Sitemizde bu konuda bir yazı bulunmaktadır hepimizin bilmesi adına burda katılan yorumlarla yazmak istedim.
motorsikletin hafif olması(ortalama 200- 300kg) olması arabiçin hesaplanan aerodinamik bilgilerini çok değiştirmektedir.Ve en önemli özellik 2 tekerlek üzerinde olması bu işlemleri çok değiştirmektedir ve tutunmayı azaltmaktadır.tabi lastiklerin genişliği,süspansiyon çok çok önemlidir.yapılan araştırmalara göre arkadaşların da bilmesini itediğim için kısaca değinmek istiyorum zaten sen okumuş olmalısın.Arabada 160km ile giderken arabanın bir tekerleğine düşen ağırlı 40kg dur.Arabanın 1 ton ve civarında olması halinde yapılan kesin bir hesaplamadır.Bu 40 kg arabanın lastiklerinin geniş olması halinde arabanın yol tutuşunu oluml etkiler. Ortalama 250kg ağırlıkta bir motor ise bu hızla giderken normal bir motor lastiğiyle ve ortalama bür süspansiyonla iki kişi seyir ederken motorun bi lastiğe uyguladığı ağırlık 10kg civarındadır.yani o hızla giderken bizi 10kg lık bir güç yola bğlamaktdır.Bunun nedenini eminim sen biliyosun ama eminim bilmeyen arkadaşlarımızda vardır.Motor o hızla giderken hava bir durgun akışkan olduğu için hava lastiğin altına girmek ister ve motorun yere yaptığı basıncı azaltır.Bunu bilerek hız yapılması önerilir.Islak yollrda ise hava ile beraber suyunda girdiğini düşünürsek büyük bir tehlike arz etmektedir