Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
11. sayfa BirinciBirinci ... 910111213 ... SonuncuSonuncu

Süper Sport Motosikletleri Normal Trafiğe Sokmamak Lazım.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #201
    serdar23_Bilgem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2006
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    BMW R 1200 GS Adventure
    Alıntı SuPeR BiKe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya okuyorum okuyorum konu dönüyor dolaşıyor aynı yere geliyor. konu olmuş 10 sayfa (183 post) 1 cm ileriye gitmemiş yazmıcam yazmıcam dedim yine dayanamadım. kusura bakma serdar konuyu kişiselleştirmek istemiyorum aynı zamanda benden 16 yaş büyüksün saygısızlıkta etmek istemem ama tam olarak amacın nedir çözüm için ne istiyorsun anlamış değilim tutturmuşsun ss tehlikelidir diye en çok kazayı ss yapar ss öldürür diye başlığa bakarsan trafiğe sokmama (yani "yasak" geçmese bile bunun hukuksal karşılığı trafikten men etmektir. türkçesi yasaklamak oluyor...! ) peşindesin ama çözüm bulalım ben yasakçı değilim diyerek başlık açmışsın 1 tek somut önerin yok tartışmanın bir tarafı olarak ortak çözüme doğru bir tek adım atmamışsın... bence, kendini kaybedip işin cazibesine kapılıp kaza yapacağını idda ettiğin birçok ss kullanıcısı aşık olduğu makineden ayrılmak pahasına --yani duygularını geri planda bırakarak-- eğitim ve sınav sistemine atıfta bulunup çözüm önerileri üretmeye çalışmışlar. yani ortak bir çözüme ulaşabilmek için sana doğru 1 adım atmışlar. bence güzel bir olgunluk göstergesi bu. aynı yaklaşımı senden de görmek isterdim açıkçası konuyu başlatan kişi olarak.

    eğer amacın çözüm üretmek değil kendince bulduğun çözümü dikte etmekse iş başka. anlayış göstermemizi bekleyemezsin. ve insanlardan aldığın tepki çok doğaldır. kimseyi suçlayamazsın.

    Benim düşüncem ( seni kesinlikle suçlamak gibi bir amacım yok ) kafanda klişeleşmiş bir SS kullanıcısı profili var ve bütün düşüncelerin bu yönde ne yazıkki etrafında ki insanları anlamaya çalışmak gibi bir gayretin olduğunu da göremedim. eğer çözüme yönelik tartışma bekliyorsan ön yargılarını bir tarafa bırakıp buraya yazan insanlara kulak vermen gerekir.

    bunların dışında 18300 post ve 1000 sayfaya ulaşsada konu hiç bir yere varamaz. aynı döngü içerisinde aynı şeyler tartışılıp durur.

    ben şu ana kadar bu başlıkta tartışılan herşey hakkında son sözümü söyledim. konunun ilerleyebilmesi için yasaklamaktan öte somut fikirler üretebilirseniz yine tartışırız.

    Olayı ben de kişiselleştirmek istemiyorum. Burada benim ikna olmam veya fikrimi değiştirmem durumda bir değişiklik yapmayacak.Benim önyargılarım ise hiç yok. Bisiklet kullanmayı bilen bir kişi yarın motosiklete niyetlendiğinde bu tarz bir motosikleti parası varsa alabiliyor. Nasıl önleriz bilemiyorum.

    Senin anlayamadığın, illa da yasaklansın, yasaklansın; trafikte görmek istemiyorum demiyorum ki. Düşünceme karşı çıksa da önerileri olan arkadaşlarımız oldu. Ben de istifade ettim.

    Konunun bir yere varması için ne olması gerekiyor? Kişisel sataşmalar olmadığı sürece bu başlığa yazı yazmayı düşünmüyorum. Ancak bazı arkadaşlar terbiye sınırını aşıyor, cevap vermek durumunda kalıyorum.



    Alıntı one adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    wayy maşallahhh ne kadar faydalı bir topic olmuş,deli teki kuyuya taş atıyor..... hala neyi tartışıyorsunuz kim kime neyi ispat ediyor yada etmeye çalışıyor?

    Faysasız topiğe yazmazsın, unutulur gider. Forumdaki diğer bütün başlıkların faydalı olduğunu mu zannediyorsun?

    Deli kelimeni sana aynen iade ediyorum,saygısız arkadaşım.İçimden daha ağır kelimeler geçiyor ama değmezsin. Vuracağım veya hakaret edeceğim kişinin gözlerinin içine bakarak yapmayı tercih ederim.Sanalda bir anlamı yok.


    Alıntı North_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sayın serdar bey : dier arkadaşlarımın yazdığı hiç bişeyi okumadan kendi fikirlerimi sölemek istiorum size!
    bu yazıyı yazarken alkollu olduunuzu hesaba katıp ayıldıınız zaman neler yapmışım ben demenizi umuyorum!
    racingler yasaklansın ölüm riski fazlaymış neden peki 200-300 km hıza çıktıkları için mi?
    virajlarda iyi oldukları için mi?

    werilecek tek cewap SAÇMALIK!

    ayrı bi konu ibrenizde kaç gordunuz ! size ne 300 yaparım 500 yaparım bu ne sizi ilgilendirir ne bi başkasını! siz araba aldıınız zaman otobanda demiomusunuz kaç yapıo bu meret 180 200 220 yapmadınız mı yada yapmıomusunuz!

    eet sesimizi duyun kaza olacaksa illa racing de olacak die bi kaide yok 50 cc bi mobilette ölüm yapışabilir yakanıza 1000 cc bi racing de de !

    elezıg bilmem ne motosiklet derneği üyesiymişssiniz sanırım! siz oturun derneğinizde çayınızı çorbanızı için

    ii geceler!
    Alkol ve sigara kullanmadığım için varsayımın boşa çıktı North_;1376821 arkadaşım.Racingler yasaklansın kelimesini kullanmadım. Bu tarz motosikletlerin Türkiye şartlarında kullanıcıları için riskler taşıdığına inandığım için bu başlığı açtım. Başlığın ruhunda, illa yasaklansın anlamından ziyade, normal trafikte kullanılması noktasında tereddütlüyüm anlamı var. Tabi genç ve heyecanlı arkadaşlarımın çoğu haklı olabileceğim noktaları düşünmeden işin kolayına kaçtı, olmayan yasakçı zihniyete savaş açtı ve mesele halloldu.

    Motosikletle 300 yaparım 500 yaparım başkalarına ne şeklinde düşünemezsin. Yarın gider bir masumun hayatına sebep olursun.Ha bu hızları pistlerde yaparsın haklı olursun: Bize ne.

    Elazığ'da bilmem ne motosiklet derneğine üyeymişsiniz diyerek o derneğe ve üyelerine küçümser bir edayla konuşamazsın.Derneğimizin adı Elazığ Motosiklet ve Motor Sporları Kulübü Derneği Motosiklet23/Moto23'tür. Şu an başkanı olan arkadaşımız Oktay DAL, Motodrag 600 cc kategorisi 2007 yılı Türkiye şampiyonudur.

    Dernekte oturup çay çorba içmediğimizi, neler yaptığımızı öğrenmek istiyorsan arama motoruna yazıp forum sayfamıza girip bir bak. Yine de kızamıyorum sana, iki teker sevdalısı biri olarak. Yolun buralara düşerse bir merhaba de. Dostça karşılar, çay ve çorbayı birlikte içeriz.
    Gönül ne gezi ister, ne dernek şahane;

    Gönül iki kalıcı dost ister, motosiklet bahane.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #202

    Üyelik
    03 Ekim 2008
    Şehir
    gündüzleri çayırova, akşamları karakartal, geceleri alice harikalar diyarında...
    Motosikleti
    azrailden yeni arakladım...
    Alıntı serdar23_Bilgem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olayı ben de kişiselleştirmek istemiyorum. Burada benim ikna olmam veya fikrimi değiştirmem durumda bir değişiklik yapmayacak.Benim önyargılarım ise hiç yok. Bisiklet kullanmayı bilen bir kişi yarın motosiklete niyetlendiğinde bu tarz bir motosikleti parası varsa alabiliyor. Nasıl önleriz bilemiyorum.

    Senin anlayamadığın, illa da yasaklansın, yasaklansın; trafikte görmek istemiyorum demiyorum ki. Düşünceme karşı çıksa da önerileri olan arkadaşlarımız oldu. Ben de istifade ettim.

    Konunun bir yere varması için ne olması gerekiyor? Kişisel sataşmalar olmadığı sürece bu başlığa yazı yazmayı düşünmüyorum. Ancak bazı arkadaşlar terbiye sınırını aşıyor, cevap vermek durumunda kalıyorum.






    Faysasız topiğe yazmazsın, unutulur gider. Forumdaki diğer bütün başlıkların faydalı olduğunu mu zannediyorsun?

    Deli kelimeni sana aynen iade ediyorum,saygısız arkadaşım.İçimden daha ağır kelimeler geçiyor ama değmezsin. Vuracağım veya hakaret edeceğim kişinin gözlerinin içine bakarak yapmayı tercih ederim.Sanalda bir anlamı yok.




    Alkol ve sigara kullanmadığım için varsayımın boşa çıktı North_;1376821 arkadaşım.Racingler yasaklansın kelimesini kullanmadım. Bu tarz motosikletlerin Türkiye şartlarında kullanıcıları için riskler taşıdığına inandığım için bu başlığı açtım. Başlığın ruhunda, illa yasaklansın anlamından ziyade, normal trafikte kullanılması noktasında tereddütlüyüm anlamı var. Tabi genç ve heyecanlı arkadaşlarımın çoğu haklı olabileceğim noktaları düşünmeden işin kolayına kaçtı, olmayan yasakçı zihniyete savaş açtı ve mesele halloldu.

    Motosikletle 300 yaparım 500 yaparım başkalarına ne şeklinde düşünemezsin. Yarın gider bir masumun hayatına sebep olursun.Ha bu hızları pistlerde yaparsın haklı olursun: Bize ne.

    Elazığ'da bilmem ne motosiklet derneğine üyeymişsiniz diyerek o derneğe ve üyelerine küçümser bir edayla konuşamazsın.Derneğimizin adı Elazığ Motosiklet ve Motor Sporları Kulübü Derneği Motosiklet23/Moto23'tür. Şu an başkanı olan arkadaşımız Oktay DAL, Motodrag 600 cc kategorisi 2007 yılı Türkiye şampiyonudur.

    Dernekte oturup çay çorba içmediğimizi, neler yaptığımızı öğrenmek istiyorsan arama motoruna yazıp forum sayfamıza girip bir bak. Yine de kızamıyorum sana, iki teker sevdalısı biri olarak. Yolun buralara düşerse bir merhaba de. Dostça karşılar, çay ve çorbayı birlikte içeriz.
    hocam uzatmanın yada polemik yaratmanın bencede anlamı yok

    boy' un da ifade ettiği gibi hayatta her şeyin bir bedeli var. bu bedel kimi zaman hafif kimi zaman ağır oluyor sadece ss için değil her şey için geçerli bu kavram kendini bilmeden bindikten sonra 125zn de öldürür insası. ve ayrıca insanları ne kadar bilinçlendirisen bilinçlendir genede kazalar olacaktır adı üzerinde kaza... ben ce bu başlığın açılması değil ama açılırken kullanılan ifadeler ve gösterilen adresler yanlış. bir eğitimci olarak sizde bunun farkındasınızdır.
    I gOt a GaMe To Win...:bounce:
    eskiden [COLOR="Red"]merter[/COLOR] vardı şimdi [COLOR="red"]fenerbahçe[/COLOR] var...
    [B][COLOR="Red"]drift religion[/COLOR][/B]

  3. #203
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    istanbul florya
    Motosikleti
    yamaha süper tenere 1200cc ZE
    ya uzatmayın bitsin bu konu bana göre motor insanı öldürmez kulanıcı kendi kendini öldürür bu aletler küçük büyük farketmez hadini aştımı patlamaya musaittir ben kendimden biliyorum cok arkadaşım var cevremde ss kuanıyor ama ben kulanmıyorum çünki hiz yapmayı seviyorum o zaman onun limitlerini zorlarım he kaza yapmadımı coook ama ufak tefek madi hasarlı motor üstünde insan kendine ne kadar güvenirse kazaya davetiye cıkarır ben bu işi ogrendim kitabını yazdım diyen herkes (sokakaklarda )patlar bu ss de olabilir 50 cc scooterde bence önce bilincli olmalı insan bu son bir sene içinde yaşadıklarım bunu ispatladı şimdi bana biri gelse başlangıç için ne kulanayım dese istedigini kullan ama akıllı ol derim sitede takip ettigim kadarile olan kazaların cogunda küçükten büyüge gecenlerde ama direk büyük motor kulananlarda var ama kaza oranı sanki daha az o yüzden herkes hadini bilerek binerse bana göre istedigine binebilir can onun
    Ben dostlarımı ne kalbimle nede aklımla severim
    Olurya kalp durur..Akıl unutur...Ben dostlarımı ruhumla severim O ne durur ne de unutur....(MEVLANA)

  4. #204

    Üyelik
    11 Ekim 2008
    SS kullanmadım ne kadar yolu kavrar bilmiyorum ancak dun ankaranın en işlek caddeleriin bir tanesinde bir kurye arkadaş motorunun önünü kaldıra kaldıra bayır yukarı çıkarken yanımda duran iki lise öğrencisi ''motor kullanacaksan böle kullacaksın'' diyince tüylelerim diken diken oldu daha motor kullanmamış bir gencin aklına böle saçmalıkları sokan bir sapık trafikte ne kullanırsa kullansın ölüm ve kötü örnek.motorcu arkadaşlarda şunu görmedim değil en ateşli deli olanlarımız SS kullanıyor. motorsiklet bir tarzdır ve kanı biraz hızlı akan kim varsa SS kullanıyor yalan değil.bu motorları tehlikeli kılan şey acil bir yere yetişmeye çalışmak, sinirli iken gaza basmak ve CAHİLLİK. ben yeni motor alırken 250 cc fazla gelirmi diye korktum ki insanlar nasıl olurda motora SS başlar anlamıyorum.ancak bu yasakla çözülecek bir iş değil.biliyorum çünkü ben veteriner hekimim devletimiz pittbullu yasakladı ancak bu sefer karnelerine american stafffort terier diyerek kaydediliyor bunlarda aynı şekilde kategori değişir ve daha tehlikeli olan benimde başlarda özendiğim gibi motorlara performans yenilikleri furyası başlar ki felaket o zaman başlar diye düşünüyorum bunlar benim görüşlerim saygılarımla
    BEKARDIM VE KENDİ HALİMDE YAŞIYORDUM :sunny:
    EVLENDİM VE KARIMLA YAŞAMAYA BAŞLADIM::cekic::
    VE KARIM BİRGÜN MOTOR ALALIM DEDİ ::sos::

  5. #205
    caracalstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2008
    Şehir
    normalde izmirim tam 35 şimdilik istanbul...
    Motosikleti
    honda cbf 1000fa
    eğitim vede güvenlik ekipmanları biraz daha zorunlu hale getirlse belki de çogu kaza sıyrıklarla atlatılacak

  6. #206
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul - Fındıkzade
    Motosikleti
    Leike gitti kaldık kawaya
    saygı sınırını aşmıyalım isterseniz. herkesin kişisel tercihidir.

  7. #207
    Moderatör Ergin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İZMİR/ALİAĞA
     MT Site yönetimi uyarı mesajı.
    Uyarı Sebebi:  Konu amacından sapmaya karşılıklı atışmalara dönmeye başlamış durumda.Lütfen fikrinizi,düşüncenizi forum kuralları gereği ve saygı çerçevesinde paylaşın.Karşılıklı atışmalar devam ederse bu konunun sonu gelmez ve yönetim olarak biz müdahale etmek zorunda kalırız.
     Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
     Foruma üye olan herkes forum kurallarını kabul etmiş sayılır.
     Forum Kurallarını okumak için tıklayın..
     Şikayetleriniz için tıklayın
    YÜRÜYEN BİR APTAL OTURAN İKİ AKILLIDAN DAHA ÇOK YOL ALIR

  8. #208

    Üyelik
    17 Şubat 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Piaggio X9 Evo 500
    Serdar hocam, bence çok hatalısın. Böyle bir başlık açtığında üyelerin oturup bu konuyu tartışacağını mı düşündün gerçekten? Hoş sohbet konular açmak istersen başlık "Hayabusa 400 kms yapar mı?" "R1 mi daha hızlıdır 1000RR mı?" "Adam ne biçim gazlamış - mutlaka izleyin" vs vs olmalıydı...

    Bu konudaki düşüncelerinizi desteklediğini bilmenizi isterim. 2 vitesinde şehirlerarası hız sınırını aşan ve yapılış amacı hız konusundaki yasakları yıkmak olan makinelerin trafiğe sokulması bile bile ladestir.

    Şimdi arkadaşlar diyecek senin motorun veya piyasada ki tüm arabalar hız sınırını aşmıyor mu diye. Evet aşıyor, ama aşmadığım zaman hareret yapıp bacaklarımı da kavurmuyor. Yani hız yapıp yapmamak kullanıcın elinde ama bir SS ile şehiriçinde 50 kms hızı aşmadan giderseniz neler olacağını herkes çok iyi biliyor.

  9. #209
    barrokas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    maxillofacialtrauma Hamamatsu
    Alıntı serdar23_Bilgem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kişinin zihniyetini, sadece açtığı bir başlıkla anlayamazsın.Başlığımda yasak kelimesi bile geçmiyorken beni koyu bir yasakçı zihniyetiyle suçlaman, senin düşüncelerini haklı, beni de haksız kılmıyor.

    Başlığımın, klavyendeki herhangi bir tuştan daha anlamsız olduğunu düşünüyorsan senin bileceğin iş.Düşüncem anlamsız bile olsa sen tahammüllü ol.Altındaki motosiklete yapışıp çeken kimse de olmadığına göre, "bu arkadaş niçin rahatsız oldu" diyerek düşün.Kaygılarımı haksız buluyorsan bile medeni bir üslupla gidermeye çalış. Bize yakışan da bu değil mi? Nitekim çok arkadaş böyle yaptı saygıyla karşıladım ve çoğundan birşeyler de öğrendim.




    İlla da yasaklansın, yarın kampanyalar açalım diyen yok her halde. Bütün bir forum bile benimle aynı fikri paylaşsa bu düşüncenin ne kadar gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini bilecek durumdayım.

    Başınızı kuma gömmeyin. Bu tarz motosikletlerin kötü kullanıcılar elinde ne işler açtığına dikkat edin. "Buyrun er meydanı yapın" da ne demek? Ben bu motosikletleri yetkim olsa yasaklayacağım mı dedim? Bana meydanı göstereceğine Türkiye şartlarındaki bazı olumsuzlukları düşün derim.


    bütün bir forum sizinle aynı fikri neden paylaşsın hocam?görüyorsunuz ki karşıt görüşler var,düşüncenizin gerçekleşmeyeceğini garanti edebilirim.


    Ben bu motosikletleri yetkim olsa yasaklayacağım mı dedim?



    e neden böyle bir konu açma gereği duydunuz onu söyleyin




    unutmadan serdar hocam crusier kullanıcıları motosiklet.net ten ihraç edilmeliler desem ne dersiniz,anlayabiliyormusunuzşimdi yönetim beni atmalıymış
    Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......

  10. #210
    Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    YAMAHA R1 ;)
    Alıntı serdar23_Bilgem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kuyuya taş atma benzetmesi hoş olmamış Mert kardeş.Daha sert şeyler yazacaktım ama Ümmet PERKİTAN yanımda şu an. Seni tanıdığını söyleyince vaz geçtim.

    Bir kimseyi tanımadan yanlış yorum yapma. SS Motosikletlere karşı çekememezliğim yok. Elazığ Motosiklet ve Motor Sporları Kulübü Derneği olarak bu arkadaşlarla birlikte yapıyoruz gezilerimizi. Uzanamadığı ciğere pis diyenlerden de değilim. Arzu etsem alacak durumum da var çok şükür.

    Maksat topik açtı olayım diye hiç açmadım bu konuyu. Bunu yazmadan önce profilime baksaydın, sık topik açan, böyle bir hevesi olan biri olmadığımı da görürdün.

    Bilgili olan arkadaşlar zaten belli oluyor yazılarından ve biz de birşeyler öğreniyoruz.Boş ve zaman kaybı olarak görüyorsan girmezsin ve böyle kırıcı cümleler yazmazsın olur biter.
    Tüm samiyetimle içinizden ne geliyosa onu yazın lütfen Ümmet abinin olması sorun değil ben içimden geleni yazdım düşündüklerim halen sabit.


    Başından beri okuyunca insanlar sizin açtınız konu için gerçekten çok güzel zaman ve emek ayırmışlar. Burda yazan her harf bir emektir ve ciddi boyutta uzun yazılar var..
    Ben cahilim boş olarak gördüm zaman kaybı dedim
    ama şunu bilin ben yazılanlara değil sizin açtınız konuya boş diyorum bu kadar polimik zaman kaybı diyorum .

    Peki siz kısaca yazılanları toparlayıp yüksek fikirlerinzle yazılan yazılardan ne öğrnediğinizi anlatsanız ( öğreniyoruz demişsiniz ) benim gibi cahillerde öğrense çok zor olmasa gerek bu Rica sadece
    RACING TEAM ÜYESİ :GAZCI ÜYE

  11. #211
    Sertac_cagdas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2005
    Yaklaşık 1 haftadır Türkiye'deki birçok kullanıcıya göre Super Sport olan CBR 600 f kulşlanıyorum. (Bence daha çok Sport touring ama neyse) Forumlarda gördüğüm okuduğum kadarıyla bu motorun max hızı 260 km üstündeymiş. Ben hiç bu hızları görmedim. Sonuçta bu hızlara çıkmak sizin sağ bileğinize ne kadar hakim olduğunuzla alakalıdır. Komik gelebilir ama sadece 1 defa 200 km hıza çıktım ve hemen gazı bırakıp 120 km hıza düştüm... Daha öneki motorum da FZ 6'ydı. Bilindiği üzere FZ 6 da 4 silindirli 98 hp ve 200km süratin üzerine çok rahat çıkabilen bir motorsiklettir. Ben fz 6 ile yaklaşık 23.000 km yol yaptım ve toplamda 2-3 defa 200km üzerine çıktım. Onun dışında ortalama hızım yine 120- 130 km civarlarındaydı.

    Bu yazdıklarımal şunu demek istiyorum. Bu tarz motosikletler yüksek süratlere kendi başlarına çıkmıyorlar. Bu motosikletleri tehlikeli hale getiren biziz. Bunun yanında bir DL 650 V-Strom lafta Enduro'dur. Fakat ne kadar seri ve viraj kabiliyetinin ne kadar iyi olduğunu ancak üstüne bindiğinizde anlarsınız. Eğer siz sağ bileğinizi kontrol edemiyorsanız bir enduro Super Sport'tan daha tehlikeli bir hal alabilir, veya da bir cruiser ile virajlı bi yolda racing motorların peşinden gidiyorsanız emin olun o racing motorlardan daha büyük bi tehlike içindesiniz...

    Uzun lafın kısası eğer ölümleri azaltmak istiyorsak eğitimi arttırmalıyız. Motosiklet ehliyetini almak için 4 labut arasında slalom yapmak yerine daha profesyönel bi eğitim verilmeli. Mesela siteye kayıtlı olan kaç kişi Sürüş eğitimi ile ilgili herhangi bi yazı okudu? Kaçımız fren yapmayı biliyoruz? Birçok büyük motor kullanıcısı fren yaparken yere bakıyor veya virajda tam karşısına bakıyor bu kişiler kaza yapmaya mahkumdur... Motorun baktığın yere gittiğini bilmeyen kişiler racing alsa da, cruiser alsa da kaza yapıcaktır. Ben de bir zamanlar bahsettiğim gibi bi sürücüydüm. En 500'üm kaza yaptım, akıllandım ve sürüş tekniklerini okuyarak kendimi geliştirdim.

    Motor ne marka, ne model ve hangi güçte olursa olsun üstündeki kişi ona kaza yaptırır...
    Mondial 125 MT > Mondial 250 MCT > Kawasaki EN 500 > Yamaha FZ 6 (naked) > Şu an Honda CBR 600 f

  12. #212

    Üyelik
    20 Ekim 2008
    Motosikleti
    Honda Cbr 600rr
    Asagida bulacaginiz ana maddeler disinda genel bulgular su sekildedir. Motosiklet kazalarinin %75i bir baska aracla, genellikle de bir otomobille olmaktadir.
    Bu %75 lik oranin %66sinda otomobil/diger arac surucusunun motosikletin gecis hakkina tecavuzu soz konusudur.
    Buradan cikan sonuc, tum motosiklet kazalarinin %50 sorumlulugu baska araclara ait olmaktadir. En sık duyulan ozur “motosikleti hic gormedim” dir. Bir diger ortak ozellik ise, bu kazaya neden olan arac suruculerinin hemen hic biri motosiklet ile omurlerinde ilgilenmemis kisiler olmasi.

    National Highway Traffic Safety Administration arastirmacisi Harry HURT Motosiklet Arastirmasi Bulgulari

    Tum kazalar ozel olarak gozlemlenmis, kaza olus sekli, yaralanma bicimleri, kaza karakteristikleri incelenmis, ve asagidaki sekilde ozetlenmistir:

    1. Kazalarin yaklasik ¾ u baska bir aracla carpisma sonucu meydana gelmekte, ve bu arac genellikle bir otomobil olmaktadir.

    2. Kazalarin yaklasik ¼ u “tek arac kazasi” seklinde olusmakta, surucu kontrolunu kaybedip dusmekte, sabit bir cisme carpmaktadir.

    3. Kazalarda tasit arizasinin rolu %3 civarinda olup lastik patlamasi sonucu kontrolu kaybetme seklinde gozlemlenmistir.

    4. Tek basina yapilan kazalarda surucu hatasi 2/3 oraninda basrolu oynamaktadir. Bellibasli hata tiplari viraja asiri hizda girip, viraj disina cikmak, asiri frenleme ile tekerleklerin bloke edilmesi ve virajda fren yapilmasidir.

    5. Yol kusurlari (cukurlar, dusuk banket vb.) kazalarda %2, hayvanlar %1 rol oynamaktadir.

    6. Baska bir aracla carpisma seklindeki kazalarda, diger arac surucusu (cogunlukla otomobil) 2/3 oraninda motosikletin gecis hakkina saygi gostermeyip, onun yolunu kesmektedir.

    7. Motosiklet ve surucusunun yoldaki zayif gorunurlugu ve firkina varilmamasi kazalarin basilica nedenidir. Kazaya neden olan arac surucusu motosikletliyi ya hic gormemis yada son anda gormus ve cok gec kalmis oluyor.

    8. Kasti olarak motosiklet surucusune seklinde bir kaza ihmal edilecek kadar az duzeydedir.

    9. En cok karsilasilan kaza motosiklet duz yolda ilerlerken karsidan gelen aracin sola donerek motosikletin yolunu kesmesi sonucunda olusuyor.

    10. Kavsaklarda meydana gelen kazalarda karsidan gelip sola donerek motosikletin yolunun kesilmesi sonucunda olusuyor.

    11. Kazalarin %98 inde hava sartlarinin hicbir onemi olmadigi gorulmustur.

    12. Kazalar cogunlukla motosikletcinin yola cikis noktasinin yakinlarinda cereyan ediyor. Uzun yola cikanlarda yine donuste varis noktasina yaklasildiginda. Cikis noktasi yakininda alisveris, arkadas ziyareti, eglence vb. amacli gezilerde cok goruluyor.

    13. Motosikletin yada kazaya karisan araclarin parlama, sinirli gorunus yada baska bir aracin arkasindan harekete gecmekte olusu tum kazalarin neredeyse yarisinda etkin olmaktadir.

    14. Az gorunurluk basilica kritik faktor olarak belirlenmis ve gunduz farlarin acik tutulmasi, parlak renkli giysiler, kask ile gorunurlugun artirilmasinin kaydadeger sekilde kazalari azaltmakta oldugu gorulmustur.

    15. Yakit sistemi kacak ve akintilarinin kaza sonrasi hasar meydana gelmesinde %62 oraninda rol oynadigi gorulmustur. Bu tur zayif baglanti ve yakit kacaklari yangina yol acmaktadir.

    16. Ortalama kaza oncesi hiz 47.68 kmh, ortalama kaza anindaki hiz 34.4 kmh olarak tespit edilmistir. 137 kmh hizla yapilan 4 kazaya rastlanmistir.

    17. Tipik bir motosiklet kazasinda olay surucunun gorus alani icerisinde olmaktadir. ¾ un uzerinde bir oranda carpismalar surucunun onundeki 45 derecelik gorus alani icinde ceryan ediyor.

    18. Motosikletin karsidan gorunurlugu surucu ve motosikleti kazadan uzak tutmak icin en onemli faktor olarak bulunmustur.

    19. Aracin yetersizligi, arizalari, bakimsizligi kazalarda nadir olarak rol oynamaktadir.

    20. En cok kazaya karisma olan yaslar 16-24 arasindadir. 30-50 yas arasinda bu oran kayda deger bir sekilde dusmektedir.

    21. Motosiklet suruculerinin %96 gibi buyuk bir cogunlugu erkek olmasina ragmen kadin suruculer daha cok kaza yapmaktadir.

    22. Isci-ogrenci-issiz grubu suruculer; yonetici, memur, satis gorevlisi vb. grubundan daha cok kaza yapmakta.

    23. Daha onceden trafik cezalari almis, baska kazalara karismis suruculer daha cok kaza yapiyor.

    24. Kaza yapan suruculerin %92 si teori yada pratik hicbir egitim almamis suruculerden olusuyor. Bunlar kendi kendilerine, es-dost tarafindan verilen bilgilerle, ogrenmis bulunuyorlar. Ciddi motosiklet egitim kursu gorenlerin kazaya karisma orani son derece dusuk.

    25. Kaza yapan motor suruculerinin yaridan fazlasi 3 yildan daha fazla tecrubeli olmalarina ragmen bu kaza yaptiklari motora 5 aydan daha az bir suredir binmekteler. Motokros tecrubesi olan suruculerin kazaya karisma orani son derece dusuk.

    26. Kazalarin buyuk kisminda surus sirasinda yapilmasi gereken seylere gerekli dikkatin verilememesi ortak bir faktor olarak bulunmustur.

    27. Olumlu kazalarin yarisinda alkol etken olmustur. (gerek motor gerek diger arac surucusu).

    28. Bu kazalarin hemen hepsinde motosiklet suruculeri kazadan sakinma manevralarinda basarisizlik gostermektedir. Baslica problemler arka tekerlegi bloke etmek, yetrerli gucte fren sikmamak, gereksiz yere motru dusurmek, kontra viraj tekniginin (counter steering) bilinmemesi, kivirmaca (swerving) tekniginin bilinmemesi.

    29. Tipik bir motosiklet kazasinda, surucunun kazadan sakinmak icin 2 saniye yada daha az suresi kalmaktadir..

    30. Yapilan gozlemlerde kayda deger miktarda yolcu tasiyan motosiklet kazasina rastlanmadi.

    31. Kazaya karisan motosiklet disindaki arac suruculeri genelikle 20-29 yas arasinda yada 65 yas ustunde bulunmustur. Bu suruculerin neredeyse tamami motosikletin teknik ozelliklerine vakif degildir.

    32. Buyuk hacimli motosikletler daha az kaza yapmakta ama kaza sonuclari daha agir olmaktadir.

    33. Motosikletin renginin bu kazalardaki onemi anlasilamistir. Motosikletin boyali yuzeylerinin karsidan gorunusunun azligi dolayisiyla bu faktorun onemli olmadigi sonucuna varilmistir.

    34. Kaportali (grenaj) ve on camli motosikletler kazalara daha az karismaktadir. Hem bu motosikletler daha tecrubeli suruculer tarafindan tercih edilmekte, hemde gorunurlukleri daha fazladir.

    35. Kazaya karisan motosiklet suruculerinin cogunlugu ehliyetsiz, otomobil ehliyetsiz ve/veya ehliyetleri geri alinmis sahislar olarak bulunmustur.

    36. Chopper olarak modifiye edilmis motosikletler buyuk bir cogunlugu teskil etmektedir.

    37. Bu kazalarda yaralanma oranlari soyledir. Tum kazalarda hafif yaralanmalar %45, Kendi basina kaza yapip yaralanma orani %96, baska aracla carpisarak yapilan kazalarda yaralanma orani %98.

    38. Yaralanmalarin %50 si bacak, diz, kalca, ayak bilegi ve ayak bogesinde meydana gelmektedir.

    39. “Crash bar” denilen koruyucular etkili degildir. Bu tur motosikletlerde ayakta-bilekte yaralanma azalmakla birlikte diz ve kalca yaralanmalair artmaktadir.

    40. Koruyucu giysiler, cizme, eldiven, ceket, pantalon vb. giyilmesi kaydadeger sekilde surtunmelerden olusan yaralanmalari azaltmakta.Bu kusam dusuk hizlarda yaralanmali tamamen onlemekle birlikte yuksek hizda agir darbeleri onlemede basarili degildir.

    41. Kazalarin %13 unde kafadan (onden baska araca – cisme) carpma sonucu kasik bolgesi yaralanmalari gorulmustur.

    42. Kazalarda yaralanmalarin ciddiyeti kullanilan alkol, hiz, ve motosikletin buyuklugu ile dogru orantili olarak artmaktadir.

    43. Kazalarin %73 unde motosiklet suruculerinin goz koruyucu herhangi bir onlem almamis oldugu gorulmustur. Bu hata kazadan gorusu etkilemekte ve kazadan korunma manevralarinda cok kiymetli saniyelerin kaybolmasina yol acmaktadir.

    44. Kazaya karisan suruculerin sadece %40 inin kask giydigi tespit edilmistir.

    45. Motosiklet egitimi almamis, ehliyetsiz, egitimsiz sahislarin ozellikle yazin ve kisa yolculuklarda kask takmadiklari gorulmustur..

    46. En olumcul kaza sekillerinde yaralanmalar bas ve/veya gogus bolgesinde gorulmektedir..

    47. Kafadan yaralanmalarin azaltilmasinda tek kritik faktor kask kullanimidir. Standartlara uygun kask kullanimi son derece verimli bulunmustur.

    48. Kask kullanimi kritik trafik seslerini azaltmiyor, gorusu kesmiyor, yorgunluga sebep olmuyor, dikkat kaybina sebep olmuyor ve kaza olusumunda herhangi bir etki yaratmiyor.

    49. FMVSS 218 (ABD Kalite Standardi) standardindaki kasklar yuksek duzeyde koruma saglamaktadir.

    50. Kaskli suruculer ve yolcularinda son derece dusuk bas ve boyun yaralanmalari gorulmustur..

    51. Tam kapali kasklar korunmayi onemli miktarda artirmakta, yuz ve cene yaralanmalarini dikkate deger miktarda azaltmaktadir.

    52. Kask giyilmesi dolayisi ile herhangi bir yaralanma yada hasar gozlenmemistir, bilakis muhtemel ciddi hasarlar daha kucuk yaralanmalarla sonuclanmaktadir.

    53. Gozlenen kazalarin %60 inda suruculerin kask kullanmadigi gorulmustur. Bu suruculerin %26 si rahat edemedikleri icin, %53 u herhangi bir kaza ile karsilasma ihtimalini akillarina bile getirmedikleri icin kask giymediklerini belirtmislerdir.

    54. Bu raporda gozlenen araclarin trafik kayitlari kaza mahallinde edinilen bilgilerle duzenlenmistir. DMV (ABD Trafik Departmani) kayitlari gercekle uyusmamaktadir.

    55. Herhangi bir sigortasi (tam kapsamli, saglik, kaza, hayat vb. ) olan surucu sayisi %10 un altinda bulunmustur.

    dikkat çekmek istediğim maddeleri koyu ile işaretledim. daha fazla söze gerek yok herhalde bilinçli kullanım ve eğitimle tabi devlette üzerine düşen görevi yapıp adam gibi yol yapacak sorunların üstesinden gelinebiliormuş. birilerine yasak veya engel koymaktan çok neyi nerede yanlış yaptığımızı anlamamız lazım.

    araştırma Resat “Donald Duck” Arbas'ın çevirisinden alıntıdır.
    it's just living and leaving::145::

  13. #213
    hegemonya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2007
    Sayın SuPeR BiKe 1981 yılında yayınlanmış olan bu rapor ile bana kalırsa manipulasyon yapıyorsunuz. Zira yabancı dilinizin olduğunu , 2007 ve 2005 yıllarına ait raporu okuduğunuzu biliyoruz önceki postlarınızdan, kesinlikle güncel raporla ters düşen kısımları bile günümüz için geçerli gibi kalın yazmışsınız.

    Alıntıladığınız yukarıdaki raporun çoğu maddesi bugün için geçerli değil.

    Şaka maka 30 yıl olmuş neredeyse o rapor yayınlanalı.

  14. #214

    Üyelik
    20 Ekim 2008
    Motosikleti
    Honda Cbr 600rr
    o zaman modern güvenli sürüş teknik eğitimlerinin ve günümüz motosikletlerinin de halen bu rapor kapsamındaki maddeler dikkate alınarak yapıldığını da biliyosunuz. aradan 30 yıl geçmiş ama ok ama hiçbişey değişmemiş. halen aynı sorunlarla karşı karşıyayız. aynen 200küsür post olmuş ve 1 adım ileri gidememiş bu konudaki gibi.
    it's just living and leaving::145::

  15. #215
    hegemonya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2007
    Alıntı SuPeR BiKe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o zaman modern güvenli sürüş teknik eğitimlerinin ve günümüz motosikletlerinin de halen bu rapor kapsamındaki maddeler dikkate alınarak yapıldığını da biliyosunuz.
    Bilmiyorum , sanmıyorum ve sizin nereden bildiğinizi merak ediyorum. Bütün teknoloji üreticileri,geliştiricileri geçen yılın anketlerini, araştırmalarını bile dikkate almadan ileriye dönük araştırmalar yapıyorlarken motosiklet üreticilerinin 30 sene önceki araştırmaları dikkate alıyor olması size mantıklı geliyor mu? Lütfen düşüncelerinizi gerçekler gibi yansıtmayın insanlara!


    Alıntı SuPeR BiKe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... 200küsür post olmuş ve 1 adım ileri gidememiş bu konudaki gibi.
    Bana kalırsa topicte ortak bir anlayış, görüş oluşuyor. Her yeni gelen, maalesef içeriği okumayıp , topicin başlığı yüzünden sert bir çıkış yapıyor. Sonra ona birileri cevap veriyor ama arada kalan çok güzel yazılar var. Görmek isteyene tabi.

    Serdar bey'den ricam; eğer kendisi de uygun görüyorsa, yapılabiliyorsa kendisi, yoksa bir adminden rica ederek , başlığı daha yumuşak , ilk giren kişinin önyargısız okumasını sağlayacak bir başlıkla değiştirmesidir. Buradaki çoğu insanın amacının karşıdakini rencide etmeden görüşlerini paylaşmak olduğu çok açık.


    Saygılar.

  16. #216

    Üyelik
    20 Ekim 2008
    Motosikleti
    Honda Cbr 600rr
    koyu ile işaretlediğim ve günümüzde bu şekilde olmadığını düşündüğünüz bir madde var mı merak ediyorum. yüzdelerde ufak değişiklikler olabilir ama günümüzde de olaylar böyle gelişiyor malesef. aradan 30 yıl geçmiş üreticiler milyon dolarlar harcamış çok kaliteli çok kabiliyetli motorlar yapmışlar ancak gelin görün ki insanoğlu kullanıcı olarak kendini aynı düzeyde geliştirmemiş ve sebepler hep aynı hatalar hep insana ait.

    demek istediğim ve burda birçok kişininde demek istediği motorun sınıfı her ne olursa olsun sürücü yeterli bilgiye ve beceriye sahip değil ve bilinçli değilse kaza kaçınılmazdır. eğer tartışılacak bir konu varsa bu konunun ss makineler olmaması lazım.
    it's just living and leaving::145::

  17. #217
    hegemonya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2007
    Normalde benim bu rapordaki cogu maddeyi, sırf bu topice koyduğum güncel kaynaklarla bile yalanlayabileceğimi biliyorsunuz. Ve aslında 1-2 tanesinin bile gerçek olmadığını göstermek raporun güvenilirliği yok edecekken böyle bir şey yapmayacağım zira ben dediklerimi yapsam bile siz o yazıyı kaldırmayacaksınız çünkü koyma amacınızı kabul ettiniz zaten. Amacım SS cilerle sidik yarıştırmak değil. İnsanları düşünmeye sevk etmek.


    Aşağıda koyduğum yeni bir araştırma keşke zamanı olan birisi kısa bir çevirisini yapıp siteye eklese, ama şimdilik sadece ingilizce bilenler yararlanabilecek.

    Motosiklet güvenlği için neler yapılmalı, planlama nasıl olmalı? Adamlar bu soruyu sorup bütün nedenleri bilimsel verilere, araştırmalara dayandırarak sonuçlar, çözümler üretmişler.


    Implementation Guide

  18. #218

    Üyelik
    12 Ocak 2007
    Şehir
    Sinop merkez
    Motosikleti
    şimdi yok
    ya serdar hocam kusura bakma ama oldukça saçma söylediklerin yanı bunu polemıge cevırmek ıstemıyorum zaten topıkte yeterınce yapan olmus. ölenlere allahtan rahmet kalanlarınada sabırlıklar dıleyelım öncelıkle .ama ınsanların tercıhını kımse yargılama luksune sahıp deıl zaten 2 tekerlı olan hıcbır seyı ıstemıyorlar trafıkte bız bunu ınsanlara kabullendırmeye calısıyoruz sende burda ınsanları bölmeye calısıyorsun bana göre ben fıkrımı söyledım bu konuya tekrar yazacagımıda sanmıyorum. allah herkeze kazasız belasız ve cezasız mulu keyıflı motosıklet suruslerı nasıp etsın dıyelım ve ayrıca turkıyede normal trafık dıye bısey yok hatta trafık denen bısey yok
    ALLAH YÜRÜ YA KULUM DEDİ MOTORUMU SATTIM :salut::queen::flower::sunny:::unsure::::whip::::146::

  19. #219
    Moderatör Ergin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İZMİR/ALİAĞA
    konu hakkında taraf olmayacağım ama bunu söylemesemde içimde kalacak.

    Bir gün kafaya taktım dedim trafik kurallarına uyacağım ve hız limitini geçmeyeceğim.Çıktım yola 5 kilometre gitmeden canımdan bezdim.Yılmadım bir iki gün böyle devam ettim ama inanın neler çektiğimi bir ben bilirim üzerime sürenmi,sıkıştıranmı,plakamdaki tozu alacak kadar yakınlaşanmı artık siz hesap edin.O an anladımki bu memleketin trafiğinde ne kural işler nede sakin kullanım.heleki istanbul yollarında rossi kıvraklığını yakalamayan motosiklet sürücüsünün vay haline .Bence gerisi sadece ve sadece teferruattan ibaret.ister SS,ister enduro,ister scooter kullan hiç bişey değişmiyor bu canına yandığım memleketinde.
    YÜRÜYEN BİR APTAL OTURAN İKİ AKILLIDAN DAHA ÇOK YOL ALIR

  20. #220
    serdar23_Bilgem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2006
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    BMW R 1200 GS Adventure
    Alıntı barrokas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bütün bir forum sizinle aynı fikri neden paylaşsın hocam?görüyorsunuz ki karşıt görüşler var,düşüncenizin gerçekleşmeyeceğini garanti edebilirim.

    Ben bu motosikletleri yetkim olsa yasaklayacağım mı dedim?


    e neden böyle bir konu açma gereği duydunuz onu söyleyin


    unutmadan serdar hocam crusier kullanıcıları motosiklet.net ten ihraç edilmeliler desem ne dersiniz,anlayabiliyormusunuz şimdi yönetim beni atmalıymış
    Bütün bir forumun benimle aynı görüşü paylaşmasını beklemedim ki hiç barrokas;1377367. Hatta SS sevdalılarının karşı çıkacağını da biliyordum.

    Ancak bu makinalara bu kadar kolay binilmemesi ve içerdiği riskler konusunda tereddütüm vardı ve bir arkadaşımı kaybetmek bardağı taşıran damla oldu. Bu konu üzerine düşünelim istedim ve faydalı bilgiler edinmedim de değil.

    Crusier kullanıcıları motosiklet.net'ten ihraç edilmeli dersen eğer, gözü kapalı karşı çıkmam. Kabul edilebilir sebepleri var mı diye düşünürüm şahsen.

    sağlıcakla kal.





    Alıntı Mert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tüm samiyetimle içinizden ne geliyosa onu yazın lütfen Ümmet abinin olması sorun değil ben içimden geleni yazdım düşündüklerim halen sabit.

    Başından beri okuyunca insanlar sizin açtınız konu için gerçekten çok güzel zaman ve emek ayırmışlar. Burda yazan her harf bir emektir ve ciddi boyutta uzun yazılar var..
    Ben cahilim boş olarak gördüm zaman kaybı dedim
    ama şunu bilin ben yazılanlara değil sizin açtınız konuya boş diyorum bu kadar polimik zaman kaybı diyorum .

    Peki siz kısaca yazılanları toparlayıp yüksek fikirlerinzle yazılan yazılardan ne öğrnediğinizi anlatsanız ( öğreniyoruz demişsiniz ) benim gibi cahillerde öğrense çok zor olmasa gerek bu Rica sadece

    Estağfurullah cahil olan kimse yok.

    Ne öğrendiğime gelince: Yarış motosikletlerinin görüntüsü haricinde farklı özellikler taşıdığını, ülkemizde pist imkanı olmadığını, bu konuda benimle aynı tereddütleri paylaşan kişiler olduğunu, motosiklet kazalarının istatistiklerini, yazı yazan arkadaşların üslubunu ve seviyesini vs.vs.öğrendim. Çoğuna yakınlık duydum, tanışmayı arzu ettim.

    Zaman kaybı olduğu düşüncenize katılmıyorum. Forumdaki başlıkları, (senin anlayışınla) zaman kaybı ve bilgi değeri açısından bir elemeye tabi tutsak kaç başlığın üstte kalacağını zannediyorsun?

    Bunlar bir tarafa, benim boş bir başlık açmaya hakkım yok mu? Sen şimdiye kadar açtığın başlıkları dolu mu zannediyorsun ? Uzatmak istemediğim için senin arşivine girip bakmayı bile düşünmüyorum. Değerli bilgiler olduğuna inanıyorum. Olmasa bile saygısızlık ederim korkusuyla boş ve zaman kaybı bunlar diye mesaj yazmazdım.


    Alıntı tanrinin_kirbaci34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya serdar hocam kusura bakma ama oldukça saçma söylediklerin yanı bunu polemıge cevırmek ıstemıyorum zaten topıkte yeterınce yapan olmus. ölenlere allahtan rahmet kalanlarınada sabırlıklar dıleyelım öncelıkle .ama ınsanların tercıhını kımse yargılama luksune sahıp deıl zaten 2 tekerlı olan hıcbır seyı ıstemıyorlar trafıkte bız bunu ınsanlara kabullendırmeye calısıyoruz sende burda ınsanları bölmeye calısıyorsun bana göre ben fıkrımı söyledım bu konuya tekrar yazacagımıda sanmıyorum. allah herkeze kazasız belasız ve cezasız mulu keyıflı motosıklet suruslerı nasıp etsın dıyelım ve ayrıca turkıyede normal trafık dıye bısey yok hatta trafık denen bısey yok
    Ya sen de kusura bakma ama senin söylediklerin de saçma ötesi tanrinin_kirbaci34 kardeş.
    İnsanları bölmeye çalışıyormuşum.Güleyim bari. Birileri yasakçı zihniyet diye tutturdu siz de bölücü yapıp çıktınız.

    Sadece yazınızın sonundaki iyi niyet ve temennilere katılıyorum.Kazasız sürüşler diliyorum size ve herkese.
    Gönül ne gezi ister, ne dernek şahane;

    Gönül iki kalıcı dost ister, motosiklet bahane.


    REKLAM ALANI
11. sayfa BirinciBirinci ... 910111213 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)