Gördüğüm luzum üzere, bilgim dahilinde yanlış olduğuna inandığım iki mesajı alıntılayarak cevap vermek istiyorum
Hayır bu ikiside yanlış, debriyajsız vites değiştirirken motor devri asla yüksek olmamalı.
Şöyle anlatayım, 10 bin devir çeviren bir motorda vitesi değiştireceğimiz devir aralığı 3-5 bin arası bir yerlerde olmalı. Motoruna göre değişir deneyerek bulunmalı, yani motor bağırırken değil aksine bağırmaya başlamadan yani
dişlilere yük binmeden vites attırılmalıdır.
Şöyleki gaz veriyorsun hafif hafif (ani gazlamalarda yine olmaz) 3-4 bin devir gibi oldu vitese dokunuyorsun yukarı iter gibi. Narin bir şekilde ama, zaten o dediğim aralığı bulduğunda vites yağ gibi geçecektir.
Şöyle tekrar açıklamaya çalışayım, debriyajsız bir şekilde vites attığınızda
vitesin sesini duyuyorsanız vede motorda ani bir kıpırdama oluyorsa yanlış yoldasınız demektir.
Çünkü debriyajsız vites attırmamızın yegane sebebi konforudur , böyle yağ gibi geçer vites süzülürsünüz uçsuz bucaksız arizona çöllerinde