Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Derdime bir çare!!! :(

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    erdo2002 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150 kirmizu :) Şuanda motorsuz.
    Arkadaşlar motorum çalışmıyor.Motorum honda cbf 150. 1 hafta kadar motorum yattı ve sonraki 2 gün çalıştırdım çalışıyordu.Sonraki çalıştırmaya çalışmamada marş almadı.TIK diye bir ses geliyor marşa bastığımda Gır gır edip marş motorunu döndürmeye çalışacağına TIK diyor sadece.Aküsü bitmişdir dediler honda yetkili setvisi gittim aküyü doldurttum(servisinde) Fakat şimdi taktığımda gene TIK diyor marj motoru dönmüyor Hatta akü tam şarj olduğundan daha duyulur bir TIK Ne yapmamı önerirsiniz? motorun vites ışıkları falan yanıyor.Fakat anlıyamdım acaba sigortamı attı oda olamaz.Belki bilgisi olan birileri vardır.hayırlı geceler.
    lezzet gider,mesuliyet kalır...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    akü şarj edildikten sonra ölçüldü mü ? ömrü bitmiş akü şarj tutmaz çünkü.
    eğer şarjda problem yoksa marş motoru sıkışmış olabilir,motoru viteste iken (tercihan 2. vites) öne arkaya birez ittirerek varsa sıkışmayı ortadan kaldırabilirsiniz ? marş dişlisinin sıyırmış olabileceğini düşünmüyorum yoksa tık sesi gelmez cızırtılı bi ses gelir.
    son bi ihtimal marş motorunun kömürü bitmiş olabilir, akla en yakın ihtimal de bu. herhangi bir elektrikçi rahatlıkla halledebilir.. geçmiş olsun
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  3. #3
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Tık sesi marş motoruna yüksek akım sağlayan röle-yani marş rölesinden geliyor.
    Bu röle kontakları bozuksa marş motoruna akım gitmez.
    Marş motorunun kömürleri bittiyse tıkta demez.
    Bu tık yapan röleyi bulun,üzerinde m6&m8 civata ile kalın kablolar bağlıdır.
    Bir ucu akünün + kutubuna diğer ucu marş motoruna gider.
    sağlam bir tornavida yardımıyla bu rölenin üzerinde ki kalın 2 civatayı&kabloyu kısa devre yapın,aman dikkat şaseye değdirmeden.
    Marş motoru dönecektir.
    Sonuç röle arızalıysa açıp temizleyebilirseniz ne ala yoksa yenisini alıp takın.
    İyi akşamlar.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  4. #4
    kumita45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    akü şarj edildikten sonra ölçüldü mü ? ömrü bitmiş akü şarj tutmaz çünkü.
    eğer şarjda problem yoksa marş motoru sıkışmış olabilir,motoru viteste iken (tercihan 2. vites) öne arkaya birez ittirerek varsa sıkışmayı ortadan kaldırabilirsiniz ? marş dişlisinin sıyırmış olabileceğini düşünmüyorum yoksa tık sesi gelmez cızırtılı bi ses gelir.
    son bi ihtimal marş motorunun kömürü bitmiş olabilir, akla en yakın ihtimal de bu. herhangi bir elektrikçi rahatlıkla halledebilir.. geçmiş olsun
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tık sesi marş motoruna yüksek akım sağlayan röle-yani marş rölesinden geliyor.
    Bu röle kontakları bozuksa marş motoruna akım gitmez.
    Marş motorunun kömürleri bittiyse tıkta demez.
    Bu tık yapan röleyi bulun,üzerinde m6&m8 civata ile kalın kablolar bağlıdır.
    Bir ucu akünün + kutubuna diğer ucu marş motoruna gider.
    sağlam bir tornavida yardımıyla bu rölenin üzerinde ki kalın 2 civatayı&kabloyu kısa devre yapın,aman dikkat şaseye değdirmeden.
    Marş motoru dönecektir.
    Sonuç röle arızalıysa açıp temizleyebilirseniz ne ala yoksa yenisini alıp takın.
    İyi akşamlar.
    iki arkadaşada katılıyorum motorundaki arızan kesinlikle anlatılanlardan biri kendinn deneyip arızayı tespit edebilir yada düzeltebilirsin kolay gelsin...
    asla bitmeyen aşk motosiklet aşkıdır

  5. #5
    erdo2002 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150 kirmizu :) Şuanda motorsuz.
    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    akü şarj edildikten sonra ölçüldü mü ? ömrü bitmiş akü şarj tutmaz çünkü.
    eğer şarjda problem yoksa marş motoru sıkışmış olabilir,motoru viteste iken (tercihan 2. vites) öne arkaya birez ittirerek varsa sıkışmayı ortadan kaldırabilirsiniz ? marş dişlisinin sıyırmış olabileceğini düşünmüyorum yoksa tık sesi gelmez cızırtılı bi ses gelir.
    son bi ihtimal marş motorunun kömürü bitmiş olabilir, akla en yakın ihtimal de bu. herhangi bir elektrikçi rahatlıkla halledebilir.. geçmiş olsun


    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tık sesi marş motoruna yüksek akım sağlayan röle-yani marş rölesinden geliyor.
    Bu röle kontakları bozuksa marş motoruna akım gitmez.
    Marş motorunun kömürleri bittiyse tıkta demez.
    Bu tık yapan röleyi bulun,üzerinde m6&m8 civata ile kalın kablolar bağlıdır.
    Bir ucu akünün + kutubuna diğer ucu marş motoruna gider.
    sağlam bir tornavida yardımıyla bu rölenin üzerinde ki kalın 2 civatayı&kabloyu kısa devre yapın,aman dikkat şaseye değdirmeden.
    Marş motoru dönecektir.
    Sonuç röle arızalıysa açıp temizleyebilirseniz ne ala yoksa yenisini alıp takın.
    İyi akşamlar.
    çok teşekkür ederim cevaplarınız için.Anlıyorumki benim pek altından kalkabileceğim bir iş gibi görünmüyor.Aküyü çıkarıp götürmek bile uğraştırdı. 6 km ilerde servisine götürüyim bari ne yapıyım.

    bir motoru 6km ilerdeki servise götürmek için ne önerirsiniz? Kamyonet tutmak dışında
    lezzet gider,mesuliyet kalır...

  6. #6
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Kontağı açıp tornavidayı değdirseniz sihirli değnek gibi çalışabilir.
    Yada ittirmatikle.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  7. #7
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Kontağı aç vurdurarak çalıştır.... İttirmatikle uğraşma....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  8. #8
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kontağı aç vurdurarak çalıştır.... İttirmatikle uğraşma....
    İtirmekten kastım 6 km boyunca itmek değildi

    Vurdur demeye dilim varmadı da
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  9. #9
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    vurdurmak: kontağı aç, motoru 2. vitese al, debriyaja basıp ittir, biraz hızlandıktan sonra debriyajı bırak çalışacaktır (tabi o tık sesi piston veya krank kitlediği için gelmiyorsa ).
    çalışınca hemen tekrar debriyaja bas yoksa elinden çıkar gider

  10. #10
    erdo2002 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150 kirmizu :) Şuanda motorsuz.
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vurdurmak: kontağı aç, motoru 2. vitese al, debriyaja basıp ittir, biraz hızlandıktan sonra debriyajı bırak çalışacaktır (tabi o tık sesi piston veya krank kitlediği için gelmiyorsa ).
    çalışınca hemen tekrar debriyaja bas yoksa elinden çıkar gider
    o yüzden geliyor olabilir çünkü vurdurmayı denedim (ne biçim bir laf bu ya ) Velhasıl çalışmadı.Vites ikiye geçiyor fakat çalışma belirtisi olsun tekleme sesi falan hiçbirşey olmadı sadece vitesse geçtiğinden tekerlek kitleniyor
    lezzet gider,mesuliyet kalır...

  11. #11
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    motor kitlemiş gibi görünüyor ama kaynağı ne orasını bilemeyecem. servise getirmen gereken acil bir durum var ortada. 6 km uzun bir mesafe değil, başka bir motosikletle (vites boştayken) çekerek de getirebilirsin.

  12. #12

    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    inşallah krank piston kitlememiştir ama honda gibi bir motorun bu kadar çetrefilli bir arızayı yapması düşük ihtimal bi de vitesi 5 geçirip debriyajı bırakıp hareket ettirmeyi dene eğer kitleme olmamışsa zor da olsa motorun hareket etmesi lazım (sen yinede ii bilene sor yanlış bişeyler yapma sonra masrafın artar)
    ....................[B][COLOR="Red"]LÂL[/COLOR][/B]........................
    [B][COLOR="Sienna"]10. köye doğru yola çıktım
    9. köydekiler size hayırlı tıraşlar...[/COLOR][/B]

  13. #13
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Giderken olmadıysa motor kitlemiş yani yatak sarmış olamaz.
    Çalışarak gelip park ettiyseniz park yerinde kilitlemez süratli veya aşırı yüklü ya da yağsız kalırsa oda yüksek devir ve yüklerde olur.
    Yüreğini rahat tut %99 marş rölesi & elektrik arızası.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  14. #14
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Giderken olmadıysa motor kitlemiş yani yatak sarmış olamaz.
    Çalışarak gelip park ettiyseniz park yerinde kilitlemez süratli veya aşırı yüklü ya da yağsız kalırsa oda yüksek devir ve yüklerde olur.
    Yüreğini rahat tut %99 marş rölesi & elektrik arızası.
    evet durduk yerde olacak şeyler değil bunlar fakat izinsiz bir kullanım ve haber vermeme durumu olabilir.
    vurdurma sırasında arka tekerin direk kitleyip hiç dönmeye zorlanmaması motor kitleme den başka bir seçenek bırakmıyor, bilmem yanlış mıyım?
    ihtiyar böyle diyince tereddüte düştüm açıkçası
    yoksa olay eksik mi anlatıldı?

  15. #15
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    aynı sorun bi süredir bendede vardı aynı ses aynı tepkiler bende akü sandım yenisini aldım ama gecmedi calışırken cok fazla akım cekmeye calışıyodu motor en son ustaya götürdüm baktı roleye giden kablolarda sorun varmış sadece onları degiştirdi smd eskisindende cabuk çalışıyo motor

    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tık sesi marş motoruna yüksek akım sağlayan röle-yani marş rölesinden geliyor.
    Bu röle kontakları bozuksa marş motoruna akım gitmez.
    Marş motorunun kömürleri bittiyse tıkta demez.
    Bu tık yapan röleyi bulun,üzerinde m6&m8 civata ile kalın kablolar bağlıdır.
    Bir ucu akünün + kutubuna diğer ucu marş motoruna gider.
    sağlam bir tornavida yardımıyla bu rölenin üzerinde ki kalın 2 civatayı&kabloyu kısa devre yapın,aman dikkat şaseye değdirmeden.
    Marş motoru dönecektir.
    Sonuç röle arızalıysa açıp temizleyebilirseniz ne ala yoksa yenisini alıp takın.
    İyi akşamlar.
    gerçekten bilgi bu işte
    true love..

    Drift Religion

  16. #16
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet durduk yerde olacak şeyler değil bunlar fakat izinsiz bir kullanım ve haber vermeme durumu olabilir.
    vurdurma sırasında arka tekerin direk kitleyip hiç dönmeye zorlanmaması motor kitleme den başka bir seçenek bırakmıyor, bilmem yanlış mıyım?
    ihtiyar böyle diyince tereddüte düştüm açıkçası
    yoksa olay eksik mi anlatıldı?
    Bence bir hata var ama kitlenme değil Benim motorumda honda ve vurdurmayı her kez yapamıyor.. kitlenmediğini görmek içinde bujiyi söküp 5 miydi 1 miydi ilk yada son vitesetakıp arka tekeri elle çevirmek yeterlidir..
    Vurdururkende yüklü yani üstünde ağırlık varken(muhtemelen sürücü olabilir ancak) debriyaj yumuşak bırakılırsa vurdurula bilir bence buda sağlam güçlü bir ittirme gücü gerektirir..
    Saygılar...sevgiler........
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  17. #17
    Luxor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul/Göztepe
    Motosikleti
    2007 Honda CBF150
    bana da rölede sorun varmış gibi geldi
    rölenin kablolarını bir kontrol et, ok se rölede bir sorun olabilir
    kitlenme gibi birşeyin senin anlattığın şekilde olacağını hiç sanmıyorum
    çok büyük bir sorun olduğunu sanmıyorum yani, sadece biraz uğraştırıcı
    içini rahat tut
    Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...

  18. #18
    alplion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    kütahya/merkez
    Motosikleti
    buell 1125R
    bi motorlu arkadaş bul arka ayak pedi ni aç ve diger motorlu arkadaş ayagını oraya koyarak ittirsin aman vites boşta olsunda adamın ayagını kırma

  19. #19
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    bence marş motoru gitmiş önceki motorum wavede bu sesi alıyordum oda aynı marş motorunu kullanıyordu marş motoru komple yanmıstı eyer yanmıssa garanti var değişir!kömürleri gittiysede veya rölede sorun varsada sen değiştirmelerini tamir istemediğini söle!

  20. #20
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    erdo2002durum nedir,bir bilgi verebilirmisin?
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)