Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motosikletlerinizin yağ değişim (km) aralıkları nelerdir ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    07 Mayıs 2007
    Şehir
    Suadiye
    Motosikleti
    " AK "
    asya as125t - her 1000km.' de bir mutlaka...
    ::offtp::___________[B] " POSETCHI "[/B]__________::offtp::

    [B]Her Türlü Baskılı Poşet Yapılır...Fabrika Olunca... :P[/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    MEGAN66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İSTANBUL/Esenyurt
    Motosikleti
    WR250R Gelincik
    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben 5 binde bir degiştiriyorum bujiyi sende ocivarlarda degiştir

    ethemmm76 arkadasim ufak bi kaza yaptim...dün saat 14:00 sularinda ön kısımda birazcik masraf var o kadar...yag degişim zamanina gelince servis 3 bin kmde bir degiştirmemi söylüyor ben 2 bin kmde bir degişiyorum...
    Hacı benim buji ngk hani şu üsütn performansı olanlardan zaten buji 35 yada 40 gibi bişey. 5.000 bir buji değişirsek yandık. Bir diğer konu yağ. Yağ 1980 yıllarının teknolojileri ile üretilmiyolar, 2.000 km bir yağ değişirse kardeşim servis ve yağ üreticilerini zengin etmekten başka bi şeye yaramaz. Günümüz yağları çok kaliteli bence 2.000 km yazık cepteki paraya. Sonuçta hepimiz işçiyiz. Elle kontrol et kaygan ve yapışkanlığını, 2.000 de bir yağ değişirmi yahu.
    Kimse emin degil ki şafaktan tekrar,
    İste gelsin gül renkli şaraptan tekrar,
    Sen altınmısın hey! aptal herif, Gömüpte çıkarsınlar topraktan tekrar.Ömer Hayyam

  3. #23

    Üyelik
    01 Ekim 2007
    yağ motorun içindeki litre seviyesine göre degiştirme zamanı da bunla beraber degişir
    1litre yağ varsa motorun kartelinde her binde degiştirmek çok uygun olur.
    3litre varsa her 3000 binde degişmesi uygun olur.
    bu arada yag 10-40 olması diger madeni yaglara göre 4 kat daha fazla koruma yapar.
    çok pimpiriklik yapıpda 600 km rede yag degiştirmek de motorun ömrünü çogaltmaz. çünkü 1000 km de bile yagın ömrü bitmez.
    cbf 150 yag eksiltme işini yeni duydum.
    ama rodajda olan bir motorun ilk yagını 500 km de yanilemesi çok fayadlı olur. içinde yeni motorun oluşturdugu metak kırıkları mevcuttur bu metal kırıntılarının bir an önce def edilmesi şarttır.

  4. #24
    atlantic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2008
    Şehir
    IsταηвuL
    Motosikleti
    Benelli BN251
    Selenia 5w40 4Tech. 2 litre yağ alıyor. 1+1 alıp her 5000km. de bir yağı ve beraberinde yağ filitresini değiştiriyorum. Hiç yağ eksiltme problemi yaşamadım. Kaliteli yağ kullandıktan sonra 1000km. de bir yağ değiştirmek çok mantıklı değil. Yağın daha ömrü bitmeden değiştirmiş oluyorsunuz aslında. Çok devirli gitmedikten sonra yağ kolay kolay da eskimiyor. Ama sonuçta faydası var zararı yok tabi.
    Artık yollarda ölmek İS-TE-Mİ-YO-RUZ!!!

  5. #25
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    suzuki kullanıyorum, bakımlarım 6000 de bir alışkanlık gereği 3-4 biini geçmiyorm
    GKN MOTORS

  6. #26

    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Motosikleti
    yamaha cripton R 110 cc
    2000-2500 km arası deiştiririm
    motorum yamaha crypton R 110cc
    yarı otomatik

  7. #27
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Arkadaşlar 1000 km bir yağ değiştiren 150 cc bi motorun yağ değişimini 700-800 km de yapmak sağlıklı olabilir. Bu çok erken değildir. Ama elbete yağ değişimi kitapçığında veya servis önerisiyle 5000-6000 de bir se bunun yağ deşimini 1000-1500 km önce yapmak sağlıklı olacaktır. Bilen arkadaşlardan şu konuda yardım istiyorum. Yağın siyahlaşmaya başlaması veya siyah olması ömrünün bittiği anlamına gelmez deniliyor.Peki yağın ömrünün bittiğini daha farklı nasıl anlarız ? Yağdaki en belirgin olumsuzluk yağın git gide şeffaf halini yitirmesi ve siyahlaşmaya başlaması oluyor. Bu bence güzel bi gösterge. Sizler haricen daha farklı nelere dikkat ediyorsunuz yağda ? Ne olursa olsun, yağ değişimlerini sıkıştırmayın derim.

  8. #28
    MEGAN66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İSTANBUL/Esenyurt
    Motosikleti
    WR250R Gelincik
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar 1000 km bir yağ değiştiren 150 cc bi motorun yağ değişimini 700-800 km de yapmak sağlıklı olabilir. Bu çok erken değildir. Ama elbete yağ değişimi kitapçığında veya servis önerisiyle 5000-6000 de bir se bunun yağ deşimini 1000-1500 km önce yapmak sağlıklı olacaktır. Bilen arkadaşlardan şu konuda yardım istiyorum. Yağın siyahlaşmaya başlaması veya siyah olması ömrünün bittiği anlamına gelmez deniliyor.Peki yağın ömrünün bittiğini daha farklı nasıl anlarız ? Yağdaki en belirgin olumsuzluk yağın git gide şeffaf halini yitirmesi ve siyahlaşmaya başlaması oluyor. Bu bence güzel bi gösterge. Sizler haricen daha farklı nelere dikkat ediyorsunuz yağda ? Ne olursa olsun, yağ değişimlerini sıkıştırmayın derim.
    Kardeşim yeni yağı motora koyarsın 2 tur atarsın yağ rengi değişmeye başlar her zaman sarımsı olarak kalmaz velhasıl yağın ömrünü anlamak için bir miktar yağı 2 parmağın arasına alır ovuşturursun sana kayganlık yapışkanlık hissini verir. Ömrü geçmiş yağ hemen kendini belli eder, su gibi olur, yapışkanlık kayganlık kalmaz
    Kimse emin degil ki şafaktan tekrar,
    İste gelsin gül renkli şaraptan tekrar,
    Sen altınmısın hey! aptal herif, Gömüpte çıkarsınlar topraktan tekrar.Ömer Hayyam

  9. #29
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Arkadaşlar, 1000 bakımından biraz önce geldim, ve servis aynen şunu söyledi ( bu motorlar yağ eksiltir, yağ seviyesini belirli aralıklarla kontrol et.seviyenin düştüğünü gördüğünde kaliteli bi 10-40 yağ ilavesi yap..) dedi. Ben yağ eksilttiğini 750 km de farkederek ilave yapmıştım. servistende bunu duyunca artık yağ yaktığına eminim.. En azından 600-700 km de bi ilave istiyecek sanırım.

  10. #30

    Üyelik
    10 Ağustos 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda Transalp XL 700 2009
    Scooterım Honda FJS 600 SilverWing. 1000 bakımında serviste değişti yağı. Castrol GPS 10X50 yağ koydu usta. 6000'de ikinci bakımı var, o zaman getir değiştirelim dedi. 6000 uzun diyen arkadaş var mı? Varsa nedendir? bilgilendirebilir mi?
    ZEKA BOCALAR, DİL SÜRÇER, ZİHİN TÖKEZLER
    LUCRETIUS

  11. #31
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar 1000 km bir yağ değiştiren 150 cc bi motorun yağ değişimini 700-800 km de yapmak sağlıklı olabilir. Bu çok erken değildir. Ama elbete yağ değişimi kitapçığında veya servis önerisiyle 5000-6000 de bir se bunun yağ deşimini 1000-1500 km önce yapmak sağlıklı olacaktır. Bilen arkadaşlardan şu konuda yardım istiyorum. Yağın siyahlaşmaya başlaması veya siyah olması ömrünün bittiği anlamına gelmez deniliyor.Peki yağın ömrünün bittiğini daha farklı nasıl anlarız ? Yağdaki en belirgin olumsuzluk yağın git gide şeffaf halini yitirmesi ve siyahlaşmaya başlaması oluyor. Bu bence güzel bi gösterge. Sizler haricen daha farklı nelere dikkat ediyorsunuz yağda ? Ne olursa olsun, yağ değişimlerini sıkıştırmayın derim.
    Aynen meganın anlattıgı gibi
    Karşılaştırma yapman için önce yağ şişesinden dipte kalan yağı parmaklarınla sıkıştır sonra motordaki yağı karşılaştır kayganlık hisleri aynı veriyorsa yagın ömrü var demektir bu benim yöntemim

  12. #32
    by_001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2008
    Şehir
    42 KONYA
    Motosikleti
    kawasaki er5 cbr 929
    nedense bana cok gereksiz bi baslik gibi geldi...

    ustana sorarsin kac km de deyistirelim ne koyalim usta ne derse o

    kawasaki er5 yamaha xjr 1300

  13. #33

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    gelibolu/canakkale
    Motosikleti
    çelik sports age 125
    en iyisi her 100 km de bir yağ deiştirilmeli motorun performansı için daha iyi olur bence bende hep öle yapıcam.! zatenn ama motoru yeni aldığımdan dolayı şimdilik 500 km de bir deişiyorum ) ne olur ne olmaz..!

  14. #34
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı by_001 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    nedense bana cok gereksiz bi baslik gibi geldi...

    ustana sorarsin kac km de deyistirelim ne koyalim usta ne derse o

    Ustamın dediğini aynen aktarıyorum, (4000 km de bir yağı değişir. motor yağ eksiltir. arada bir yağını kontrol edersin)

    Bu motor 150 cc bi motor..250 lik veya 500 lük falan değil 4000 de bir yağ değiştirelim...2000-2500 km de yağ kapkara oluyor zaten ve serviste bana 4000 km diyor. Motoru yeni almışım, hayatta 4000 km gitmem bir yağ ile..150 cc scooter kullandım daha önce yağ değişmi 1000 km idi ve ben hep 700-800 de bir yağını değiştirdim. Ama o km lerde bile yağ siyahlaşıyordu. en fazla 1500-2000, periyodik bakım aralıkları için 4000 km çok normal ama yağ değişimi için çok uzun, servis her nekadar yağ için de kitapçıktaki bakım km lerini takip et dese de ben asla o kadar bekleyemem. Ayrıca başka bir serviste yağ değişimi nin 2000 de bir olduğunu periyodik bakımında 4000 de bir olduğunu söylemişti..

    Sizlerin kitapçığınızda yazan veya servisinizin söylediği yağ değişim aralıkllarından ziyade moto.. kullanıcılarının yağ konusundaki hassasiyetini, bu konunun ne kadar önemli olduğunu anlatmak ve sizlerin bu konuda nasıl davrandığınızı öğrenmekti amacım.. İlk yazımı okumanızı tavsiye ederim.. Yoksa elbette her servis kaç km de değişim olması gerektiğini bilir..Her motosikletin kitapçığında da bu yazar..

    Alıntı Barbudos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Scooterım Honda FJS 600 SilverWing. 1000 bakımında serviste değişti yağı. Castrol GPS 10X50 yağ koydu usta. 6000'de ikinci bakımı var, o zaman getir değiştirelim dedi. 6000 uzun diyen arkadaş var mı? Varsa nedendir? bilgilendirebilir mi?
    5000 de bir yağ değişimi oluyor.Eğer 1000 den sonra 6000 de değişecek ve bundan sonra 11000-16000 gibi değişmeye devam edecekse benim anladığım 5000 de bir. ama yazdığın gibi 6000 de bir ise buda hatta 5000 bile fazla geldi. Senin gibi burgman 400 forumunda da 6000 km de bir yağ değişiminin burgman 400 ler içinde fazla uzun olduğunu düşünenler var.. ve bencede uzun.. 6000 km bi kere aylar demek belkide fazla kullanmayanlar için. O yağ her türlü sıcaklık ve hava şartlarını görücek.yazı sıcaklarını, kış soğuklarını.. ve 6000 km çok fazla. 2 veya 3 litre aynı yağın motorun karterinde aylarca ve koca bi 6000 km motorunuzu koruyabileceğinize eminseniz taktir sizin..Bu konuda ben çok hassasım.. Yağını 500-600 km de bir seviyesini de renginide kontrol et.. Yağın git gide siyahlaştığını görürsün. (Ben motorumu bu kadar kirli yağ ile kullanmak istemiyorum) dediğin kadar siyahlaşmışsa değiştir. Bu muhtemelen servis 6000 dediyse 4000-4500 km kadar sıkıntı olmaz. Yani sen yağı konusunda hassas davranmak istiyorsan bu rakamlar bence normal. Ama şehir içi kullanım fazla ise biraz daha düşürebilirsin. Yani motoroun 2 saat çalışıp 150 km yapması var.2 saatte 50-60 km yapması var trafiğe göre değilmi.. Yani ısrarla motorun km sinin servisin dediği km ye gelmesini bekleme. Yağ rengi şeffaf veya hafif açık sarıdan km yaptıkça kirlenmeye başlar.. Kirlenmiş.. Artık doyma aşamasına gelmiş yağ, yeni yağa göre yüksek sıcaklıklarda daha fazla inceleceği için ve yağlama özelliğini kısmende olsa kaybetme aşaması başladığı için motoru yeni yağ gibi korumaz, Bide şu var.. Yağ çubugundan kontrol ettiğimde, o anda çok az yağ gördüğüm için yağ çok siyahmış gibi gelmiyor ama karteri boşalttığım kaptaki aynı yağa bakıyorum.. Kapkara.. Yani karterde, bizim yağ seviye çubugundan gördüğümüz yağdan daha kirli yağ var aslında. Servislere bakarsan benim cbf 150 nin yağ değişimine 4000 de bir diyor.. 150 cc hacminde bi motorun içindeki 1 lt yağ motoru 4000 km gibi yüksek bi rakamda aynı performansla korumaya yetermi ? Bunu sizin mantığınız alıyormu ? 600 lük 500 lük olsa tamam diyicem, 2-3 lt yağ kapasitesi vardır.. o zaman 4000 km uygun. Ya 150 cc arkadaşlar, kitapçıkta yazan periyodik bakım aralıkları, yağ değişim aralıkları değil veya kesinlikle yağ değişimi olmamalı..Eğer öyleyse ilk 2000-2500 km güzel, son 1500-2000 km ise kap kara, kritik noktaya girmiş bi yağ ile motorumuzu kullanmamızı öneriyor bizim servisimiz, ya ben çoğunlukla şehir içi kullanıyorsam o zaman ne olacak. ya o km nin çoğunu 4.5. vitesleri bile kullanmadan yapıyorsam.. Servis bunun hesabını yapıyormu acaba.. Yorum sizin ? şöylede bi soru soruyim.. CBF 150 yi 4000 km de bir yağ değiştirerek kullanan varmı ?.. 3500 km den sonra yağın rengi nasıl oluyor ? Motorunuz yeni ise benim gibi buna dayanabiliyormusunuz . Benim içim gider inanın


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)