Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

yeni motor alanların sevmediği rodaj

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    two-wheeler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    MOTO GUZZI BREVA 750İ
    madem bu rodaj süresi önemli ,fabrikası niçin rodajı tamamlanmış motor koymuyor üzerine .yoksa buda maliyeti etkiliyor olmasın?bin km lik yakıt koyması lazım herhalde?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    -
    Japonlar fabrika rodajlı bildiğim kadarıyla..

  3. #3
    atlantic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2008
    Şehir
    IsταηвuL
    Motosikleti
    Benelli BN251
    Bu da güzel soru ama cevabını siz vermişsiniz zaten.
    Artık yollarda ölmek İS-TE-Mİ-YO-RUZ!!!

  4. #4

    Üyelik
    07 Eylül 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    2006 cbr 1000rr kırmızı siyah
    ıstedıgı kadar japon olsun butun motorlara rodaj yapılıoyor ama uymak ıstemeyen uymaz cok tartısıldı bu konu...rodajlı boturu usretıcıye vermek hem malıyet hemde buyuk zaman kaybı onun ıcın rodajı surucu yapıyor kı bence ıyıkı durucu yapıyor...ılk km ler motoru lımıtlerde kullanamamk motor hakkında ıyı sekılde bılgı edınmemıze yarıyor ve buda bızım guvenlıgımız cok buyuk olcude etkılıyor...
    [COLOR="Red"]CBR 1000 RR[/COLOR][COLOR="Black"]SON KARAR[/COLOR]

  5. #5
    Maverick35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki VN800- 2003
    Sekmanlarda % 0,1'lik + tolerans olur.
    ilk sürüşlerde bu % 0,1'in aşınması gerekli.Rodaj, işte bu işlem.
    Rodaj yapılmadan motor fazla zorlanırsa; sekman, gömlek üzerinde çizikler bırakıyor.Bu çizikler çiğ benzin atılmasına sebep olabilir, motorun yağ yakmasına sebep olabilir.
    Sözün kısası; arkadaşlar mutlaka motorunuza rodaj yapın.

  6. #6
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    motor rodajı artık fabrika şartlarında ve cnc den çıkma jilet gibi motorları kullanıyoruz .. seki teknoloji motor yapımı ve verdikleri güç 30 40 hp geçmezdi . rodaj o zamanlar önemliydi... gömleklerin pistonlara alışması vs.. vs.. fakat teknoloji gene bizi dört ayak ustune düşürüyor ... 0km bir motorda şanzıman rodajıı çok önemlidir .. vitesleri alıştırmak dogru devir ve geçişleri yapmak önemlidir ....
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion

  7. #7

    Üyelik
    25 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanBulL
    Motosikleti
    Honda_Cbr600RR
    kaç km sonra rodajı almış oluruz bu süre içinde sık vites büyütüp küçültmek gerektiği doğrumu
    msn:meslay1981@hotmail.com

  8. #8
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı two-wheeler adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    madem bu rodaj süresi önemli ,fabrikası niçin rodajı tamamlanmış motor koymuyor üzerine .yoksa buda maliyeti etkiliyor olmasın?bin km lik yakıt koyması lazım herhalde?
    Bin kilometrelik yakıt ortalama bir motosiklette 5 depo yakıt demektir.
    Bunun maliyeti motosikletin yanında çok gülünç kalır.
    Örneğin benim motosikletin satış fiyatı 10990 euro.
    Rodaj için harcanan benzinin maliyeti yaklaşık 200 euro.
    Eh;
    50 de yağ ve filtreye koy.
    11bin veren 11250 de verir.
    Artı motosiklet firmaları bu maliyeti müşteriden çıkaracak kadar zeki çalışanlara sahiptir.
    Yani bu işin maliyetle çok da yakından bir ilgisi yok.
    Siz sıfır kilometre de bir motosiklete para veriyorsunuz.
    Eğer rodaj seansını fabrika yaparsa motor sıfır olmaz.

    Günümüz teknolojisi her ne kadar çok ileri gitmiş gibi görünüyor olsa da şu anda birbirine sıfır denilebilcek uyumda iki metal parçanın üretilebilmesi imkansız.
    Yani rodaja ihtiyaç duymayan bir motosiklet üretilmek için birbiriyle temas eden iki metal parçanın özel olarak imal edilmesi gerekir ki şu an ki teknolojiyle bu imkansız.
    İmkanlı olsa bile bu işin maliyeti herhalde milyon dolarla ifade edilir.
    Örneğin silindirin içi yüzeyi ve bunun içinde hareket eden pistonun dış yüzeyi birbirine yüzde yüz uyumlu olacak.
    Böyle bir şey şimdilik mümkün değil.

    O zaman geriye tek seçenek kalıyor.
    Parçalar çalışma esnasında birbirini uyumlu hale getirsin.

    Bu nedenle sıfır motosikletlere yağlama özelliği çok iyi olmayan bu nedenle parçaların birbirine sürterek aşınmasına izin verecek ve böylece birbiriyle uyumunu sağlayacak bir yağ konularak belli bir kilometreyi bu şekilde yapmanız istenir.
    Bunu nasıl yapacağınız aldığınız motosikletin kullanma klavuzunda mutlaka yazar.
    Bunun dışında ki hareketler macera aramaktan başka bir şey değildir.
    Önemli olan şey kullanma klavuzunda yazan şu kilometreye geldiğinizde (genellikle 500 ile 1000 km arasında değişir) yağı değiştirin uyarısını dikkate almaktır.
    Çünkü sıfır kilometre motorda bulunan yağ, daha önce yazdığım gibi tam randımanlı yağlama yapabilen bir yağ çeşidi değildir.
    Konulma amacı parçaların nispeten birbirine sürterek uyum sağlamalarını sağlamaktır.
    Kullanma klavuzlarında yazan yağ değişim süresi test edilmiş uyum sürelerinin bir karşılığıdır aslında.
    Bu nedenle kitapta yazan kilometreye geldiğiniz de yağınızı filtre ile birlikte mutlaka değiştirin.
    Çünkü bu sürtünme esnasında oluşan metal talaşı yağ filtreniz tarafından tutulacaktır. Eğer yağ değişiminde filtreyi değiştirmezseniz parçacıkların tekrar motora dönmesi ve sonrasında büyük dertler açması kaçınılmazdır.

    Bunun dışında anlatılan hikayeler birer şehir efsanesidir.
    predecter bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  9. #9

    Üyelik
    16 Eylül 2004
    Şehir
    China
    ee coq sen konuyu bitirmissin artik yazacak birseyde kalmadi bilgiler icin saol...

  10. #10

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    K.Maraş
    ee abi peki bu arabalarda nie rodaj yok

    mesela honda civic i ele alalım 1000 km de fabrika tarafından ücretsiz kontrolü var ama bunda da sadece somunları civataları kontrol ediliyor boşalma var mı die yağ düzeyi kontrol ediliyor o kadar

    yani yağ değişimi yok

    bunun sebebi nedir acep

  11. #11
    ddh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 250
    yanlış hatırlamıyorsam biz arabayı sıfır aldığımızda bayiden bizim arabayı hazırlayan adam arabanın iyi açılması gerektiğini bol bol vites değiştirirseniz şanzumanın yararına olacağının söylemişti belki arabanın rodajı da budur
    Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin Sevilmek istiyorsan önce sevmeyi bileceksin Uçmayı seviyorsan düsmeyi de bileceksin Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayati seyredersin

  12. #12
    kimi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000RR
    Motoru olan herşeyin rodajı vardır muhakkak...

  13. #13

    Üyelik
    01 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Borelli Ledow CXM250
    Benim motorum 2006 model ama 60 km de ikinci el aldım..
    Rodajını yapıyorum fakat merak ettiğim şey, motor yağının ve diğer parçaların belli bir ömrü var mı, 1000 km ye gelmeden değişmesi gerekir mi, beklemiş bir motor nede olsa..

  14. #14
    nitrious81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2007
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Octavia
    Otomobillerde de var arkadaslar yapmayın biz Dizel Grande Punto aldık sıfır servıstekı adam ılk 4000 km kadar cok fazla sıkıstırmadan kullanın gıbı bısı dedı..Sonucta araba motorlarıda olsa onun da parcalarının bırıbırıne ıyıce alısanada kadar fazla ezmemek gerekır..He bundan kasıt gıdınde motor gıbı 50 km gecmeyın demek degıl yuksek devırlerde uzun sure cevırtmeyın...
    Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!

  15. #15

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı jesse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor rodajı artık fabrika şartlarında ve cnc den çıkma jilet gibi motorları kullanıyoruz .. seki teknoloji motor yapımı ve verdikleri güç 30 40 hp geçmezdi . rodaj o zamanlar önemliydi... gömleklerin pistonlara alışması vs.. vs.. fakat teknoloji gene bizi dört ayak ustune düşürüyor ... 0km bir motorda şanzıman rodajıı çok önemlidir .. vitesleri alıştırmak dogru devir ve geçişleri yapmak önemlidir ....
    Rodaj her zaman vardır. Motor parçalarını hiç bir zaman birbirine tam uyumlu üretemezsiniz. Ya da üretirsiniz ama anormal pahalıya mal olur. Rodaj olmasaydı kullanma klavuzlarında yazmazdı.

  16. #16

    Üyelik
    07 Haziran 2008
    Motosikleti
    cbf 150 dark
    evet arkadaşlar rodaj süresi büyüyk önem taşıyor taşıyor özenli kullanım gerektirir ben daha dün cbf 150 aldım rodaj süresince 50 km hızı geçmiyorm ve sürekli vites değiştiriyorum isterseniz direkte motora yüklenebilirsiniz fakat benim diğer cbf ci arkadaşlarımın motoru gibi yag yakmaya başlarsınız sürekli olarak buda bir tercih meselesidir.
    ::cekic::

  17. #17

    Üyelik
    29 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    YUAN XGJ150-T RACE
    otomobillerde de rodaj vardır . ilk 0 . 1000 km arasında veya daha az aracı sert kalkış yapmak sert frenleme yapmak. ani dur kalklar vs sıfır araba için bir tehlikedir . ve mutlaka motor açma dedigimiz olay gerçekleştirilmelidir yani bi şehir dışı gidip gelmeli aracın 5. vitesi görmesi gerekir ;)

  18. #18
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Alıntı kimi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru olan herşeyin rodajı vardır muhakkak...
    @Kimi kardeşim; en kısa ve anlam dolu söz bu bence...

    Zaten bu sözün açılımını da @Cog Hocam yapmış..Ve emekleme safhasındaki bir bebişin bile anlayacağı dereceye indirmiş anlatımını..

    İkinizide tebrik ediyor eklenecek bir şey kalmadığını belirmek istiyorum..
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  19. #19
    MaRaNtZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı 06çağrı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet arkadaşlar rodaj süresi büyüyk önem taşıyor taşıyor özenli kullanım gerektirir ben daha dün cbf 150 aldım rodaj süresince 50 km hızı geçmiyorm ve sürekli vites değiştiriyorum isterseniz direkte motora yüklenebilirsiniz fakat benim diğer cbf ci arkadaşlarımın motoru gibi yag yakmaya başlarsınız sürekli olarak buda bir tercih meselesidir.
    Arkadaşlar her motorda rotaj aynımıdır aralarında farklılık gösterirlermi acaba?
    Saygılarımla...

  20. #20
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Rodaj kelimesi güzel konuşma dilimize giren bir çok kelime gibi Fransızcadan geliyor.
    Orjinal yazılışı şöyledir.
    rodage
    g harfi j okunur ve sondaki e okunmaz.
    Fakat o e harfi şöyle olsaydı okunurdu.
    é

    O zaman motoru rodaje yaptın mı?
    diye soracaktık.
    Fakat aslında konuşurken rode deriz.(okunuşunu yazdım)
    İkisi de aynı anlama gelir.
    Türkçe'mize göre, alıştırma, uygunlaştırma gibi anlamlara geliyor.

    Fakat ses duyumu açısından yine aynı şekilde söylenen bir başka Fransızca kelime daha vardır.
    O da Aylak başıboş anlamına gelir.

    Bence hepsi bu tanıma uygundur.
    Çünkü rodaj esnasında sizin motora yapabileceğiniz fazla bir müdahale yok.

    Bu konunun bu kadar uzamasının sebebi kullanma klavuzuna olan güvensizliktir.
    Bu Türk milletine mahsus bir özellik değildir.
    Dünyanın her tarafında tartışılan bir konudur.

    Halbuki Rodaj dediğiniz olay basittir.
    Gez dolaş motorunla.
    Fazla sıkıştırma
    Kullanma klavuzunda yazdığımız kilometreye gelince de servise git yağını değiştir.
    Bu kadar.
    Alıntı Burhansefa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ee abi peki bu arabalarda nie rodaj yok

    mesela honda civic i ele alalım 1000 km de fabrika tarafından ücretsiz kontrolü var ama bunda da sadece somunları civataları kontrol ediliyor boşalma var mı die yağ düzeyi kontrol ediliyor o kadar

    yani yağ değişimi yok

    bunun sebebi nedir acep
    Her boku da bilme lüksüne sahip değilim.
    Allah öyle bir yetenek verse de kabul etmezdim.
    Motosiklet bile yeterince başımı ağrıtıyor.
    Sadece mantık yürüterek şunu söyleyebilirim.
    Benim motor 15bin devir çeviriyor.
    Arabam gazı köklersem 4bin devir çeviriyor.
    İkisinin rodaj süresi haliyle farklı olacaktır.
    Ya da otomobiller düşük devir çevirdiğinden çok da önemli olmayabilir.
    Bilemem.
    Rodaj her ne kadar yukarıda sadece motor kısmını yazmış olsam da sadece motordan ibaret değildir.

    Alıntı kimi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru olan herşeyin rodajı vardır muhakkak...
    Sadece motor değil.
    Birbiriyle temas eden her iki parçanın rodajı vardır demek tanımınıza katkıda bulunur sanıyorum.Zincir ve dişli bile bir rodaj devri yaşarlar.

    Alıntı Ahmettt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motorum 2006 model ama 60 km de ikinci el aldım..
    Rodajını yapıyorum fakat merak ettiğim şey, motor yağının ve diğer parçaların belli bir ömrü var mı, 1000 km ye gelmeden değişmesi gerekir mi, beklemiş bir motor nede olsa..
    Bence aküyü kontrol edip yola devam et.
    500 km yi gördüğünde yağını suyunu değiştir.

    Alıntı 06çağrı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet arkadaşlar rodaj süresi büyüyk önem taşıyor taşıyor özenli kullanım gerektirir ben daha dün cbf 150 aldım rodaj süresince 50 km hızı geçmiyorm ve sürekli vites değiştiriyorum isterseniz direkte motora yüklenebilirsiniz fakat benim diğer cbf ci arkadaşlarımın motoru gibi yag yakmaya başlarsınız sürekli olarak buda bir tercih meselesidir.
    Yanlış yapıyorsun.
    Mesele 50 km/h hızı geçmemek değil.
    Ya da sürekli vites değiştirmenin buna ne kadar katkısı olabilir tartışmalı bir konu.
    Önemli olan motoru sıkıştırmamaktır.
    Yani sürekli sıkıştırmamak.
    Sıkıştırma tabiri genelde yüksek devir çevirmekle alakalı sanılıyor ama sadece bu değildir.
    Düşük devir ve yanlış vites seçimi de motoru sıkıştırmak anlamına gelebilir.
    Yani sözün özü sadece bol bol vites değiştirmek gibi bir muhabbete takılıp 6. viteste 50 km/h hızla gitmek bana pek mantıklı gelmedi.

    Alıntı MaRaNtZz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar her motorda rotaj aynımıdır aralarında farklılık gösterirlermi acaba?
    Kullanma klavuzuna bakınız.
    Eğer yoksa niye aldınız ki o motoru?

    Bunların dışında bir de motor açma mevzusu vardır ki tam evlere şenlik bir konudur.
    Motorunuzu amuda kalkıp kullansanız bile size vereceği güç fabrikanın öngördüğü değerleri geçmez.
    Yani boşuna uğraşmayın.
    Söyleneni yapın, uzun ömürlü bir motosikletiniz olsun.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)