kanuni modellerinin yabancı versiyonları (çin) üzüleceksiniz
-
arkadaşlar nette tesadüfen bulduğum bi yerde beni gayet üzen bir olay oldu kanuni nin çin olduğunu biliyordum ama tamamen çindeki bir firmanın motorlarını alıp yazıları değiştirip sattığını bilmiyordum...
o firmada loncin motorcycle heralde
alın size kanuni tiger 250 (Motorcycle LX250-8 )
http://loncin.en.alibaba.com/product...e_LX250_8.html
buda kanuni racer 200 ( LX200-2II motorcycle )
http://loncin.en.alibaba.com/product...otorcycle.html
kanuni cheetah 125 ( Motorcycle LX125GY-4A )
http://loncin.en.alibaba.com/product...X125GY_4A.html
kanuni kross 250 ( LX250GY )
http://loncin.en.alibaba.com/product...otorcycle.html
benim burda tek tek söylememe gerek yok altta resimler var zaten neyin ne olduğu anlaşılıyor
anlamıyorum bizim insanlarımızın bişey üretmesi bu kadar mı zor
ben kanuni yi diğer çinlerden ayırıyordum görüşlerim çok fazla değişmiş sayılmaz ama bu kanuni için çok kötü olur.(tabii kulaktak kulağa yayılırsa ki ben yayılmasından yanayım hakediyor. neticede biz keklenmiş oluyoruz)
herkese iyi akşamlar kazasız belasız sürüşler.
..::Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü::..
..::Mağlubiyet; kimine göre galibiyetden bir adım öte::..
Reklamlar
-
eveeeet.....kanuni kullanıcıları;bu konuda ne düşünüyorsunuz?
benim bir müşterim devamlı benim mondial zat 150 laf edip duruyordu.geçenlerde geldi; tiger 250 almış, ''10 numara,en azından çinli diil'' gibilerinden konuşuyordu...
benim merak ettiğim şu!!!
acaba aynı düşünceye sahip başka KANUNİ kullanıcılarıda aranızda mevcutmu? eğer varsa ben onların yorumlarını çook merak ediyorum...
umarım yanlış anlaşılmamışımdır...
-
günaydın arkadaşım daha yenimi gördün sen elbette çindi kanuni almanların mz i ni bozdular çine muhtaç oldular bence kanuni tamamen taklitçi kral bence
-
AYBERK adlı üyeden alıntı
eveeeet.....kanuni kullanıcıları;bu konuda ne düşünüyorsunuz?
benim bir müşterim devamlı benim mondial zat 150 laf edip duruyordu.geçenlerde geldi; tiger 250 almış, ''10 numara,en azından çinli diil'' gibilerinden konuşuyordu...
benim merak ettiğim şu!!!
acaba aynı düşünceye sahip başka KANUNİ kullanıcılarıda aranızda mevcutmu? eğer varsa ben onların yorumlarını çook merak ediyorum...
umarım yanlış anlaşılmamışımdır...
dediklerin doğru kanuni çin ama ben mondial ile kıyaslamıyorum çinin bütün mallları dandik değil cbf lerde ybr lerde çinde yaptırılıyor
benim burda paylaşmak istediğim cbf ve ybr ler orta YAPTIRILIYOR fakat bizim kanuni ORDA ÜRETİM YAPAN LİNCON FİRMASINDAN ALIYOR
..::Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü::..
..::Mağlubiyet; kimine göre galibiyetden bir adım öte::..
-
hyosung motor almayı düşünüyordum sırf kanuniye geçti diye vazgeçtim biliyorum kanuni ile alakası yok ama genede huylandım kanuninin motorları çinden getirdiğini galiba bir sen bilmiyordun sevgili arkadaşım malesef bu kadar aciz bir devletiz bir kıytırık 50cc motor bile yapamıyoruz çok üzücü çok
-
Bunu herkes biliyordu zaten, Kanuni bir kaç parçasını Türkiye de üretip montaj yapıyor...
-
-
-
kanuni'yi bu kadar suçlamamak lazım.. çünküleri var bu işin.
1- çindeyseniz, iş yapacam diyorsanız devlet size geri ödemesiz kredi veriyor.
2- işine göre araştırma yapılıp belirli bir süre belirleniyor.
3- bu süre içerisinde işletmeni büyütmen ve kâr yapar hale getirmen için gerekli kriterler belirleniyor ve uyguladığından emin olunuyor.
4- bu kriterleri uygulamana rağmen kâr yapabilir hale gelemediyse şirketin, kredin hibe'ye çevriliyor ve bir daha kredi alamıyorsun.
5- eğer kriterleri uygulamışsan ve kâr yapabilir seviyeye gelmişsen devletin ön gördüğü ve senin de kabul ettiğin şartlarda vergi ödemeye başlıyorsun. ve kredin hibe sayılıyor.
6- bizim memleketimizde 20 yıl çalışıp sermaye biriktiriyorsun.. işletme kurarken bile bir sürü vergiye maruz kalıyorsun. 3 yıl sonra bi kriz geliyor batıyorsun. sonra dünyanın vergi borcu kalıyor üstüne. borç harc bulup 2 yıl sonra vergi borcunu faiziyle kapatıyorsun. ertesi hafta vergi affı çıkıp vergi borçları affediliyor.
bu şartlarda türkiyede risk yatırımı yapan bulmak imkansız. firmalar büyüdükçe ya ithalata, yada yan sanayiye yöneliyor. çünkü ithalatta kısmi risk var. yan sanayide ise müşteri garantin var.
yapılsa yapılır. tasarımcısı da var. mühendisi de var. ustası da var. makinası da var. parası da var. ama bu gün trilyonlar döktüğün bir işe yarın devletin kafasına göre yasa çıkartıp kısıtlama getirmeyeceğini, hammadde fiyatlarının kararlığını, enerji fiyatlarının kararlılığını vs. vs. vs. vs....
kısaca tabiriyle ekonomik istikrarsızlığı düşününce ciddi markalaşmalara dönüşmek oldukça zor.
peki kanuni tiger yapmak zor birşey mi? kanuni niye böyle motosikletleri çinden getiriyor?
öncelikle idealist yaklaşımla ticari yaklaşımı ayırmak lazım.... kanuni bir ticari marka. yani idealist yaklaşımı yok. öyle olsa bunları konuşuyor olmazdık.
idealist yaklaşım nedir? idealist yaklaşım lamborghini'dir. bugatti'dir. harley davidson'dur. ducati'dir.
idealist markaların özünde, kurucularının bu işe gönül vermiş insanlar olması yatar. ducatinin genel müdürü, motosiklet kullanmayan birisi olamaz.
bu bakımdan, markanın gücü ve ürünün kalitesi öncelik taşır. ürünü alabilecek hedef kitlenin yeterliliği araştırılır, hedef kitlenin finans gücü doğrultusunda kriterler belirlenir ve buna göre tasarımcıların hangi sınırlar içinde özgür oldukları raporlanır. ardından tasarım üretim ve satış olur.
ancak bu anlattıklarımı kanuni kesinlikle uygulamaz. çünkü bir holding'e bağlı ticarethanedir. birinci amaç daha fazla kar yapmaktır.
çinde aynı kalite ürün kanuni tiger motosikletin motoru 250 ytl gibi bir rakama kanuniye teslim edilmek üzere gemiye yüklenir. aynısını kanuni türkiyede üretmek isterse 500 - 600 ytl'den aşağı çıkartamaz. ticarethane gözü ile bakınca çinden getirmek daha kârlıdır. ve öyle de yaparlar.
peki o zaman neden dünyanın önde gelen otomobil firmaları türkiyede giderek daha fazla fabrika kuruyor.
nispeten çinde kursalar elbette %40 - %50 ucuza malolabilir.
ancak bir aracın üretildiği yere göre fiyatının %50'sine yakını nakliye masrafıdır.
eğer peugeot 207'yi çinde üretirsen maliyetin 3000 ytl'nin altında olur. o ağırlıkta ve ebatlarda bir ürünün türkiyeye nakli 4000 - 5000 ytl'yi bulabilir. bunun yerine aynı aracı türkiyede 5000 - 6000'liraya maletmek daha mantıklıdır.
özellikle asya ve avrupanın ortasında bulunması, bir ço küreticinin ürünlerini avrupa kadar asyaya da ulaştırmak istemesi, fabrikaların türkiyede kurulmasına sebep oluyor. taşıt piyasası iki farklı fabrikada aynı anda üretim yapma yatırımını göze alınamayacak kadar hızlı değişiyor. bu bakımdan bir çok üretici hem avrupa hem asyaya dağıtılacak modelleri için üretim üssünü türkiye seçiyor.
tabi motosikletler hacim ve ağırlık bakımından nakliyesi çok ciddi bir rakam tutmadığı için çinden getirmeleri çok mantıklı.
elbette kanuni yamaha veya ducati kalitesinde ürün üretirse çinden ürün getirmekten daha mantıklı olur. ama neden yapsın ki? zaten çok güzel satış yapıyor ....
umarım yeterince açıklayabilmişimdir durumu.
-
arkadaşlar,
çinli olupta KALİTELİ parça üretiminin olduğunu hiç duymadınız sanırım,
yada duydunuzda duymazdan geldiniz,
bende dahil olmak üzere pek çok arkadaşımız KULAKTAN DOLMA duyum sayesinde çinlilerin içlerinde italyan vs malı olduğuna inananlarınız çıkmıştır,
misal::ben DEER 152 BU MOTORU BEN ŞAHSEN italyan olarak duymuştum ve 152 'diye yazılı olduğu içinde (ducatı 1098) küsuratlarla yazıldıklarından düşünürdümde.
şu zamanda piyasalarda BU MOTOR KALİTELİ adı altında bir sürü çinden ithal motorlar dolaşmaktadır,
kiii biliindik üzre CBF'ler (yeni girenler turkıye'ye) çinden ithaller,
gerek yedek parça olsun gerek motor veya aksamlarından olmak kaydıyla olsun...
bu demektrki çinde istediği zaman kaliteli mal üretebiliyor,,,
NE KADAR EKMEK O KADAR KÖFTE...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gelelim kanuni olayına,
TÜRKİYEYE GELECEK 600 CC ÇİNLİLER,
kategorisine bakarsanız LONCIN markada aralarında mevcuttur...
DEMEKKİ ÇİNLİLERİN İÇİNDE KALİTELERİNDEN,
kii 600 cc üretebiliyor ve dünya standartlarına kendisini kabul ettirebilme yolunda...
evet BENIMKISİDE KANUNİ RACER 200,
çinlimi '' EVET ÇİNLİ hemde hiç sorun yaşatmayanından,
ve akla gelmeyecek oynamalarda yaptım yapacağımda.
Arkadaşlar Her Mahallede DELİ'de vardır,VELİ'de Vardır...
5 Parmağın 5'i ,1 Değildir.
bu örnekler uzaaaaaar gider.
saygılar.
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar,
çinli olupta KALİTELİ parça üretiminin olduğunu hiç duymadınız sanırım,
yada duydunuzda duymazdan geldiniz,
bende dahil olmak üzere pek çok arkadaşımız KULAKTAN DOLMA duyum sayesinde çinlilerin içlerinde italyan vs malı olduğuna inananlarınız çıkmıştır,
misal::ben DEER 152 BU MOTORU BEN ŞAHSEN italyan olarak duymuştum ve 152 'diye yazılı olduğu içinde (ducatı 1098) küsuratlarla yazıldıklarından düşünürdümde.
şu zamanda piyasalarda BU MOTOR KALİTELİ adı altında bir sürü çinden ithal motorlar dolaşmaktadır,
kiii biliindik üzre CBF'ler (yeni girenler turkıye'ye) çinden ithaller,
gerek yedek parça olsun gerek motor veya aksamlarından olmak kaydıyla olsun...
bu demektrki çinde istediği zaman kaliteli mal üretebiliyor,,,
NE KADAR EKMEK O KADAR KÖFTE...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gelelim kanuni olayına,
TÜRKİYEYE GELECEK 600 CC ÇİNLİLER,
kategorisine bakarsanız LONCIN markada aralarında mevcuttur...
DEMEKKİ ÇİNLİLERİN İÇİNDE KALİTELERİNDEN,
kii 600 cc üretebiliyor ve türkiye standartlarına kendisini kabul ettirebiliyor...
evet BENIMKISİDE KANUNİ RACER 200,
çinlimi '' EVET ÇİNLİ hemde hiç sorun yaşatmayanından,
ve akla gelmeyecek oynamalarda yaptım yapacağımda.
Arkadaşlar Her Mahallede DELİ'de vardır,VELİ'de Vardır...
5 Parmağın 5'i ,1 Değildir.
bu örnekler uzaaaaaar gider.
saygılar.
türkiye standartlarına kabul edilmeyen ürün gördünüzmüki bunlar girmesin.....
bunlarda girer herşey...........girer......
-
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar,
çinli olupta KALİTELİ parça üretiminin olduğunu hiç duymadınız sanırım,
yada duydunuzda duymazdan geldiniz,
bende dahil olmak üzere pek çok arkadaşımız KULAKTAN DOLMA duyum sayesinde çinlilerin içlerinde italyan vs malı olduğuna inananlarınız çıkmıştır,
misal::ben DEER 152 BU MOTORU BEN ŞAHSEN italyan olarak duymuştum ve 152 'diye yazılı olduğu içinde (ducatı 1098) küsuratlarla yazıldıklarından düşünürdümde.
şu zamanda piyasalarda BU MOTOR KALİTELİ adı altında bir sürü çinden ithal motorlar dolaşmaktadır,
kiii biliindik üzre CBF'ler (yeni girenler turkıye'ye) çinden ithaller,
gerek yedek parça olsun gerek motor veya aksamlarından olmak kaydıyla olsun...
bu demektrki çinde istediği zaman kaliteli mal üretebiliyor,,,
NE KADAR EKMEK O KADAR KÖFTE...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gelelim kanuni olayına,
TÜRKİYEYE GELECEK 600 CC ÇİNLİLER,
kategorisine bakarsanız LONCIN markada aralarında mevcuttur...
DEMEKKİ ÇİNLİLERİN İÇİNDE KALİTELERİNDEN,
kii 600 cc üretebiliyor ve dünya standartlarına kendisini kabul ettirebilme yolunda...
evet BENIMKISİDE KANUNİ RACER 200,
çinlimi '' EVET ÇİNLİ hemde hiç sorun yaşatmayanından,
ve akla gelmeyecek oynamalarda yaptım yapacağımda.
Arkadaşlar Her Mahallede DELİ'de vardır,VELİ'de Vardır...
5 Parmağın 5'i ,1 Değildir.
bu örnekler uzaaaaaar gider.
saygılar.
bu gözle bakarsan çinde üretilmeyen birşey yok. her tür elektronik cihaz da çinde üretiliyor....
ancak yamaha yada ducati'nin bir motosikletinin 30 milyar 40 milyar olmasının sebepleri var.
1 - hammadde kalitesi
2 - mühendislik kalitesi
3 - müşteri politikası.
bir çok standarta indirgenmiş ürün çinde üretilebiliyor. özellikle plastik aksamlar.
ancak belirli firmalar çinde üretim yaptırırken hammadde kalitesi ve kalitekontrol sürecinden emin olacakları şekilde önlem alıyorlar.
burda dikkat etmek gereken, cbf hondanın ürünüdür. fabrikasının çinde olması, ürün politikasının honda tarafından yönetildiği gerçeğini değiştirmez. işin hamallığını yapan çindir. yöneten honda olduğu sürece çinde üretilmiş olması ürün kalitesini değiştirmez.
ama jancın çoncun fanfin fonfun bunlar çin merkezli şirketlerdir. ve kalite politikaları bizim burdaki " hallederiz abi " felsefesidir. çinli yatırımcıların %90'ı müşteri memnuniyeti dersi almazlar. müşteri yontma dersi alırlar. bu biraz da çin'in yönetimi ile alakalı.
cbf'in çinde üretiliyor olması kanuni motosikletlerinin kaliteli olduğunu göstermez. çünkü kanuni kar yapma odaklı bir şirkettir. ve kalkıp motor bloklarında alüminyum titanyum gibi ileri malzemeler kullandırtmak yerine alüminyum çinko gibi daha sıradan alaşımları her türlü tercih edecektir. çünkü öyle de satar böyle de satar.
-
sessizsakin adlı üyeden alıntı
bu gözle bakarsan çinde üretilmeyen birşey yok. her tür elektronik cihaz da çinde üretiliyor....
ancak yamaha yada ducati'nin bir motosikletinin 30 milyar 40 milyar olmasının sebepleri var.
1 - hammadde kalitesi
2 - mühendislik kalitesi
3 - müşteri politikası.
bir çok standarta indirgenmiş ürün çinde üretilebiliyor. özellikle plastik aksamlar.
ancak belirli firmalar çinde üretim yaptırırken hammadde kalitesi ve kalitekontrol sürecinden emin olacakları şekilde önlem alıyorlar.
burda dikkat etmek gereken, cbf hondanın ürünüdür. fabrikasının çinde olması, ürün politikasının honda tarafından yönetildiği gerçeğini değiştirmez. işin hamallığını yapan çindir. yöneten honda olduğu sürece çinde üretilmiş olması ürün kalitesini değiştirmez.
ama jancın çoncun fanfin fonfun bunlar çin merkezli şirketlerdir. ve kalite politikaları bizim burdaki " hallederiz abi " felsefesidir. çinli yatırımcıların %90'ı müşteri memnuniyeti dersi almazlar. müşteri yontma dersi alırlar. bu biraz da çin'in yönetimi ile alakalı.
cbf'in çinde üretiliyor olması kanuni motosikletlerinin kaliteli olduğunu göstermez. çünkü kanuni kar yapma odaklı bir şirkettir. ve kalkıp motor bloklarında alüminyum titanyum gibi ileri malzemeler kullandırtmak yerine alüminyum çinko gibi daha sıradan alaşımları her türlü tercih edecektir. çünkü öyle de satar böyle de satar.
Kesinlikle dostum o konuda haklısın,
demınde yazdıgım gıbı nıyetım asla çınlılerı veya kanuniyi desteklemek veya arka çıkmak değil,
''siteden veya başka yollarla benı MSN adreslerıne ekleyenler vardır,
abi kanuniyi alayımmı,veya kardeş kanuni nasıl motordur diyee''
çıksın biri desinki,
SEN HEP KANUNİYİ SAVUNDUN AL EN KALITELISI BU DEDİ'diye,
kımse dıyemez,
çunkı hep soyluyorum,
çinli motor kardeşim kalıtelı mal beklentın olmasın,
eğer şansın varsa belkı benım gıbı veya tanıdıgım 3,5 kısı gıbı sorun yaşamassın,
belkıde bir o kadar insan gibi sorunsuzda kalmassın,
işim MAKİNA İMALAT işim gereği,
metal kalitesinini ne olduğunu bilirim,
illaki çinli bir şasi'yi kaliteli olmamasından anlaşılacağı gibi motor içleri (dişliler ,rulmanlar,yataklar) düşük kalite demirden imal edilmiştir.
sen sadece HONDA,YAMAHA VS gibi markaların işçiliklerinimi orada yaptırdıklarını düşünüyorsun,
çinden daha ucuza yaptıracakları pek çpk ülke var,
biraz araştır düşün aklına gelecektir,,,
kaliteli ürün imal ettiriyorlar ÇİNDE ve orada İŞÇİLİK dahilinde getirttiriliyor ülkemize...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
hiç ummadımız ülkeler bile araba ve motor üretiyorlar, hadi 1 yılık geçmişi olsa bişey denmez ama neredeyse 10-15 yıl belki daha da fazla geçmişi olan bir firmaya yakışmayan bişey, yakında toplu ineyi bile üretemez duruma gelcez bu gidişle.
-
tubejh adlı üyeden alıntı
hiç ummadımız ülkeler bile araba ve motor üretiyorlar, hadi 1 yılık geçmişi olsa bişey denmez ama neredeyse 10-15 yıl belki daha da fazla geçmişi olan bir firmaya yakışmayan bişey, yakında toplu ineyi bile üretemez duruma gelcez bu gidişle.
ülkemizde zamanında TAM HATIRLAMIYORUM KİM OLDUGUNU,
(sabancı veya koç)
kendi fabrıkasının elektrıgını kendı üretmek istemıstı,
kendi YEL DEĞİRMENİ'ni kuracaktı,
ve şu anda yaşamakta olduğumuz ülkemizden ona destek çıkacağına,
senden şu kadar vergi alınacak,
şu kadar şu alınacak dendiği için kendi hesaplarınca,
Astarı yüzünü geçiyor ve vaz geçiyorlar,
Demem oki,
üklemızde kafası çalışanımız,
üretmeyi isteyenımız,
fikir sahıbı insanlarımız varken,
bunca VERGİ'nin oldugu ülkede kımse bişiy yapamıyor....
sende haklısın YAKINDA TOPLU İĞNE DAHİ ÜRETİMİ OLMAYACAK DURUMA DÜŞÜRÜLECEĞİZ.....
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
arkadaşlar bırakın kimse ile çıkarınız olmayan konuda muhatap olmayın . bende kanuni kullanıcısıyım çok kaliteli olmasada müşterisine diğer firmalar gibi kıllık yapmıyor . bende caracal yerine bir shadow vt 750 ye binmeyi isterim . ekonomi meselesi honda ,yamaha , suzuki , kawasaki tabiki çok kaliteli ama kaliteli mal ucuz olmaz bunun için paramızın yettiği motoru aldık . caracal ile hiç durmadan 500 km gittim bunu da belirtirim ne şişme oldu ne kol çıkardı . bunu böyle düşünün caracal 200 3500 ytl iken cbf 150 de 3500 ytl dı bu tarz meselesı . anlasıldı mı ? anlamayana bir daha anlatırım .
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
ülkemizde zamanında TAM HATIRLAMIYORUM KİM OLDUGUNU,
(sabancı veya koç)
kendi fabrıkasının elektrıgını kendı üretmek istemıstı,
kendi YEL DEĞİRMENİ'ni kuracaktı,
ve şu anda yaşamakta olduğumuz ülkemizden ona destek çıkacağına,
senden şu kadar vergi alınacak,
şu kadar şu alınacak dendiği için kendi hesaplarınca,
Astarı yüzünü geçiyor ve vaz geçiyorlar,
Demem oki,
üklemızde kafası çalışanımız,
üretmeyi isteyenımız,
fikir sahıbı insanlarımız varken,
bunca VERGİ'nin oldugu ülkede kımse bişiy yapamıyor....
sende haklısın YAKINDA TOPLU İĞNE DAHİ ÜRETİMİ OLMAYACAK DURUMA DÜŞÜRÜLECEĞİZ.....
haklısın saten ne zaman bişey yapılmaya kalkışılsa herzaman hüsrana uğratıldı hata aile yapısında bile var sen bunu yapamazsın, bir zaman lar türkiye devrim isimli otomobil üretti ( 4adet ben öyle biliyorum) aracın benzinin konmaması yüzünden proje iptal oldu ne kadar benzin doldurulup yürütülse bile, şimdilerde filmide çıkmak üzere
-
senin evde kullandigin mouse ne marka? a4 tech mi? logitech mi? hepsi cin'de uretiliyor. ac pil yerini bak oku.
kullandiginiz laptoplar, tum sarj aletleri, bircok otomotiv ve motosiklet ureticisi. yillarin amerikan chevrolet'si bile cin'de uretim yapiyor.
kanuni'ye niye uzuleyim? niye gocunayim? Turkiye'nin haline uzulurum anca. yoksa motosikletimden cok memnunum. "cin mali" diye bir yafta kalmadi artik arkadaslar. harley davidson haricinde butun dev markalar cin'de uretim yapiyor.
AŞIN BUNLARI ARTIK...
-
kanuni bire bir çinmalı olduğu belliydi ekstra bir çaba sarfetmiyorki hazır ürüne yapıştır kanuni yazısı yallah piyasaya çindeki fabrikaya dese kalite şu olacak diğerlerinden farklı bi görüntü olacak ama nerde motorların fabrika çıkış değerleri 300-500 bilemedin 1000 $ getir TR ye sat 2000-5000YTL nerde var böyle kaymak eh kaymak tatlı gelince uğraşmaya ne gerek var ekstra masrafa alan alıyor ama biz birlik olup boykot edemiyoruz malesef
''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''
-
Mersin İl Temsilcisi
ben tüm yorumlara katılıyor ve sadece şunu söylemek istiyorum arkadaşlar; bu ülkeye ve insanımızın yetenek ve zekasına güvenmeyen yöneticilerimiz olduğu müddetçe biz değil toğlu iğne üretmeyi, toğlu iğnenin yapımını düşünmekten uzaklarda olacağız...
eminim ki pek çok mühendisimiz veya girişimcimiz bu olaylara el atmak istemiştir ama birileri veya bişeyler bu insanları bu işlerden alıkoymuştur...
bu ülkede çinli mal yokken, sanayi sitelerinde, torna ve döküm atölyelerinde nelerin yapıldığını çok iyi biliyoruz...
bu ülkede her şey var;
akıl var, para var, insan var, teknoloji var ve hepsinden önemlisi YASSAK GARDAŞ'ım da var...
kuyuya attığım bu taşı hiç bir akıllı çıkartmaya çalışmasın...çünkü YASAK
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)