Ülkemizde pek çok motosiklet sorunu var fakat sorunları gidermek için çabalayan çok az kuruluş var. HONDA TÜRKİYE sorunlar şöyle bir toparlamış ;
* Motosiklet devlet tarafından yaşama katkı yapan bir araç olarak ciddiye alınmamaktadır.
* Ülkemizde motosikler almak ve kullanmak bazı açılardan çağdaş ülkelere göre daha zordur.
* Motosikler alım vergileri dünyanın birçok ülkesine göre yüksektir.
* Avrupa ülkelerinde motosiklet için sadece KDV ödenir ve bunun oranı yüzde 7-22 arasında değişir.
* Ülkemizde motosiklet için KDV oranı yüzde 18'dir.
* Motosiklet "lüks tüketim maddesi" sayıldıgı için KDV'ye ilaveten yüzde 6 ÖTV ödenir.
* Böylece motosiklet alan kişinin ödeyeceği KDV+ÖTV toplamı yüzde 27.4'e ulaşmaktadır.
*İkinci el motosikletlerde de KDV oranı yüzde 18.
* Bazı Avrupa ülkelerinde plaka-ruhsat işlemleri ücretsizdir. Ülkemizde ise yaklaşık 100-125 Euro'dur.
* Dünyadaki bazı ülkelerde 50 cc. mopedler bisiklet gibi kabul edilip,plaka ve ruhsata tabi değildir.
* Türkiye'de 50 cc moped ile 1800 cc.büyük motor aynı plaka- ruhsat işlemlerine tabidir.
* Çağdaş Avrupa ülkelerinde 50 cc.motosiklet kullanım yaş sınırı 16 olup, Türkiye'de bu 18'dir.
* Bazı Avrupa ülkelerinde 50cc 125 cc arasımotosikletler otomobil ehliyeti ile kullanılabilir.
* Türkiye'de 50cc. motosikleti kullanmak için bile otomobil ehliyeti yetersiz olup ,tekrar ehliyet almak gerekir.
* Ülkemizde motosiklet ehliyeti almanın maliyeti minimum 300 Euro'dan başlar.
*Ülkemizde motosiklet sürüş eğitimi veren kuruluşlardaki eğitim kalitesi genellikle yetersizdir.
* Türkiye'deki yol ve trafik koşulları genellikle motosiklet sürücülerinin trafikteki durumlarını zorlaştırmaktadır.
* Dünyadaki birçok ülkede motosikletlere özel park yerleri mevcuttur,ülkemizde böyle olanaklar mevcut değildir.
* Ülkemizde motosiklet sporları için gereken uygun yer konusunda yetersizlik vardır.
* Ülkemizde motosiklet kullanıcıları trafikteki diğer sürücüler tarafından yeterli saygı ve anlayış görmemektedir.
* İki tekerliler otoyol ve köprü geçişlerinde çok daha fazla ağırlık ve hacme sahip otomobillerle aynı ücrete tabidir.
* Tüketicilerin motosiklet alırken bunu bir yatırım olarak düşünmeyip , sadece ilk alış fiyatına bakmalarından dolayı kalitesiz ve satış sonrası hizmetin yetersiz olduğu bazı ürünlerin ucuz diye ithal edilmesi sonucunda önümüzdeki dönemde ülkemizde bir motosiklet mezarlıgının olusması riski vardır.
* Satıs ve satış sonrası hizmetlerinin güvenilir ve kaliteli bir şekilde verilebileceği bayiler yetersizdir.
SİZCE KİM NE YAPABİLİR? ...