Yeni GIXXER.... GSX-R 1000
-
Eveeeet. O uzun zamandir saklanan ozellikler cikti ortaya...bu yeni gelinin pecesi kalkti. ;-)
Gerek Suzuki web sitesi ve gerekse son Motor Cyclist dergisinde epey bir yanilik aciklandi bu ay. Ve sanirim Kawa ZX-10R nin korkulu ruyasi gercek oldu.
Onden arkadan 5er cm kuculmus, ve sele yuksekligi 2.5cm alcalmis yeni aerodinamik paket 73.4mm X 59 bore X stroke orani ile 998.6cm3 ile geliyor. Pistonlar eskisinden daha hafif ustelik. Eskisinden 6gr daha hafif titanyum valfler daha da genis. Tabii motorun 1000rpm daha hizli donmesine izin veriyor bu ozellikler. Daha yuksek rpm=daha cok guc=daha cok sicaklik oldugundan daha buyuk bir radyator gerekmis haliyle. Ancak daha buyuk kapasiteli yeni radyator eskisinden daha kucuk !
Yanma odasi da degisikliklerde nasibini almis ve sIkistirma orani 12:1 den 12.5:1 e cikmis...silindirler, kam mili yeni sekli ile 82gr daha hafif.
Ilk bakista dikkati ceken en buyuk degisiklik tabii i egzoz. SAES, Suzuki Advanced Exhaust System, azami yatma acisi, ve titanyum hafifligi ile karsinizda.
Yeni bir tabirle daha karsi karsiyayiz...SDTV, Suzuki Dual Throttle Valve elektronik yakit enjeksiyon sistemi. Bu "engine mapping computer" denilen kucuk bir siyah kutucuk..."beyin" mucizevi yakit/oksijen/devir...akliniza gelebilecek tum degiskenleri hesaplayip azami verimi almanizi sagliyor makineden. Bunun da eskisinden daha kucuk ve hafif oldugunu bilmem soylemeye gerek varmi...
Sase ve "swingarm", yani arka tekerlek baglanti kolu da yeni ve tamamen yeni dokum teknikleriyle imal edilmis. Suzuki bu parcalarinin saglamlik ve dayanikliliginin "ayarlandigini" soyluyor. Jantlar da degismis ve eskisinden cok daha hafif...
Teknik ozellikler Suzuki den
http://www.suzukicycles.com/Products...s/Default.aspx
Specs
Engine: 998.6cc, 4-stroke, four-cylinder, liquid-cooled, DOHC, 16-valve, TSCC
Bore Stroke: 73.4 x 59.0mm
Compression Ratio: 12.5:1
Fuel System: Fuel Injection
Lubrication: Wet Sump
Ignition: Digital/transistorized
Transmission: 6-speed, constant mesh
Final Drive: #530 chain
Overall Length: 2030mm (80.0 in.)
Overall Width: 710mm (28.0 in.)
Overall Height: 1130mm (44.5 in.)
Seat Height: 810mm (31.9 in.)
Ground Clearance: 130mm (5.1 in.)
Wheelbase: 1405mm (55.3 in.)
Dry Weight: 166 kg (365 lbs.)
Suspension Front: Inverted telescopic, coil spring, fully adjustable spring preload, compression and rebound damping
Suspension Rear: Link-type, gas/oil-damped, fully adjustable spring preload, compression and rebound damping
Brakes Front: Dual hydraulic disc
Brakes Rear: Single hydraulic disc
Tires Front: 120/70-ZR-17
Tires Rear: 190/50-ZR-17
Fuel Tank Capacity: 18 liter (4.8 gal.)
Color: Blue/White, Black/Gray, Black/Yellow
Reklamlar
-
Japonlar işini biliyor ya
-
evet swal tasarım harika ve ayrıca yani nesil eksozlar üçgen olacak gibime geliyo
-
abi buna 2 kişi binilmez piknik felan yapılmaz bu motorlan yaf ben pek beyenmedim
Cikolota disLeriMizi.. Hayat DusleRimizi curutuyoR...
-
-
güzel güzel eyi yapmışlar varla...
gene caponlar yapmış abi derdirtiyorlar valla...
Tanrı motor kullansaydı racing kullanırdı...
-
Bence Egzost lar güzel. Ama asıl güzel olan Motorun tüm parçaları birbirine çok uyumlu. Sırıtan bişey yok gibi.
-
r1 de buna karşı o kadar değişikliğe gitti ama galiba gene en başarılı supersport gsxr 1000 olacak gibi.
genede yeni R1 i gormek lazım.
-
güzel motor ama önü hoşuma gitmedi küçük hayabusa gibi olmuş
Uzaklarda bir güneş doğuyor!..
-
09 Aralık 2005, 16:47
#10
Ekzoz beni yedi bitirdi kim bilir ne muhteşem ses çıkarır.
http://www.facebook.com/bariskaykusuzphotography
http://www.bariskaykusuz.wordpress.com/
http://twitter.com/bariskaykusuz
-
09 Aralık 2005, 22:06
#11
benimde hoşuma gitti ama ön taraf daha güzel olabilirmiş küçük hayabusa olmuş harbiden
0 rh(+) Rüzgarın hissetmek ve iki teker üzerinde olmak kadar keyifli ne var şu hayatta
-
09 Aralık 2005, 22:31
#12
ı ıhh arkası tipsiz usta,race mi enduro mu,ne o öyle?
-
10 Aralık 2005, 01:10
#13
vay DD amca nasılsın.sarının aynsı ACUN da var firarda + kaskta kullanmıyo :D
-
10 Aralık 2005, 15:22
#14
adamlar işlerinde uzmanlaşmışlar
-
10 Aralık 2005, 18:07
#15
bence bu motor hayabusa dan daha güzel ve beygir gücüde daha yüksek ayrıca daha pahalı. ne var bu hayabusa da bilmiyorum herkes iyiki bi öğrenmiş hayabusa yı bence hiç güzel bi motor değil hayabusa beğenenler lütfen şu özelliği güzel bu özelliği güzel desinler gerçekten merak ediyorum. ayrıca sitedeki diğer resimlerde de egsoz böyle değil normal silindir şeklinde.
http://www.suzuki.com.tr/index.asp?a...&motolink2=204
http://www.suzuki.com.tr/index.asp?a...&motolink2=204
ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın
-
11 Aralık 2005, 16:27
#16
ben yeni bir motor tutkunuyum ama cok beyendim
-
17 Aralık 2005, 19:23
#17
neden hiç bir hayabusa cıdan ses çıkmadı
ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın
-
04 Ağustos 2006, 21:40
#18
motor guzel yaa.en guzelde yan ruzgarlıklar on tekerın yanında...gercı bıraz ducatıden ozentı ya yıne yakısmıs egsozda guzel olmus yaaaa.
XXXXX sana katılıyorum herkes bı bılmıs hayabusa. . .
ne var abı hayabusaa kamyon gıbı kocaman yaa ama hızlı haklısınız. . .
-
04 Ağustos 2006, 22:53
#19
öyle valla ama şimdi yazdıklarımı görünce ben de şaşırdım. zamanında nasıl hırs yapmışsam artık sağlam giydirmişim hayabusacılara
ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın
-
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler