Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Kırmızı ışıklarda Nerede Durmak Güvenlidir

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    valla en son ana caddeye çıktığımda armadanın önündeydim. bi kamyon benimle yarıştı.. adam farketsede yapacak bişi yok.. yavaşlayamıyorum yada hızlanamıyorumda, şeridimde arka dolu ön dolu.. kusura bakma ama baktım adam iddialaştıkça iddialaşıyor yiğitliğin alemi yok deyip bi şekilde kurtuldum. sonuç mu evimdeyim ve hala ayaklarımın üstündeyim daha ne isteyebilirim ki..

    ezik olmaksa bu trafikte.. evet ezik olmaya razıyım.. iki aylık ehliyeti ile 19-20 yaşındaki sivri zekalı bi bayancık yada oğlancık tarafından ezileceğime ezik davranmayı tercih ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    maGma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    Kartal-Istanbul
    Bu mesaj tamamı ile bir alıntıdır.

    Fark edilin. Sürücülerin ve yayaların sizi gördüğünden emin olunuz. Hatta uzak mesafelerden de bu fark edilmişliği sağlamaya çalışınız. Uzun farlarınızı kullanınız ancak trafik ışıklarında durduğunuzda yada yakın takipte öndeki aracın sürücüsünün gözlerini almaması için kısa farlarınızı kullanınız. Parlak renkli elbiseler yada bu renkleri taşıyan bantları olan elbiseler kullanınız. Sarı en çok fark edilen renktir.

    Motor devrinizi ani kalkış yada kıvırma yapabilmek için hazır tutunuz. Trafik de daima bir vites altta motorunuzu kullanınız. Bilhassa düşük torklu motorlarda bu çok önemli ve gereklidir. Bu bir araç size yöneldiğinde ani bir hızlanmayla kaçmanızı sağlaması içindir. Aksi takdirde sadece fren yaparak durma tercihine bağımlı olursunuz. Yüksek devir ayrıca sizin fark edilmenizi de sağlayabilir.

    Trafik yavaşlamaya başladığında takip ettiğiniz aracın sağında yada solunda olacak şekilde pozisyon alınız. Bu gerektiğinde size kaçış yolu sağlayacaktır. Ayrıca arkanızdaki araç duramadığında sizin onun motor ön kaputunun bir parçası olmanızı da engelleyecektir. Durduğunuzda viteste kalın, boşa atmayın, gözlerinizle sürekli arkanızı da izleyiniz.

    Gözlerinizle sürekli önünüzü, aynalarınızla arkanızı, göstergelerinizi tarayınız. Bu sizi çevrenizle sürekli bir irtibatta tutacaktır. Bu irtibat da gelebilecek hareketlerin tehlikeye dönüşmeden tarafınızca karşılanmasına imkan tanıyacaktır. Bir bölgeye sürekli haddinden uzun bakmak, önünüze yada arkanıza, kazaya davetiye çıkarmaktır.

    Karşıdan gelmekte olan araçların sola dönüşleri ölümcül kazalara sebep olmaktadır. Kavşağa yaklaşırken yada yol ayrımlarında karşıdan gelmekte olan yada durmuş bir aracın aniden önünüze, kendisine göre soluna, dönebileceğini unutmayınız. Bunun için bu gibi durumlara karşı tetikte, tedbirli olunuz ve fark edildiğinizden emin olunuz. Ancak bu bile yetmeyebilir. Sizi herhangi bir sebeple göremeyen sürücü yada hızınızı yanlış değerlendiren bir sürücü aniden kendi soluna yani sizin önünüze kırabilir. Aracın tekerlerinin yönüne bakınız. Yada sürücüsünün ellerinin araç direksiyonu üzerindeki pozisyonlarına bakınız. Bir hareket görürseniz fren yapmağa yada kıvırıp gazlamağa hazır olunuz. Burada seçim size ait.

    Yol yüzeylerine dikkat ediniz. Nasıl bir yüzeyde sürüş yapmakta olduğunuzun daima farkında olunuz. Renk farkları genellikle yola dökülen atık maddelerdir ve kayganlık işaretidir. Petrol türevleri genellikle parlama yaparlar. Kum veya çakıl görünmesi daha zor maddelerdir.

    Son paragrafa özellikle dikkat edelim ki tecrübeli bir arkadaşımız sırf kum ve çakıl benzeri maddeler yüzünden ışıkta kalkış esnasında nerdeyse yer ile akraba olacaktı.

    Alıntı yaptığım web adresini/Kaynağı reklam olmaması için yazmıyorum.

    Aşağı yukarı bilinen vede bilinmesi gereken şeyler. Umarım faydalı olur.

    Kazasız sürüşler.

  3. #63
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    3 gün İzmir , 5 gün Mersin
    magma teşekkürler , şu tekerin yönüne yada direksiyonu tutma şekline bakmak akıllıca gerçekten, öğrenmiş oldum .

  4. #64
    maGma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    Kartal-Istanbul
    Alıntı eftelya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    magma teşekkürler , şu tekerin yönüne yada direksiyonu tutma şekline bakmak akıllıca gerçekten, öğrenmiş oldum .
    Rica ederim sayın eftelya.

    Umarım öğrenilen şeyler uygulanır ve unutulmaz.

  5. #65

    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Motosikleti
    Mondial 100KH
    Kırmızı ışıkta öndeki arabayı ortalarım, araba yoksa şeridi ortalarım, öbür türlü insanın üstüne çıkıyorlar.
    Don't speed, take helmet.

  6. #66
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    10 Ağustos 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    burgman 400
    Alıntı muRRat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güvenli olan kırmızı ışıkta en önde isen durmamak (Arkadan girerler)
    Trafik durmuşsa, yeşil yanmadan en öne aralardan ulaşıp, iki araba arasında durup iki yana cins cins bakıp sonra ayaklarını arabaların üzerinde dayayıp dengede duracaksın

    Bu arada fren lambası cart curt olayına gelince;
    Adamlar sana odaklanmadığı için oraya palyaço koyup, frene basınca oynatsan adam yine görmez.
    Beni tanıyan bir otomobil kullanıcısı arkadaşım şöyle dedi;
    "Dikkat ettim dedi önümde motor varken ona değil bir öndeki arabaya odaklanıyorum"
    Yani Türkiye'de motor kullanırken görünmez olduğunuzu düşünerek kullanın.
    Bu yüzden racing değil scooter kullanıcılarını takdir ediyorum. Çünkü onların kaçma imkanı daha az.


    seninle aynı kafada olanlarda var HELAL OLSUN TEBRİK EDERİM


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)