bence sigara daha tehlikeli )) ama millet sigaraya birşey demiyor hep motosiklet adamı öldürür diyor
::tutkuy::
araba sürmekte tehlikeli ama motosiklet biraz daha tehlikeli
Life is what happens when you are busy making plans
Aynen katiliyorum Gercektende böyle reaksiyon göstermek ters tepki yaratiyor insanlarda ve birden "biz motorculari" korumaya basliyorlar. Ama bende söyle bi abartili abartili anlatiyorum gözleri fal tasi gibi oluyor böyle konusanlarin
Kendi korkularini bize yansitmaktan baska yaptiklari yokBöyle söylenen cümleleri dikkate bile almiyorum dedigim gibi dalga gecermis gibi cevap veriyorum ve sonucu görüncede durumlarina gülüyorum
aynen tehlike benim dier adım de ve kötü kötü gül
ben şöyle diyorum:
"biliyorum..ama çok zevkli "
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
yarın kaldırımda beklerken sana bir arabanın çarpması, ben motorla tam koruma giderken bana araba çarpması ihtimalleri aynı. . ama sende koruma yok ölüme daha yakınsın de
EVET YA ÇOK TEHLİKELİ
HELE ŞEREFSİZ O.Ç LARI YOK MU
ONLAR YÜZÜNDEN ECEL TERLERİ DÖKÜYORUZ
de
kendisine şerefsizliği yakıştıramayacağı için
evet yaa haklısın ama ben dikkat ediyorum
der
herseferinde aynı cevabı ver
bir daha demez
Kelimelerin anlattığı kadarım..
Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...
Ecel geldikten sonra motor üstündede ölürsün ağaç altında kafana elma düşerekte orası belli olmaz
tabiki hayır ama çok mantıksız bir savunma , tamam nefes alıyorsan hayatın tehlikede , ama motosiklet üstünde nefes alıyorsan daha çok tehlikede , anlatmak istediğim bu , motosiklet tehlikeli diyenlere evet tehlikeli diyip çıkmak yerine , hayır tehlikeli değil şöylede böylede kaldırımda yürürken bilmemne nefes alıyosan bilmemne gibi saçma sapan abuk subuk karşılaştırmalar yapmaya gerek yok ...
İşe biraz daha bilimsellik katalım.Newtonun meşhur F=M*A formülünü ele alalım.Bu formülü kaza durumu için kullanırsak.F= kaza anında size etki eden kuvvet , M = Ağırlık , A = İvme (Hızdaki artma ya da eksilmeyle ortaya çıkar).
Size kuvvet etki etmesi için ivme olması yani hızın değişmesi lazım.Arabayla ya da motorla giderken düz bir duvara çarptığımızı düşünürsek hızımız bir anda sıfıra düşecek ve devasa bir ivme yüksek bir kuvvetin bize etki etmesine sebep olacaktır.
Otomobille düz duvara çarparsak iki seçenek çıkar ortaya : Birincisi emniyet kemeri takılı olduğu durum , İkincisi emniyet kemersiz durum.
Emniyet kemeri takılıysa size etki edecek kuvvet vücudunuzu saran emniyet kemeri vasıtasıyla etki eder.O da sizin kütlenizle doğru orantılı olarak F=M(sizin kütleniz)*A bir kuvvet etki eder.Eğer otomobil akordiyon gibi ezilip sıkışmadıysanız bu kuvvet o kadar tehlikeli değildir.Tv'de canlı bir ralli yarışını izlerken aracın 200 km hızla ağaca çarptığını izlemiştim.Ancak iki pilotta sağ salim kurtulmuşlardı kazadan.Demekki araç içinde sıkışma durumu yoksa o kadar tehlikeli değil.Birde hava yastıklarının standart hale geldiği bu günlerde otomobiller daha emniyetlidir.
İkinci durumda emniyet kemerimizi takmadığımızı varsayarsak bize etki edecek kuvvet F=M(otomobilin kütlesi)*A olur.Bu kuvvet kafayı direksiyona ya da ön cama çaktığımız anda bize etki eden kuvvettir ve emniyet kemeri takılı olduğu andakine göre 15 kat daha fazla bir kuvvettir.Çünkü otomobilin kütlesi insan kütlesinin yaklaşık 15 katıdır.Bu durumda ölüm kaçınılmazdır.Bir ümit ön camdan fırlayıp beyin travması ile atlatılabilir.
Peki motosikletle düz duvara çarparsak ne olur.Motosikletle herhangi bir bağlantımız olmadığı için çarpma anında fırlayacağımızdan motorun kütlesi önemli değildir.Motorun arkasından birde biz fırlayıp duvara ya da öndeki araca çarparsak F=M(kendi kütlemiz)*A kadar olur.Kafamızda kask bile olsa bu durumda çok küçümsenecek bir durum değildir.Boyun kırılması ve beyin sarsıntısı yaşamak kaçınılmaz.Ancak motorun üzerinden fırlayıp duvara çarpmadan serbest düşüş yapabilirsek , iyi korumalarla yine çok az hasar görebiliriz.Motogp yarışlarında adamlar 200 km hızla giderken düşüp yerde metrelerce sürüklendikten sonra hiçbirşey olmadan kalkıp yürümekteler.Ancak trafikte başka bir aracın altına girme ihtimalini ya da bariyerlere çarpma ihtimalini göz ardı etmemek lazım.
Peki motosikletle giderken bir otomobil ya da kamyon ya da tır bize çarparsa nolur?Bize etki edecek kuvvet F = M (Çarpan aracın kütlesi)*A dır.Bu durumu da detaylı formüle edebiliriz (Fizikteki esnek çarpışma cart curt ...).Ancak o kadar detaya girmeye gerek yok.Kısaca söylemek gerekirse diğer araç bizi biçer :(
Tam korumalı bot , pantalon , mont ve kaska kullanarak motosikletin de o kadar tehlikeli olmadığını düşünüyorum.Ancak otomobil ve motosikletin duruma göre daha fazla tehlikeli olduğu zamanlar var.Biri diğerinden daha güvenlidir diyemeyiz.Ancak şu an Türkiyedeki yolların git gide bölünmüş yol olarak geliştiğini düşünürsek otomobiller çok fazla hız yapmadıkça oldukça emniyetlidir diyebiliriz.En iyisi tam tedbirimizi alıp başımıza gelebilecek kazalardan en ufak zararla kurtulmak.
"Monotonluk beni basitleştirir. Herkesin cesaret edemediği zorluk ve tehlikeleri yenerek yaşamaktan zevk alıyorum " dersin. Bu da ona yerse sende motosiklet kullan cevabini da vermiş olur.
Ne kadar tehlikeli oldugunu zaten ben biliyorum, o yuzden de cok dikkatli kullaniyorum de.
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
Bana dediklerinde = yilda araba kaza sonucu ölenler = 10.000 civarinda
motor kazasinda ölenler yilda = 820 civarinda
ayrica motor kazasinda sadece 1 kisi hayatini kaybediyor ama araba kazasinda zavalli yanda ve arkada oturanlarda canindan oluyor 1 araba = 4 kisi ölü 1=motor 1 kisi çok nadir 2 kisi ölü.
Ve hemen sende ona deki sence hangisi daha tehlikeli bir düsün...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)