Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosikletin Ülkemizdeki Sorunları

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Peril - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2004
    Şehir
    istanbul-pendik
    Ülkemizde pek çok motosiklet sorunu var fakat sorunları gidermek için çabalayan çok az kuruluş var. HONDA TÜRKİYE sorunlar şöyle bir toparlamış ;

    * Motosiklet devlet tarafından yaşama katkı yapan bir araç olarak ciddiye alınmamaktadır.
    * Ülkemizde motosikler almak ve kullanmak bazı açılardan çağdaş ülkelere göre daha zordur.
    * Motosikler alım vergileri dünyanın birçok ülkesine göre yüksektir.
    * Avrupa ülkelerinde motosiklet için sadece KDV ödenir ve bunun oranı yüzde 7-22 arasında değişir.
    * Ülkemizde motosiklet için KDV oranı yüzde 18'dir.
    * Motosiklet "lüks tüketim maddesi" sayıldıgı için KDV'ye ilaveten yüzde 6 ÖTV ödenir.
    * Böylece motosiklet alan kişinin ödeyeceği KDV+ÖTV toplamı yüzde 27.4'e ulaşmaktadır.
    *İkinci el motosikletlerde de KDV oranı yüzde 18.
    * Bazı Avrupa ülkelerinde plaka-ruhsat işlemleri ücretsizdir. Ülkemizde ise yaklaşık 100-125 Euro'dur.
    * Dünyadaki bazı ülkelerde 50 cc. mopedler bisiklet gibi kabul edilip,plaka ve ruhsata tabi değildir.
    * Türkiye'de 50 cc moped ile 1800 cc.büyük motor aynı plaka- ruhsat işlemlerine tabidir.
    * Çağdaş Avrupa ülkelerinde 50 cc.motosiklet kullanım yaş sınırı 16 olup, Türkiye'de bu 18'dir.
    * Bazı Avrupa ülkelerinde 50cc 125 cc arasımotosikletler otomobil ehliyeti ile kullanılabilir.
    * Türkiye'de 50cc. motosikleti kullanmak için bile otomobil ehliyeti yetersiz olup ,tekrar ehliyet almak gerekir.
    * Ülkemizde motosiklet ehliyeti almanın maliyeti minimum 300 Euro'dan başlar.
    *Ülkemizde motosiklet sürüş eğitimi veren kuruluşlardaki eğitim kalitesi genellikle yetersizdir.
    * Türkiye'deki yol ve trafik koşulları genellikle motosiklet sürücülerinin trafikteki durumlarını zorlaştırmaktadır.
    * Dünyadaki birçok ülkede motosikletlere özel park yerleri mevcuttur,ülkemizde böyle olanaklar mevcut değildir.
    * Ülkemizde motosiklet sporları için gereken uygun yer konusunda yetersizlik vardır.
    * Ülkemizde motosiklet kullanıcıları trafikteki diğer sürücüler tarafından yeterli saygı ve anlayış görmemektedir.
    * İki tekerliler otoyol ve köprü geçişlerinde çok daha fazla ağırlık ve hacme sahip otomobillerle aynı ücrete tabidir.
    * Tüketicilerin motosiklet alırken bunu bir yatırım olarak düşünmeyip , sadece ilk alış fiyatına bakmalarından dolayı kalitesiz ve satış sonrası hizmetin yetersiz olduğu bazı ürünlerin ucuz diye ithal edilmesi sonucunda önümüzdeki dönemde ülkemizde bir motosiklet mezarlıgının olusması riski vardır.
    * Satıs ve satış sonrası hizmetlerinin güvenilir ve kaliteli bir şekilde verilebileceği bayiler yetersizdir.

    SİZCE KİM NE YAPABİLİR? ...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    QUARZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Jinlun 150
    * Ülkemizde motosiklet ehliyeti almanın maliyeti minimum 300 Euro'dan başlar.

    SANIRIM BU BİRAZ ABARTI OLMUŞŞ... AMA DİĞERLERİNİN HEPSİNE MAALESEF KATILIYORUM ACI GERÇEKLER..

  3. #3
    ohyeah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    BMW F 650 GS DAKAR
    doğru şeyler sölemişler
    Bizim devlet idaresinde takip ettiğimiz prensipleri, gökten indiği sanılan kitapların dogmalarıyla asla bir tutulmamalıdır. Biz, ilhamlarımızı, gökten ve gaipten değil, doğrudan doğruya hayattan almış bulunuyoruz
    M.Kemal ATATÜRK

  4. #4
    baadir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Şehir
    z.burnu/ist
    Motosikleti
    keeway superlight 150 (sonunda:)
    Bazı Avrupa ülkelerinde plaka-ruhsat işlemleri ücretsizdir. Ülkemizde ise yaklaşık 100-125 Euro'dur.
    zamanı olan 85 ytl ye de halledebiliyor bu işi...

    ama diğerlerinin doğruluğu ne yazıkki kabul edilebilir...

  5. #5

    Üyelik
    18 Haziran 2005
    Alıntı QUARZ adlı üyeden alıntı
    * Ülkemizde motosiklet ehliyeti almanın maliyeti minimum 300 Euro'dan başlar.

    SANIRIM BU BİRAZ ABARTI OLMUŞŞ... AMA DİĞERLERİNİN HEPSİNE MAALESEF KATILIYORUM ACI GERÇEKLER..
    sen ehliyet almadin galibaa...

  6. #6

    Üyelik
    10 Temmuz 2005
    2004'te çıktı motorlara vergi ve 2006'da zamlamayı düşünüyorlarmış.
    bunu protesto amacıyla bir geçiş düzenlenebilir. ama gene de zamlanacağından hiç şüphem yok. biz sadece boşuna benzin yakacaz.

  7. #7
    maylo87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    ******************************************
    + Bu Mesaj Moderator tarafindan düzenlenmiştir.
    Mesaj yazarken büyük harf kullanmak bağırmak anlamına geldiği için ve sayfa düzeninde kargaşa yarattığı için yazılarınızı kesinlikle büyük harf kullanarak yazmayınız. Kullanıcılar forum sayfalarına yazmış oldukları mesajlarını düzenleme yetkisine sahiptir. Lütfen yazmış olduğunuz mesajın sağ üst köşesinde göreceğiniz değiştir ikonuna tıklayarak mesajınızı düzenleyin...
    + Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
    + Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını kabul etmiş sayılır.
    + Şikâyetler için... info@motosiklet.net
    *********************¿*********************

  8. #8

    Üyelik
    03 Nisan 2005
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    kanuni
    evet gercekten katılıyorum ülkemizdeki yanlışlıklar..

  9. #9
    Dvorak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2005
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Aprilia RS 125
    Öncelikle insanlar fikirlerini değiştirmeliler Motorumu almadan önce arkadaşlarım ailem hepsi alınırmı motor kafayımı yedin dedi aldıktan sonrada herkez aynı şeyi söyledi sadece motoru olan arkadaşlar iyi yapmışşın hayırlı olsun dedi. bir çok insan motorsiklet'i ölüm makinesi olarak görüyor Bu ön yargının önce Türk halkından silinmesi gerekiyor. daha sonrada Devletten.
    Dvorak << O Bir Idol !

  10. #10
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Ölüm makinesi olma sebebi en başta ülkemizde diğer motorlu araç sürücülerinin cahilliği ve duyarsızlığı sebebiyle kazaların meydana gelmedi bunu biraz daha arttıran unsurda bilgisiz, dikkatsiz motosiklet kullanmadır.

    Bu cahillik ve duyarsızlık ancak ve ancak çok ciddi denetim ve ceza yaptırımları ile engellenebilir. Günümüzde trafik işaretleri olmasına rağmen bu işaretlere uymayan o kadar çok insan varki. Bunun neticesinde kazalarında meydana gelmesi kaçınılmaz son olarak ortaya çıkmaktadır. Yayaların bile sağına soluna bakmadan yola atladığı bir ülkede yaşıyoruz.

    Diğer konulardan vergi olayına değinecek olursak. Elbette bu araçlardan alınan vergilerde indirime gitmek gerek. Ayrıca motosiklet lüks statüsünden acilen çıkarılmalı. Eğer lüks bir araç olsaydı işinden evine ucuz ulaşım için o kadar dar gelirli halkımız ucuz motor almazdı. Gider herkes japon racing, harley chopper falan alırdı.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  11. #11
    federal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul / Kızıltoprak
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S
    QUARZ, Fiyat o kadarı bulur , doğrudur....
    Tribünlerde, Hep Dillerde Bu Sevda Bitmez Gönüllerde
    Dar Ağacında Olsak Bile Son Sözümüz FENERBAHÇE !!!

  12. #12
    QUARZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Jinlun 150
    Alıntı conqueror adlı üyeden alıntı
    Alıntı QUARZ adlı üyeden alıntı
    * Ülkemizde motosiklet ehliyeti almanın maliyeti minimum 300 Euro'dan başlar.

    SANIRIM BU BİRAZ ABARTI OLMUŞŞ... AMA DİĞERLERİNİN HEPSİNE MAALESEF KATILIYORUM ACI GERÇEKLER..
    sen ehliyet almadin galibaa...
    yooo aldım
    130 kurs
    80 masraflar
    210 YTL

    Sen aldınmı ?

  13. #13
    QUARZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Jinlun 150
    Alıntı conqueror adlı üyeden alıntı
    Alıntı QUARZ adlı üyeden alıntı
    * Ülkemizde motosiklet ehliyeti almanın maliyeti minimum 300 Euro'dan başlar.

    SANIRIM BU BİRAZ ABARTI OLMUŞŞ... AMA DİĞERLERİNİN HEPSİNE MAALESEF KATILIYORUM ACI GERÇEKLER..
    sen ehliyet almadin galibaa...
    yooo aldım
    130 kurs
    80 masraflar
    210 YTL
    :9
    Sen aldınmı ? (amaç gerginlik değil yanlış anlaşılmasın sakın haaa )

    bana 210 kafaya geldi ehliyet...

  14. #14
    MeTaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2005
    Şehir
    Antalya / Merkez
    Motosikleti
    Artık Yok ama Olacak ...
    Burası Türkiye ...
    Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.

  15. #15
    MoToR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ DR 800 BİG-JİNLUN 250
    desenize adanada ehliyet pahalı 180 kurs,45 hastane,22 banka,90 trafik,3 emniyet
    toplam 340 ytl ama peril kardeşimize katılmamak elde değil tesbitleri için kocaman alkış
    SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.

  16. #16
    Super Moderator Olcan138 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Stockholm
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    Konu ehliyet parası değil de gerçekten motosikleti teşvik amaçlı birşey yok,motosikletçileri engelleyecek uygulamalar gereğinden çok...

  17. #17
    theOC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2005
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    daelim history 125
    Konu ehliyet parası değil de gerçekten motosikleti teşvik amaçlı birşey yok,motosikletçileri engelleyecek uygulamalar gereğinden çok...
    bence de bu konunun üzerine gidilmesi, bu kadar faydası olan bir taşıma aracı ve bir arkadaş olan motosikletin özendirilmesi gerekli. nasıl ki denizlerimizi temiz tutalım gibi kampanyalar oluyor, onun gibi özendirici kampanyalar yapılmalı. tabii ki bunlar buradan söylemekle olmuyor (aslında biraz faydası var da) ciddi çalışmalar yapmak lazım. bunun için de hem zaman hem de imkan açısından müsait insanların ve tüm iki tekercilerin, tüm iki teker severlerin birşeyler yapması ve bu konuya daha çok önem verilmesi gerekiyor.

    sevgi ve saygılarımla.
    34 GS ....


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler