Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: Hız Limitleri...

Katılımcı sayısı
36. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Artırılmalı

    24 66.67%
  • Azaltılmalı

    4 11.11%
  • Böyle Kalmalı

    8 22.22%
  • Kaldırılmalı

    0 0%
2. sayfa BirinciBirinci 12

Yollar Gelişiyor,Araçlar Gelişiyor,Hız Limitleri Aynı!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    araç gelişiminden bahsettiğim bu! yüksek süratlerde daha rahat yol tutuşu, daha sağlam kafes, hava yastıklarıi aerodinamik teklonojiler...

    hız limitleri kaldırılsın yada 200e çıkarılsın fikrini savunmuyorum, %10 - %20 civarında artırılmalıdır,savunduğum bu, fazlasına bende karşıyım.
    5km/h lik sürat artışı 50km/h üzerinde 7metre daha fazla duruş mesafesi demektir.. diyerek buyrun izleyin

    http://www.youtube.com/watch?v=zl7KoeVIh-k

    http://www.youtube.com/watch?v=Qm8yyl9ROEM
    http://www.youtube.com/watch?v=AihJ-JGTmsA

    rahat yol tutuşu sadece araç içi konforu sağlar, dış etkenleri ortadan kaldırmaz.. saygılar..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı Mboy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    5km/h lik sürat artışı 50km/h üzerinde 7metre daha fazla duruş mesafesi demektir.. diyerek buyrun izleyin

    http://www.youtube.com/watch?v=zl7KoeVIh-k

    http://www.youtube.com/watch?v=Qm8yyl9ROEM
    http://www.youtube.com/watch?v=AihJ-JGTmsA

    rahat yol tutuşu sadece araç içi konforu sağlar, dış etkenleri ortadan kaldırmaz.. saygılar..
    sen ilk mesajımı okumamışsın sadece başlığı okumuşsun,

    1- şehir içindeki hız limiti artırılmamalıdır dedim, linkini verdiğin tüm vidyolar aonuna kadar izledim, hepsi şehir içinde olan kazalar

    2- yukarıdaki bir mesajımdada belirtiğim gibi kazaların yaklaşık%90ı sürücü hatalarından kaynaklanıyor. verdiğin vidyoların 2sinde yaya, birinde sürücü suçlu

    3- videolardaki kazaların 2sinde 50km geçilmiş olabilir. şehiriçi hız limiti görüşümü belirttiğim üzere buna karşıyım ve sürücü hatası. kural ihlali
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen ilk mesajımı okumamışsın sadece başlığı okumuşsun,

    1- şehir içindeki hız limiti artırılmamalıdır dedim, linkini verdiğin tüm vidyolar aonuna kadar izledim, hepsi şehir içinde olan kazalar
    2- yukarıdaki bir mesajımdada belirtiğim gibi kazaların yaklaşık%90ı sürücü hatalarından kaynaklanıyor. verdiğin vidyoların 2sinde yaya, birinde sürücü suçlu
    3- videolardaki kazaların 2sinde 50km geçilmiş olabilir. şehiriçi hız limiti görüşümü belirttiğim üzere buna karşıyım ve sürücü hatası. kural ihlali
    mesajlarını okudum ki yorum yazdım

    5km/h lik sürat artışı 50km/h üzerinde 7metre daha fazla duruş mesafesi demektir dedim..

    bunun şehir içi şehir dışı bir açıklaması var mı acaba?
    %10 kadar artış istiyorum dedin, yanılıyor muyum.. örneklerinin ne kadar vahim sonuçlara sebep olduğunu söylemeye kelimeler kifayetsiz.. videoda sunumu yapılmış bunun..

    yani istediğin hız 140km, 90/5=18.. 18*7=126metre ekstra gerekli demek ani duruş için mesafede.. bunu güvenli düzeye çekersen 126metre olur 150-180metre.. bir kaza anında bunu reflekslerindeki gecikmeyi de ekleyelim bu süratte olur 200-250metre adamına göre..

    şimdi yap hesabını, şehirler arası yolda bile takip mesafen 50metre kadar iken gerekli mesafe 250metre.. çarpacağın hızın taşıdığı kinetikten potansiyele dönüşüm sırasında alacağın hasarı da bir düşün istersen.. 30km/h hızla 30kg'luk bir çocuk 25metre ileri fırlayacak kadar potansiyel enerjiye sahiptir..

  4. #24
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Mboy, hızla doğru orantılı, takip mesafeside artar. şehirler arası yolda birden yaya fırlamaz. 4yol kavşakları olmaz. varsada geçiş hakkı denen birşey var, bunu ihlal edersen kaza olacak elbet.
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mboy, hızla doğru orantılı, takip mesafeside artar. şehirler arası yolda birden yaya fırlamaz. 4yol kavşakları olmaz. varsada geçiş hakkı denen birşey var, bunu ihlal edersen kaza olacak elbet.
    işte bu sebepten sürat körlüğü ve tünel görüşü denen insanın beyin komuta merkezinin çalışmasına bağlı ve asla yokedilemeyen terimlerden bahsettim.. sürat körlüğü, dış etkenleri gelişen araç konforuyla hissedememizden kaynaklı hızımızı olduğumuzdan yavaş zannederek reflekslerin geç çalışmasıdır, beyin aldanır.. 30-40km/h kadar daha yavaş gittiğimizi sanarız (40/5=8.. 8*7=56metre daha gereklidir ama farkında olamayız beyin algımıza göre)
    tünel görüşü ise, hızımızı artırdıkça bakışların açısının daralması ve çevre taramasının azalmasıdır, bu da istemsiz bir olaydır, yani aslında yaya bir anda karşıdan karşıya geçmezken, bizim odak noktamız ileriye doğru uzadığından bu yayaları bir anda farkederiz.. ve o an artık çok geçtir..

    anlatabilmişimdir umarım.. araç teknolojisi istediği kadar gelişsin, dış etkenler yok olmaz olamaz, katı fizik kurallarıdır çünkü bunlar.. yoktan varolmaz vardan yokolmaz.. bu kadar basit.. hız limitleri mümkün mertebe daha da düşürülmelidir..

  6. #26
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    Alıntı blt_59 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    katılıyorum..aynı fikirde olmayan arkadaşlarda bir aracın arkasına takılıp sürat yaparken otobanda önüne çıkan hendekten (kaçabilirse eger) sonra görüşlerini paylaşır artık,biz kaçamadık ama nasıl kurtuldugumuzuda bilmiyorum ikikişi oluşumuz kurtardı bizi sanırım olan 120ytl ye oldu yeni bi jant..
    ya aslında motor daha hızlı gidebiliyor araba dan bile hızlı gidebiliyor yeri gelinmce diyordum hızlı gitmeyi savunuyordum ama beylikdüzünde başıma gelen olaydan sonra fikrimi değiştirdim

    bizimkentten e-5 e çıkarken ki tali yol da arabayı takip ediyordum takip mesafemde yeterince var dı arkamda da hyo gt250r ile görkem geliyordu arabanın altından çıkan yaklaşık 20 25 cm lik çukurdan bir zıpladım 2 teker havaya kalktı motor yere düşünce heryeri oynadı zor zaptettim motoru düşmedim ama inanın çok berbat bir duygu güvenmediğiniz bilmediğiniz yolda basmayın !!!!
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR

  7. #27
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Mboy, kasdettiğim en fazla olan 24km lik hız artışında, 30-40km lik hız yanılması olmaz. bu yanılma yol ne kadar pürüzsüz ve aracın titreşimi süspansiyon özellikleri artıkça artar evet ama, hız artışından daha fazla yanılma olması imkansızdır. (yoktan var edilemez)

    hız artışıyla elbette olayların hızıda artacak, biz özellikli ir arabada daha yavaş gittiğimizi sandığımızda, algı dışı kalan ve sürüş esnasında yol dışındaki tehlikelerinde bi o kadar hız hareket ettiğini sanarız, beyin yanılması. araç tutmasının sebeplerinden biride budur. yani duyu organlarımızın birbiriyle örtüşmemesi, oturuyoruzdur, yolun karşısına bakıyoruzdur, yavaş gittiğimizi sanıp mide bulantısı yaşamayız. yolun kenarına bakarken, tüm duyu organlarımız yavaş haret ettiğimizi beyne ulaştırırken,gözler ise çok hızlı olduğumu bildirip beyinde bir karmaşa sonucu mide bulantısı yaşarız. sürücülerinde bu sorunu yaşamamalarının nedeni, aracın hızının tüm kontrolünün beyine ait olmasıbdan, beyinde bir karmaşıklığın olmamasıdır. (uzattım)

    yani sürücü ne kadar yavaş gittiğini sanıyorsa, ani farkettiği tehlikelerin, olduğundan daha hızlı hareket ettiklerini sanıp, reflexlerini o hızda ve daha uzun süre uygulayacağından olayın oluşma değişimnde pek değişiklik olmaz.
    elbetteki insan bilgisayar gibi reflex gösteremeyeceğnden hız arttıkça reflex hıza göre geri kalacaktır ama en fazla 24km lik bir hız artışında, otobanda yayanın hatası sonucu o yolu kullanması, hayvanların fırlaması çok azda olsa olacaktır. 24 kmlik artış, bahsettiğiniz ilk odakla 2. odak arasındaki mesafeye bir hayvan denk geldiğinde, bahsettiğiniz gibi kaza önlenemez.

    ancak şuda kesindir ki bu kadar küçük ihtimaller 20 ilede seyretsek her an mevcuttur, bu konuda haklısınız.
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  8. #28
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mboy, kasdettiğim en fazla olan 24km lik hız artışında, 30-40km lik hız yanılması olmaz. bu yanılma yol ne kadar pürüzsüz ve aracın titreşimi süspansiyon özellikleri artıkça artar evet ama, hız artışından daha fazla yanılma olması imkansızdır. (yoktan var edilemez)

    ---

    yani sürücü ne kadar yavaş gittiğini sanıyorsa, ani farkettiği tehlikelerin, olduğundan daha hızlı hareket ettiklerini sanıp, reflexlerini o hızda ve daha uzun süre uygulayacağından olayın oluşma değişimnde pek değişiklik olmaz.
    elbetteki insan bilgisayar gibi reflex gösteremeyeceğnden hız arttıkça reflex hıza göre geri kalacaktır ama en fazla 24km lik bir hız artışında, otobanda yayanın hatası sonucu o yolu kullanması, hayvanların fırlaması çok azda olsa olacaktır . 24 kmlik artış, bahsettiğiniz ilk odakla 2. odak arasındaki mesafeye bir hayvan denk geldiğinde, bahsettiğiniz gibi kaza önlenemez.
    bahsettiğim veriler 5sene süren detaylı bir bilimsel araştırma raporlarıdır, 2000denek üzerinde çeşitli eğitim standartları ve iq değerleri baz alınarak yapılan gencinden yaşlısına..
    ve de 50km/h üzerinde çeşitli hız aralıklarında yapılmıştır.. bu hem açık trafikte hem de gerçeğine yakın simülasyonda tekrarlanmıştır, beyin sinyalleri kayda geçirilip sürücülerin verdiği test ve yüzyüze görüşmeler sonucu izlenimleri kayıt edilmiştir..
    yani 30-40km/h lik yanılma 120km/h ve üzeri süratte gerçekleşen olaydır.. bunu 130-140a çektiğimizde olmayan can güvenliğimizin daha ne kadar riske attığımızı bilimsel verilerle açıklamaya çalıştım.. var olan birşey yani.. hız ne kadar artar ve araç ne kadar konforluysa kimi araç segmentinde bu yanılma 50-60km/h gibi değerlerine ulaşılmıştır.. tecrübeli ve tecrübesiz sürücüler dahil..

    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ancak şuda kesindir ki bu kadar küçük ihtimaller 20 ilede seyretsek her an mevcuttur, bu konuda haklısınız.
    madem bunda hemfikiriz, o zaman neden riskleri azaltmak yerine daha da artırmaya çalışma çabası?!

  9. #29
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Mboy, sen yanılma değeri olarak verdiğin 30-40km yi 24 km sürate ek olarak verdin, 120kmdede bir yanılma vardır ve 24km ek süratte yanılma değeri bikaç km artacaktır. bahsettiğin araştırmadan haberim yok, bu ayıp değil, ayrıntılarına dair linkini verde okuyayım,öğreneyim. yine bahsettiğğim gibi mevcut hız limitlerindeki artma bakış açımızın 120 ile giderkenki ve 144 ile giderki değişiminin arasında kalan mesafede (araç kalitesi sürücünün genel görüş alanı gibi etmenlerle değişeceği gibi yaklaşık 20 - 30m olur.)oluşan yaya,hayvan,gibi olağandışı durumlarda bir tehlike arz edebilir. önümüzde olan bir kaza anında ise takip mesafesinin 60 dan 72'ye çıkacağından riskte bir artma olmaz.

    madem risk istemiyorsun, otobanda 50 ile, şehir içinde 10 ile gidebilirsin.
    ben bu kadar az olan riski,otoyolda pineklemeye tercih ediyorum. bu yüzden hız limitinin artırılmasını istiyorum.
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)