derece yaparsan teker dönmez olduğu yerde sağa sola yatar (trail sonsuz). Hangi açının nasıl sürüş tepkisi verdiğini şu an kestiremiyorum.

    Yukarıdaki göbekteki parça da tekerin dönme açısını ayarlıyor. O silindiri yere dik koyarsan rake açısı 0 olacaktır , paralel koyarsan 0 olacaktır. Bu şekilde ayarlıyorlar diye bir teori kurdum...

    Çürütülebilir



    coq'un verdiği difazio sitesinde tarihçesi var ama okumaya kafam almıyor bu saatte.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  7. #27
    cagatay_hepsen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Şehir
    ist.çapa
    Motosikleti
    hyosung 250 comet'di gitti yamaha x-max 250 geldi
    bişey sorucam gereklimi sizce bu sistem.
    ATATÜRK diyorki "Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

  8. #28
    CengizhanD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ekim 2008
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 '09 ve Orijinal Honda Kinetic '00
    scooterdeki uygulaması bayağı sakat olmuş ancak tasarım olarak şık ..

    sıradışı olmak her zaman güzeldir.
    Ayvalık Motosiklet Tutkunları (A.M.T)

  9. #29
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    http://www.google.com/patents/about?...Patent+5069303

    Burada da birçok bilgi mevcut. Özellikle trail ve rake ile ilgili.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  10. #30
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Rake açisi, motorun surus dinanizmini ve dengesini etkileyen onemli bir unsurdur.
    Yaris motosikletlerinde bu açinin dar olma sebebi budur.
    senin koydugun resimdeki trail denilen mesafe ozellikle viraj donmede oldukça etkili bir konudur.
    Bu mesafeyi kisaltabilen yarisçilar(trail braking) daha iyi viraj donerler.
    Yani sert on fren, neredeyse arka tekeri yerden kesecek kadar bir arka yukleme, motorun one yigilmasi ile birlikte kontranin verilmesi, diger yarisçinin içine-disina dalarak geçilmesi mevzusunu kolaylastiran bir teknik.

    Aslinda burada bir hiyarlik var ama benim ingilizcem konuyu çozecek kadar iyi degil.
    çunku burada degisen trail degil rake açisidir.
    O zaman neden trail diyorlar onu anlamadim.
    Benim anladigim kadariyla dogrusu Rake Braking olmali.!!!!

    Ordek amca ortalikta yok, aslinda ona sormak lazim.
    Ben bu ingizce teknik terimleri tam anlayamiyorum.
    Biz burada baska adlandirdigimiz için ne neyin karsiligi tam çozemiyorum.
    Canim Turk milleti de her halti ingilizce terim kullanarak tarif etmeyi sevdiginden kitlenip kaliyorum.

    Ben bir mail atayim DD'ye kendisini de merak ettim bak simdi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  11. #31
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çunku burada degisen trail degil rake açisidir.
    O zaman neden trail diyorlar onu anlamadim.
    Rake açısı Trail ile doğru orantılı değil mi?

    Yukarıda verdiğim patent'te birçok bilgi var.
    Ama okuyamıyorum bu saatte , yarın yine bi göz gezdiririm.

    Anladığım kadarıyla bu sistemin getirilerinden biri de , yukarıda bahsettiğin sert frenaj halinde normal çatalda ön tarafta meydana gelen baskı , ve aynı zamanda manevra kabiliyetinin zorluğunu azaltmak.

    Tabi eksileri de fazladır , ki dünyada pek kullanılmıyor.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  12. #32
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rake açısı Trail ile doğru orantılı değil mi?

    Yukarıda verdiğim patent'te birçok bilgi var.
    Ama okuyamıyorum bu saatte , yarın yine bi göz gezdiririm.

    Anladığım kadarıyla bu sistemin getirilerinden biri de , yukarıda bahsettiğin sert frenaj halinde normal çatalda ön tarafta meydana gelen baskı , ve aynı zamanda manevra kabiliyetinin zorluğunu azaltmak.

    Tabi eksileri de fazladır , ki dünyada pek kullanılmıyor.
    Kagit uzerinde dogru orantili oldugu asikar.
    Ama biz sola donmek için tekeri saga donduruyoruz.
    Dedim ya otomobille karistirilmasin mevzu diye.
    etki ve geri donus ayni degil.

    Sistemin bir getirisi, onde dalmanin gidona etkisinin azaltilmasi olabilir.
    Olabilir diyorum;
    Olur demiyorum.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  13. #33
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Asıl olay buradaymış :
    http://www.google.com/patents/about?...q=steering+hub

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:51 ----------



    Hmm yarına ben bunu iyice bir okuyayim...
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  14. #34

    Üyelik
    13 Temmuz 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ama biz sola donmek için tekeri saga donduruyoruz.
    Anlatmak istedigin burada harika anlatiliyor ama almanca

    http://www.youtube.com/watch?v=xJFbX5HE-20

  15. #35
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Zevkine hayranım doğrusuZaten o geçenlerde resmini gönderdiğin disel motosiklette bir dünya harikasıydı
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  16. #36
    zekai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul / Ümraniye
    Motosikleti
    Kuba KB150-25
    benim gönderdiğim dizel motosikletmi necatik35.?
    zekaiyuce

  17. #37
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    evet o bahçe traktörüne benziyenHerhalde avatarındakide aynı motor
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  18. #38
    zekai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul / Ümraniye
    Motosikleti
    Kuba KB150-25
    avatarımdaki benim tasarımım.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:20 ----------

    Alıntı remzi66 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlatmak istedigin burada harika anlatiliyor ama almanca

    http://www.youtube.com/watch?v=xJFbX5HE-20
    Arkadaşlar anatemaya geri dönebilirmiyiz acaba.?
    Soru center hub sistem.
    zekaiyuce

  19. #39
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Anladığım kadarıyla sen tasarımına direksiyon sistemi arıyorsun.Ancak o kadar kalın bir ön tekerlekle motorun direksiyonunu sadece durduğu yerde çevirebilirsin.Ama yolda kesinlikle çeviremezsin.Bu araştırma yaptığın sistemlerde bir işe yaramaz sanıyorum.Motosikletler süratlendikleri zaman yatarak dönüş yaparlar.Bu esnada direksiyon çok az çevrilir ve hatta kontra tekniğinde dönülecek yönün biraz aksine doğru çevrilir.Şimdi sen anladığım kadarıyla tasarımına bir hidrolik direksiyon takmak istiyorsun ancak bu şartlarda motosiklet dönse bile sen üzerinde duramazsın!!!Zira merkezkaç kuvveti seni motosikletin üzerinden atmaya çalışır.Zaten bu merkezkaç kuvettinden kurtulmak için motosikletler yatarak dönüş yapar.Gördüğüm kadarıyla senin tasarımında lastikler düz ve geniş.Bu durumda motosikleti döndüreyim derken ters tarafa devirirsin.Deneyerek doğru yolu bulacağını sanıyorum.Yinede motosiklet adına bir şeyler yapmaya çalışmanı takdir ediyorum.Başarılar.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  20. #40
    zekai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul / Ümraniye
    Motosikleti
    Kuba KB150-25
    Teşekkürler necatik35
    zekaiyuce


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler