Debriyaj Nasıl? Nerde ve Neden? Kullanılır
-
30 Haziran 2004, 20:13
#21
Reklamlar
-
30 Haziran 2004, 20:16
#22
bu arada yukarıdaki resimler benim motorun planları
Kingston in Aksaray
(niye diye sormayın :((()
-
30 Haziran 2004, 22:04
#23
kingston, 3 ay önce neredeydin dostum!benim motor debriyaj arızası çıkardığında fellik fellik bu konuda bilgisi olan birisini aradım ama bulamadım.sonuçta dişli kutusunu 10 kere söküp takıp yapamayıp servise gittim.üstteki resimler bende de kayıtlı var.aynı zamanda renkli bir elektrik şeması varki poster yap duvara as, şahane bişey!
sorun ise şuydu:2. resimdeki 13 numaralı parçanın iç göbeği aşınmıştı(debriyaj balata takımının içine girdiği parça).ve sen hilal diye bahsetmişsin, serviste "ay" olarak telafuz ediliyordu, ay lar aşınmıştı.1.3 , 3 ve 5 numaralı vites dişlileride aşınmış durumdaydı.bilmeyen bir göz bunları göremiyor.aşınmalar milimetrik boyutlarda.
özellikle ay'ların işlevi ile ilgili açıklaman çok güzel, teşekkürler.
-
30 Haziran 2004, 22:08
#24
invent motorum honda titan deluxe.
racing racing ve racing.............
-
01 Temmuz 2004, 16:21
#25
rica ederim faydalı olduysam ne mutlu
ben de bugün indirdim motoru.2 vites dişlileri ile 3 ün hilalini değiştirdim.
debriyajda bende de aynı parça aşınmıştı.o nu da değiştirdim.conta monta derken masraf 150 milyonu buldu.hilal i dişli aşındırıyor. tabi doğru monta edilmezse.aşınan hilalin parçaları da dişlinin üzerine yapışıyor.eğer hilali değiştireceksen dişliyi mutlaka tornacıda parlattır.(hilalin dişli arasına girdiği bir yer var)yoksa yeni hilalin de 15 günlük olur ve aşınır.
o elektrik devresini bana bi gönder yaw ben bulamadım elektrik tesisatını elektrik için sırf tuttum motorcuyu getirdim garaja
Kingston in Aksaray
(niye diye sormayın :((()
-
01 Temmuz 2004, 23:25
#26
tamam kingston.devre şeması diskette kayıtlı ben kafeden yazıyorum.ilk fırsatta eklicem.
-
04 Temmuz 2004, 15:11
#27
elektrik şeması teknik sorunlar kısmına eklendi.mz kullanıcıları kaçırmasın.
-
05 Temmuz 2004, 00:06
#28
Mjolminator adlı üyeden alıntı
FreeWind adlı üyeden alıntı
yaw olum amele mjolmi gel bizim dükkana ben sana kurs verem lam beleşe
ha bu arada hayırlı olsun yeni turuncu KTM motorun
Zuyahuha gördün mü lan yoksa beni? Ayrıyetten ben şu an Didimdeyim
yok kuşlar söledi şöle 14 yaşında 1.85 boyunda zuhahahaha
-
05 Temmuz 2004, 15:42
#29
O kuş KTM aldığımı nerden biliomuş?
-
11 Temmuz 2009, 00:07
#30
slm arkadaslar ya bn bişi öğrenmk isyrm vitesli motorda birnci vites aşağı itince 2 3 4 ve 5. viteslere nerden geçiriyorz yardmcı olrsanz sewinrm
-
11 Temmuz 2009, 00:21
#31
valla kimse darılmasın da çok güldüm konuyu gördüğümde, vitesli motor alıp da debriyajın ne olduğunu bile bilmeden yola çıkmak, büyük cesaret gerçekten
-
11 Temmuz 2009, 01:13
#32
Evet ilginç bir soru.
Sabırla açıklama yapmaya çalışan arkadaşları kutluyorum
-
11 Temmuz 2009, 01:42
#33
öMeR_tnz adlı üyeden alıntı
slm arkadaslar ya bn bişi öğrenmk isyrm vitesli motorda birnci vites aşağı itince 2 3 4 ve 5. viteslere nerden geçiriyorz yardmcı olrsanz sewinrm
1 aşağı gerisi yukarı
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
jawa adlı üyeden alıntı
elektrik şeması teknik sorunlar kısmına eklendi.mz kullanıcıları kaçırmasın.
şemayı bulamadım.tekrar yüklermisiniz
son günüm olmasın dostum,çelengim.toparabam,
alıp beni götürsün tam dört inanmış adam.. N.F.K
-
fren ne işe yarar
gaza ne zaman basılır
farlar neden gece açılır
sele neden motorun üstünde
tekerlerim dönüyo, sorun olurmu
gibi çoğaltılabilir
-
RunemagicK adlı üyeden alıntı
fren ne işe yarar
gaza ne zaman basılır
farlar neden gece açılır
sele neden motorun üstünde
tekerlerim dönüyo, sorun olurmu
gibi çoğaltılabilir
en önemlisini unutmuşsun arka teker ön tekeri takip ediyor
yoldaki çocuklar çok yapar panikle "abi abi arka teker ön tekeri takip ediyor" der ben de ne oluyor diye durup bakarım
-
Sa arkadaşlar bi sorum olcak.
araba kullanmaya yeni başladım düz vites araba kullanabiliyorum bundan önce scooter kullandım. fakat vitesli motor almayı düşünüyorum kendime. denge becerilerim war kullanabilirm ama vitesli kullanmayı bilmiyorum. arabada kaldırırken debriyaj ile gazı ayarındada verip kaldırabiliyorum. bunun yanında vitesi yükseltirken aynı şekilde debriyejı fln ayarlıyorum kısacası düz vites araba kullanıyorum. motorsiklet aynı mı kullanaiblir miyim ve nerelere dikkat etmeliyim lütfen yardımcı olun.
-
Mehmet_KRL adlı üyeden alıntı
Sa arkadaşlar bi sorum olcak.
araba kullanmaya yeni başladım düz vites araba kullanabiliyorum bundan önce scooter kullandım. fakat vitesli motor almayı düşünüyorum kendime. denge becerilerim war kullanabilirm ama vitesli kullanmayı bilmiyorum. arabada kaldırırken debriyaj ile gazı ayarındada verip kaldırabiliyorum. bunun yanında vitesi yükseltirken aynı şekilde debriyejı fln ayarlıyorum kısacası düz vites araba kullanıyorum. motorsiklet aynı mı kullanaiblir miyim ve nerelere dikkat etmeliyim lütfen yardımcı olun.
Motor daha basit, 180 tl ye kıy bir güzel öğretsiler. Ha çok yüksek cc ile başlamayacaksan bile bir arkadaşının sana öğretmesi en fazla 5 dakika Bilen birine rica et gerisi gelir zaten...
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
debriyaj senin motora olan güvenini arttırır
örneğin yavaş dönüşlerde debriyaja basarak kontrollü dönüşler yapabilirsin
yani motorla olan kontrollülüğünü belirler bir bakıma
ancak yüksek hızlarda debriyaja ne kadar basacağın miktarı önemli
yokuş çıkarken debriyaja basmaya gerek yok eğer önünde araba yoksa ve çok yavaşlamayacaksan veya duraklamayacaksan
yokuş çıkarken istop etmesinin sebebi yeterince gaz vermemen
bende de bir kez oldu 1.vitesle gazı iyice kestiğim zaman yokuş çıkmaya başladım ve motor istop etti
yani bu demek oluyor ki motorun daha fazla çekme gücüne ihtiyacı var yani güce ihtiyaç var
inerken debriyaja bastığında motor bağırmaya başlar, gazdan elini çeksen de bağırmaya başlar özellikle dik yokuşlarda
bu da demek oluyor ki motorun güce ihtiyacı yok, motor zaten yokuşun ivmesiyle yeterince hatta fazla fazla güç alıyor
yokuş inmek benim için de henüz tehlikeli bir durum oluşturuyor
ancak bir şekilde iniyorsun dengeyi bozmadıkça motor bağırdığını hissetsen de debriyajı bırakmadığın ve elin ayağın frenlerin üzerinde olduğu müddetçe sorun olduğunu düşünmüyorum
ama ani bir dengesizlik motorun üstünden atlamaya sebep olur (Allah korusun)
debriyaj önemli
vites değiştirirken aynı araba olduğu gibi hafif gazdan elini çekiyorsun ve hafif debriyajı sıkarak vitesi atıyorsun ama bu dediklerim saniyelik olaylar koordineli olalar ve hafif olaylar
ayrıca bu dediklerim motoruna göre de değişir
benim motorum sport bir model ve ayarları biraz hassas
mondial 125cclik bir motora binmiştim onda vites değiştirmek biraz daha zordu çünkü daha sertti debriyajı olsun diğer ayarları olsun
en son tavsiyem de diğer arkadaşların tavsiyelerine kulak ver, ben hepsine veriyorum
ve bana söylendiği gibi zamanla olacak bu el ayak koordinasyonları vites değiştirme, durma duraklama kalkma vs. hepsi zamanla olacak şeyler
yeniyiz ama öğreniyoruz
saygılar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler