Trafikdeki Ehliyetsiz Motokuryeler ve Firmalar Hakkında

Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Bir arkadaşımız, patronunun kriterleri dahilinde bir iş ilanı başlığı açmış. Vesile oldu ve ne zamandır dile getirmek istediğim, bence bir "sorun" olan bir konu hakkındaki düşüncelerimi sizlerle paylaşmak istedim.

Bir restorana, motosikletle dağıtım yapacak part-time ve full-time eleman alımı yapılacak; buraya kadar herşey normal. Fakat ilanın can alıcı noktası:
"EHLİYET ŞARTI ARANMIYOR".

Şaka gibi yaa.. Güzel memleketim benim.

İşe motorcu alacaksın, ehliyeti olmasına gerek yok. O adam bir yayaya çarpsa ya da kendisi bir arabanın altına girse, ehliyeti olmadığı ortaya çıktığında o işletmeci bu mesuliyetin altına nasıl girecek acaba merak ediyorum. Nasıl bir sorumsuzluk ve vurdumduymazlıktır, nasıl bir cahilliktir bu? Hadi yasadan korkmuyorsunuz, vicdanınız ya da Allah korkunuz da mı yok!? Şimdi biri bu firmayı ihbar etse ne olacak? Belki ehliyetsiz başka motorcular da çalıştırıyor bünyesinde? Bu ve bunun gibi onlarca. Benim tepkim bunların geneline.

Yollarda onlarca ehliyetsiz ve kasksız kebapcı, sucu, pizzacı vs. arkadaşımız, ne üdüğü belirsiz, muayenesiz, hatta plakasız motosikletlerle hem kendileri, hem yayalar, hem de trafikdeki diğer unsurlar için tehlike oluşturuyor. Her hafta mutlaka bu arkadaşların karıştığı birkaç kazaya rastlıyorum maalesef. Yazık..

Ehliyetsiz motosiklet kullanan yok mu peki? İllaki var, hem de bir sürü. Ama belki bu arkadaşların birçoğunun motor almaya parası yok ve sen bu ehliyetsiz adamın altına motoru vererek, zaten en başta olaya çanak tutuyorsun.

Bu konudaki en büyük kusur da denetim eksikliği. Eğer yeterli denetim ve yaptırım olsa, firmalar da buna cesaret edemezler. Trafik ekiplerinin yollarda bu denetimi yapması zor olsa bile, en azından motokurye çalıştıran firmalar, bir şekilde belli aralıklarla denetlenebilir diye düşünüyorum. Hem çalıştırdıkları elemanlar, hem de araçlar olarak. Bu da yeterince caydırıcı olabilir. Bu şekilde belki trafik konusunda bir üçüncü dünya ülkesi görünümünden kurtulmak adına bir adım atabiliriz.

Pek sanmıyorum ama, umarım bu yanlışın düzeltilmesi yönünde adımlar atılır.

Hepimizin iyiliği için.
 
Katılım
16 Ocak 2009
Mesajlar
429
Bir arkadaşımız, patronunun kriterleri dahilinde bir iş ilanı başlığı açmış. Vesile oldu ve ne zamandır dile getirmek istediğim, bence bir "sorun" olan bir konu hakkındaki düşüncelerimi sizlerle paylaşmak istedim.

Bir restorana, motosikletle dağıtım yapacak part-time ve full-time eleman alımı yapılacak; buraya kadar herşey normal. Fakat ilanın can alıcı noktası:
"EHLİYET ŞARTI ARANMIYOR".

Şaka gibi yaa.. Güzel memleketim benim.

İşe motorcu alacaksın, ehliyeti olmasına gerek yok. O adam bir yayaya çarpsa ya da kendisi bir arabanın altına girse, ehliyeti olmadığı ortaya çıktığında o işletmeci bu mesuliyetin altına nasıl girecek acaba merak ediyorum. Nasıl bir sorumsuzluk ve vurdumduymazlıktır, nasıl bir cahilliktir bu? Hadi yasadan korkmuyorsunuz, vicdanınız ya da Allah korkunuz da mı yok!? Şimdi biri bu firmayı ihbar etse ne olacak? Belki ehliyetsiz başka motorcular da çalıştırıyor bünyesinde? Bu ve bunun gibi onlarca. Benim tepkim bunların geneline.

Yollarda onlarca ehliyetsiz ve kasksız kebapcı, sucu, pizzacı vs. arkadaşımız, ne üdüğü belirsiz, muayenesiz, hatta plakasız motosikletlerle hem kendileri, hem yayalar, hem de trafikdeki diğer unsurlar için tehlike oluşturuyor. Her hafta mutlaka bu arkadaşların karıştığı birkaç kazaya rastlıyorum maalesef. Yazık..

Ehliyetsiz motosiklet kullanan yok mu peki? İllaki var, hem de bir sürü. Ama belki bu arkadaşların birçoğunun motor almaya parası yok ve sen bu ehliyetsiz adamın altına motoru vererek, zaten en başta olaya çanak tutuyorsun.

Bu konudaki en büyük kusur da denetim eksikliği. Eğer yeterli denetim ve yaptırım olsa, firmalar da buna cesaret edemezler. Trafik ekiplerinin yollarda bu denetimi yapması zor olsa bile, en azından motokurye çalıştıran firmalar, bir şekilde belli aralıklarla denetlenebilir diye düşünüyorum. Hem çalıştırdıkları elemanlar, hem de araçlar olarak. Bu da yeterince caydırıcı olabilir. Bu şekilde belki trafik konusunda bir üçüncü dünya ülkesi görünümünden kurtulmak adına bir adım atabiliriz.

Pek sanmıyorum ama, umarım bu yanlışın düzeltilmesi yönünde adımlar atılır.

Hepimizin iyiliği için.

::plus1:: Kesinlikle katılıyorum
 
Katılım
7 Kas 2008
Mesajlar
1,121
Bir arkadaşımız, patronunun kriterleri dahilinde bir iş ilanı başlığı açmış. Vesile oldu ve ne zamandır dile getirmek istediğim, bence bir "sorun" olan bir konu hakkındaki düşüncelerimi sizlerle paylaşmak istedim.

Bir restorana, motosikletle dağıtım yapacak part-time ve full-time eleman alımı yapılacak; buraya kadar herşey normal. Fakat ilanın can alıcı noktası:
"EHLİYET ŞARTI ARANMIYOR".

Şaka gibi yaa.. Güzel memleketim benim.

İşe motorcu alacaksın, ehliyeti olmasına gerek yok. O adam bir yayaya çarpsa ya da kendisi bir arabanın altına girse, ehliyeti olmadığı ortaya çıktığında o işletmeci bu mesuliyetin altına nasıl girecek acaba merak ediyorum. Nasıl bir sorumsuzluk ve vurdumduymazlıktır, nasıl bir cahilliktir bu? Hadi yasadan korkmuyorsunuz, vicdanınız ya da Allah korkunuz da mı yok!? Şimdi biri bu firmayı ihbar etse ne olacak? Belki ehliyetsiz başka motorcular da çalıştırıyor bünyesinde? Bu ve bunun gibi onlarca. Benim tepkim bunların geneline.

Yollarda onlarca ehliyetsiz ve kasksız kebapcı, sucu, pizzacı vs. arkadaşımız, ne üdüğü belirsiz, muayenesiz, hatta plakasız motosikletlerle hem kendileri, hem yayalar, hem de trafikdeki diğer unsurlar için tehlike oluşturuyor. Her hafta mutlaka bu arkadaşların karıştığı birkaç kazaya rastlıyorum maalesef. Yazık..

Ehliyetsiz motosiklet kullanan yok mu peki? İllaki var, hem de bir sürü. Ama belki bu arkadaşların birçoğunun motor almaya parası yok ve sen bu ehliyetsiz adamın altına motoru vererek, zaten en başta olaya çanak tutuyorsun.

Bu konudaki en büyük kusur da denetim eksikliği. Eğer yeterli denetim ve yaptırım olsa, firmalar da buna cesaret edemezler. Trafik ekiplerinin yollarda bu denetimi yapması zor olsa bile, en azından motokurye çalıştıran firmalar, bir şekilde belli aralıklarla denetlenebilir diye düşünüyorum. Hem çalıştırdıkları elemanlar, hem de araçlar olarak. Bu da yeterince caydırıcı olabilir. Bu şekilde belki trafik konusunda bir üçüncü dünya ülkesi görünümünden kurtulmak adına bir adım atabiliriz.

Pek sanmıyorum ama, umarım bu yanlışın düzeltilmesi yönünde adımlar atılır.

Hepimizin iyiliği için.

yüreğine sağlık içten ve çok güzel anlatmışsın bu kişilerin çoğu da montsuz kasksız tarzan gibi trafiğe çıkan eğitimsiz cahil kişiler onları o şekilde motor kullanırken görmek beni çok rahatsız ediyor
 
Katılım
28 Nis 2007
Mesajlar
994
Böyle bir ilanın üyelerini eğitim almaya, kask kullanmaya, ehliyetsiz dolaşmamaya karşı olan bir sitede yayınlanması düşündürücüdür.
 
Katılım
8 May 2007
Mesajlar
2,060
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Dünyayı kurtaran adam lazım bize aşkım :) Bu zihniyettekileri teker teker Cüneyt Arkın gibi uçan tekmelere maruz bırakacak ondan sonra bak sorun filan kalıyor mu :mrgreen: Tez zamanda çok akıl ver Allahım :farao:
Milletin canıyla oynamak ne kolay üç kuruş para için cık cık cık..
 
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
1,353
Bir arkadaşımız, patronunun kriterleri dahilinde bir iş ilanı başlığı açmış. Vesile oldu ve ne zamandır dile getirmek istediğim, bence bir "sorun" olan bir konu hakkındaki düşüncelerimi sizlerle paylaşmak istedim.

Bir restorana, motosikletle dağıtım yapacak part-time ve full-time eleman alımı yapılacak; buraya kadar herşey normal. Fakat ilanın can alıcı noktası:
"EHLİYET ŞARTI ARANMIYOR".

Şaka gibi yaa.. Güzel memleketim benim.

İşe motorcu alacaksın, ehliyeti olmasına gerek yok. O adam bir yayaya çarpsa ya da kendisi bir arabanın altına girse, ehliyeti olmadığı ortaya çıktığında o işletmeci bu mesuliyetin altına nasıl girecek acaba merak ediyorum. Nasıl bir sorumsuzluk ve vurdumduymazlıktır, nasıl bir cahilliktir bu? Hadi yasadan korkmuyorsunuz, vicdanınız ya da Allah korkunuz da mı yok!? Şimdi biri bu firmayı ihbar etse ne olacak? Belki ehliyetsiz başka motorcular da çalıştırıyor bünyesinde? Bu ve bunun gibi onlarca. Benim tepkim bunların geneline.

Yollarda onlarca ehliyetsiz ve kasksız kebapcı, sucu, pizzacı vs. arkadaşımız, ne üdüğü belirsiz, muayenesiz, hatta plakasız motosikletlerle hem kendileri, hem yayalar, hem de trafikdeki diğer unsurlar için tehlike oluşturuyor. Her hafta mutlaka bu arkadaşların karıştığı birkaç kazaya rastlıyorum maalesef. Yazık..

Ehliyetsiz motosiklet kullanan yok mu peki? İllaki var, hem de bir sürü. Ama belki bu arkadaşların birçoğunun motor almaya parası yok ve sen bu ehliyetsiz adamın altına motoru vererek, zaten en başta olaya çanak tutuyorsun.

Bu konudaki en büyük kusur da denetim eksikliği. Eğer yeterli denetim ve yaptırım olsa, firmalar da buna cesaret edemezler. Trafik ekiplerinin yollarda bu denetimi yapması zor olsa bile, en azından motokurye çalıştıran firmalar, bir şekilde belli aralıklarla denetlenebilir diye düşünüyorum. Hem çalıştırdıkları elemanlar, hem de araçlar olarak. Bu da yeterince caydırıcı olabilir. Bu şekilde belki trafik konusunda bir üçüncü dünya ülkesi görünümünden kurtulmak adına bir adım atabiliriz.

Pek sanmıyorum ama, umarım bu yanlışın düzeltilmesi yönünde adımlar atılır.

Hepimizin iyiliği için.
Kesinlikle katılıyorum.Üstelik ehliyet almak bu kadar ucuzken....

::plus1::
 
Katılım
3 Kas 2008
Mesajlar
142
Her kelimesine katılıyorum.Ama denetim konusunda başımdan geçen bir olayı anlatayım. Sonrasına siz karar verin.

Sene 2000 di sanırım ortaköyden bebek istikametine giderken reina önünde aniden önüme fırlayan bir paket servis motosikletine çarptım.Hızlı olmayısım yüzünden motosikleti kullanan şahsa bişey olmadı (ben ona bişey oldu diye çok korkmuştum.)
Asıl olay bundan sonra başladı polis çağıralım dedim abi gerek yok ben iyiyim vs dedi eleman meğer olay başka imiş ne motorun ruhsatı var ne kullananın ehliyeti.Polis geldi ve bir süre sonra da büfenin işletmecisi ile polis yanıma gelerek bana hadi anlaşın gidin yolunuza dedi nasıl yani dedim adam ölebilirdi ve ben bunu yaşayabilirdim nasıl gidelim rapor vs tutmayacak mısın dedım ayrıca benım aracım kaskolu dedım.Polisin bana verdiği cevap o zoman ben bu kısıyı tutuklamam gerekıyo oldu.Çocugun küçük olması ve işletmecinin arabamı yetkili serviste yaptımayı kabul edişi nedeniyle rapor tutulmadı ve olay kapandı.

Şimdi sizce hangi merci denetimi yapacak.Denetime gerek olmadan ortada bir olay varken bile olayın kapatılması için uğraşılıyoken..:pr:
 
Katılım
22 Kas 2008
Mesajlar
2,354
deveye sormuşlar misali doğru olan bi tarafı yokki burda olsun :cat:
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Her kelimesine katılıyorum.Ama denetim konusunda başımdan geçen bir olayı anlatayım. Sonrasına siz karar verin.

Sene 2000 di sanırım ortaköyden bebek istikametine giderken reina önünde aniden önüme fırlayan bir paket servis motosikletine çarptım.Hızlı olmayısım yüzünden motosikleti kullanan şahsa bişey olmadı (ben ona bişey oldu diye çok korkmuştum.)
Asıl olay bundan sonra başladı polis çağıralım dedim abi gerek yok ben iyiyim vs dedi eleman meğer olay başka imiş ne motorun ruhsatı var ne kullananın ehliyeti.Polis geldi ve bir süre sonra da büfenin işletmecisi ile polis yanıma gelerek bana hadi anlaşın gidin yolunuza dedi nasıl yani dedim adam ölebilirdi ve ben bunu yaşayabilirdim nasıl gidelim rapor vs tutmayacak mısın dedım ayrıca benım aracım kaskolu dedım.Polisin bana verdiği cevap o zoman ben bu kısıyı tutuklamam gerekıyo oldu.Çocugun küçük olması ve işletmecinin arabamı yetkili serviste yaptımayı kabul edişi nedeniyle rapor tutulmadı ve olay kapandı.

Şimdi sizce hangi merci denetimi yapacak.Denetime gerek olmadan ortada bir olay varken bile olayın kapatılması için uğraşılıyoken..:pr:


Maalesef insanlar işleri prosedüre uygunluk yerine işlerine geldiği gibi halletmeye çalışıyor, bu durumda da denetim filan hikaye oluyor tabii..

Ama sonuç, polis cezayı kesmeyecek ve o büfenin işletmecisi de ehliyetsiz sürücü ve ruhsatsız motosiklet çalıştırmaya devam edecek.
 
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
536
Şimdi bir şeyler yazıcam gene arkadaşlar beni vatandaşlıktan men edecekler.Aşağıda bir link vericem.Türkiyede eğitime ayrılan %'lik pay ile oecd ülkelerinde ve 3.dünya ülkelerinde eğitime ayrılan payla alakalı bir istatistik.Üstelik ilk ağızdan, yani Türkiye İstatistik Enstitüsü'nden.
Bu ankere göre OECD ülkeleri arasında hep sonuncu, 3 dünya ülkeleri arasıda ise gene sonuncu sıradayız:) Yani bu ilan seni şaşırtmasın, üzmesin.Daha çok bunlarla yaşamaya alışmamız lazım.Yani biraz zaman alır alışmak kabul ediyorum ama alışmamız lazım. NOT: Burada ne hükümetle alakalı, ne de milliyetçilikle alakalı bir şey söylemedim.Lütfen okumadan anlamadan, kimse Türklüğümle, insanlığımla alakalı yorum yapmasın.Valla bu defa kötü olur:p

Sonuç olarak: Eğitim Şart!!!

Buyrun link aşağıda, kendiniz bakın:

http://www.tuik.gov.tr/VeriBilgi.do?tb_id=14&ust_id=5

Girmeye üşenecek arkadaşlar için tek bir örnek.Hindistan'ın bile gerisindeyiz.
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Şimdi bir şeyler yazıcam gene arkadaşlar beni vatandaşlıktan men edecekler.Aşağıda bir link vericem.Türkiyede eğitime ayrılan %'lik pay ile oecd ülkelerinde ve 3.dünya ülkelerinde eğitime ayrılan payla alakalı bir istatistik.Üstelik ilk ağızdan, yani Türkiye İstatistik Enstitüsü'nden.
Bu ankere göre OECD ülkeleri arasında hep sonuncu, 3 dünya ülkeleri arasıda ise gene sonuncu sıradayız:) Yani bu ilan seni şaşırtmasın, üzmesin.Daha çok bunlarla yaşamaya alışmamız lazım.Yani biraz zaman alır alışmak kabul ediyorum ama alışmamız lazım. NOT: Burada ne hükümetle alakalı, ne de milliyetçilikle alakalı bir şey söylemedim.Lütfen okumadan anlamadan, kimse Türklüğümle, insanlığımla alakalı yorum yapmasın.Valla bu defa kötü olur:p

Sonuç olarak: Eğitim Şart!!!

Buyrun link aşağıda, kendiniz bakın:

http://www.tuik.gov.tr/VeriBilgi.do?tb_id=14&ust_id=5

Girmeye üşenecek arkadaşlar için tek bir örnek.Hindistan'ın bile gerisindeyiz.


İstatistiklere baktım, Hindistan'ın bile gerisindeyiz..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst