Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motor Yağı Hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Nisan 2009
    Şehir
    Zonguldak Ereğli
    Motosikleti
    Regal Raptor DD125E
    Arkadaşlar bugün motorumun yağını mobil 15-40 ile değiştirdim.Bu yağı kullananlar varsa lütfen bilgi versin.Bu yağ yaz ayında yeterli olurmu bide kalitesi nasıldır unutmadan full senteik yağdır.Lütfen bilgilerinizi paylaşın.
    Motor kulanmaya yeni başladım ve bu ilk yağ değişimim.O yüzden yağlar hakkında pek fikrim yok
    [B]Kara Yılan[/B]
    [B]67 LP 278[/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    xterkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    yamaha fz8 +bajaj pulsar 200+ discover 125 st +
    olur birşey olmaz motor yağı ful sentetik daha ne olsun mobil de iyidir yalnız yazın biraz daha kalın koyman iyi olur 40 da kötü değil 40 derece sıcak güney de bile pek yok sorun olmaz eksiltme olaylarına bak yeter

  3. #3

    Üyelik
    23 Nisan 2009
    Şehir
    Zonguldak Ereğli
    Motosikleti
    Regal Raptor DD125E
    saol xterkan

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:18 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:55 PM ----------

    Evet arkadaşlar yokmu bilgi verecek olan
    [B]Kara Yılan[/B]
    [B]67 LP 278[/B]

  4. #4
    Tolme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XMAX 400ABS, Motoran Vento 100
    Motor yağları hakkında
    Arkadaşlar motor yağlarını araştırırken bulduğum çok faydalı bir yazıyı sizlerle paylaşmak istedim,bu yazıda doğru bildiğimiz yanlışları,yanlış bildiğimiz doğruları göreceksiniz ve bilmediğimiz başka şeyleride tabiki,yazı shell in sayfasından alınmıştır ..


    Dört mevsimlik yağlarla tek mevsimlik yağlar arasındaki fark nedir?

    Dört mevsimlik yağların viskozite dereceleri 'SAE xxW-yy' (örneğin 15W-40) formatında, tek mevsimlik yağların viskozite dereceleri ise 'SAE zz' (örneğin SAE 40) formatında belirtilmektedir. Bu viskozite dereceleri çeşitli sıcaklıklarda yağın akışkanlığını belirtmektedir.

    Tek mevsimlik yağlarda viskozite derecesi yağın 100 Santigrat derece sıcaklıktaki akışkanlığını göstermektedir – yüksek rakamlar kalın yağları belirtmektedir. Tek mevsimlik motor yağlarında en çok kullanılan viskozite dereceleri SAE 30, SAE 40 ve SAE 50’dir.
    Ancak tek mevsimlik yağların viskozite dereceleri sadece motor sıcak durumda iken geçerli olan viskozite değerlerini belirtmektedir. Tek mevsimlik yağlar hava sıcaklığı 0 Santigrat dereceye düştüğünde kabul edilemeyecek düzeyde kalınlaştıklarından genellikle soğuk iklimlerde kullanıma uygun değildir. Bu durum, motorun yağ kalınlığı nedeniyle çalıştırılamamasına ya da daha da kötüsü motorun yağ pompalayamamasına bağlı olarak ilk çalıştırma sırasında oluşan yüksek derecede aşınmanın ciddi motor arızalarına yol açmasına neden olabilmektedir. Dört mevsimlik yağlar piyasaya sürülmeden önce kış aylarında daha ince yağlar kullanılması gerekmekteydi.

    Düşük sıcaklıklarda akışkanlıklarını koruyan ve normal çalışma sıcaklıklarında da motorun korunması için yeterli kalınlığı muhafaza eden dört mevsimlik motor yağları 1970’lerde yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır. Dört mevsimlik yağların viskozite derecelerinin 'xxW' kısmı, yağın düşük sıcaklıklardaki akışkanlığını göstermektedir. Dizel motor yağları tipik olarak, -15 Santigrat dereceye kadar koruma sağlayabilen “15W” standartlarını karşılamaktadır. Daha soğuk iklimlerde '10W', '5W' ve hatta '0W' (kutup iklimi için) standartları kullanılabilmektedir. 100C’deki yüksek sıcaklık viskozitesi tek mevsimlik yağlarla aynı şekilde belirtilmektedir, yani, SAE 15W-40 özelliğindeki bir yağın 100’deki kalınlığı SAE40 özelliğindeki bir yağ ile aynıdır, ancak bu yağ, SAE 40 özelliğindeki bir yağın aşırı derecede kalınlaştığı –15C’de akışkanlığını koruyabilmekte ve pompalanması mümkün olmaktadır.

    Dört mevsimlik yağların avantajlarını fark eden dünyanın önde gelen motor üreticileri, 1990’dan itibaren motorlarını dört mevsimlik yağlarla iyi bir uyum içerisinde çalışacak şekilde tasarlamaya başlamışlardır. Bu yağlar tek mevsimlik yağlardan çok daha yüksek kalitelidir – tek mevsimlik yağlar yeni model yüksek performanslı dizel motor testlerinde (örneğin API CG-4, CH-4, ACEA E3, E5 vb.) başarılı olamamaktadır.

    Dört mevsimlik yağların sağladığı en önemli avantajlar aşağıda yer almaktadır: - düşük sıcaklıklarda akışkanlığını koruyarak ilk çalıştırma işlemini hızlandırmakta ve soğuk çalıştırma sırasında aşınmayı asgari düzeye indirmektedir
    - dört mevsimlik yağlar tek mevsimlik yağlara oranla daha yüksek yakıt tasarrufu sağlamaktadır
    - dört mevsimlik yağlar genellikle pistonlarda biriken tortulara karşı daha fazla koruma sağlayarak rektifiye edilmiş motorun daha uzun süre hizmet etmesine yardımcı olmaktadır.


    Kalın yağların sağladığı koruma düzeyi ince yağlara oranla daha mı yüksektir?
    Hayır – Normalde yağı sadece motora doldurulurken ve boşaltılırken görürsünüz. Bu işlemler genellikle oda sıcaklığında, motor/yağ ısınmış durumda iken ancak kızgın değilken gerçekleştirilmektedir. Dört mevsimlik yağlar, düşük sıcaklıklarda akışkanlıklarını koruyacak şekilde formüle edildiklerinden bu koşullar altında ince bir yağ görünümüne sahip olmaktadırlar. Ancak bu yağlar motoru korumak amacı ile yüksek sıcaklıklarda kalınlıklarını yeteri kadar koruyacak şekilde tasarlanmıştır. 100C sıcaklıkta SAE 15W-40 ile SAE 40 yağlar benzer viskozite özelliklerine sahiptirler – ANCAK 100C’nin üzerinde dört mevsimlik yağ SAE 40 özelliğine sahip yağdan daha kalın olacak ve daha fazla koruma sağlayacaktır.

    Yeni dört mevsimlik yağ boşaltılırken su gibi aktı - neden?
    SAE 30 veya 40 özelliğinde yağla kıyaslandığında, 15W-40 daha kolay akıyor gibi görünebilir. Bu durum düşük sıcaklıklarda daha kolay fark edilmektedir. Ancak başka bir 15W-40 yağla kıyaslandığında yine daha kolay akıyor gibi görünüyorsa, bunun nedeni, yağın kurumlar nedeniyle kalınlaşmasını ya da yüksek sıcaklıklarda ayrışmasını önlemek amacı ile daha etkin ve yüksek performanslı bir katkı paketi kullanılması olabilir.

    Motor yağlarındaki katkı maddeleri ne işe yarar?

    Motor yağı üretiminde kullanılan dört ana tür katkı aşağıda açıklanmaktadır:
    Deterjanlar/Toplam baz sayısı – bunlar motorun kritik parçalarında, özellikle pistonlarda tortu birikimini önleyen özel maddelerdir. Deterjanlar yanma işlemi sırasında ortaya çıkan asitlerin nötralizasyonu için gereken “Toplam baz sayısının” (TBN) sağlanmasında ikinci derecede bir rol üstlenmektedir.
    Dispersanlar – bu katkı maddeleri kirletici maddeleri yağın içerisinde tutmak, külbütör kapağında ve karterde tortu birikimini önlemek ve yağ boşaltılırken bu maddelerin yağla birlikte dışarı atılmasını sağlamak amacı ile kullanılmaktadır.
    Aşınmayı önleyici katkı maddeleri - bu maddeler temas yüzeylerinde koruyucu tabakalar oluşturarak sürtünmeden kaynaklanan aşınmaya karşı koruma sağlayan çok etkili katkılardır. Bu maddeler subap iteceği temas yüzeylerinde açık mavi renkte göze çarpabilmektedirler.
    Antioksidanlar – bu katkı maddeleri yağın ısı ve yanma işlemi sırasında ortaya çıkan oksitlendirici özelliğe sahip kimyasal maddeler nedeniyle ayrıştırılmasına karşı doğal direncini artırmaktadır.
    İyi yağları kötü yağlardan ayıran bu katkıların formülleri ve dengeleridir

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:55 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:49 PM ----------

    Alıntı mesut78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bugün motorumun yağını mobil 15-40 ile değiştirdim.Bu yağı kullananlar varsa lütfen bilgi versin.Bu yağ yaz ayında yeterli olurmu bide kalitesi nasıldır unutmadan full senteik yağdır.Lütfen bilgilerinizi paylaşın.
    Motor kulanmaya yeni başladım ve bu ilk yağ değişimim.O yüzden yağlar hakkında pek fikrim yok
    arkadaşım bence motosiklet için üretilmiş yağları kullanmanda fayda var ,bir sitede okuduğuma göre motosiklet ve araba için kullanılan yağların içlerindeki katkı maddelerinin oranları ve kimyasalları farklıymış ve anladığım kadarı ilede motorların sıkıştırma oranları ve devir sayısına görede aşınma şekilleri ve korunma ihtiyaçlarıda farklıymış,yağ üreticileri yaptıkları testler sonucu çıkan değerlere göre yağların içindeki katkı maddelerinin oranlarını ona göre ayarlıyorlar,sonuç olarak bir araba motoru ile bir motosiklet motoru aynı değil ,ben sana castrol power1 15w-40 4T ürününü veya yine motosiklet için üretilmiş bilinen bir markanın ürününü tavsiye ederim (repsol,mototul,yamalube vs vs)tavsiye edebilirim oda vizkozite değerleri senin aldığın mobil ile aynı en azından motosiklet için üretilmiş

  5. #5
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Seni idare eder mesutcum o bir dahakine 15w50 koyarsın.Çok takma.Zaten 1000 km'de gene değiştircen.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler