Allah rahmet eylesin.
yine medyanın abartması gibi geldi bana...
karşı yönden motosiklet geçse, ordan geçti ondan kaza oldu diycekler nerdeyse artık
Allah rahmet eylesin.
yine medyanın abartması gibi geldi bana...
karşı yönden motosiklet geçse, ordan geçti ondan kaza oldu diycekler nerdeyse artık
[B]durmak yok... yola devam.....
[/B]
[COLOR="Red"][B][I]selam dünyalı ben dostum......::sapka::::151::[/I][/B][/COLOR]
o mercedesin o hale gelmesi icin en az 200 ile gidiyor olması lazım, carparak evin duvarını yıkan mercedes gördüm ve duvarı kaldırdıklarında arabada sadece toz birikintileri vardı..
yanii 200 ile giderken, yanından gecen bir motorun sesini ne kadar duyup korkabilir orası muamma??
bence medya habere malzeme cıkarmıs..
haberdeki bey gayet basit ve net anlatmış.burada motorun bir hatası yada kusurundan söz edilemez bence.ölenlere Allahtan rahmet diliyorum.Yukarıda arkadaşın dediği gibi trafikte sola geçipte basmakla şoför olunmuyor.sen her an dikkatli olmalısın.
Uğruna Ölmekse Eğer Seni Yaşatmak, Bin Defa Ölürüm De Adına Leke Sürdürmem,
Gururdur Namustur Bayrak ,Aksa Da Kanım Korkma, HAİNİ GÜLDÜRMEM!!! burak beykurt
Başlıktaki yazıları yarısından fazlasına kadar okuyup sonra dayanamadım. Artık şu motorcuları her koşulda savunma psikolojisinden kurtulmak gerekli. Adam resmen ölüme sebebiyet vermiş.
Aşağıda belirttiğim bazı durumlar üzerine düşününce fikirlerin değişeceğini düşünüyorum. Acele yazdım kusura bakmayın.
1-)Adam resmen adamları korkutmak için aralarından geçmiş ve başarılıda olmuş. Gidip sağda solda böbürlene böbürlene anlatmadıysa bende bişey bilmiyorum. Bunların arasına bi girdim enayi korkudan kontrolünü kaybetti...
2-)3 can gitmiş yok kıl yok yün. Adam dikiz aynasına bakmamış bilmemne. Aynısını bende yaşadım. Dikiz aynasını sürekli kullanan biri olmama rağmen ve çevrede yarış motorları olduğunu bilmeme rağmen yanımda 260+ hızla bir racing geçti ve resmen zıpladım motorun üstünde.
3-)Düşünsenize arabayla başka bir aracın yanından gidiyorsunuz. Yanyanasınız, başka geçicek yerde yok. O anda insan hiç birşeyin olmasını beklemez. Ayrıca boş bir anına gelmiş olabilir. Zavallı bir anlık refleksle kendine çarpacak bir nesneden kaçmaya çalıştı belkide. Hızı neyse ne; isterse 200 olsun sonuçta kazanın sebebi ortada.(söylenene göre).
4-)Bu yakından geçip tırstırma hevesiyle çok adam patladı bu sefer olan motorcuya olmamış. Olsaydı adamları yerin dibine sokardık. İğneyi başkasına çuvaldızı kendimize.
5-)Eğer adam(arabadaki) o anda yoldaki çukurdan kaçmak için biraz sola yanaşmış olsaydı şu an kendisi hayatta motorcuda asfaltta parçalar halinde olabilirdi.
6-)Orda kontrolü kaybedip kaza yapanın ailenizden biri olduğunu düşünürseniz olaya bakışı değiştirmek daha kolay olabilir.
Sonuca gelince benim fikrim polisin özenle araştırması ve bu kişiyi tespit etmesi gerektiğidir. Mahkemede ise dikkatsizlik falan değil, kasten kazaya ve dolaylı ölüme sebebiyet vermekten yargılanmalıdır. Ha doru düzgün bi ceza almaz muhtemlen o ayrı.
3-)Düşünsenize arabayla başka bir aracın yanından gidiyorsunuz. Yanyanasınız, başka geçicek yerde yok. O anda insan hiç birşeyin olmasını beklemez. Ayrıca boş bir anına gelmiş olabilir. Zavallı bir anlık refleksle kendine çarpacak bir nesneden kaçmaya çalıştı belkide. Hızı neyse ne; isterse 200 olsun sonuçta kazanın sebebi ortada.(söylenene göre).
Boş Anına Gelmiş??? Bu ne demek.Araç Kullanan bir insanın boş anına denk gelmek.dikkat dağınıklığı? trafikte bunlara yer var mı?Dikkatsiz oldugun an pahalıya malolabilir.Boş an diye bir ihtimal olmamalı trafikte!
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:51 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:47 AM ----------
Gnusher yorumlarının bazılarına katılıyorum bazılarına katılmıyorum. Eger 2 şeridi iki araç kaplıyorsa ve altında bir 600 cc racing yada 1000 cc varsa aradan geçmek normal değil mi bana bunun cevabını ver.dikiz aynasında göremeyebilir.sesten korkabilir ama direksiyonu kırabilecek duruma geldiyse o olay otomobil kullanıcısının o anki konsantrasyon eksikliğinden kaynaklanıyordur.istanbul trafiğinde her gün sayısız racing araçlar arasından son sürat geçiyor ve hiçbir sürücü korkup direksiyon kırmıyor değil mi?
Uğruna Ölmekse Eğer Seni Yaşatmak, Bin Defa Ölürüm De Adına Leke Sürdürmem,
Gururdur Namustur Bayrak ,Aksa Da Kanım Korkma, HAİNİ GÜLDÜRMEM!!! burak beykurt
motor sürücüsünde suç olabilir. bende araba kullanırken birden burnumun dibinden hayvan gibi bir ses ve hızla bişey geçtimi irkiliyorum ki normal de. ha arabayı savuracak kadar olmuyor ama herkes benim yada bizim kadar sakin olacak değil.
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
Yazık oldu doktara.Ben dün haberini aldım. Hastalarından birisi söylemişti. Eşide aynı hastanede fizikçiydi.Tabiki eşişinin durumu dayanılacak gibi degil.
Bu arada doktoru tanıyan birisi ile konuştum. Rizeden samsuna(450 km civarı) 2 saatte gitmiş.Dün kaza haberinden sonra samsuna giden yakınları ise ibrenin 235 km de takılı oldugunu görmüşer.
Yazık oldu.Allah Rahmet eylesin.Sevenlerine sabır versin
allah rahmet eylesin , motosiklet sesinden kaza yapanıda ilk kez duyuyorum , motosiklet ses çıkartsa bi dert çıkarmasa başka bi dert , nasıl bi ülkede yaşıyorum allahım...
Ölenlere ALLAH cc Rahmet diliyorum...
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
bakın kazaya karışan araç mercedes ve aracın şasesi neredeyse ikiye katlanmış. buda şu demek ; eğer bu araç duran bir cisme çarptıysa 200 yada üzerinde sürat demek. Yani kazaya sebebiyet verdiği öne sürülen motosikletli arkadaşı savunmuyorum ama yolda büyük çukur olsa, önüne herhangi bir hayvan çıksa aynı kaza yine olurdu.
Yani haberin başlığı ; "Aşırı sürat yine can aldı" olsaydı daha tarafsız ve mantıklı olurdu. Tabi başlığı atan arkadaş elbette ki haberin prim yapması derdinde olduğu için bunları gözardı etti, hepimiz biliyoruz.
Zaten ülkede motosikletlilere karşı büyük bir ön yargı var bunu büyütmenin, ateşe körükle gitmenin bir anlamı yok.
Tedbirde kusur koyup takdire bahane bulma!
Kişisel kanaatim bu haberle ilgili şikayetlerimizi kendi aramızda konuşmaktansa ...
Site yöneticisine durumu bildirmekte fayda var....
Misal ben bildirdim...
Kangren olmuş tüm kollara adanmıştır.
Eğer bir yıl sonrasını düşünüyorsan, bir tohum ek. Eğer on yıl sonrasını düşünüyorsan, bir ağaç ek. Eğer yüz yıl sonrasını düşünüyorsan, insanları eğit.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
Valla resimler Bakılırsa 95-96 model eski kasa e200lere benziyor ancak adam ilk agzından 170 dedi snra 130 dedi adamda hızını bılmıoyrmu yoksa bende ceza yemiyyimi diye az dedi anlamadmım?
Ancak su bi gercekki motosiklet herhangi bi kazanın yannda bulunsun gene o suclanır böyle bi ülkede yaşıyoruz.
Kendi ailem dogdugumdan Beri Mercedes kullanır 3 kez ciddi kaza yaptık ben mercedesi bılıyorsam 130km de o duruma gelmesi imkansız
[B]My life Starts after 12.500Rpm :bounce:[/B]
O mersonun hızı en az 180 km yoksa o araba bu hale asla gelmez.
İMPOSSİBLE İS NOTHİNG
Bence sizler yanlı davranıyorsunuz. Motosiklet 200 desibel ses ile otomobilin 30 cm dibinden geçerse sürücü panikleyebilir ve direksiyon hakimiyetini kaybedebilir. Çok mantıklı. Zaten bu ss makinalar her şekilde kazaya sebep oluyorlar. Aynı cross larda olduğu gibi trafiğe çıkmaları yasaklanmalı ve sadece pistlerde kullanılmasına izin verilmeli. Ölümlü motor kazalarının dörtte üçü ( yurtdışında) ss kaynaklı. Bu forumda da birkaç istisna dışında ölümlü kazaların hemen hepsi ss . Motor tehlikelidir imajının en büyük kaynağı yine ss. Acil servislerde motorculara "donör ( organ vericisi) " denmesinin yine en büyük sebeplerinden biri ss ler. Saatte 270-320 km hızla gidip trafiği tehlikeye atan ve "serseri motorcu" imajının en büyük kaynağı yine ss.
ben zaten yorumumu yaparken 'kazayla ilgili değil söyleyeceklerim' diye başlamıştım. Kazayı görmediğim ve görgü tanıklarıyla konuşmadığım için yorum yapmayı pek de doğru bulmuyorum. Benim takıldığım konu; haberin 'rezillikle' suçlanması.
haberin içeriğini okuduğumuzda görgü tanıklarının ifadesine dayanılarak oluşturulduğunu görüyoruz. Sanırım buna kimsenin itirazı yok. Başlığı açan arkadaşın rahatsız olduğu "yarış motosikleti faciası: 3 ölü" başlığı. Haberi okuyan kişi olarak bu sert başlıktan rahatsız olması doğal karşılanabilir; fakat bir haberin okunması için 'başlığın çarpıcı olması gerçeği' de göz ardı edilemez.
Sonuçta başlık bir nevi habercinin kısa analizidir. Haberci tanıklardan derlediği bilgilerle oluşturduğu haberine kendi kelimeleriyle bir başlık atar. Ve haberin içinde tanıklar olaya bir motosikletin neden olduğunu söylüyorsa, muhabir içerik ve başlık uyumu doğrultusunda bir başlık atmak zorundadır.
tek söylenebilecek ölenlere allah rahmet eylesin geride kalanlara da sabır versin. yoruma gerçekten çok açık bir konu motor sesinden heyecanlanacak birisinin trafikte işi olmadığı gibi çift şerit gidiş bir yolda her iki şeridi de kaplayan araçların arasına ölümüne dalmak da pek akıl karı gibi gözükmüyor bana. haberin ayrıntıları sadece görgü tanıklarının vereceği ifadelerle ve bilirkişilerin tutacağı raporlarla ilişiktir. fren mesafesinden lastiğin diş derinliğinden yapılan hesaplamalar aracın kaç km süratte olduğunu göstereceği gibi motorun plakasının alınamaması da ancak faili meçhul ölümlü kaza sonucuna ulaştırır ve dosya kapanır büyük ihtimalle. sonuç mu bu konuda daha birçok yazı yazılır olay yeri krokisi çizilir ama son bulmaz bu tip olaylar
AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL,AYNI DUYGULARI PAYLAŞANLAR ANLAŞIR
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)