Jose55,
Rodaj sırasında vites değişimlerini hızlı yapmakta fayda var. mümkünse devri çok aşağılara düşürmeden diğer vitese geçin. kavradığı yerde bırakıp azar azar gaz açıp orta devirlerde sürelim.motoru çok boğmalardan kaçının. Erken vites atmayın. Ani gaz açımlarından kaçının. Torku alt devirde iyi mi acaba gibi denemelerden kaçının.Motoru zorlamayın. Arkaya artçı almayın, çok rampa dik yokuş çıkmayın. devir çevirmeyeceğiz. 1000 km sakin kullanıp ilk bakımını ve kontrolleri yapıp ondan sonra dilediğimiz gibi kullanabiliriz.
unutmayalım bunların hepsinin tek bir amacı var.Ne yatak aşınması ne rulman durumu sadece piston segmanlarının silindir gömleğine uygun bir şekilde alışmasını sağlıyoruz.
Hayırlı rodaj dönemi geçirmen dileğiyle.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
hocam aynı olay benim de başıma geldi. Ben de rodajımı E5 üzerinde yaptım. TEM gibi değildir herhalde, nispeten yavaştım ama Kızıltoprak'tan Avrupa yakasına nasıl geçtim bir ben bilirim, bi de sen bilirsin aşağı yukarı
Köprüde arkamdan belediye otobüsü kovalarken verdim gazı gördüğüm ilk sağdan girdim (girmedim kaçtım, sıvıştım), orası da Zincirlikuyu tarafıymış (Gideceğim yön Halıcıoğlu tarafı halbuse), ordan geçerken 90'ı gördüm ki bana söylenen 60, bilemedin 70'i geçme idi. Mecbur yavaşladım. Bir an önce bitse şu rodaj mereti de açsak gazı,
Yeni bir iş fikri oluştu kafamda.
Gazetenin seri ilanlarında yazıyor
"Ustasından itina ile motora rodaj yapılır."
Saatte 50km/h ile günde 7 saat motor kullansak.
> 1000km dersek, 3 günde bir motorun rodajını bitiririz.
Ayda 8-10 motorun rodajını yapsak bu şekilde.
Motor başına 200-250 kaat alsak, benzin hariç.
Allah bin bereket versin. Fena iş değil hani..
Aman fikri çalmayın, esinlenmeyin bile.. Kopirayt mopirayt agalar..
toksom,üstte rodaj ile ilgili öz bilgi kesmedi heralde
Başlık amacın dışına taşmasın diye kısa geçtim.İstersen yeni topik aç orda paylaşalım rodaj tekniklerini.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Sevgili viceroy, topik sahibi Jose55 kardeşimiz tıpkı benim gibi bir AN125 scooter kullanıcısı. Yani vitesi önce at, sonra tut çek yakala durumu yok. Bizim için rodaj= 50'yi hiç geçmeden dümdüz alabildiğine git demek. Aman diyim, arkana kimseyi falan alma, ani hızlanma, GP'lere katılma, efendi ol. 950km olunca da tıpış tıpış dön gel geri demek. Bu arada motorun kitapçığında yazan km'de veya mil'de de git yağını değiştir, ilk bakımını yaptır tabikine.
Mevzu benden dolayı rodaja saplandı kaldı. Gırgır geçeyim derken dallandı budaklandı. Forumun sahibinden ve misafirlerinden bu rahatsızlıktan dolayı içten özür dilerim. Ancak şu rodaj konusunu başka bir başlık altında konuşmak fena fikir değil hani.
Şu fosforlu turuncu, ortası beyaz bantlı yelekten (karayolları görevlisi kostümü) ben de aldım. Olmayan karizmam bile artık yerle yeksan.. Motoru üstümüzde sadece don varken sürsek eminim daha çok dikkat çekeriz !!! Ama hiç durmamak şartıyla. Eğer o halde bir durursanız, aman diyim Höhehe..
toksom kardesım sen motoru nezaman aldın,fiyat sorcam onun ıcın??
motorcu adamın uçmayı , düşmeyi bilmesi lazım nasıl düşeceğini bilmen hayatını kurtarır.saliselik bir hamlen çok şey değiştirir. korkutmak için söylemiyorum ama çok önemli bunlar.
jose55 biraderim, aşağıdaki linki tıklayıver. Forumda bir başka konu başlığı altında Suzuki AN 125 HK scooter kullanıcıları olarak toplaştık, engin (!)tecrübelerimizi paylaşıyoruz.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...cooter-34.html
Gideceğin sayfada neyi nasıl kaça aldığımı uzun uzun kıl tüy yazdım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)