Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Hız ve yola tutunma!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mechanicalmotors - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2005
    Sitemizde bu konuda bir yazı bulunmaktadır hepimizin bilmesi adına burda katılan yorumlarla yazmak istedim.

    motorsikletin hafif olması(ortalama 200- 300kg) olması arabiçin hesaplanan aerodinamik bilgilerini çok değiştirmektedir.Ve en önemli özellik 2 tekerlek üzerinde olması bu işlemleri çok değiştirmektedir ve tutunmayı azaltmaktadır.tabi lastiklerin genişliği,süspansiyon çok çok önemlidir.yapılan araştırmalara göre arkadaşların da bilmesini itediğim için kısaca değinmek istiyorum zaten sen okumuş olmalısın.Arabada 160km ile giderken arabanın bir tekerleğine düşen ağırlı 40kg dur.Arabanın 1 ton ve civarında olması halinde yapılan kesin bir hesaplamadır.Bu 40 kg arabanın lastiklerinin geniş olması halinde arabanın yol tutuşunu oluml etkiler. Ortalama 250kg ağırlıkta bir motor ise bu hızla giderken normal bir motor lastiğiyle ve ortalama bür süspansiyonla iki kişi seyir ederken motorun bi lastiğe uyguladığı ağırlık 10kg civarındadır.yani o hızla giderken bizi 10kg lık bir güç yola bğlamaktdır.Bunun nedenini eminim sen biliyosun ama eminim bilmeyen arkadaşlarımızda vardır.Motor o hızla giderken hava bir durgun akışkan olduğu için hava lastiğin altına girmek ister ve motorun yere yaptığı basıncı azaltır.Bunu bilerek hız yapılması önerilir.Islak yollrda ise hava ile beraber suyunda girdiğini düşünürsek büyük bir tehlike arz etmektedir


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    LBC_34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2005
    Şehir
    çengelköy
    Motosikleti
    jinlun
    yağmurda iki artçı alalım arkamıza...sorun kalmaz,çözüm bumudur abicimihe bide bolca dua takviyesi

  3. #3
    Kobayashi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Göztepe
    Motosikleti
    SYM Joyride 200

    Re: Hız ve yola tutunma!

    Alıntı mechanicalmotors adlı üyeden alıntı
    Bunun nedenini eminim sen biliyosun ama eminim bilmeyen arkadaşlarımızda vardır.Motor ...
    hocam kiminle konuşuyon hayırdır??? biyerden copy paste yaptıysan kaynak belirt en azından...

  4. #4
    ilnapoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Arıyor
    Kobayashi, bana söylüyor arkadaş onları

  5. #5

    Üyelik
    10 Temmuz 2005
    mechanicalmotors, F1'leri yere bağlayan kuvvetin ne kadar olduğunu yaz(hesap, kitap gerektirir veya sadece duymak da yeterlidir) bu çocuk bu işi biliyor diyeceğim.

  6. #6
    ilnapoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Arıyor
    Colakoglu, ondan cevap beklersen en azından yarını beklemen gerekebilir. ben cevaplayayım 800 kg'dan fazla doğru mu hocam?

  7. #7

    Üyelik
    10 Temmuz 2005
    doğru dersem yanlış olur. yanlış dersem doğru mu olur . paradoks mu bu şimdi?
    mechanicalmotors, senden ricam ilnapolinin de tahminini gözönünde bulundurarak tofaşı yere bağlayan kuvvet nedir?

    F1 de tofaş da 180km/h ile gidiyor.
    F1 300-350kg
    Tofaş ~900kg

  8. #8

    Üyelik
    04 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul/Beylerbeyi
    Motosikleti
    Gilera Runner VXR 200 / Gilera Nexus 500ie
    Colakoglu, yanlız tofaş F1 gibi spoiler kullanmıyo baba
    yani o süratle giderken, havanın spoiler ile oluşturduğu aşağıya doğru basınç muhtemelen tofaş'ın ağırlığı kadardır

  9. #9
    Kobayashi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Göztepe
    Motosikleti
    SYM Joyride 200
    valla ben forumu açan arkadaş gibi mühendis diilim ama sanırım genellikle 4 ton gibi bir ağırlıkla yere basıyorlar ve 200 km nin üzerine çıktıklarında yol tepe taklakta olsa yere düşme ihtimalleri yok...

  10. #10
    mechanicalmotors - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2005
    F1 araçlarının yol tutuşları ile Tofaşı kıyas bile etmeyiz.Etmeyelimde lütfen olucak iş değil.F1 araçlarının ne mühendislik harikası araçlar olduğunu biliyoruz.ve fizik kurallarının da milimetrik hesaplardan daha ayrıntılı yapıldığını biliyoruz.
    Buarada ilk yazdığım ilnapoli arkadaşıma atmıştım bilginize sunmak için ayrı bir başlık altında kesip yapıştırdım orası kalmış sanırım.

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı mertmertmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul/Avrupa Yakası
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Neeeeeeeeee????
    Tofaş Şahinler mühendislik harikası değilmiiiiii???
    yaw yuh sana be kardeşim, yuhhhhhhh sana beeeee....

    tamam tofaş şahinler mühendislik harikası değildir , tamam .... Tofaş şahinler ,F1 arabalarından daha dandiktir. tamam be tamam...........


  12. #12
    cbrvv - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2004 cbr 600f
    kıy paraya at dunlopu metzeleri al dragon yada batlax 4000 de birde gücün yetiyorsa yenile. ondan sonra göreyim bakayım tutmayan yolu. o zaman istediğin gibi gir viraja yola.

  13. #13
    sonic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2005
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Yol Tutus Icin En Onemli Dinamiklerden Biri One Dogru Olan Cekis Veya Itis Dir (vektorel Olarak Yani) Onden Ceken Kuvvet Ne Kadar Guclu Olursa Virajdaki Tutunma Okadar Iyi Olur
    Ama Arkadan Itis Icin Bu Gecerli Degil Evet Gaza Yuklenirsen Araba Veya Motor Kic Atar Ki Istenilen Bi Durum Deildir!!


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler