Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ducati 848 - Susan Carpenter'ın köşe yazısı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Mart 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -


    Arkadaşlar Los Angeles Times gazetesinin ünlü köşe yazarı Susan Carpenter’ın 27 Şubat tarihli Ducati 848 ile ilgili yazısını tercüme ettim. Bundan sonra işlerimden zaman buldukça gördüğüm farklı yazıları tercüme edip foruma eklemeyi düşünüyorum. Yazının orijinalini şu linkte bulabilirsiniz:

    http://www.latimes.com/classified/au...,5806648.story

    Los Angeles Times
    Susan Carpenter
    Ducati 848


    İtalyanca öğrenmenin birçok yolu vardır. Bir dil dersi alabilir veya sözcükleri ezberleyebilirsiniz. İtalya’ya seyahat edip, kültürünü yaşayabilir veya Ducati’nin yeni modeli 848’i sürebilirsiniz ki bu size İtalyanca konusunda tamamıyla farklı bir ders verecektir.


    2008 yılının yeni modeli 848, Ducati’nin geçen yıl yollara çıkardığı 1098 modelinin küçük kardeşi konumunda ve Süperstar statüsündeki Spor motorun kardeşi olarak aynı yüksek standartları hedefliyor: Hız limitini stiliyle aşarken, 848 bunu birkaç kilo daha hafif olmasıyla, daha düşük beygir gücüyle ve ağabeyinden 3,000 dolar daha düşük bir fiyatla başarıyor, yani benzin almak için geriye para kalıyor.


    Benzin fiyatlarının yükseldiği bu dönemde, bu önem taşıyor, çünkü 848 sizin onu parkta bırakmanıza izin verecek bir motor değil. Ayrıca onu yavaş kullanmanıza da izin vermeyecek türden bir motosiklet. Bu diğer birçok sürücü ile dalga geçmenizi sağlayacak bir motor. – şık ithal deri montlarına sahip bu kişilerin (sıkı virajlı otoyollarda dizliklerini aşındıran, uzun düzlüklerde Chevrolet sedanlara toz yutturan ve Kaliforniya 2’de konuşlanmış Oto Yol Devriyelerini peşlerine takan bu sürücülerin) vites yükseltmelerini ve kendilerini Casey Stoner’ın sokak versiyonu sanmalarını sağlayacak bir motor.

    Ducati 848 adına rağmen aslında 849.4 cc’lik bir motor, ama bu silindir hacmi ne kulağa hoş geliyor ne de yine yanlış adlandırılan 1099 cc’ye sahip Ducati 1098 ile doğrudan terminolojik bir bağlantı kuruyor. Ama iki motor arasındaki bağlantı önem taşımakta.

    Her ikisi de yarış motosikletlerinin bir türevi konumunda ve performans odaklı motorlar ve bir kızın rujunu tazelemesini sağlayacak kadar yakışıklılar. Fakat 1098 modeli yarışa yönelikken, 848 ise – bunu bakınca anlayacağınızdan değil ama - daha çok sokaklar için tasarlanmış. Benzin depolarında adları yazılı olmasaydı, farkı anlamak zor olurdu. İki motosikletin ağırlıkları, yandan görünüşleri ve ölçüleri neredeyse birbirinin aynı. 848’in selesi 1098 modelinden 1 santim daha yüksek, fakat motorlar aynı boyutta borulu kafes çerçeveler kullanıyor ve tekerlekler arası mesafe, eğim ve kuyruk bakımından birbirlerinin ikizi. Sadece Frenler ve arka tekerlek biraz farklı – 848 modelinde biraz seviyesi azaltılmış, aksi halde aşırıya kaçılmış olurdu.

    Tabiî ki en büyük fark bu iki modelin motorlarında. Her iki model de Ducati’nin efsanevi Desmodromic valf sistemini kullanıyor, fakat 1098’s - L-twin - silindir başına dört valfi 160 beygirlik bir güç üretiyor ve 173 kilogramlık gövdesinden 90.4 pound- feet’lik bir tork çıkarıyor. 848’in güç-ağırlık orantısı daha az tercih edilebilecek seviyede. 134 beygir gücünde ve sadece 5 kilo daha hafif olmakla beraber 70.8 pound-feet’lik bir torka sahip.

    Her geçen yıl insan fiziğinin sınırlarına karşı hızlarını arttıran olimpik seviyedeki koşucularda olduğu gibi, 848 modeli imalat sürecinde en küçük yağ fazlalığının bile ortadan kaldırılması için tasarlanmış. En büyük ağırlık tasarrufu 848’in motor kalıplarını oluşturmak için vakumlu pres döküm kullanılmasıyla elde edilmiş. (bu 3 kiloluk bir tasarruf sağlamış) ve ıslak debriyaj üzerinde yapılan geliştirmeler ilaveten 1 kilo tasarruf sağlamış.

    Tabi ölmeye meyilli kişiler Ducati’nin yeni modelini otoyollarda kullanırken bu farkı muhtemelen anlamayacaklardır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Marv - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul/beykoz
    Motosikleti
    600f
    Çeviri için çok teşekkürler!umarım devamı gelir okumak bir zevkti.ducati ise apayrı birşey zaten
    Drift Religion

  3. #3

    Üyelik
    10 Mart 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -
    Birşey değil, beğendiğine sevindim. Güzel yazılar gördükçe ve zaman buldukça devamını getireceğim.

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ağustos 2007
    Şehir
    Bornova-İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Atlantic 500 Sprint Scooter'ların Atası
    Motosiklette adamlar kral yaw şunun güzelliğine bak.İtalyanlar bu işi biliyolar satayım benim aygırı alayım bundan yaw.

  5. #5
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Emrah;
    sakın bir yere kaybolma...
    Bu foruma lazımsın..

    Devam, devam....

  6. #6
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    muhteşem bir çeviri! ingilizce metin okurken çok sıkılıyorum ve konsantrasyonum dağılıyor. bu yüzden programların help bölümlerini bile okumam... muhtemelen bu yazının orjinalini de okumazdım.. Çeviriniz sayesinde okudum, teşekkürler.

  7. #7

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    K.Maraş
    çok güzel bir yazıydı

    yazandanda çevirenden de allah razı olsun

  8. #8
    Memotor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul
    bizi düşünüp yazıyı çevirdiğin için cok tesekkur ederiz


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler