Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

vidasına kadar türk...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı delituran adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başlığı ilk gördüğümde "aha yerli üretim gerçekten Türk malı motor yapılacak yakında" dedim.Keşke üretilse,keşke yapılsa...
    Tasarımların güzel,düşündüğün motor tipi de çok yenilikçi;motor hacmi/verim durumu olsun teknolojisi olsun yapılabilirse dünyayı yerinden oynatır,ülkemizi de diğer ülkeler karşısında bir adım öne geçirir.
    Yaptıklarını bizimle paylaş lütfen;mesajlarda gördüğüm kadarıyla diğer arkadaşlar da fikirlerini belirtmişler,bu fikir alış-verişi çalışmalarında sana yardımcı olur.

    Bu işte inancını yitirme,ülkemizin senin gibi yaratıcı insanlara ihtiyacı var.Saygılarımla...
    bir aksilik çıkmazsa öyle olacak zaten.dediğim gibi.. vidasına kadar türk... aslında şimdiye kadarki araştırmaların sonucuyla bile, çin menşeli motorlardan çok daha iyi motorları üretebilecek alt yapı var. piston krank üç tane valf yapıp senkronize çalıştırmak sadece zaman alan bir iş sayılır. inanılmaz bir araştırma gerekmiyor çin üretimi motorları geçmek için. ama sadece türk yapımı olsun çamurdan olsun diye yapmanın da manası yok. en güzeli güzel güzel araştırıp güzel güzel geliştirip insanlara +1 ile gidebilmek ona uğraşıyoruz.

    türk insanına parasızlık ve paranın gücü mükemmel öğretilmiş. herkes sadece daha fazla gelir sağlamanın peşinde.

    çok para ancak daha fazla müşteri kazanmakla olur. daha fazla müşterinin parasını almakla değil. o yüzden markamız yada kalitemiz yok. aslında bindiğiniz volkswagen'in audinin motoru vitesleri hemen arka sokağınızda yada alt katınızdaki ses seda çıkmayan bodrumda üretiliyor. parça parça. bir tek araştırma ve geliştirme eksik. yani dişli üretmek birşey değil. iki dişli yan yana dönünce güç ne kadar dönüşüyor. bunu hesaplamak da iş değil. tek sorun bu güne kadar atılım yapması gereken insanlar dışardakini kopyalayıp kullanmanın rahatlığı varken araştırmak ve geliştirmek gibi bir angarya ile uğraşmamışlar ( yada araştırıp geliştirip kaymağı götürenler böyle empoze etmiş )

    manevi desteğiniz için teşekkür ederim gelişme oldukça buradan paylaşacağım. özellikle motorların artık işleme hassasiyetinin seviyesinden emin olduğumdan bundan sonraki motor denemelerimi yeterli dayanıklılıkta malzeme ve yağlama sistemi ile yapacağım için inş. yakında çalışan motorların videolarını da paylaşırım
    !?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    belo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2006
    Şehir
    İZMİR/Karşıyaka
    Motosikleti
    MONDİAL DRİFT L
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir aksilik çıkmazsa öyle olacak zaten.dediğim gibi.. vidasına kadar türk... aslında şimdiye kadarki araştırmaların sonucuyla bile, çin menşeli motorlardan çok daha iyi motorları üretebilecek alt yapı var. piston krank üç tane valf yapıp senkronize çalıştırmak sadece zaman alan bir iş sayılır. inanılmaz bir araştırma gerekmiyor çin üretimi motorları geçmek için. ama sadece türk yapımı olsun çamurdan olsun diye yapmanın da manası yok. en güzeli güzel güzel araştırıp güzel güzel geliştirip insanlara +1 ile gidebilmek ona uğraşıyoruz.

    türk insanına parasızlık ve paranın gücü mükemmel öğretilmiş. herkes sadece daha fazla gelir sağlamanın peşinde.

    çok para ancak daha fazla müşteri kazanmakla olur. daha fazla müşterinin parasını almakla değil. o yüzden markamız yada kalitemiz yok. aslında bindiğiniz volkswagen'in audinin motoru vitesleri hemen arka sokağınızda yada alt katınızdaki ses seda çıkmayan bodrumda üretiliyor. parça parça. bir tek araştırma ve geliştirme eksik. yani dişli üretmek birşey değil. iki dişli yan yana dönünce güç ne kadar dönüşüyor. bunu hesaplamak da iş değil. tek sorun bu güne kadar atılım yapması gereken insanlar dışardakini kopyalayıp kullanmanın rahatlığı varken araştırmak ve geliştirmek gibi bir angarya ile uğraşmamışlar ( yada araştırıp geliştirip kaymağı götürenler böyle empoze etmiş )

    manevi desteğiniz için teşekkür ederim gelişme oldukça buradan paylaşacağım. özellikle motorların artık işleme hassasiyetinin seviyesinden emin olduğumdan bundan sonraki motor denemelerimi yeterli dayanıklılıkta malzeme ve yağlama sistemi ile yapacağım için inş. yakında çalışan motorların videolarını da paylaşırım
    Ben o videoları gordummu oturur sevinçten aglarım inşallah yolun açık olur hazeyturkun başına gelenler seninde başına gelmez inşallah ilkdefa tamamaıyla yerlimalı bir motorada binerim yolun açıkolsun teşekkurler
    One Turk .. Against The World .. !!..
    elverengin@gmail.com

  3. #43
    headhunter251 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2007
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    FZ6 Fazer
    yolun açık olsun abicim,inan okurken gözlerim doldu haarika anlatmışsın duygularını çalışmalarında başarılar diliyorum umarım herşey gönlünce olur.
    Dediklerin de çok haklısın; mesela bir arıza olur:
    -bırak ustası yapsın derler.
    Yhauw o usta dediğin de insan.bence çok yanlış bir düşünce,aramızda birçok elmas var ama o elması çıkarabilmek mesele
    ..:: Nerde O Eski Günler? ::..

  4. #44
    Erfer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 250R
    uretıldıgı anda sorgusuz sualsız alırım....nede olsa TÜRK malı...
    MT ANTALYA

  5. #45

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı belo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben o videoları gordummu oturur sevinçten aglarım inşallah yolun açık olur hazeyturkun başına gelenler seninde başına gelmez inşallah ilkdefa tamamaıyla yerlimalı bir motorada binerim yolun açıkolsun teşekkurler

    aynen bende ağlarım valla bende mıknatıs gucunden bısıklet yurutmeyı planlıyordum internette sanayici ve mühendis abilerimden yardım alıyordum ama ..... birisnin hassie len lise de matematiği zor verdin senin kafan bu kadar hesaba calısmaz dedı o mıknatısları camdan fırlattım bır tane de komsum var ingilizce öğretmenliğinden ihraç galiba müfettişi g.t etmiş ders te çünkü korkunç zeki hatta gecen gun elınde bazı konnektorler vardı onlar orda bos duruyor sunlar ıyı ses cıkaracak bır radyo yapayım dedi herkes güldü sen ingilizceyi becermeiyon ogretmenlıkten ıhrac oluyon fln gibi adam 10 gunde bır radyo yaptı cok zeki ama cok okur gıttı radyocudan bır haporlör aldı ır radyo yaptı o bas lar ı duyunca agladım keske bende ısın ucunu bırakmasaydım dıye
    ama adam lafı soktu
    BEN DEDİĞİMİ YAPTIM HAYIRLI OLSUN BU DA BANA GÜLENLERE KAPAK OLSUN DEDİ ve girip radyo yu dagıttı eski halıne sımdı herseyı tamıre goturuyolar ama adam yapmıyor bozabılırım dıyor herseyı ustası yapacakmıs
    benım enıstem rahmetlık kitaptan motor rektefesi ve radyo televizon tamiri ogrendı bu işten parada kazandı ısteyen herseyı yapar


    sessiz kardeş sana bu yolda basarılar bizi mutluluktan aglat inşallah
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  6. #46
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    sessizsakin sana projende başarılar diliyorum. Eğer bir prototip yapıp başarılı olursan ilk adımın sanayi bakanlığından seri olmayan üretim izni almak olmalı. Bunun için yaptığın parçaları patent altına almalısın. Bu patentlerle seri olmayan üretim izni için başvurabilirsin. Tabi ürettiğin parçalar için tse ve iso da alamlısın bunlar olmazsa sanayi bakanlığında zin alamazsın.
    Belirtmek istediğim ikinci bir husus daha var. Vidasına kadar Türk malı olacak yaklaşımını kısmen terketmen gerektiğini düşünüyorum. Neden dersen? Eğer ileride seri yada seri olmayan üretime geçmek istiyosan herşeyini kendin yapman efektif bir davranış olmaz. Örnek vermek gerekirse karbüratör yapmana gerek yok, yada alternatör yapmana gerek yok bunu gibi ürünleri piyasadan temin etmek işini kolaylaştıracaktır. Benim fikrim tasarımın Türk olmasıdır. Sonuçta bu işe kalkıştığında entegre devre kontollü bir ateşleme yapacaksan komponentleri yabancı olmak zorunda. Maalesef Türkiye de transistör ve entegre devre üretimi yok. Yalnız senin yasarladığın devre Yine Türk malı olacaktır.
    İnşallah projenin tamamlandığını da görürüz. Yaptığın motora binmek nasib olur inşallah.

  7. #47

    Üyelik
    24 Temmuz 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf 250
    Arkadaşım seni tebrik ederim, inandığın şeyin peşinden gitmen her insana örnek olması gereken bir davranış.
    Yalnız ben hiç kalem kağıtla hesap yapan mühendis görmedim, tasarlayacakları ya da analiz edecekleri sistemi bilgisayarda modelleyerek simule ederler.

  8. #48
    CaBRioLeT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R 1150 RT
    sessizsakin öncelikle çalışmalarından dolayı seni tebrik ederim...ben endüstri ürünleri tasarımcısıyım eğer bir katkım olabilirse çok sevinirim...
    O KASKI Hemen Kafana Geçir.......

  9. #49
    prolixin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda Dylan
    Arkadaşım seni fikirlerin ve çaban için kutlarım, ve başarılıarının devamını dilerim..Ben her fırsatta senin üstünde çalıştığın konuların hayalini kuruyorum. Hatta ufak tasarımlar, modeller üstünde çalışıyorum. Çevremle paylaşıyorum..Tabi senin yaşadığın sıkıntıların bir kısmını da yaşıyorum. Ancak somut atabildiğim adımlar yok. Senin gibilerin olduğunu bilmek çok güzel..Umarım yılmassın..Yeterli zamanım ve param olsa, bir ekip kurar ve bahsettiğin tarzda projelere dalardım..Şu anki işimde bir çeşit arge ve tr de pek örneği olmayan tarzda Tübitak destkeli bir proje, CNC kontrol ünitesi geliştiriyoruz..Ürün aşamasına geldik ve birkaç yerde çalışan ürünlerimiz var. Ürünle kastım hem software hem hardware..Lakin öyle sorunlar yaşıyoruz ki anlatamam. İnsanlar para odaklı olduğu için, bizim en mükemmelleni Siemensin yarı parasına yapmamız gerekiyor..Ancak öyle pazara girebiliyoruz. Her fırsatta bizi dev firmalarla mukayese ediyorlar, onların dökümantasyonu, aldığı kalite belgeleri, teknik servis gücü vs..Piyasaya girmek gerçekten çok zor, bizim millet en kolay ve en çok kendi milletinden insana acımasızca davranıyor..

    Neyse..çok dertliyim, sayfalarca yazarım..Umarım yılmassın ve başarılı olursun..Geliştirdiğin parçaların, tekniklerin, patentlerini, faydalı modellerini almayı ihmal etme..Hatta gelişmeleri aktardığın ve güncellediğin bir web sitesiyle insanların ilgi ve dikkatini çekebilirsin..Bizim gibi milli duyguları gelişmiş insanların desteğini alırsın, maddi destek verecek firmalar olabilir. Tübitak gibi proje desteği veren kurumlarla görüşebilirsin. Ama tek başına herşeyle uğraşman zor..Sağlam bir ekip kurman gerekebilir, buda para demek..

    Birde motorsiklet yapmak yerine, sadece motor üstüne odaklanabilirsin. Bu motoru ortak bir üreticiyle (adını anmayı pek istemesemde mesela kanuni ile) bir model üserinde uygulayıp, mükemmelşmesini sağlayabilirsin. Ne kadar çok o motoru kullanan olursa o kadar kusursuzluğa yakın olma şansın olur. Kendi Motosikletin sonraki aşama olur. Neyse..sen düşünmüşsündür böyle şeyleri...

    Kolaylıklar diliyorum, çeremde elektronik devre tasarımı yapan arkadaşlar var, ben yazılımcıyım..bir yardımım olabilirse yardım etmek isterim..Ama çok yoğunum..En azından gelişmeleri takip etmek, üstünde konuşmak güzel olurdu..

    Başarılar...


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)