- Katılım
- 21 Haz 2006
- Mesajlar
- 3,364
- Konu Yazar
- #1
Bir arkadaşımız, patronunun kriterleri dahilinde bir iş ilanı başlığı açmış. Vesile oldu ve ne zamandır dile getirmek istediğim, bence bir "sorun" olan bir konu hakkındaki düşüncelerimi sizlerle paylaşmak istedim.
Bir restorana, motosikletle dağıtım yapacak part-time ve full-time eleman alımı yapılacak; buraya kadar herşey normal. Fakat ilanın can alıcı noktası:
"EHLİYET ŞARTI ARANMIYOR".
Şaka gibi yaa.. Güzel memleketim benim.
İşe motorcu alacaksın, ehliyeti olmasına gerek yok. O adam bir yayaya çarpsa ya da kendisi bir arabanın altına girse, ehliyeti olmadığı ortaya çıktığında o işletmeci bu mesuliyetin altına nasıl girecek acaba merak ediyorum. Nasıl bir sorumsuzluk ve vurdumduymazlıktır, nasıl bir cahilliktir bu? Hadi yasadan korkmuyorsunuz, vicdanınız ya da Allah korkunuz da mı yok!? Şimdi biri bu firmayı ihbar etse ne olacak? Belki ehliyetsiz başka motorcular da çalıştırıyor bünyesinde? Bu ve bunun gibi onlarca. Benim tepkim bunların geneline.
Yollarda onlarca ehliyetsiz ve kasksız kebapcı, sucu, pizzacı vs. arkadaşımız, ne üdüğü belirsiz, muayenesiz, hatta plakasız motosikletlerle hem kendileri, hem yayalar, hem de trafikdeki diğer unsurlar için tehlike oluşturuyor. Her hafta mutlaka bu arkadaşların karıştığı birkaç kazaya rastlıyorum maalesef. Yazık..
Ehliyetsiz motosiklet kullanan yok mu peki? İllaki var, hem de bir sürü. Ama belki bu arkadaşların birçoğunun motor almaya parası yok ve sen bu ehliyetsiz adamın altına motoru vererek, zaten en başta olaya çanak tutuyorsun.
Bu konudaki en büyük kusur da denetim eksikliği. Eğer yeterli denetim ve yaptırım olsa, firmalar da buna cesaret edemezler. Trafik ekiplerinin yollarda bu denetimi yapması zor olsa bile, en azından motokurye çalıştıran firmalar, bir şekilde belli aralıklarla denetlenebilir diye düşünüyorum. Hem çalıştırdıkları elemanlar, hem de araçlar olarak. Bu da yeterince caydırıcı olabilir. Bu şekilde belki trafik konusunda bir üçüncü dünya ülkesi görünümünden kurtulmak adına bir adım atabiliriz.
Pek sanmıyorum ama, umarım bu yanlışın düzeltilmesi yönünde adımlar atılır.
Hepimizin iyiliği için.
Bir restorana, motosikletle dağıtım yapacak part-time ve full-time eleman alımı yapılacak; buraya kadar herşey normal. Fakat ilanın can alıcı noktası:
"EHLİYET ŞARTI ARANMIYOR".
Şaka gibi yaa.. Güzel memleketim benim.
İşe motorcu alacaksın, ehliyeti olmasına gerek yok. O adam bir yayaya çarpsa ya da kendisi bir arabanın altına girse, ehliyeti olmadığı ortaya çıktığında o işletmeci bu mesuliyetin altına nasıl girecek acaba merak ediyorum. Nasıl bir sorumsuzluk ve vurdumduymazlıktır, nasıl bir cahilliktir bu? Hadi yasadan korkmuyorsunuz, vicdanınız ya da Allah korkunuz da mı yok!? Şimdi biri bu firmayı ihbar etse ne olacak? Belki ehliyetsiz başka motorcular da çalıştırıyor bünyesinde? Bu ve bunun gibi onlarca. Benim tepkim bunların geneline.
Yollarda onlarca ehliyetsiz ve kasksız kebapcı, sucu, pizzacı vs. arkadaşımız, ne üdüğü belirsiz, muayenesiz, hatta plakasız motosikletlerle hem kendileri, hem yayalar, hem de trafikdeki diğer unsurlar için tehlike oluşturuyor. Her hafta mutlaka bu arkadaşların karıştığı birkaç kazaya rastlıyorum maalesef. Yazık..
Ehliyetsiz motosiklet kullanan yok mu peki? İllaki var, hem de bir sürü. Ama belki bu arkadaşların birçoğunun motor almaya parası yok ve sen bu ehliyetsiz adamın altına motoru vererek, zaten en başta olaya çanak tutuyorsun.
Bu konudaki en büyük kusur da denetim eksikliği. Eğer yeterli denetim ve yaptırım olsa, firmalar da buna cesaret edemezler. Trafik ekiplerinin yollarda bu denetimi yapması zor olsa bile, en azından motokurye çalıştıran firmalar, bir şekilde belli aralıklarla denetlenebilir diye düşünüyorum. Hem çalıştırdıkları elemanlar, hem de araçlar olarak. Bu da yeterince caydırıcı olabilir. Bu şekilde belki trafik konusunda bir üçüncü dünya ülkesi görünümünden kurtulmak adına bir adım atabiliriz.
Pek sanmıyorum ama, umarım bu yanlışın düzeltilmesi yönünde adımlar atılır.
Hepimizin iyiliği için.