cbr 125 e KLR 250 motoru uydurulurmu
-
10 Haziran 2008, 23:21
#1
Arkadaşlar benim ilginç bir düşüncem var cbr 125'in kasası yakıt tasarrufu ve performans için çok uygun ama motor gücü (13.2ps) tatmin etmiyor cbr 125'e KLR 250 motoru monte edilebilirmi klr nin motorunu şu yönüyle çok seviyorum her şeyden önce motor ağır devirli böyle motor yüksek deverlililere göre daha uzun ömürlü olur ve aynı beygir gücündeki yüksek devirli motora göre daha az yakıt harcarlar motor ağır devirli olmasına rağmen 4 valfin verdiği güçle 8500d/d de 30 ps güç üretiyor hem de tek silindir olmasına rağmen bence bu müthiş bir şey harika bir teknoloji bu motoru cbr 125'e uyldursak rahatlıkla 200'ü görür ve de cbr 125 kadar ancak yakıt harcar ama şunu kabul etmek lazım cbr 125'in kasası 200 kmh ye uygun olmayabilir benim istediğim 200 kmh ile gitmek değil motor uzun yolda yorulmadan 100-130 gibi gitmeli ve de gaza basınca roket gibi fırlamalı rampa düz fark etmemeli KLR 250 cbr 125'in kasasına uyarmı?= bilgisi olan arkadaşlar varsa yardımcı olurlarsa memnun olurum mail adresim Makbas.72@hotmail.com
Reklamlar
-
10 Haziran 2008, 23:25
#2
yaparsan 600 cc de olur ama bence olumsuzz
artı bunu kafadan değil görmek ölçmek hesaplamak lazım bence çok tefarruatlı bir iş ama azmin elinden kurtulmaz
RACING TEAM ÜYESİ :GAZCI ÜYE
-
10 Haziran 2008, 23:33
#3
Yapılabilirlik bakımından hiç bir fikrim yok ama şunuda iyi biliyorum. Cbr 125 12000 devir çevirebilen bir motora sahip. Klr250 nin ise bilmiyorum ama yorumuna bakarak en fazla 9000 dir diye tahmin ediyorum. Bu bilgiler ışığında
Motoru değiştirsen bile aynı deviri çevirmedikleri için şanzıman dişlilerinide değiştirmen gerekecektir. şöyleki 6000 devirde orjinal haliyle 6 viteste 90 km/h la gidiyorsan klr de öyle bir dişli oaranı takacaksın ki 6000 devirde 130 olsun.ancak parçalarda uyum sorunu yaşayabilirsin. Külfeti fazla olur kanısındayım.
[B][I][COLOR="Red"]GAZİANTEP [COLOR="Black"]MT[/COLOR][/COLOR][/I][/B]
[COLOR="Red"]ŞAHİNEM, ANTEPLİYEM AĞAM[/COLOR][COLOR="Black"]OMUZUMDA MAVZER BİR YÜK[/COLOR][COLOR="Red"]DÜŞMANLA, YUMRUKLARIMLA SAVAŞACAĞIM[/COLOR]
[COLOR="Black"]YUMRUKLARIM MEMLEKET KADAR BÜYÜK. [/COLOR]
-
10 Haziran 2008, 23:39
#4
gücün tatmin etmedigi durumlarda . modifiye yapılır fakat modifiye ciddi bir iştir bu demektirki hep ince hesap hemde mevduat hesabı gerektirir .. olmayacak birşey yoktur şu dünyada.. cadde de oturanlar bilir bir dönem porshe motorlu kaplumbağa dolaşıyordu (((:
cbr 125 e para harcayana kadar hemde 30 hp için biraz para biriktirip 250 500 600 1000 kesmesse 1100 yetmesse 1300 gibi büyük motorlara yönlelsen daha iyi olur .. 125 e yapacagın işlem güç arttıracaktır ama durma mesafesini uzatacaktır bu demektirki frenlerede el atman gerekir .. frenler olunca amortisörler su koyverecek bu boyle uzar gider ((: bişeyler anlatmaya çalıştım ... ama yapılmayacak bişey degil bu istedigin
bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
Drift Religion
-
10 Haziran 2008, 23:41
#5
-
11 Haziran 2008, 08:58
#6
uzun yolda 100-130 gitmek istiyorum diyosunuz cbr 125 o hızı rahatlıkla yapabiliyor motoru neden değiştirmek isyosunuz bu anlamda pek anlamadım.cbr 125 şasesi 200km bi hıza dayanıklıdırda benzin sarfiyatındada bi değişme olmaz okadarda hafif bi makina sayılmaz cbr 125 kuru ağırlıı 115 kg.bunu yapana kadar al bi cbf 250 senin isteklerini tatmin eder kesin.
-
15 Haziran 2008, 22:17
#7
açtığım konuda arkadaşların eksik bilgiye sahip olduklarını fark ettim
cycle27 rumuzlu üye Motoru değiştirsen bile aynı deviri çevirmedikleri için şanzıman dişlilerinide değiştirmen gerekecektir demiş buna cevaben diyorum motosikletlerin hız ve güç dengeleriyle oyanamak çok basittir motorun ark dişlisini büyütür ön dişliyi küçültürsen motorun çekiş gücü aratar ama hız düşer bunun tersini yaparsan çekişi yani torku düşer hızı artar yani şanzumanı değiştirmeye gerek yok zaten KLR 250 nin arka dişlisi oldukça büyük bunun yapan zat da şanzumanı ona göre yapmıştır cbr nin ki ise klr ye göre çok küçük bu iki motorun arasındaki devir farkını kapatır yine mi olmadı cbr nin ön dişliyi büyüttün mü olay biter arkadaşım
cbr 125 in max hızının 145-150 olduğunu söylüyorlar bu kadar hız yapabilen motorla uzun yolda, uzun süreli 120-130 yapmak yakıtı artırır ve motorun çabuk yıpranmasına sebep olur cbr 125 in uzun yolda 90-100 gibi bir hız yapması yakıt ve motor ömrü açısından daha uygun olur motor yorulmaz
cbr 125 e klr motorunu uydurmekta bence tek sorun motoru gövdeye oturtmakta motor takozlarını klr ye uydurmak da bunu da sanırım iy bir torna tesviyeci yapar
-
15 Haziran 2008, 22:36
#8
-
15 Haziran 2008, 22:44
#9
dostum klr 250 çok güzel 1makina ve 160 km hız kapasitesi var 1 lt benzin ile 30 km yol gider senin kadroya çok güzel uyar tek sorun radyatürü nereye sığdıracaksın.
-
16 Haziran 2008, 02:00
#10
kroscu01 adlı üyeden alıntı
dostum klr 250 çok güzel 1makina ve 160 km hız kapasitesi var 1 lt benzin ile 30 km yol gider senin kadroya çok güzel uyar tek sorun radyatürü nereye sığdıracaksın.
Radyatör zaten var
Ama bu şasede 160 cıkaramaz 100 ile sabit gidersin ama motor yorulur çünkü devir cbr kadar değil tork var sadece
Dişli değişimi yaparsa torkta gider bi zevki kalmaz o makinanın.
En iyisi gidip hyo alması
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
16 Haziran 2008, 03:19
#11
KLR 250 nin dev cüsseli endro ve aerodinamiği hıza hiç uygun olmayan kasada 160 yapan motorun cbr nin bisiklet yapılı ve aerodinamiği son derece mükemmel bir kasasında 120-130 da bayılacağını uzun süre bu hizı yapamayacığını ima etmeniz çok komik kardeşim bu motor 30 beygir güç üretiyor adam 8500 devirde 11 ps güç üreten 125'lik Honda Titan'a 120 yaptırdığını söylüyor cbr 125 10000 devirde 13.2ps ye klr 250 8500 devirde 30ps güce ulaşıyor motorun dişlileri ile oynarak torku düşürür hızı artırırsın motor 8500 devir olsada 11000 devir olsa da bu gücü kullanacak arada 2.5 kat güç farkı var bu motora klr 250 motorunu uydurduğun zaman senin hysoungu kalkışta da, yokuşta da, düzde de sollar ama virajlar hariç neden? cbr nin lastik ince olduğu için sürtünme katsayısı az. teker kalınlaştıkça yerle olan sürtünme arttığından motoru zorlar performans ve hız kaybı olur. hysoung daha ağır motorun ağırlığı arttıkça tekerin yere uyguladığı basınç dolayısıyla lastik sürtünmesi artar bu da motora güç kaybettirir motoru zorlar hızlanma değerleri düşer performans ve hız kaybı olur. hysoung cbr 125 kasasına göre daha geniş bu da aerodinamik yapıyı etkiler rüzgar sürtünme katsayısını artırır bu da performans ve hız kaybı demektir. sonuçta hysoung'un motorgücü 29 KLR nin 30 beygir fizik ve mantık kurallanına göre olay böyle ve yakıt bakımından da hysoungdan çok çok daha tasarruflu olur. şu dezavantajı da belirteyim güvenlik açısından cbr125 çabuk kayar ve durma mesafesi hysoung tan daha uzun olur. şunu da belirteyim 8500 devir az bir devir değil dir eğer bu motor 5000 devir de falan max güce ulaşsa söylediğinize katılabilirim kesinlikle klr 250 bu motoru bu kasaya takılsa 200'ü görür. ama hysoungun 200 yapacağını tahmin etmiyorum
-
16 Haziran 2008, 03:29
#12
-
23 Haziran 2008, 21:23
#13
uydurduğunuzu farzedelim , cbr'ın kasası klr'yi taşıyacakmı ? giderken motoru yerden toplayabilirsin. sonuç itibari ile cbr 125'in kasası 125 cc bir motor için tasarlanmış ve 250 cc çok kısa bi zamanda şaseyi çatlatmaya başlayacaktır .
hiç böyle zihnisinir işlerle uğraşma , git orjinal bi 250 cc al , ruhsat probleminde olmaz
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler