Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: Hız Limitleri...

Katılımcı sayısı
36. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Artırılmalı

    24 66.67%
  • Azaltılmalı

    4 11.11%
  • Böyle Kalmalı

    8 22.22%
  • Kaldırılmalı

    0 0%
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yollar Gelişiyor,Araçlar Gelişiyor,Hız Limitleri Aynı!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    İnternette bir araştırma yaptım ama şu an geçerli olan hız limitlerinin hangi tarihte karalaştırıldığını bulamadım. sitedede bu konuyla ilgili açıldımı diye aradım ama bulamadım!

    Tahmin ediyorumki bu limitler yıllar önce kararlaştırıldı. geçen sene çıkar bir haberde hız limitlerinin Karayolu Güvenliği Yüksek Kurulu'nun toplantısında şehiriçinde 50den 70e, bölünmüş ve otoyollarda 90dan 120 ye çıkarılacağı yer almıştı.

    şehir içinde 50km/h bence yeterli, artırılmaması gereken bir hız. ancak, şehirler arası yollar ve araçlar çok daha fazla süratler yapabilecek kalitede. bence hız limitleri otoyollarda,otobanda,şehirler arası yollarda artırılmalı.
    bu hız limitlerinin belirlenmesinde en önemli olanlar araç ve yol kapasiteleri.

    bugün artık yollar ne köy yolları gibi nede araçlar anadol,reno12 gibi





    pek tarafsız karşılaştırmalar değil ama, sonuç olarak ne yollar 50 yıl önceki gibi
    nede araçlar... (şahsi düşüncelerim)
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    blt_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Motosikleti
    motorsuz :(
    araçlar tamam da yolların durumu limtlerin yeterli oldugunun kanıtıdır zannedersem

  3. #3

    Üyelik
    23 Ocak 2009
    Şehir
    Lnquɐʇsı
    Motosikleti
    gt250comet
    iyi güzel diyorsunda insanlar hep aynı insanlar onların algılamalarında değişen birşey yokki....

    sonuçta hız limitleri araç ve yol kapasitesine göre değil kullanıcıların reaksiyon sürelerine göre ayarlanmıştır.

  4. #4

    Üyelik
    13 Aralık 2008
    Bu az dediğiniz hız limitleri varken yılda o kadar ölümlü kazar meydana geliyorsa, hız limitleri arttırıldığı zaman ne olacak kazalar azalacak mı?
    Araçların geliştikleri doğru ama aynı ölçüde yollarımız gelişti mi?
    İnsan olarak zihniyetimiz gelişti mi? Var olan kurallara ne kadar uyuluyor?

  5. #5
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    evet, yıllar öncesine nazaran yollarımız gelişti, araçlarımız bizim değil, onlar çok daha fazla gelişti. meydana gelen kazaların %90dan fazlası sürücü hatasından kaynaklanıyor, biz bugün hız limitlerini otoyolda 50ye şehir içinde 20ye çeksek, hatalı sürücü yine yapacağını yapar, bunun hız limitleriyle hiç alakası yok. elbetteki eğitim şart! zaten eğitimimizi tamemiyle ülkece yerine getirseydik, bugün hız limitine hiç gerek olmaz,her ilçede 1 elin parmaklarını geçecek polis olmazdı
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  6. #6
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    sürat felakettir arkadaşlar tmm bende kabul ediyorum hız güzel bişey. hepimiz severiz ama yollar tam tamına düzelene kadar kesinlikle hzı limitleri aynı kalmalı ya en alışılagelinmiş örneği şu her gün kuyllandığımız E-5 ya 100 120 ile 10 dakika gidemiyorsunuz yollar ya kamyonların vs sayesinde darmaduman olmuş ya kazılmış ya artık eskimiş çatlamış yani bunların tamtamen tamamlanmadan hız limitlerinde oynama olmamalıdırr!!!!
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR

  7. #7
    blt_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Motosikleti
    motorsuz :(
    şimdi olay hız limitiyse neden en hızlı olmamız gereken yer yani otobanda max 130km iken (araçlara göre degişir ) şu zamanda aldıgımız en dandik sıfır aracın kadranı 250 gösteriyor yani bu binevi tahrk degilmidir sorarım size,madem ki ''arkadaş sen T.C karayollarında 130 dan yukarı çıkmayacaksın ''diyosun neden altıma 300 basan araç veriyorsun...

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    yollar geniş, kalitesi yüksek.. fakat bunların hangi biri mevcut fizik kurallarını ortadan kaldırıyor? hız artışıyla gelen stabilize ve kontrol hakimiyeti azalması, ya da rüzgar patlaması? vs.. ya da kaza anında tehlikenin boyutunun artması..

    yollar geniş önüm boş bas babam bas.. yolların kaliteli asfaltı yola giren hayvanları engelliyor mu? ya da üst/alt geçit kullanmayan insanları.. altımdaki araç basıyor ama üretmeselerdi.. üretiyorlar da düzgün hızlarda gidebilecek kapasiteleri var bunların, gerisi irade bozukluğu ve psikolojik rahatsızlık..

    sürat körlüğü ve tünel görüşü denilen terimler var.. limitler artırılsa da bunların hiç biri yok olmuyor, olmayacak da.. limitlerin aşıldığı 1km/h sürat bile felakete yol açar.. avrupalı kullanıyor da bir biz mi beceremiyoruz mevcut limitlerle sürebilmeyi.. nedir bu kadar hız merakı, niyedir?!

  9. #9
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    o mesele çok bambaşka yerlere uzuyor ben bmw de çalıştım avcılar da inanın m5 360 km kadran la yollarda gzebiliyor !!
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR

  10. #10
    emrahcanyayli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2005
    Şehir
    istanbul-kasımpaşa
    Motosikleti
    daelim history
    araclar ıstedıgı kadar gelıssın fızık kuralları aynı ve bu lımıtler bı takım momentum hesaplarına gore yapılmıs degısmesın bence ... yeter de artar ınsan saatte 90 km hız

  11. #11
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    abi sen öğretmenmiydin ??? moment fizik kuralları
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR

  12. #12
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı Mboy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yollar geniş, kalitesi yüksek.. fakat bunların hangi biri mevcut fizik kurallarını ortadan kaldırıyor? hız artışıyla gelen stabilize ve kontrol hakimiyeti azalması, ya da rüzgar patlaması? vs.. ya da kaza anında tehlikenin boyutunun artması..
    araç gelişiminden bahsettiğim bu! yüksek süratlerde daha rahat yol tutuşu, daha sağlam kafes, hava yastıklarıi aerodinamik teklonojiler...

    Alıntı Mboy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yollar geniş önüm boş bas babam bas.. yolların kaliteli asfaltı yola giren hayvanları engelliyor mu? ya da üst/alt geçit kullanmayan insanları.. altımdaki araç basıyor ama üretmeselerdi.. üretiyorlar da düzgün hızlarda gidebilecek kapasiteleri var bunların, gerisi irade bozukluğu ve psikolojik rahatsızlık..
    hız limitleri kaldırılsın yada 200e çıkarılsın fikrini savunmuyorum, %10 - %20 civarında artırılmalıdır,savunduğum bu, fazlasına bende karşıyım.
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  13. #13
    blt_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Motosikleti
    motorsuz :(
    valla arkadşlar bu türkiyenin otobanında 120 yi geçenin aklından zoru var zaten adamlar geçemiyor diye o sınırı koyuyo bence,geçenlerin halide ortada maceraya gerek yok ...ben bu 125 ligi alırken kendimi toparlıyım üst modellerine atlarım diyordum ama bunun beyhude heves oldugunu anladım motorsikletle bizim kara yollarında 120 görmek büyük başarı zaten bu mtorda onu rahat görüyor..

  14. #14
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    ya arabayla gene bi nevi bas gaza kabul edilebilir ama motorda sakat iş yani
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR

  15. #15
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Yolların durumu iyi görünsene yapılan ihmaller sonucu malesef durum dışardan bakıldıgı gibi degil. En basiti ve benim bildigim bir detay

    Yer:Karadeniz Sahil Yolu(Yapımı biteli 1-2 yıl anca oldu)
    Rize/Ardeşen/Yeniyol köyü girişinin 50 metre ilerisindeki köprü girişi



    Burda yolun egiminde yapılan bir hata sonucu yagmurlu havalarda fazla miktarda su birikintisi oluşuyor ve bu birikintinin sonuçları:

    1-
    Ardeşen ilçesi Yeniyol köyü mevkiin de aşırı yağış sonucu trafik kazası meydana geldi. Yılmaz Aksu yönetimindeki 34 ADB 09 plakalı çift kabinli Mitsubishi araç Fındıklı istikametinden İkizdere istikametine giderken yolun kaygan olması sonucu kayarak yolun dışındaki bariyerlere çarptı.

    Dilek ASLAN
    Araçta bulunan Osman Fındıkçı (26) hayatını kaybederken araç sürücüsü Yılmaz Aksu (28) ağır yaralandı. Ağır yaralı olan Yılmaz Aksu ya ilk müdahale ardeşen devlet hastanesinde yapıldı. Daha sonra Trabzon Farabi Hastanesine sevk edildi. Hayatını kaybeden Osman Fındıkçı memleketi İkizdere Ilıca köyüne götürüldü.
    2-

    Edinilen bilgiye göre, Fındıklı ilçesi Yeniyol mevkiinde meydana gelen kazada Tolga Karadeniz (23) idaresindeki 53 EF 620 plakalı otomobil Fındıklı’dan Ardeşen istikametine giderken yolda biriken suda kayarak kontrolünü kaybetti.
    Köprü korkuluklarını kırarak aşağıya uçan araçta sürücü Tolga Karadeniz ağır yaralandı. Rize Devlet Hastanesi’ndeki ilk müdahalesinin ardından Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Farabi Hastanesi’ne kaldırılan Tolga Karadeniz yapılan müdahaleye rağmen hayatını kaybetti.
    Kazayla ilgili inceleme sürüyor.
    Kısa bu memlekette gördügünüze bile inanmamak gerekiyor.O 3 şeritli düz yol yagmur yagdıgında tuzaklarla dolu bir parkur haline geliyor.

  16. #16
    blt_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Motosikleti
    motorsuz :(
    Alıntı canercamalan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya arabayla gene bi nevi bas gaza kabul edilebilir ama motorda sakat iş yani
    katılıyorum..aynı fikirde olmayan arkadaşlarda bir aracın arkasına takılıp sürat yaparken otobanda önüne çıkan hendekten (kaçabilirse eger) sonra görüşlerini paylaşır artık,biz kaçamadık ama nasıl kurtuldugumuzuda bilmiyorum ikikişi oluşumuz kurtardı bizi sanırım olan 120ytl ye oldu yeni bi jant..

  17. #17

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Öncelikle bu berbat yollar oldukça;

    Çukur ustası ,çukuru ıskalamadan geçen şöför yetiştiren kurslar olması gerekir.

    Sürücü kursları komple revizyon edilmeli ,

    Tüm yollar elden geçirilip,ağır vasıta tonajları sık kontrol edilmeli .

    En sonda da hız ayarlaması neyse yapılmalıdır...

  18. #18
    TORAMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Aprilia Scarabeo 200 ie
    Şehir içi hız limitine dokunulmadan şehir dışı ve otoyol hız limitlerinde ufak bir ayarlama yapılabilir..

  19. #19
    anılyuksel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Şehir
    izmit/kandıra/cebeci
    Motosikleti
    Bianchi Falcon 125 (2006) Hyosung MS3 250 (2010)
    bence yerine göre 200 bile verilebilir ama heryerde radar olsa o zaman kimse limitlerin dışına çıkamaz
    Bianchi Falcon 125 41 N 3103
    Hyosung MS3 250 35 AP 4831
    Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .

  20. #20
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    ülkemizde yollar hergün düzeliyor, evet hala bizanstan kalanlarda var ama otobanların hepsinde sürüş yapmamamla beraber, otobanların malzeme kusurlarının olduğunu sanmıyorum. araçların gelişip, yolların gelişmekte olduğu bu zamanda, her yol için ayrı limit çözüm olabilir. yol kenarlarındaki limit tabelaları gibi. aynı statüde olup, birbiriyle kalitede hiçde alakalı olmayan yollar için. çünkü otoban gibi şehirler arası yolda 70le gitmek uzun yolda insanı boğuyor.

    mesela eşme-uşak arası yoldada hız limiti 90 uşak denizli yolu arasıda. eşme-uşak arasında motosikletle 80i geçmem geçemem ama denizli yolunda 120 ile rahat seyredilebilir.
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)