Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

ilk vitesli motosiklete gectiginizde sizi en cok zorlayan seyler nelerdi ???

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Ekim 2008
    Şehir
    hollanda /tilburg okulum bitince (2 Sene Sonra) izmir
    Motosikleti
    smdilik yok 2009 yazinda gt250r ins
    arkadaslar birz sacma bi topic ama sadece merak:D ilk vitesliye gecisinizde hngi motoru kullandiniz ve sizi neler zorladi??? kaza fln yaptySaniz nSl oldu


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    önce scooter sonra vitesli kullanılır hep kanaati ile yazılmış ama ilk motorum vitesliydi, el ayak koordinasyonu biraz değişik gelmişti. düşüp kalkmışlığımız çoktur.
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  3. #3

    Üyelik
    13 Ekim 2008
    Şehir
    hollanda /tilburg okulum bitince (2 Sene Sonra) izmir
    Motosikleti
    smdilik yok 2009 yazinda gt250r ins
    ya genelde once scooter yda vitessizle baslanir diye boyle yazdm bnce ilk basta cbr 125le baslamistim :D

  4. #4
    junkyjohny - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2008
    Şehir
    Kışın İstanbul , Yazın Muğla...
    Motosikleti
    Kanuni Tiger S 250 '08 siyah 48 RN 054
    vitesli araba kullanmayı bilmediğim için motoru ilk kaldırırken debriyajı ayarlamak problem oldu :D
    KaSkTaK

  5. #5
    caner22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2006
    Şehir
    Edirne ve Çevresi
    Debriyaj ın nerede kavradığ.1-2 turdan sonra iyice alışıyorum

    Eger HErsey HaLa KOntroLündeYse YAVAS GidYoRRsUn

  6. #6

    Üyelik
    13 Ekim 2008
    Şehir
    hollanda /tilburg okulum bitince (2 Sene Sonra) izmir
    Motosikleti
    smdilik yok 2009 yazinda gt250r ins
    ya Siz yaziyoSunuz ben basligi actim yazmamisim ben debriyaji bulamadim nerde lan bunun debriyaji demistim:D

  7. #7
    Orko_ye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2008
    Şehir
    Austin / Texas, USA
    Motosikleti
    -
    Benim bisiklet ve otomobil deneyimim fazla olduğundan vitesliye alışmakta çok zorluk çekmedim. Ama motor kullanıcısı olarak halen acemiyim diye kendimi şartlıyorum
    ..::.. GO ..::..

  8. #8

    Üyelik
    10 Haziran 2008
    Vitesli motor alınana kadar hep internetten video izledim.Burada okudum.Ve motor geldiğinde sanki yıllardır vitesli motor kullanıyormuş gibi ilk debriyajı bırakmamla yollara aktım

  9. #9

    Üyelik
    24 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul/Tepeören-Akfırat
    debriyajın kavrama noktası ve stop ettirme sorunu oldu ama hemen geçiyor, motorla bütünleşince sorun kalmıyor, kendi arabanı kullanırken sorun olmaz da başkasının arabasına geçince ilk 5-10dk sorun olurya onun gibi.
    kaza ise genelde acemilik döneminde kaçış manevrası yapma konusunda acemi olduğumuz dönemlerde freni sert sıkınca tekerin kilitlenmesi ile ön veya arkanın savrulması ve motorun sizi üzerinden atması ile oluyor, özellikle ön fren hata affetmiyor ve 1sn içinde nasıl düştüğünüzü bile anlayamıyorsunuz.

  10. #10
    muratboyar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2008
    Şehir
    kayseri / Talas
    Motosikleti
    Rs200
    calm rider ın yazdığı gibi ilk vitesli motorda sanki kendi aracının dışında bi araca alışma süresi gibi bi zorluk oluyor.ama biraz daha zor. biner binmez vites nasıl? 1N2345 vs gibi sordum sonra bindim 2 stop ettim sonra devam....

  11. #11

    Üyelik
    06 Ağustos 2008
    Şehir
    Çkale-gbolu
    Motosikleti
    *SHELBY* 125_KT
    ya bende scooter war bundan sonraki vitesli olucak inşallah ama yarı otomatik değil debriyajlı..
    bayadır araba kullanıorum hobim. motoruda biliorum motorda nasıl hiç bilmiorum araba gibiymiş kaldırıp gaz veriomuşuz fln
    zorluk çekermiyim vites değiştirmekten sıkılırmıyım ?

  12. #12
    fullthrottle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2008
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Burgman 650 Executive / Snow Owl
    - debriyaj kavrama noktası
    bu konuya artık değinmiyorum gayet yazılmış...
    - dogru vites/devir secimi
    ben vites değiştirmenin motorla birebir diyaloga girmek oldugunu dusunmekteyim şöyle ki, motoru her an fırlamaya hazır tutmak, usul usul sessizce kaymasını sağlamak, guvenli bir sekilde yavaslatmak, ani tork yada guc ihtiyacında isteginize cevap bulmak sadece vitesli motorlarda yapabileceğiniz seylerdir. otomatik sanzumanlı motorlar her ne kadar gelişmiş de olsalar yapıları geregi sıkıştırma (kompresyon) yapamazlar..bence bu motorsikletin doğasından çalınmış çok onemli bir olgudur..belki bir scooter için bu çok yanlış bir tavir gibi gelebilir ama altınızda 400 cc bir burgman yada turevi varsa ototmatik vites size sundugu vites değiştirmeme konforunun yanında sizden pekçok şeyi yapabilme özgürlüğünüde alır. bir motorda vitesi yada gideceğiniz devri siz tespit etmiyorsanız onun kaptanı tam olarak siz değilsinizdir!
    - yogun trafikte dogru vites secimi (tork mu,hız mı?)
    yogun trafikte eliniz debriyaj manyagı oldugunda ve dur kalk yaparken her defasında once 1 sonra 2 sonra dur..1'e al,kalk sonra 2 gibi yorucu hamleler otomatik şanzımandan sonra pek hoş karşılanmaz. sizde 2'de sabit durun canım biraz ince debriyaj tamaam (debriyajı çekili olmak değil,çekili iken gaz açmak onu bitirir,unutmayalım,her fırsatta boşa alma deliliğine karışmayalım)
    - motor freni
    en onemli kozunuzdur! sizi ucurur,yada guvenle yere bastırır.. yaptıgınız an, ivmeniz, apex'iniz, vucudunuz, yukunuz hepsi işin içindedir..ama tork mu hız mı lazım buna karar vermenize olanak sağlayan sureçte baş roldedir..dogru kullanıldıgında pek cok konuda motorunuzdan aldıgınız onemli bir hizmettir..
    - virajda dogru kompresyon
    sizi viraja sabitler! viraj oncesi yapılır ama oranı ve hızınız cok onemlidir..( yol ve hava sartlarıda tabi) dogru ivmeyi ve apex'i yakalamnızı sağlar..guvenle suzulursunuz..
    Wildgoose Rider - Transalp 650

  13. #13

    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    İçerenköy
    Motosikleti
    Honda nt 700 deauville
    Evveettt işte benim topiğim

    Stm gts 250 , kymco xciting 500, burgman 650 derken hondanın 2 güvenli sürüşünden sonra bende fitesli ye gececeğim dedim. Bunuda kafamda kı hedef motor hondayla yapacağım dedim. Hondanın eğitiminde 1 - 2 vites derken eğitimi tamamladım. Ancak önümde uzunnnnnn bir yolll oldugu belliydi.

    Motosıkleri alıncı bostancı, tuzla sahil yolunda vitesleri değiştirerek 2-3 saat boyunca gittim geldim. Bir kac yokuşta durdum kalktım. Araba tecrubende oldUgundan olayı kısa sürede kavradım.. Yanı daha alfabeyi öğrendim.

    4-3-2-1 YAPIYORSUNUZ AMA UYGUN SÜRATLERDE BU değişimleri yapmassanız , yani 50 km ile 2 den 1 e atarsanız motor sert bir komprasöre binip arka tekerleği sağa sola bir atıyor aman dıkkat.

    Onun dışında viteslide viraja girerken doğru vitesle viraja girmelisiniz.
    Yoksa DÜşersiniz. Motor istop eder v.s v.s
    Mesela 80-90 la viraja giriyorsunuz . Virajın keskinliginden Hızınızı 20-30 a düşürüyorsunuz. 3ten İKİYE vites küçültmeniz gerekli. Bazan o da yetmıyor
    1 e düşürmeniz gerekir. dıkkat etmek süratı düşürürken dıkat etmeniz yetmez.
    Motoru viraja göre yatırmanız gerekir. Fren yapmaktansa motoru viraja göre yatırıp dönmek en sağlıklısı. Uyğun HIZDA viraja girmek ve yatırmak fren yapmaktan daha sağlıklı oluyor. Zaten virajda hızlı seyrederken vites düşürürsek fren yaparsak düşme tehlikemiz vardır.

    Yanlışım varsa terübeleri arkadaşlar tarafından düzeltilmesini rica ederim.
    Önemli bir konu. Yanlış bilgi vermiyeyim. Nitekim viteslide bende 2000 km deyim.

    Onun için bu bir ölüm oyunu. Oyunu tehkikesiz bir şekilde neticelendirmek için
    iyice tecrübe edinene kadar ilk kez yapacağınız hareketleri düşük süratlerde denemeniz gerekir. Honda veya başka bir eğitim kursuna gitmemiz gerekir.
    Ya göründüğün gibi ol. ya da olduğun gibi görün.

  14. #14

    Üyelik
    06 Ağustos 2008
    Şehir
    Çkale-gbolu
    Motosikleti
    *SHELBY* 125_KT
    aslında kulalnabilmek motoru gerçekten onu anlamak araba gibi... sadece 3-5 ezber bilgi değil vitese geçirirken şanzıman olun gaz verirken piston olun onu anlayın..

  15. #15
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı sbuyukkilic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesela 80-90 la viraja giriyorsunuz . Virajın keskinliginden Hızınızı 20-30 a düşürüyorsunuz. 3ten İKİYE vites küçültmeniz gerekli. Bazan o da yetmıyor
    1 e düşürmeniz gerekir. dıkkat etmek süratı düşürürken dıkat etmeniz yetmez.
    Motoru viraja göre yatırmanız gerekir. Fren yapmaktansa motoru viraja göre yatırıp dönmek en sağlıklısı. Uyğun HIZDA viraja girmek ve yatırmak fren yapmaktan daha sağlıklı oluyor. Zaten virajda hızlı seyrederken vites düşürürsek fren yaparsak düşme tehlikemiz vardır.
    Şimdi viraj almak her motosiklet sürücüsünün en çok zorlandığı konudur. Bu konoda yapılan en büyük hatalardan biride viraj içinde fren yapmak yada gaz keserek yavaşlamaktır. Yakın zamana kadar bende virajlarda aşırı zorlanıyordum. Ancak çeşitli yerlerden okuduğum bilgilerle hatalarımı düzeltmeyi başardım.
    Kontra tekniği: Bu tekniğin nasıl olupta işe yaradığını çeşitli örneklerle anlatmışlar ancak ben bu anlatımları anlamadım. Tek anladığım bu tekniğin çok işe yaradığı ve virajları kolaylıkla ve keskin alabilmenizi sağladığı. Nedrir peki bu Kontra tekniği? Motosikletinizle viraja geliyorsunuz. Sağa döneceksiniz; Viraja girerken motoru döneceğiniz yöne doğru yatırıp gidonu ters yöne doğru hafifçe kırıyorsunuz. Yani özetle motoru döneceğiniz yöne doğru yatırırken gidonu ters yöne doğru kırıyorsunuz. Bu terslikten dolayı adı da kontra tekniği zaten. Her motorcunun bu tekniği boş ve geniş bir alanda düşük hızda çalışıp alışması gerekir. Bu teknik mutlaka öğrenilip geliştirilmsei gereken bir tekniktir.
    Sık yapılan bir diğer hata da virajı alamayacağım korkusuna kapılıp fren yapmaya başlamak yada gaz keserek yavaşlamaktır. Virajda giderken yana yatırdığınız motor, hız kestiğinizde yada fren yapmaya kalktığınızda doğrulmaya çalışır. Bu nedenle viraj keskinse ve normal seyir hızınızla dönemeyecekseniz viraja gelmeden önce yavaşlama işini bitirmiş olmalısınız. Viraj içinde hızınız koruyacak kadar gaz vermeye devam etmeniz virajı almanızı kolaylaştıracaktır.
    Ayrıca motoru yana yatırırken aşırıya gittiğiniz motorun bu açıyla yoluna devam edemeyeceğinizi düşünebilirsiniz. Ancak bu düşünceler çoğunlukla yersizdir. Motosiklet dinamik dengesi sayesinde çok fazla yatabilmektedir. Bu nedenle performanslı motorlar için yanakları daha yumuşak hamurdan yapılmış çift bileşenli lastikler üretilmektedir.
    Korkularınız boş ve geniş bir alanda düşük hızlarda yapacağınız alıştırmalarla yenmeye çalışın. Kontra tekniği, virajda gaz vermeye devam etmek ve motosikleti kontrollü şekilde yana yatırmak ilk başta zor görünen, biraz çalışma ve alışma isteyen ancak her motorcunun bilmesi gereken konulardır.

  16. #16

    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    İçerenköy
    Motosikleti
    Honda nt 700 deauville
    Bilgilerini için teşekkür ederim. En kısa sürede 3 kura katılacağım gibi bu tür faydalı bilgileri devamlı olumakta bilgilerimizi dahada pekişitiryoruz. Bazen bilgide yetmıyor. Boş alanlarda bu calışmaları yapmak lazımki başımıza geldiğinde ne tür tepki verebileceğimizi bilelim. Korkuyu atıp normal hareketi yapmak lazım.
    Ya göründüğün gibi ol. ya da olduğun gibi görün.

  17. #17

    Üyelik
    03 Ekim 2008
    Şehir
    Diyarbakır / Merkez
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı shelbycobra adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya bende scooter war bundan sonraki vitesli olucak inşallah ama yarı otomatik değil debriyajlı..
    bayadır araba kullanıorum hobim. motoruda biliorum motorda nasıl hiç bilmiorum araba gibiymiş kaldırıp gaz veriomuşuz fln
    zorluk çekermiyim vites değiştirmekten sıkılırmıyım ?
    Ne Sıkılması Yaw Tam Aksine, Vites Değiştirmek iÇiN Can Atarsın Caaar Zaten Ben Vitesliyi O Yüzden Seviyom Ya
    [B][COLOR="DarkRed"]wWw.Motosiklet.Net[/COLOR][/B]
    [B][COLOR="Blue"]Bağımlılık Yaratır[/COLOR][/B]:P

  18. #18
    perishte - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İzmir Tire
    Motosikleti
    maalesef...
    düşme, aşındırma ve alışma devresinde karşılaşılabilecek diğer bir takım tehlike ihtimallerine karşı ilk vitesli motorumuz cruiser olmamalı mı yani? okuduğum cevaplardan ben böyle bir çıkarsama yaptım da. yoksa fazla mı evhamlandım? (güvenli sürüş al diyecek olan arkadaşlara baştan söyleyeyim izmirde güvenli sürüş eğitimi veren kurslar ya yok ya da nette o kadar araştırmama rağmen ben bulamadım.)
    Zalim olsa ne rütbe bi perva yine bünyad-ı zulmü biz yıkarız
    Merkez-i hâke atsalar da bizi küre-i arzı patlatır çıkarız

  19. #19
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Herkes kendine göre yazmıs ben de karaliyim bişeyler...

    Vitesli kullanmadan önce Kanuni Popcorn90 kullanıyordum.. Viteslye gectiğimde sadece vites sasırtıyor ;Yanlıslık yapmıyorsun ; sadece yavas atabiliyorsun ilk 10 dakika ...
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  20. #20

    Üyelik
    10 Ağustos 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda Transalp XL 700 2009
    Ben Honda SilverWing 600 kullanıyorum. Ve Adana'da yaşıyorum. Otomatik şanzumanlı motor kullanmama ve İstanbul'dan 1000 km. uzakta yaşamama rağmen, İstanbul'a giderek Honda'nın Güvenli Sürüş 1 eğitimine katıldım. Ne yazarsam yazayım, ne kadar faydalı olduğunu anlatmama yetmeyecek. O nedenle nerede yaşarsanız yaşayın, ne kadar uzakta olursanız olun, şehrinizde Güvenli Sürüş eğitimi veren yoksa, atlayın gidin İstanbul'a, üşenmeyin. Honda, Vespa Academy, BMW'nin güvenli sürüş kursları var. Ben önümüzdeki bahar aylarında Güvenli Sürüş 2'ye, daha da sonra 3'e katılmayı planlıyorum. Bu aşamalardan sonra vitesli motor da alırsam, OMM yol eğitimlerini de kafama koydum. Eğitimden sonra kendinizi motor üzerinde ne kadar güvenli ve rahat hissedeceğinizi tahmin bile edemezsiniz.
    ZEKA BOCALAR, DİL SÜRÇER, ZİHİN TÖKEZLER
    LUCRETIUS


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)