şimdi arkadaşım benim dediğim boş bir idda değil boş diyorsan sen anlamamışsın dediğimi o zaman biraz daha detaylı anlatıyım ben çinlilerin girdiği düşük hacimli 125cc ve 250cc arası scooter ve chopper sektöründen japonlar ve avrupalılar çekildi diyorum iddamında arkasındayım
senin örnek verdiğin motorlar cruiser ve cross sekmentindeki motorlar bir kere bu konuda hem fikirizdir o resimdeki motorların çoğu cruise yada cross falan filan. benim dediğim ise scooter yada chopper
bir ikincisi milyopn dolarlık bantlardaki üretimi keserlermi kesmek zorunda bırakıldılar nedenmi sen gidip hondanın yamahanın aprillanın modellerini bire bir kopyalarsan içine eski teknoloji 150 cc lik motoru çakıp benim sattığım fiyatın çeyreğinden bile düşük fiyata satarsan ben elimdeki stokları tüketemessem
ne olucak??
tabiki üretimi durdurmak zorunda kalıcak bu gün koskoca ford bile üretimi durdurma kararı aldı ellerinde mal şişdi çünkü koyucak yerleri yok mal eritene kadar üretim durdurma kararı aldılar düşün burda ford dan bahsediyoruz...
sonuçda çinlilerin kendi tasarımları yok bütün ürettikleri modeller büyük firmaların en çok satan modellerinin birebir kopyası..
bu arada en altta vespayı koymuşsun vespa zaten istisna bir olay o bam başka bir kültür bambaşka bir olay onu katma hiç vespa 100cc lik motorda üretir satar 50cc lik motorda üretir satar çünkü scooter kültürünü oluşturan markadır bir kültürdür onun kesmi ap ayrı motor sürmeyi bilmeyip sevemeyen insalarda bile bu gün vespa var yani onun olayı bam başka bir kült tür vespa..
vergilere gelince ben konuşmamı vergiler dahilinde yapdım zaten ona rağmen bir çinli 3 e bir japon 16 ya satıyorsa bu iş verigiyide aşar o adama o motorun gelişi vergisi osu busu dahil 6-7 dir bilemedin 8 dir
genelde distürübütörün aç gözlülüğü gözünü para hırsı bürümüş ana dağıtıcıların koyduğu komisyon bir motor parası kadar yani şunu diyorum bir honda yamaha yada suzuki türkle iş yapmayı bıraksa distiribütörlüğünüde kendi yapsa az kara ama gene kar ederek bu işi gene yapardı bu fiyatlarda olmazdı
japonlar onu bırak burda basit bir montaj tesisi yapsalardı yıllardır türkiye büyük bir pazar ve burda satışlarıda çok iyi burda montaj en azından toplama işini yapsalardı 7-8 gelen motorun maliyeti 4-5 kadar düşerdi ama hiç bir zaman çinlileri akıl edemediler onlar bu düzen böyle gelmiş böyle gider bizde milleti kazıklamaya devam ederiz çarkı kurmuşuz ne güzel diye düşünüyorlardı..
vergilere gelince sen sanmaki bu vergiler tek türkiyede var bu gün almanyadada diğer avrupa ülkelerinden gelen mallarda vergi uygulaması var heleki japon ürünlerinde ağır vergiler var adamlar kendi mallarını korumak için bu uygulamayı yapıyorlar..
çinliler tek türkiyede satış yapmıyorlar avrupada da çok güçlüler lifan avrupanın en büyük 6 motor imalatçısı yıllık cirosu 1 milyar dolar
ve idda ediyorum japonların 95-96 yılları arasında kataloglarına bakarsan 50 tane scooter modeli varsa şu anda hepsinin ürettiği 125 ile 250 lik marka başına 5 modeli geçmez çinlilerden ötürü.. bu çinlilerle sorunları sadece türkiyede yok avrupadada var..
enduro olayına gelince orda bir düzeltme yapıyım iyiyle çok satan arasında dağlar kadar fark vardır kesinlikle avrupalı enduroyu çok iyi yapar o konuda hem fikiriz ktm bu işin üstadıdır zaten nasıl vespa scooterların efsanesiyse ktm de cross enduro segmentinin efsanesidir bmw de iyidir ama dediğim gibi çok iyi olmakla çok satmak arasında çok büyük farklar vardır
japonların yapdığı satışı enduro klasmanında ne ktm ne bmw yapabilir buda gerçek bunun nedeni çok ucuz yedek parçadan tutda bol servis ağı v.b... önemli olan bu kavramları karıştırmamak lazım en iyiyle en çok satan.. bir transalp fazer ın sattığı kadar ktm yada k1200 satıla bilirmi asla..
yani kısaca aynı şeylerden konuşuyoruz ama aynı bakış açısından bakmıyoruz benimde yazıcak söyliycek bu konularda çok şeyim varda uzatmaya gerek yok..
ilk mesajdaki yazımı toparlarsak ben idda ediyorum çinliler 600 lük segmente girsinler bakın görün japonlarda nasıl fiyatlar kırılıcak her kez şu lafı diyicek isterlerse bu fiyatada satabiliyorlarmış bizi yıllarcana kazıklamışlar ben çinlileri tutmasamda en azından japon ve avrupalıların tekelii kırıcak diye seviniyorum..
bu tekelciliğide basit bir örnek vermek isterim hep her yerdede anlatırım bu örneği
yıl 98 di galiba arkadaşda piaggio hexagon diye bir scooter vardı kaza yapdı bende de o sıra tipo vardı bende aynı zamanda kaza yapmışdım benim kaput tampon değişmişdi 800 milyonamı öyle bir paraya işde geççmiş zaman arkadaşında motora o kadar masraf çıkarmışlardı yuhh ohaa demişdik ama adamlar türkiyede tekdi motorun parçası yokdu bir o adamlarda vardı düşünün ve bu insalar hayla aynı politikayı güdüyorlar
geçenlerde okudum gene bir forumda belkide burda piaggiolu bir arkadaş kaza yapmış 2 milyar masraf çıkarmışlar yaw bu motor be kardeşim altındanmı yapılıyor 2 milyar ne demek senin o her parça üstünde yüzde 500 karın yoksa bende neyim altı üstü takıcağın üç beş parça mika plastik grenaj işde bu pahalılık tekelcilikden ileri geliyor adam diyor içinden istesede benden başkasına gidemez bana mecbur çekiyor istediği fiyatı.
çinlileri seviyorsam tek bu yüzden seviyorum bunları tekellerini yıkdılar gerçek yüzlerini ortaya çıkardılar istenildimi çok ucuza işçilik servis parça değişimi yapılabiliceğinide gösterdiler milete cümle aleme..