Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
7. sayfa BirinciBirinci ... 5678 SonuncuSonuncu

vites büyütürken debriyaj kullanıyor musunuz?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #121

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı ergün1968 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kamikazenin önde gideni.Allah akıl fikir versin
    bu fotoyu yazın ben çektim 500 metre öteden. kafalarını gidonun altına doğru sokuyorlar. gidonunaltından önlerine bakıyorlar bir tanesine benim cbr 125 benzeri motrumu verdim sürsün diye sürdü sürdü senin moto hiç virajda yatmıyor dedi alışmış adam 125cc mondial agkyi yatarak sürmeye.

    ama gerçekten iyi viraj alıyorlardı anlamadım

    en sonunda polisler geldi hepsi uçuştu


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #122

    Üyelik
    04 Ocak 2008
    Şehir
    hatay/iskenderun
    Motosikleti
    Stunt Apache RTR Artık Yok....
    Yarışa çıkmıyoruz sonuçta neden debriyaj kullanmiyalımki
    Ama yinede çok istiyorsan öyle kullanmak uygun devirde gazı bırakıp vites atıp hemen geri gaz verirsen normal debriyaj kullanmış gibi vites geçer ama pek sağlıklı değil
    [B]Bahadır Şenonar[/B] [COLOR="Red"]A rh(+)[/COLOR]
    [B]Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.[/B] :bounce:

  3. #123
    askon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul-gaziosman paşa
    Motosikleti
    pıoneer 200cc 2007
    böyle bır şeye gerek yok ama kalkışa hazır bulunduğunuz yol düzlüğü uzun sa ve sızde motosıkletınızı cabuk ivmelenmek adına biraz farklı kullanayım dıyorsanız kalkışta vıtesi debrıyaj kullanarak takıyorsunuz kalkışınızı yaptıktan sonra gazı o vitesın götürebıleceği kadar acın motor bağıracak vitesi değiştırın fakat bu zaman kazan mak için yapılır yarışlarda selisanıyelerın önemi vardır sızın öyle bır zamana ihtıyacınız olduğunu sanmıyorum benım de yok cok yumuşak vitesler gecıyor zaman da kazanılıyor ama dediğim gıbi gerek yok benım bırkere ormanda debrıyaj telım kopmuştu yedeğimde yoktu debrıyajsız eve döndüm problemde olmadı .Ama bu olmayacak anlamına gelmıyor özellıkle vites küçültürken sonra böyle teknıkler öğreneceksenız yarışacaksınız demektır o zaman eğitim alın buna gelene kadar ooooo

  4. #124

    Üyelik
    16 Eylül 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 650GS
    herkese teşekkür ederim. Ama anlamadığım nokta debriyaj teli koptuğunda sanayi ye kadar gidersin deniyor bunu nasıl yapacagız? Örneğin bende yedek debriyaj teli var böyle bir duruma karşın onuda veren arkadaş sanayiye gider bunu orjinalle değiştirirsin demişti.

  5. #125
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Alıntı priapi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkese teşekkür ederim. Ama anlamadığım nokta debriyaj teli koptuğunda sanayi ye kadar gidersin deniyor bunu nasıl yapacagız? Örneğin bende yedek debriyaj teli var böyle bir duruma karşın onuda veren arkadaş sanayiye gider bunu orjinalle değiştirirsin demişti.
    Diyelimki seyir halindesin ve debriyaj telin koptu:
    Motor belli bir devire gelip vites değiştirilecek kıvama geldiğinde, aynen debriyaja basıp vites değiştirir gibi, o anda gazı en üst devirdeyken hafifçe bırakır gibi yapıp, aynı anda vitesi atarak tekrar gaz açarsan, vites geçmiş olur.
    Yine aynı şekilde gaz açıp keserek vites küçültebilirsin de.
    Bu şekilde durmadığın takdirde istediğin kadar yol yaparsın.
    İleride debriyaj telinin kopma ihtimaline karşı bu alıştırmayı denemeni tavsiye ederim. Kısa sürede alışıyorsun zaten.

  6. #126
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    tubiş haklı bu konu daha önce detaylı işlenmişti..2005 yılı başlıklarında olmalı..

    yöntem gayet basit motor devrini alınca napıyosunuz debriyaja basıp vites yükseltiyosunuz dimi.. motor devri aldı vites istiyo bağırmaya başladı gazı hafif kesin bi üst vitese debriyaja basmadan atmayı deneyin çat diye geçecektir. aynı şekide yavaşlıyosunuz motor bayılmaya başlar ve vites küçülürsünüz ... yine gazı hafif kesin (ani bi bilek hareketi ile) ve düşürün vitesi ... illa debriyaj telikopmasını beklemeyin arada deneyin bu yöntemi
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  7. #127
    NeTMaViSi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2006
    Şehir
    üSKüDaR
    Motosikleti
    3 motosiklet parçaladım şimdi tabanvayım :)
    yok yok sakın kuLLanma süs oLsun diye koymuşLar debriyajı zaten =P eheheheheeh =)
    [COLOR="DeepSkyBlue"]øØ |[ ߀Nim s€vdคM maviDir , mคvi iSe uMut... รєภ ђ€p yür€ğiNi mคvi Tut... ® ]| Øø
    TR - - A Rh+ ---> MæVi PæNT€RL€R - [/COLOR]

  8. #128
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı dreamdark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Diyelimki seyir halindesin ve debriyaj telin koptu:
    Motor belli bir devire gelip vites değiştirilecek kıvama geldiğinde, aynen debriyaja basıp vites değiştirir gibi, o anda gazı en üst devirdeyken hafifçe bırakır gibi yapıp, aynı anda vitesi atarak tekrar gaz açarsan, vites geçmiş olur.
    Yine aynı şekilde gaz açıp keserek vites küçültebilirsin de.
    Bu şekilde durmadığın takdirde istediğin kadar yol yaparsın.
    İleride debriyaj telinin kopma ihtimaline karşı bu alıştırmayı denemeni tavsiye ederim. Kısa sürede alışıyorsun zaten.
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tubiş haklı bu konu daha önce detaylı işlenmişti..2005 yılı başlıklarında olmalı..

    yöntem gayet basit motor devrini alınca napıyosunuz debriyaja basıp vites yükseltiyosunuz dimi.. motor devri aldı vites istiyo bağırmaya başladı gazı hafif kesin bi üst vitese debriyaja basmadan atmayı deneyin çat diye geçecektir. aynı şekide yavaşlıyosunuz motor bayılmaya başlar ve vites küçülürsünüz ... yine gazı hafif kesin (ani bi bilek hareketi ile) ve düşürün vitesi ... illa debriyaj telikopmasını beklemeyin arada deneyin bu yöntemi
    aynen bu şekilde ama unutulan bir nokta var

    debriyajsız vites yükseltmenin şanzumana bir zararı yok
    fakat işin ehli olan insanlar debriyajsız vites küçültmeyin diyorlar zararı olduğu söyleniyor
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  9. #129
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Gördüğüm luzum üzere, bilgim dahilinde yanlış olduğuna inandığım iki mesajı alıntılayarak cevap vermek istiyorum

    Alıntı dreamdark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o anda gazı en üst devirdeyken hafifçe bırakır gibi yapıp, aynı anda vitesi atarak tekrar gaz açarsan, vites geçmiş olur.
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor devri aldı vites istiyo bağırmaya başladı gazı hafif kesin bi üst vitese debriyaja basmadan atmayı deneyin çat diye geçecektir.
    Hayır bu ikiside yanlış, debriyajsız vites değiştirirken motor devri asla yüksek olmamalı.

    Şöyle anlatayım, 10 bin devir çeviren bir motorda vitesi değiştireceğimiz devir aralığı 3-5 bin arası bir yerlerde olmalı. Motoruna göre değişir deneyerek bulunmalı, yani motor bağırırken değil aksine bağırmaya başlamadan yani dişlilere yük binmeden vites attırılmalıdır.

    Şöyleki gaz veriyorsun hafif hafif (ani gazlamalarda yine olmaz) 3-4 bin devir gibi oldu vitese dokunuyorsun yukarı iter gibi. Narin bir şekilde ama, zaten o dediğim aralığı bulduğunda vites yağ gibi geçecektir.

    Şöyle tekrar açıklamaya çalışayım, debriyajsız bir şekilde vites attığınızda vitesin sesini duyuyorsanız vede motorda ani bir kıpırdama oluyorsa yanlış yoldasınız demektir.

    Çünkü debriyajsız vites attırmamızın yegane sebebi konforudur , böyle yağ gibi geçer vites süzülürsünüz uçsuz bucaksız arizona çöllerinde
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  10. #130

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gördüğüm luzum üzere, bilgim dahilinde yanlış olduğuna inandığım iki mesajı alıntılayarak cevap vermek istiyorum





    Hayır bu ikiside yanlış, debriyajsız vites değiştirirken motor devri asla yüksek olmamalı.

    Şöyle anlatayım, 10 bin devir çeviren bir motorda vitesi değiştireceğimiz devir aralığı 3-5 bin arası bir yerlerde olmalı. Motoruna göre değişir deneyerek bulunmalı, yani motor bağırırken değil aksine bağırmaya başlamadan yani dişlilere yük binmeden vites attırılmalıdır.

    Şöyleki gaz veriyorsun hafif hafif (ani gazlamalarda yine olmaz) 3-4 bin devir gibi oldu vitese dokunuyorsun yukarı iter gibi. Narin bir şekilde ama, zaten o dediğim aralığı bulduğunda vites yağ gibi geçecektir.

    Şöyle tekrar açıklamaya çalışayım, debriyajsız bir şekilde vites attığınızda vitesin sesini duyuyorsanız vede motorda ani bir kıpırdama oluyorsa yanlış yoldasınız demektir.

    Çünkü debriyajsız vites attırmamızın yegane sebebi konforudur , böyle yağ gibi geçer vites süzülürsünüz uçsuz bucaksız arizona çöllerinde
    sayın modum. kendi motorumdan biliyorum.debriyajsız vites düşerken 7 bin devirde vites düşemiyordu. kol çok sert oluyordu. vites düşerken yavaşlıyordum. fakat vites büyütürken yüksek devirde vites atıyordu. düşük devirde büyütemiyordum . pedal çok sert oluyordu

    yani yülseltirken devirli olmalı

  11. #131
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gördüğüm luzum üzere, bilgim dahilinde yanlış olduğuna inandığım iki mesajı alıntılayarak cevap vermek istiyorum





    Hayır bu ikiside yanlış, debriyajsız vites değiştirirken motor devri asla yüksek olmamalı.

    Şöyle anlatayım, 10 bin devir çeviren bir motorda vitesi değiştireceğimiz devir aralığı 3-5 bin arası bir yerlerde olmalı. Motoruna göre değişir deneyerek bulunmalı, yani motor bağırırken değil aksine bağırmaya başlamadan yani dişlilere yük binmeden vites attırılmalıdır.

    Şöyleki gaz veriyorsun hafif hafif (ani gazlamalarda yine olmaz) 3-4 bin devir gibi oldu vitese dokunuyorsun yukarı iter gibi. Narin bir şekilde ama, zaten o dediğim aralığı bulduğunda vites yağ gibi geçecektir.

    Şöyle tekrar açıklamaya çalışayım, debriyajsız bir şekilde vites attığınızda vitesin sesini duyuyorsanız vede motorda ani bir kıpırdama oluyorsa yanlış yoldasınız demektir.

    Çünkü debriyajsız vites attırmamızın yegane sebebi konforudur , böyle yağ gibi geçer vites süzülürsünüz uçsuz bucaksız arizona çöllerinde
    o yanlışın için sana bir soru sorucam o zaman

    motogp'de nasıl vites değiştiriyorlar? hiç baktınmı
    aynı konu daha 2 3 hafta içinde başka yerde konuşulmuştu hatta coq uzun uzun anlatmıştı debriyajsız vites değiştirmenin amacı debriyaja basıldığı zaman motor bi anda yığılır bunu engellemek için vitesi direk atarsanız hızlanma sürekli kesintisiz bir şekilde olur diye kısaca.
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  12. #132
    CengizhanD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ekim 2008
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 '09 ve Orijinal Honda Kinetic '00
    bence bu mantıklı.çünkü yarış motorları bir kerelik olmuyor mu ? deli gibi yoruluyor motorlar.bence lastik gibi sarf elemanı olabilir balatada :D sadece bir fikir yürütüyorum.caddede yemez.
    Ayvalık Motosiklet Tutkunları (A.M.T)

  13. #133
    ceyhun__22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2008
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    CBF150
    ben de 4 senedir cup kullandığım için biriki defa 2 den sonraki viteslerde sıkmadan geçirdim. Hatta arkadaşım soyledi sonra ne yapıyosun die.Motor da uag idi.Adamın malı olunca telaş yaptı tabi

  14. #134
    philetoaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2008
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    Duke 250 ABS, 640 LC4 SM
    Arkadaşlar Motogp de de kullanmazlar , Cross yarışlarında da , supermoto yarışlarında da debriyaj -vites büyültürken- kullanılmaz , bende kullanmıyorum. Gazı anlık kestiğinizde vites kutusundaki dişliler üzerindeki gerilim sıfırlanır ve vitesi değiştirdiğiniz anda yeni dişli yerine rahatlıkla oturur. Bunun için olabildiğince hızlı davranmak gerekir , vites küçültürken aynısı geçerli değildir ve debriyaj kullanılır.
    Ridin' through this world, all alone. God takes your soul, you're on your own

  15. #135
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı CengizhanD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence bu mantıklı.çünkü yarış motorları bir kerelik olmuyor mu ? deli gibi yoruluyor motorlar.bence lastik gibi sarf elemanı olabilir balatada :D sadece bir fikir yürütüyorum.caddede yemez.
    motosikletlerin hepsinde vites büyültürken debriyajı kullanmadan bunu yapabilirsin
    ama aksi için geçerli değildir şanzumana zararı vardır
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  16. #136
    viyana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2009
    Şehir
    viyana & istanbul
    Motosikleti
    transalp 650 & ybr125
    eğer sol elle telefonla konuşuyor ya da sms falan yazma durumu yoksa vites büyültürkende küçültürken de debriyajı sıkmak motorun sağlığı için mutlak şarttır.
    motorsiklet değil MOTOSİKLET.

  17. #137
    KaPTaNHaSaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2009
    Şehir
    İzMiR- EşReFPaŞa-BoğaZiÇi
    Motosikleti
    Kawa Z750
    riske girmeye gerek yok bas debriyaja olsun ister istemez kaçıracağın zaman olur sonradan üzülürsün.
    Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..

  18. #138

    Üyelik
    10 Ekim 2008
    Motosikleti
    Prelude (Henüz 4 teker)
    Alıntı viyana adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eğer sol elle telefonla konuşuyor ya da sms falan yazma durumu yoksa vites büyültürkende küçültürken de debriyajı sıkmak motorun sağlığı için mutlak şarttır.
    En mantıklı çözüm gelmiş

  19. #139
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gördüğüm luzum üzere, bilgim dahilinde yanlış olduğuna inandığım iki mesajı alıntılayarak cevap vermek istiyorum

    Hayır bu ikiside yanlış, debriyajsız vites değiştirirken motor devri asla yüksek olmamalı.

    Şöyle anlatayım, 10 bin devir çeviren bir motorda vitesi değiştireceğimiz devir aralığı 3-5 bin arası bir yerlerde olmalı. Motoruna göre değişir deneyerek bulunmalı, yani motor bağırırken değil aksine bağırmaya başlamadan yani dişlilere yük binmeden vites attırılmalıdır.

    Şöyleki gaz veriyorsun hafif hafif (ani gazlamalarda yine olmaz) 3-4 bin devir gibi oldu vitese dokunuyorsun yukarı iter gibi. Narin bir şekilde ama, zaten o dediğim aralığı bulduğunda vites yağ gibi geçecektir.

    Şöyle tekrar açıklamaya çalışayım, debriyajsız bir şekilde vites attığınızda vitesin sesini duyuyorsanız vede motorda ani bir kıpırdama oluyorsa yanlış yoldasınız demektir.

    Çünkü debriyajsız vites attırmamızın yegane sebebi konforudur , böyle yağ gibi geçer vites süzülürsünüz uçsuz bucaksız arizona çöllerinde
    Vites isterkenki yüksek devirden kastım motoru anırtmak değil tabiiki Olcay Ama o bahsettiğin konforlu yağ gibi geçiş için motorun "düşük" ya da "orta" olarak tabir edilen devir aralığından yüksek olması gerektiği kanaatine vardım tecrübelerimden yola çıkarak.

  20. #140
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o yanlışın için sana bir soru sorucam o zaman

    motogp'de nasıl vites değiştiriyorlar? hiç baktınmı
    Shifter



    Daha öncede söyledim yarışlarda shifter kullanılır, Moto GP de belki daha değişik bir teknoloji olabilir.

    Konumuz yarış değil, konu yarış olsa zaten ben ses etmem çünkü anladığım bir konu değil. Yarışan birilerinin gelip konu hakkında bilgi vermesini beklerim , yarış videoları yada tribünden izleyerek yorum yapmamız küstahlık olur bu işi bilenlere

    Ayrıca yarışlarda benim dediğimin aksine bir davranış söz konusu olsa bile, dediğim gibi biz yarışcı değiliz. Gerçek hayattan, normal yol koşullarından bahsediyoruz.

    Adamlar her yarışda bir takım lastik atıyorlar çöpe, biz sıcak dursun diye koynumuza alıyoruz lastikleri kışın

    Yani bizim derdimiz fiyat/performans, adamlarınki sadece performans.

    Alıntı dreamdark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vites isterkenki yüksek devirden kastım motoru anırtmak değil tabiiki Olcay Ama o bahsettiğin konforlu yağ gibi geçiş için motorun "düşük" ya da "orta" olarak tabir edilen devir aralığından yüksek olması gerektiği kanaatine vardım tecrübelerimden yola çıkarak.
    Dünkü ilk mesajımda nedenlerini anlattım nasılına hiç girmemiştim, sebep olarakda bu işin teorisinin çok zor olduğunu kesinlikle pratik ile ilgili bir şey olduğunu söyleyip tarif yazmaktan kaçınmıştım.

    Her motorda her şanzumanda farklı bir tepki gösterir ve senin de dediğin gibi deneyerek tecrübe ederek oturur bu olay.

    Herkes kendi aracında deneyip doğruyu bulur başka yolu yok.

    Not: Önümüzdeki bir iki sene MT üyelerinden 2.el motosiklet satın alınmaz
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"


    REKLAM ALANI
7. sayfa BirinciBirinci ... 5678 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler