Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Gözüm Korktu__!!!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    20 Temmuz 2008
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Suzuki AN 125 HK
    Alıntı Rigel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nazarlık takmaktan daha akılcı....


    CUK DIYE OTURMUS GUZEL,


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Jose55,
    Rodaj sırasında vites değişimlerini hızlı yapmakta fayda var. mümkünse devri çok aşağılara düşürmeden diğer vitese geçin. kavradığı yerde bırakıp azar azar gaz açıp orta devirlerde sürelim.motoru çok boğmalardan kaçının. Erken vites atmayın. Ani gaz açımlarından kaçının. Torku alt devirde iyi mi acaba gibi denemelerden kaçının.Motoru zorlamayın. Arkaya artçı almayın, çok rampa dik yokuş çıkmayın. devir çevirmeyeceğiz. 1000 km sakin kullanıp ilk bakımını ve kontrolleri yapıp ondan sonra dilediğimiz gibi kullanabiliriz.
    unutmayalım bunların hepsinin tek bir amacı var.Ne yatak aşınması ne rulman durumu sadece piston segmanlarının silindir gömleğine uygun bir şekilde alışmasını sağlıyoruz.
    Hayırlı rodaj dönemi geçirmen dileğiyle.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  3. #23
    Ra_Messu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2008
    Alıntı toksom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı tırsaklık bende de var. Acemilik çok fena. Trafikte motor kullanmak, ehliyet sınavı için kursun motorları ile Salı pazarındaki otoparkta dolap beygiri gibi dönüp durmaya benzemiyor.

    Benim karakaçanı, Kızıltoprak'tan teslim aldım, yaradana sığınıp çevreyolundan vurdum yukarı, TEM Anadolu Otoyolu bağlantısını kullanıp gişelerden otobana çıktım, Kartal çıkışından da eve geldim. Ama bu yolu bir gittim ki, evlere şenlik !!!

    Önce, emniyet şeridinden gideyim dedim, kamyonların otobüslerin rüzgarı ile bariyerlere doğru gidip geldim tırstım !! EDS kameralarına da bol bol poz verdim !!!

    Sonra, yok lan bu iş böyle olmaz, ben de neticede kendi halinde bir taşıtım dedim, geçtim en sağ şeride, kapladım şeridin ortasını krallar gibi. Hem motor, hem ben birlikte rodaj yapıyoruz.. Arkadan kamyonlar sellektör yapıyor, korna çalıyor. Aman ha ! 50km/h hızı geçme diye de bin kere tembihlediler.. Hızlı gidemiyorum.

    Haydiii, bir kez daha sağa atıyorum kendimi, hoop emniyet şeridine.. Ağır abilere yol veriyorum. Otobanda max. 50km/h ile gitmeyi bir deneyin, anlayacaksınız. Hareket edebilen herşey seni vınnn diye geçiyor.

    Araçlar sağdaki çıkışlardan bir yerlere çıkacak. Ben ise en sağ şeritteyim 50 ile.
    Adam en sol şeritten minimum 120-140 ile geliyor, langırt diye sağdaki çıkışa sapıyor, teğet geçiyor bana.. Topla çıkar, en az 70 - 90km/h ile bana çarpacaklar.. Doğrudan tahtalıköye.. Bari rodajı bitireydim..

    Neyse tıngır mıngır geldim eve. Şimdi ise akşamları iş dönüşü 1-2 saat, hiç bitmeyecekmiş gibi gelen rodaj turlarımı atıyorum. Aslında motosiklet satıcılarına bir önerim var. "Rodajı ustasından itina ile yapılmış" motorlar satsalar ya. Bir cihaza bağlasak 0-50km/h arası değişken hızlarda motoru çalıştırıp şu rodajı tamamlasa.. Bu ne ya git git bitmiyor.. Allah kurtarsın tüm rodajdakileri..

    Tüm motorseverlere iyi günler, kazasız belasız keyifli sürüşler diliyorum.
    hocam aynı olay benim de başıma geldi. Ben de rodajımı E5 üzerinde yaptım. TEM gibi değildir herhalde, nispeten yavaştım ama Kızıltoprak'tan Avrupa yakasına nasıl geçtim bir ben bilirim, bi de sen bilirsin aşağı yukarı
    Köprüde arkamdan belediye otobüsü kovalarken verdim gazı gördüğüm ilk sağdan girdim (girmedim kaçtım, sıvıştım), orası da Zincirlikuyu tarafıymış (Gideceğim yön Halıcıoğlu tarafı halbuse), ordan geçerken 90'ı gördüm ki bana söylenen 60, bilemedin 70'i geçme idi. Mecbur yavaşladım. Bir an önce bitse şu rodaj mereti de açsak gazı,

  4. #24
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Trafikte görünürlük motosiklet sürücüleri için gerçekten önemli bir problem. Özellikle scooter gibi küçük motosikletler üzerinde sürücüleriyle beraber önden yada arkadan bakınca yaya ile karışabilir. Otomobildeki bir kişi motosikletin yakınındaysa sadece sürücüyü görebilir çoğu zaman motoru görmeyebilir. Örneğin sağ taraf baktığınızda sizin yanınızda giden bir motosikletli hızınızda düşükse kaldırımda giden bir yayadan fazla farklı görünmeyebilir. Yda yukarıda dediğiniz gibi yaya kalabalığının içinde onlardan birigibi görünebilir.
    İnsanlar kendileri hareket halinde iken diğer araçların hızını göreceli olarak algılarlar. Örneğin siz 50 km/saat hızla gidiyorsanızYanınızdan 80 km/saat hızla geçen biri normalde sizi 30 km/saat hızla gidiyormuş gibi görür. Ancak bu şahıs az önce 100 km/saat hızla gidiyorsa ve yeni yavaşlamışsa kendi hızını zaten 50 km/saat gibi algılayacaktır (otobandan şehir içine girildiğinde nasıl adaptasyon güçlüğü çekildiğini unutmayın) bu durumda sizi yaya hızında yani 5-10 km/saat hızda görecektir.
    Trafikte otomobil sürücülerine suç bulmadan önce kendi görünürlüğümüzü arttırmak için neler yapmalıyız ona bakalım. Renkli kasklar, renkli kıyafetler, kıyafetler üzerindeki fosforlu bantlar sizin farkedilirliğinizi arttıracaktır. Belediye işçilerinin en sevdiği renklerin civciv sarısı üzerine fosforlu beyaz çizgi olduğunu sanmıyorsunuz heralde! Motosikletin farlarının gündüz yakılmasıda görünürlüğü arttırır (sanılanın aksine aküyü bitirmez). Mutlaka kask takılmalı kasklı birisi yayaların içinde göze çarpar. Yanınızda ghiden kasklı birisini gördüğünüzde motosiklet sürdüğünü bilirisiniz.
    Son olarakta Yurtdışında bile motosiklet sürücülerinin bu tip sorunlar yaşadığını unutmayın. Almanyada bile motosiklet ve otomobil arasında meydana gelen kazaların %10 dan fazlası motosikletin geçiş hakkının ihlal edilmesi sonucu oluşmuş. Bu kazalra karışan otomobil sürücülerinin çoğunluğu motosikleti görmediklerini ifade etmişler. Dmek ki görünürlük bütün motosiklet sürücülerinin sorunu olup bunu arttırmak ta yine motosiklet sürücülerin (kısmen de olsa) elinde olan bişeydir.
    Alıntı Rigel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok güzel derlemiş Yucika. İyi ki de hatırlatmış. Birkaç yıl önce aldığım işçiler için yapılmış fosforlu naylon yeleğimi bulayım hemen, yarın sabahtan itibaren giymeye başlayayım yine. Uzun zamandır giymiyorum. 5 ytl o fosforlu yelekler, herkese tavsiye ederim. Nazarlık takmaktan daha akılcı....


    Gerçekten güzel ve akılcı yazı olmuş..
    Tüm içtenliğimle katılıyorum..
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  5. #25

    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    yok.. Suzimi sattım..
    Yeni bir iş fikri oluştu kafamda.
    Gazetenin seri ilanlarında yazıyor
    "Ustasından itina ile motora rodaj yapılır."

    Saatte 50km/h ile günde 7 saat motor kullansak.
    > 1000km dersek, 3 günde bir motorun rodajını bitiririz.
    Ayda 8-10 motorun rodajını yapsak bu şekilde.
    Motor başına 200-250 kaat alsak, benzin hariç.
    Allah bin bereket versin. Fena iş değil hani..
    Aman fikri çalmayın, esinlenmeyin bile.. Kopirayt mopirayt agalar..
    Kerem Akın bunu beğendi.

  6. #26
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    toksom,üstte rodaj ile ilgili öz bilgi kesmedi heralde
    Başlık amacın dışına taşmasın diye kısa geçtim.İstersen yeni topik aç orda paylaşalım rodaj tekniklerini.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  7. #27

    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    yok.. Suzimi sattım..
    Sevgili viceroy, topik sahibi Jose55 kardeşimiz tıpkı benim gibi bir AN125 scooter kullanıcısı. Yani vitesi önce at, sonra tut çek yakala durumu yok. Bizim için rodaj= 50'yi hiç geçmeden dümdüz alabildiğine git demek. Aman diyim, arkana kimseyi falan alma, ani hızlanma, GP'lere katılma, efendi ol. 950km olunca da tıpış tıpış dön gel geri demek. Bu arada motorun kitapçığında yazan km'de veya mil'de de git yağını değiştir, ilk bakımını yaptır tabikine.

    Mevzu benden dolayı rodaja saplandı kaldı. Gırgır geçeyim derken dallandı budaklandı. Forumun sahibinden ve misafirlerinden bu rahatsızlıktan dolayı içten özür dilerim. Ancak şu rodaj konusunu başka bir başlık altında konuşmak fena fikir değil hani.

    Şu fosforlu turuncu, ortası beyaz bantlı yelekten (karayolları görevlisi kostümü) ben de aldım. Olmayan karizmam bile artık yerle yeksan.. Motoru üstümüzde sadece don varken sürsek eminim daha çok dikkat çekeriz !!! Ama hiç durmamak şartıyla. Eğer o halde bir durursanız, aman diyim Höhehe..

  8. #28
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    20 Temmuz 2008
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Suzuki AN 125 HK
    toksom kardesım sen motoru nezaman aldın,fiyat sorcam onun ıcın??

  9. #29
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    3 gün İzmir , 5 gün Mersin
    motorcu adamın uçmayı , düşmeyi bilmesi lazım nasıl düşeceğini bilmen hayatını kurtarır.saliselik bir hamlen çok şey değiştirir. korkutmak için söylemiyorum ama çok önemli bunlar.

  10. #30

    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    yok.. Suzimi sattım..
    jose55 biraderim, aşağıdaki linki tıklayıver. Forumda bir başka konu başlığı altında Suzuki AN 125 HK scooter kullanıcıları olarak toplaştık, engin (!)tecrübelerimizi paylaşıyoruz.

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...cooter-34.html

    Gideceğin sayfada neyi nasıl kaça aldığımı uzun uzun kıl tüy yazdım.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)