Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

koruma topuzu(takoz)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Ocak 2007
    Şehir
    istanbul-Avcılar
    Motosikleti
    honda cbr125 repsol
    arkdaslar cbr 125 için koruma topuzları mevcutmudur.internette yaptığım arastırmalarda 600cc ve ustu için yazıyor.
    fiyatları 150 ytl den baslayan bu tokazların sahibinden.com da 45 ytl buldum bu işten anlayanlar varsa bu fiyat farkının nedenini acıklayabilirlermihttp://www.sahibinden.com/motor_koru...XQQdisplayitem
    ilanda takozlar grenajın üzerine takılmıs herhangi dervrilme durumunda topuza gelicek kuvvet o grenajı kırmazmı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    MoToR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ DR 800 BİG-JİNLUN 250
    o kadar çok etkilemez,polyemit denilen malzeme var tornacıda rahatça işletebilirsin daha ucuza mal edersin arkadaşım yaptırdığı için biliyorum
    SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.

  3. #3

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Granaja bağlı değil
    Granajın altındaki şaseye bağlı
    Sanayi bölgesinde bir tornayıcıyı kafalarsan daha ucuza maaledersin

  4. #4

    Üyelik
    17 Şubat 2008
    abı bu topuz nasıl topuz ya araba topuzumu

  5. #5
    swalbard - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2004
    Şehir
    Antalya-Ankara
    Bunlar çok bayık ya. Fosforlu olanlarından alsana. motorunun rengine uyacak şekilde.

  6. #6
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    o koruma takozları grenaja bağlı değil, şasiye bağlı. grenajdaki bir delikten dışarı çıkıyor. ben de bu aksesuarları çok gerekli bulurdum ama bir başlık altında bunların ne kadar kötü sonuçlar doğurabileceği konuşulmuştu. bu takozlar, motor giderken yan yattığında motorun onlarca takla atıp paramparça olmasına sebep oluyormuş. çıkış amaçları da grenajı korumak değil, motora takla attırıp motoru pistten (yarış pistinden) uzaklaştırmakmış. bana mantıklı geldi. bir araştırın derim.

  7. #7

    Üyelik
    17 Şubat 2008
    abi bu yararlı bısemı yararsız mı cunkı benım motorda cok yatıo

  8. #8

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    K.Maraş
    Alıntı death adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Granaja bağlı değil
    Granajın altındaki şaseye bağlı
    Sanayi bölgesinde bir tornayıcıyı kafalarsan daha ucuza maaledersin
    hah asıl sorun bu

    peki motor düşünce şaseye zarar verme gibi bi durumu yok mu

    bunu hep merak etmişimdir

  9. #9

    Üyelik
    22 Ocak 2007
    Şehir
    istanbul-Avcılar
    Motosikleti
    honda cbr125 repsol
    Alıntı ketchup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o koruma takozları grenaja bağlı değil, şasiye bağlı. grenajdaki bir delikten dışarı çıkıyor. ben de bu aksesuarları çok gerekli bulurdum ama bir başlık altında bunların ne kadar kötü sonuçlar doğurabileceği konuşulmuştu. bu takozlar, motor giderken yan yattığında motorun onlarca takla atıp paramparça olmasına sebep oluyormuş. çıkış am açları da grenajı korumak değil, motora takla attırıp motoru pistten (yarış pistinden) uzaklaştırmakmış. bana mantıklı geldi. bir araştırın derim.
    yarıs motorlarında grenaj koruma topuzları olmaz ikincisi enfazla 6cm lik bir koruma topuzundan söz ediyorz ve sehirde kullanılan bir motorun isterse bu 600rr spor bi motor olsun farket etmez hermotorsiklet için gecerli yere 6cm yatmak olanaksız bişi kendini yerde buluverirsiniz.
    sizinde dediğiniz gibi ""çıkış am açları da grenajı korumak değil, motora takla attırıp motoru pistten (yarış pistinden) uzaklaştırmakmış."" ben sanmıyorumki boyle art niyetli bişi yapılmasın.banada pek mantıksız geldi.

  10. #10
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Alıntı ketchup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o koruma takozları grenaja bağlı değil, şasiye bağlı. grenajdaki bir delikten dışarı çıkıyor. ben de bu aksesuarları çok gerekli bulurdum ama bir başlık altında bunların ne kadar kötü sonuçlar doğurabileceği konuşulmuştu. bu takozlar, motor giderken yan yattığında motorun onlarca takla atıp paramparça olmasına sebep oluyormuş. çıkış amaçları da grenajı korumak değil, motora takla attırıp motoru pistten (yarış pistinden) uzaklaştırmakmış. bana mantıklı geldi. bir araştırın derim.
    Arkadaşa katılıyorum bu konuda...

    @Coq nickli kardeşimle yapmış olduğumuz tatlı tartışmada bu konuyu
    enine boyuna konuşmuştuk...Ve kardeşime hak vermiştim..

    Evet bu takozların makinayı devrilme anında sürücüden ve pistten uzaklaşması
    için düşünülmüş...Yani bizim düşündüğümüz gibi granajlara zarar vermemesi için
    değil..
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  11. #11

    Üyelik
    22 Ocak 2007
    Şehir
    istanbul-Avcılar
    Motosikleti
    honda cbr125 repsol
    peki bu derece motoru yatırmak doğrumudur.ben pistten söz etmiyorum.herhangi bi devrilme halinde ozman bilinenin aksine bunlar grenaj falan korumuyor.bosunada para bayılmaya gerek yok

  12. #12

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    Alıntı ketchup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o koruma takozları grenaja bağlı değil, şasiye bağlı. grenajdaki bir delikten dışarı çıkıyor. ben de bu aksesuarları çok gerekli bulurdum ama bir başlık altında bunların ne kadar kötü sonuçlar doğurabileceği konuşulmuştu. bu takozlar, motor giderken yan yattığında motorun onlarca takla atıp paramparça olmasına sebep oluyormuş. çıkış amaçları da grenajı korumak değil, motora takla attırıp motoru pistten (yarış pistinden) uzaklaştırmakmış. bana mantıklı geldi. bir araştırın derim.
    bende aynı amaca hizmet ettiğini duymuştum. motosiklet çizilmesin derken pert oluverir..

  13. #13
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    demekki grenajsız motora binmek lazım.
    gurkantosun bunu beğendi.
    sıkıysa yakala HAYALBUYSA

  14. #14
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    Alıntı spawnem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yarıs motorlarında grenaj koruma topuzları olmaz ikincisi enfazla 6cm lik bir koruma topuzundan söz ediyorz ve sehirde kullanılan bir motorun isterse bu 600rr spor bi motor olsun farket etmez hermotorsiklet için gecerli yere 6cm yatmak olanaksız bişi kendini yerde buluverirsiniz.
    sizinde dediğiniz gibi ""çıkış am açları da grenajı korumak değil, motora takla attırıp motoru pistten (yarış pistinden) uzaklaştırmakmış."" ben sanmıyorumki boyle art niyetli bişi yapılmasın.banada pek mantıksız geldi.
    ben "motoru yatırmak" derken viraj almak için kontrollü yatırmaktan bahsetmedim. motorun devrilmesinden bahsettim. adamlar tek tek anlatmışlar işte yapılış amacını, avantaj ve dezavantajlarını. dururken devirmelerde grenajı koruyo ama seyir halinde paralıyomuş işte makineyi. oku araştır

  15. #15
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Buraya bişeyler yazmam gerekiyor anlaşılan.

    Koruma topuzu diye bişey yoktur arkadaşlar.
    Koruma demiri vardır.

    O koruma topuzu diye bahsettiğiniz şeyin ne olduğunu daha önce anlatmıştık.
    Gergerli ve Ketchup size anlatmaya çalışmışlar ama kafa sabit bir yöne doğru çalıştığı için anlamamakta ısrar ediliyor.

    Şimdi biraz mantıklı düşünelim.
    O koruma topuzu dediğiniz şey(tampon diye geçer) gidondan daha kısa bir konumdadır.
    Yani yana düştüğünüzde ilk darbe aslında gidona gelir.(Ya da aynaya)
    Artı olarak yattığınız yöndeki ayağınız bile o aletten daha ileride olacaktır.
    Koruma topuzuna gelene kadar, gidonun darbenin etkisiyle ters yöne doğru yatması gibi bir süreç vardır.
    O zamana kadar zaten olan olur.
    Yani o topuz sizin hiç bir şeyinizi kurtarmaz.

    Amacı motosikleti sizden uzaklaştırmaktır.

    Ben diğere başlıkta çok fazla detaya girmemiştim.

    Burada tercih etmeniz gereken şey şudur.

    Bu zamazingoyu motosikletinizin karenajlarını kurtarmak için takacaksanız, unutun gitsin.
    Daha çok zarar verir.

    Ama yüksek hızlarda yol almayı ve riski seviyorsanız ve de canınız motosikletten kıymetli ise olası bir yüksek hızda kaza anında, motosikletin size vereceği zararı minimuma indireceği için takın.
    Fakat kaza anında motoru unutun.
    Pert olacaktır.

    Seçenek budur.

    Bir diğer konu,
    motorunuz yana doğru devrildiğinde, bırakın darbeyi karenaj emsin.
    Yoksa komple gidon değiştirmekten, ön takım değiştirmeye kadar seçenekleriniz mevcut...

    Emin olun karenaj daha ucuz....
    gurkantosun bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)