dalga geçiyosak senin iyiliğin için dalga geçiyoruz..
dalga geçiyosak senin iyiliğin için dalga geçiyoruz..
1 motorsiklet tecrüben ne kadar
2 600 RR nedemek sen biliyormusun
3 hiç motor kullanmadıysan işin zor
4 1000RR ile başlasan tam süper olur
5 kusura bakma ama sen bu motorla başlarsan sonun ÖLÜM olailir ALLAH KORUSUN bunları yazdım ama kusura bakma
Bakırköyden kaçtım MUTLUYUM!!!!
melek kardeşim benim.
Nickin gibi melek olmak üzere olduğunun farkında değilsin.,
Emin ol dalga geçmiyorum.
Benimki bir korunma içgüdüsü sadece.
Hani biri bizi makaraya alıyorsa, oltaya takılmayalım türünden.
Bak kardeşim.
Her insanın bir limiti var.
Sen bu motosikleti kazasız belasız kullanabilsen dahi, zevk alamazsın.
Alacağın zevk, başkalarının,
"vay beeee motora bak"
nidalarının verdiği şişinme zevkinden öteye geçmez.
Motosiklet kullanmak zevk vermeli.
Yani bu işi sevmelisin.
24 yaşındaymışsın.
Senin yaşından çok daha fazla süredir motosiklet üstündeyim.
Bazen bu günkü imkanları düşündüğümde, bu günlere şans eseri gelmişiz diyorum.
Bizim zamanımızda bizi uyaracak böyle forumlar, böyle imkanlar yoktu.
Biz teker yapan hoplayıp zıplayan abilerin anlattığı masallarla büyüdük.
Şans eseri ölmedik.
Ama bir çoğumuz yok artık.
Kalanlar da hayatta kalmayı nasıl başarabildiklerinin sırlarını anlatıyor sana.
Bunu böyle anla.
İşin maddi boyutunun hiç önemli olmadığını anlaman için illa parayı doktorlara yedirmen gerekmiyor.(Doktor arkadaşlarım alınmasın lafın gelişi söyledim)
Bak burda sana yol göstermeye çalışan arkadaşların var.
Bir şeyi anlamak için illa başınıza mı gelmesi gerekiyor?
Kaza yapmadan bu motorların tehlikeli olduğunu anlayamayacakmısınız?
Al küçük bir motor.
Sınırlarını zorla.
Beceremeyeceksin.
Daha çok yolun olduğunu anlayacaksın.
Bu işler bu kadar kolay değil.
Ne zaman o küçük motor sana yetmemeye başladı?
O zaman büyüt motorunu.
Ama büyükle başlar ve sana hiç bir şey olmazsa, bu şanstan başka bir şey değildir.
İnşallah şanslı bir insansındır.
Bana kızman umurumda bile değil.
Er ya da geç olgun bir insan olacak ve beni anlayacaksın.
Sonra yıllar önce birine ben böyle kızmıştım ama ne kadar haklıymış diyeceksin.
600RR ile başlarsan daha büyük zararın olur. Ölümcül kazalardan arkadaşlar bahsetmiş, gayet de açık açık anlatmışlar; ölürsün. Bir mesajında "şehirde zaten hız yapacak yol yok" demişsin, işte bu yüzden kaza yaparsın. hız yapacak yol yok ama altında 600RR var. Sadece birinci viteste bile bütün hız limitlerini geçebileceğin bir alet. Her şekilde zararlı çıkarsın. Diyelim ölmedin ve iki bacağın birden üçer yerinden kırıldı (600RR ile yapılacak bir kazayı bu kırıklarla atlatmışsan şanslısın) bu bacaklar iyileşir iyileşmesine de sen iki bacağına takılacak platinin, bütün o tedavinin maliyetini biliyor musun? 20.000 ytl'ye gelir diye tahmin ediyorum. Zarar edersin yani...
Neyse ben diğer konuya geçeyim. Diyelim şansın var ve ölümcül kaza geçirmedin. Bu ilk motorun olacağı için illa ki motoru devireceksin. Yokuş aşağı giderken, viraj alırken falan refleks olarak ön frene dokunacaksın ya da düz yolda frenajın ayarını kaçıracaksın ve motor altından kayıp gidecek. Grenajlar haşat olacak, binlerce ytl paran yanacak. Yani başlangıç motoru dediğin, düşüp hasar alacak bir motordur. 600RR ile doğrudan başlarsan zararın daha büyük olur yani.
"Hiç ümit yok mu?" diye sormuşsun; tabi ki var. Senin iyiliğini isteyen herkese söz verip, Honda'nın veya BMW'nin sürüş kurslarına yazılırsan, yüksek hacimli motorlarla yol ve/veya pist eğitimi alırsan ve hırslarına hakim olup en az 10-15bin km sakin kullanırsan tabi ki olabilir. Ama eğitim şart. Mutlaka bir kursa git. İşin ucunda hayatın var. Ve mutlaka motoru almadan önce git bu kursa.
Dalga geçildiği için rahatsız olmakta haklısın fakat forumu uzun süre takip edersen anlayacaksın ki hergün bir kişi çıkıp "ben hayabusa istiyorum, alım mi?" "30bin dolar param var ne motor alim?" "en hızlı motoru söyler misiniz? en hızlısını almak istiyorum" tarzı başlıklar açar. Forum sakinleri de bu kişilere dert anlatmaya çalışır. Hergün yaşanır bu. Bu nedenle insanlar biraz sıkılmış olacaklar ki sana "yaşın kaç senin?" "git öl" gibi sözler sarfediyorlar. Aslında kimsenin niyeti kötü değil.
Sen almamışsın daha, soruyor öğrenmek istiyorsun. Dün senin gibi (tek farkı o satın almış) bir arkadaşa hayırlı olsun yazısı yazmıştım, onu yollayayım belki kendine göre bir şeyler çıkarırsın, almadıysan alma derim ben ama keyif senin. Aşağıda da çeşitli sebepleri var, kolay gelsin… Bu da alıntı yaptığım konun linki göz at özellikle Elint'in mesajını dikkatlice oku derim ben; http://www.motosiklet.net/forum/foto...oyuncagim.html
Sahtekisi; başlangıç seçimin "genel geçer kural" olarak yanlış bunu zaten çoğu arkadaş belirtmiş bu yüzden bu konuyu geçerek öncelikle hayırlı olsun güle güle kullan diyerek başlayacağım lafıma...
Yazdıklarından yola çıkarak soruyorum;
Kendin de belli oranda dengesizlikten bahsetmişsin fakat merak işte. Madem hızı sevmeyen bir mizacın var o zaman neden r6 aldın ki? R6, Race Replicadır, yani hız için üretilmiş bir makinadır amacı yüksek sürhattir, hızlı ivmelenmedir. Şahsen ben ivmelenme olayına bayılan bir insanım bu yüzden kesinlikle race alırım fakat sen neden aldın? Sadece tipi mi etkiledi?... Ertekin falan mı gaza getirdi, olmuşken iyisi mi olsun dedin? Yukarıda yazdıklarınla aldığın makina çok çelişkili o yüzden soruyorum.
Eğer öyleyse zaman içinde yanlış bir karar verdiğini zaten anlayacaksın ve sahip olduğun makine seni rahatsız etmeye başlayacak... Bir de şu var, o makinanın üstüne evliya koy yine de basar ve sen de yapacaksın sadece kendine biraz güven gelmesi yeterli olacak. Gerek meraktan gerek gaza gelmeden ama olacak işte o zaman tecrübenin ne olduğunu daha iyi anlayacaksın. Önemli olan bu gaza gelmelerde, başına birşey gelmemesi, yani ters birşey olmaması, o anki çaresizçe frene asılışının=tecrübesizliğin olduğunu anlayacaksın... Tecrübeli insanlar da kaza yapar, düşer, yaralanır, ölür fakat çaresizce değil, bu çok önemli...
Bu yaz satacağım konusu ciddi ise umarım 1000'liğe geçmeyi düşünmüyorsundur... Ya da niye aldın niye satıyorsun. Murat'a (Aye) hiç güvenme, o da bir yerde bir hata yaptığını biliyorda itiraf edemiyor
Öncelikle ben de motora kesinlikle bu koşullarda başladım, yani senin gibi; "Bir gün babamla telde konuşurken, arabanın bütçemi sarstığını ve dizel "0" bir araba almak istediğimi bana maddi olarak destek olup olamayacağını sordum. O da hiç borca girmeden, yakıt ve bakım tutum anlamında daha ekonomik olan motosikleti önerdi" aklıma da yattı.
Sonra ben de aynı senin gibi 600 racelere gönlümü kaptırdım (yanlız bir farkla benim hızla aram senin kadar kötü değil) ve tam alayım mı almayayım mı derken bu site ile tanıştım ve gittim 125'lik bir makina aldım. Şimdi 600'lük alacağım diye çırpınıyorum fakat maddi imkanım kısıtlandı, işi bıraktım yarım kalan okuluma döndüm vs... Peki 125'lik aldığıma pişman mıyım? Asla. Hele son geçirdiğim kazadan sonra (yani çaresizce frene asılırken). iyiki 125'liğim var dedim ve yolun çok başında olduğumu halen 600'lük için yetersiz olduğumu anladım, tecrübe haneme bir "+" daha ekledim.
Ne kadar tam gönülllü olarak başlamadıysam da motora, motosikletin verdiği o değişik hisle onu çok sevdim. Sen de bu etaplardan geçecek ve motorun hem ne kadar keyifli hem de ne kadar tehlikeli olduğunu zamanla anlayacaksın. Satma işine gelince alışıp ayrılınca ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksın...
O yüzden, eğer hız merakın (gerek ivmelenme, gerek güç tutkusu, gerek ego tatmini, hızı nasıl tanımladığına bağlı) yoksa ki; bu çok önemli bence , maddi imkanın varsa şu motoru sat ve gücü 29 bg.'nü geçmeyen bir motosiklet al, kaza yap, düş, kalk, tecrübe edin. Motosikletin ne olduğunu senin başına ne gibi çoraplar örebileceğini iyice anla.
Eğer motosiklet tutkun devam ediyorsa (ki bence edecek) git yine yüksek beygir gücüne sahip fakat başında sonun da "R" ibaresi olmayan, fakat sana daha iyi hizmet edecek bir motor al yani senin karakterinle, mizacınla ilintili bir motor, amacı sadece hız olmayan, şu an sahip olduğun gibi her cm2'si hız için yapılmamış olan.
Emin ol bu dediklerimi uygularsan hem motorunla daha barışık olacaksın hem de bindiğin makinadan birşey anlayacaksın ve gezilerin daha keyifli olacak... Bunların hepsini bir arkadaş tavsiyesi olarak gör ister uygula ister uygulama.
He satmazsan ölürsün, başına iş açarsın demeyeceğim, orası biraz takdir-i ilahi, biraz fizik, biraz matematik kesinliği yok, hesap kitap işi. Sadece alacağın keyif düşecek ve motora temelden girmemenin verdiği eksikliğini herzaman yaşayacaksın.
"Yok ben satamam kardeşim" diyorsan. O zaman hemen koruma ekipmanlarını tamamla (Kask, korumalı mont, korumalı eldiven, korumalı pantolon, korumalı bot veya çizme) İnancın varsa mutlaka her kontak açışta besmele ve belki maneviyatını güçlendirecek bir dua edebilirsin. Mutlaka eğitim al, sonra bir de direksiyon amortisörü alabilirsin... Kendine dikkat et, her ne karar verirsen ver senin adına hayırlı olur umarım....
DGRMR;
abicim korunmak için besmele Allah Korusun, Maşaallah gibi şeylerin işe yaramadığı kanıtlanmış bir şeydir.
Eğer işe yarıyor olsaydı, her yıl binlerce insanı trafik kazasına kurban vermezdik.
Atalarımız boşuna,
"eşşeğini sağlam kazığa bağla sonra Allah'a havale et"
dememişler.
Yazının tamamını okudum merak etme.
Yani sadece bu bölümü alıp polemik konusu yaptığımı sanmasın arkadaşlar.
Benim ne demek istediğimi anlayacağını da biliyorum.
O yüzden yazdıklarım sana değil.
Ama güzel bir pas attın.
Değerlendireceğim.
Canım Türkiyem de hemen her insan aracına binerken besmele çeker.
Hemen her aracın üstünde nazar boncuğu ve maşallah vardır.
Fakat her yıl trafiğe verdiğimiz kurban sayısı bu işlemleri yapmayanların kat kat üstündedir.
Peki sorun nerede.
"Allah Korusun"
ya da
"Maşallah"
yazılı stikerler sahte mi?
Ondan mı işe yaramıyorlar.
Yoksa Allah bizi koruyacak aslında ama bizim de birazcık gayret etmemiz mi lazım?
İşi tamamen yaradana havale etmemizin sonuçları ortadadır.
Gözünüzü seveyim.
Besmele çekip, Allah korusun diyerek, paraşütsüz uçaktan atlamak ne anlama geliyorsa,
hiç bir koruma olmadan ve bilgi ve tecrübe eksikliğiyle motosiklete binmek anlama gelir.
Ben ikisinin arasında ne fark var?
Algılayamıyorum.
Hayatında hiç motosiklet kullanmamış ve eğitimi olmayan birinin, herhangi bir motosikletle trafiğe çıkması ile,
paraşüt hakkında hiç bir bilgisi olamayan birinin sırtında paraşütle uçaktan atlaması aynı şeydir.
Şansınız varsa paraşütün ipini bulursunuz.
Yine şansınız varsa, o ipi bir çekeyim bakalım, ne olacak? der çekersiniz.
Ve yine şansınız varsa, paraşüt açılır.
Tabii çoktan yere çakılmamışsanız.
Hocam verdiğin bilgiler için çok teşekkürler. İşte benim de ümitlenme sebebim bu honda sitesinde gördüğüm eğitim kursları oldu. Bayağı bir pişene kadar kurs alırım sonra yavaş sürmeye başlarım gün geçtikçe hızlanırım diye düşünüyorum ( düşünüyordum ) Fakat iyiki üye olmuşum buraya , buradaki tecrübeli abilerimin görüşlerini okuyunca gerçektende hırsıma bi son verip 600rr den vazgeçip daha küçük bir motola motor hayatına başlamayı düşünmeye başladım. Fakat ilk olarak başlayacağım için acaba hangi marka ve modelle başlamalıyım bunu da bilmiyorum . Galiba hangi motola başlamalıyım diye bir konu açıp ordaki düşünceleri görmeliyim
Hocam diğer konudaki bütün mesajları dikkatlice okudum ve verdiğin bilgiler için teşekkür ediyorum.Dedğim gibi bu forumdaki bilgilerden sonra hangi motorla başlasam diye bir soru oluşmaya başladı kafamda.patriote hocamında yorumuna çok teşekkür ederim gerçekten bu konuda cahilim ve en yakın zaman öğrenme isteği duyuyorum bu yüzden hazır elimdede maddi imkanım varken ( ilerki senelerde olmayacak ama ) direk 600RR ile başlayıp yavaş yavaş profosyonelleşirim diye düşünüyordum fakat bu düşünceden soğumaya başladığım bir gerçek. Verdiğin bilgiler ve paylaştığınız tecrübeler için çok teşeşkkür ederim artık bu sitenin müdavimlerinden olacağım diyebilirim ..
Bu maşaallah, inşaalah işlerinde dediklerine sonuna kadar katılıyorum Yurtsever abiciğim ama müsade edersen bir ekleme yapmak istiyorum. Ben besmelenin duanın insanı psikolojik olarak motive ettiği inancındayım hani "düşen uçakta ateist" kalmazmış misali değilde, daha farklı yaklaşmak amacıyla yazdım ben eğitim, öğretim, bilgi kadar maneviyata da önem verdiğim için söyledim sadece. Pası aldım da umarım offside'a düşmemmişimdir... Bu arada daha uzun yazmak isterdim ama malum saat farkı orada 02.07 burda 03.07 e anlayış gösterirsin artık...
Şu satırları yazman bile beni üzdü.
Ne demek ofside?
İyi ki varsın.
Forumu güzelleştiren kardeşlerimden birisin benim için.
O nedenle açıklama yapma gereği duydum.
İnşallah seni üzmemişimdir.
Sadece ne zamandır yazmak istediğim bir konuda bana fırsat verdin.
Onu demek istemiştim.
Ps: Sözlüklerde nickimi mi araştırdın?
Herkez bomba zannediyor.
RepPs: Hayır Fransızca bilmiyorum ama İngilizce'de de aynı anlama geldiği için öyle hitap ettim.
Bu arada saat farkını bile yanlış yazmışım 1 saat olacakmış, neyse belli ki benim iyice uykum gelmiş, bir de içtiğim içecekler artık iyice kana karışmış belli, herşeyi yanlış anlamaya başlamışım, iyi sözlerin için çok teşekkürler abicim.
Angel_Devil sana da alacağın motosiklet umarım hayırlı olur ve uğurlu gelir, eminim istediğin motora ve motosiklet türüne sahip olmada birçok arkadaş yardımcı olacaktır, ben de birşeyler katmaya çalışırım elimden geldiğince. Şimdilik benden bu kadar...
Görüşmek üzere...
Benim görüşüme göre kendine güvenirsen,korkmazsan,eğitim alırsan(hondanın vs.),korumalarını tam giyersen,sınırlarını bilirsen hiçbir sorun olmaz başlayabilirsin. Forumda 600 lükle başlayan kişiler var ve sanırım 1000likle başlayan biride var Şahsen benim yeterli param olsa 600 lükle başlarım.
bende senin gibi diyordum altında 600 rr olacak içindeki hız ve adrenalin duygusunu bastırırım mı dıyorsun hikaye aynı seyler benımde basıma geldı bende topic actım 125 likten 750 lıge gecmek ıstedıgımı belirtttim ve hız yapmayacagım dedim alısana kadar ama altındaki alet gazı ac dıye bagırıyor ve o sesı duydukca acıyorsun ibrene bır bakıyorsun 200 lerde allah korusun motor işi arabaya benzemez ve hata affetmez yolda giderken onüne kırarlarsa o zaman ustalık ister duz yolda sıkıntı cıkarmaz ıkıncı el bı cbr 125 al 3500 ytl ye alırsın ve en fazla 200-300 ytl zararla satarsın hayatından onemli degildir sanırım bin paşa paşa sonra alırsın birazda tecrube yapmıs olursun
gül bahçesine girenler gül olmasalarda gül kokarlar ( SUZUKİ --- KATANA )
bence albaba sen ahiretyolu 600rrlan daha kısa sürer hatta 1300 hayabusaal daha iyiyolalırsın . arkadaşım sen site deki yazıları tartışmaları hiçmi okumadın yoksa laflamak mı istiyon bırakın artık bu saçma sapan yazı açmaları yahu biri ortaya aynı şeyleri ısıtıp ısıtıp sunuyo başka konumu yokkardeşim bunu anlatmaktan insanlara kına geldi hükümetin türban konusu gibioldu buiş yahu açalımmı kapatalımmı , motora ssle mi başlayalım yoksa olelimmi nedirbu yahu eğitici onularmıyokta geziler ,toplantıları anlatmak paylaşmak varken buda ne böyle aynı şeyleri tartışıyoruzanlamadım mohsusmu açıyon butopigi anlamadım seni merak ediyosan aç öceki konuları birçok seningibi arkadaşvar sormuşlar aynı sorulaı oku ordan cevabını al insan ları neden meşkuledenki albi rr hatta 1000 rr bin gitsiyahu.
Motor deneyimim yok diyorsun, bu 600 cc.lik motorun nasıl hızlanacağını
tahmin bile edemezsin. Sende çoğu kişi gibi güvenli olanı seç ve basamak
basamak yukarıya tırman. Ben yavaş kullanırım gibi düşüncelerle kendini
kandırma çünkü altında 600 cclik bir motor olacak piştiğini sandığın bir
anda gaz açacaksın. Bence maddiyatı ikinci planda tut. Al küçük hacimli
bir motor. Onunla başla, sonra büyük motorlarla dans etmesi daha zevkli
olacaktır.
Ne yöne dönersen dön, arkan her zaman arkandadır.
Okyanus43
başlanır arkadaşım, aldığın riskleri az çok biliyorsundur yorumlardan okudugun kadarıyla öğrenmişsindir. evet tehlikeli zor ve riskleri çok çok daha fazla ama başlanabilir elbette, forumda 1000likle 600lükle başlayan başkaları olduğunuda sanıyorum herşey sende, iradende bitiyor. ama en azından bikaç saatlik temel sürüş eğitimi almanda fayda var, usta birinden 2saat eğitim alarak amatör olarak debeleneceğin tehlikeli sürüşlerin risklerini azaltmış olursun. (ne yol gösteririm beaa bende daha baslayalı 2hafta oldu )
motor ehliyetin var mı bi kerem senin
motor ehliyetin yoksa stajer ehliyet uygulaması geldi istesende 600 lüğe binemezsin (ehliyetsiz kullanırım diyosan çok yanlış ama sen bilirsin)
bide hondanın motosiklet eğitiminden falan bahsetmişin öle bişilere katılıp başlayabilirsin bennnce
bence cbr 125 de alma. Bu sefer de yetmez ve hemen model yükseltmek istersin. Taşıdığı risk açısından Hyo 250 ve CBR125 aynıdır bence. madem paran da var, Bi Hyosung gt250R veya GT250 yapıştır derim.
Ben başlanabilir diye düşünüyorum ama çok dikkat etmen gerekiyo ben motorumu alalı 3-4 hafta olacak hala kendimi acemi hissediyorum ve acemiliği üzerimden atana kadar 650 cc motoru düşük devirde mahalle aralarında kullanıyorum ama motor üzerinde tamam ben bu işi çözdüm diyene kadarda sanırım öyle kullanıcam senin alacağın makine daha çok performans makinesi benimde bir arkadaşlarım var ve hız yapmak için aldığını söyledi. Eğer "bana birşey olmaz" mantığıyla olaya girersen çok zararlı çıkarsın burada bu işi çok daha iyi bilen arkadaşlar var umarım tavsiyeliri seni daha iyi yönlendirir
angel kardeş yorumları okudun bende okudum onun için farklı bişey yazmama gerek yok zaten sende kararını değiştimişsin sevindim senin adına modele gelince ketchup kardeşimizin dediği iyi makinadır seni üzmez şimdiden hayırlı olsun
SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.
bendeki motor sıradan çinli motor... bununla başladım motor tutkusuna
parana yazık degilmi?
az bişey gaz versen ibre rahat 100 ü gösterir
acemilik bu düşsen kafayı gözü yarsan?
en önemlisede EHLİYET varmı??
[B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)