Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

rodaj nedir ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    31 Ocak 2009
    Şehir
    siirt
    Motosikleti
    125 kt gerisi hikaye
    slm arkadaşlar sıfır motorda performansın yüksel olması için ne yapmak gerek ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    04 Ocak 2009
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SYM
    fazla devire kaldırmayıp ilk 500km de yağ değişmek ve onu narin kullanmak

  3. #3
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    bunlar sadece yapmamız gerekenlerin birkaçı rödaj ın cevabı değil ; ???
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR

  4. #4

    Üyelik
    31 Ocak 2009
    Şehir
    siirt
    Motosikleti
    125 kt gerisi hikaye
    o zmn sana zahmet bi syölesen rodajın ne olduğunu rodaj sonrası motoru nasıl performansa getirilir ?

  5. #5
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    Günümüzün teknolojisi kusursuza yakın olmasına rağmen , en modern motorlar bile rodaj sürecine ihtiyaç duyarlar . Rodaj , motorların ilk defa kullanıldığında belli bir sure fazla ısıtmadan ve zorlamadan çalıştırılması demektir . Piston ve silindirlerin birbirine daha uyumlu çalışmasını sağlar . Yanlış rodaj motorunuzda güç kaybına yol açar ve motor ömrünü kısaltır . Teknik olarak ‘break-in’ diye tanımlana bu süreç , genellikle tüm sürtünme şartlarına dair bir tabir olsa da motorda rodaj ; özel olarak silindir içindeki (ve etkisi silindir yüzeyine kıyasla çok küçük de olsa segman üzerindeki) imalat pürüzlülüğünün ortadan kalkmasına kadar geçen zamana işaret eder . Bu sure içinde yüzeydeki nano ve mikro ölçekteki pürüzlülükler aşınırlar . Bu aşınma safhası henüz tamamlanmadan motoru çok zorlarsanız bu pürüzlülüklerin aşınma modunu değiştirirsiniz .

    Rodaj döneminin sonunda gömlekler , segmanlar , biyel kolu ve krank yatakları birbirlerini çizerek (mikron ölçeğinde birbirleri üzerinde yol yaparlar , bir süre sonra bir nevi gevşemeyi sağlar) sürtünmenin en aza ineceği hale gelirler . Silindirlerde , krank milinin yapısından dolayı , silindir yuvasının bir duvarında daha fazla yük oluşur . Motorunuz yeni iken asılırsanız bu taraf kesinlikle daha çok aşınacaktır . Bu da zamanla o motorun olması gerekenden daha önce rektifiye istemesine neden olur .

    Her üretici kendi ürettiği taşıt için bir rodaj dönemi belirlemiştir . Bu dönem , tüketiciye sunulan el kitabında duyrulur . Üreticinin açıkladığı bu dönem içinde yüne üreticinin belirlediği devirler arasında sürmek en güvenli rodajdır .

    Rodaj döneminde motorun ısıtılmadan yola çıkartılmaması konusuda oldukça önemlidir . Randımanlı yağlanma oluşması için muhakkak motosikletinizi yüke vurmadan önce belli bir süre çalıştırın . Hararet ibresi hareketlenmeye başladığı zaman yavaş yavaş yüke vurabilirsiniz


    ALINTIDIR

    konu açmadan araştırma yaparsak net sonuçlara ulaşabiliriz
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR

  6. #6

    Üyelik
    31 Ocak 2009
    Şehir
    siirt
    Motosikleti
    125 kt gerisi hikaye
    allahına kurban caner peki rodaj zamanında 5000 6000 devirin üstüne çıkılmaması söyleniyor doğrumudur eğer doğruysa peki piston silindir yumuşak devire ulaşınca ilerde süratı düşmezmi ?

  7. #7
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    motor açılması diye bişey de var !! rödajını iverilen istatistiklere göre yapıcaksın ki verim alabilesin ;)
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler