Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

SUZUKİ V-Strom DL650 MOTORU KAÇ KM DAYANIR

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Şehir
    TOKAT
    Motosikleti
    bmw 1200rt
    Arkadaşlar benim motor bilgim çin motorlarında ileriye gitmiyo sizden bana yardım etmenizi bekliyorum .İkinci el bir yamaha r1 racing makina almak istiyordum ama arkadaşlar racing makinaların 20000 km den sonra motorunun performansını kaybettiğini ve masraf açacağını söylüyorlar ,ikinci ellerinde coğu 30000 km nin üzerinde bana sen en iyisi SUZUKİ V-Strom DL650 al dediler görünüşü racing sağlamlığı enduro gibiymiş sizden ricam bu makinanın motoru düzgün bir sürüşle kaç km yapar son birde 650 likmi almalıyım 1000 lik mi almalıyım hangisi piyasada encok tutulan modelidir şimdiden teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    CERRAHI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2006
    Sana sadece söyle söyleyim arkadasım. Racing makinanın ömrü 20000 30000 ile degerlendirilemez. 300000 400000 km gidenlere ne diyecekler peki ?
    Ellemi itiyorlardır acaba motoru 20000 den sonra ?
    Bilgi edinmeden fikir sahibi olan ve bos Konusan insanlardan uzak durmalısın bence. böyle önemli bir kararı alırken en azından.
    Sen tarzını begendigin motoru almak istiyorsan da asla vazgecme ve o motora bin yoksa omur boyu icinde heves olarak kalacak. Temiz racing bulabilirsin eger ararsan.
    Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?

  3. #3

    Üyelik
    21 Ağustos 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    VFR-800
    motordan kastın nedir, motor derken motorun gömleğini kast ediyorsan oohooo çoook sağlamdır torununa kadar dayanır, fakat motor derken motorun yağından bahsediyorsan ortalama 7 bin km de bir değiştirmende fayda vardır.

    başka bir örnek motor derken motorun iki tekerinden bahsediyorsan 2 yıl ömrü ve sanırım 60.000 giibi civarlarda(her markanın farklı km ömrü vardır) değiştirmelisin...

    şimdi sen motorun nesinin kaç km dayanacağını sorsaydın daha net cvp aalabilirdin...

    şunu unutma; motor neticede değişik parçaların bir araya gelmesidir, ve her parçanın kullanım ömrü vardır... zamanında değişmesi gerekn parçaları değiştirerek ömrün boyunca kullanırsın, zannetme öyle= aldım doldurup benzin gezeyim, arada yağ buji lastik, gerekirse piston, filtreler vb. birsürü aksamı benzin alır gibi alıp değiştireceksin..

    saygılarımı sunarım...

  4. #4
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı ayaramis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar benim motor bilgim çin motorlarında ileriye gitmiyo sizden bana yardım etmenizi bekliyorum .İkinci el bir yamaha r1 racing makina almak istiyordum ama arkadaşlar racing makinaların 20000 km den sonra motorunun performansını kaybettiğini ve masraf açacağını söylüyorlar ,ikinci ellerinde coğu 30000 km nin üzerinde bana sen en iyisi SUZUKİ V-Strom DL650 al dediler görünüşü racing sağlamlığı enduro gibiymiş sizden ricam bu makinanın motoru düzgün bir sürüşle kaç km yapar son birde 650 likmi almalıyım 1000 lik mi almalıyım hangisi piyasada encok tutulan modelidir şimdiden teşekkürler
    size kim dediyse v-storm hiçde racing gibi değildir dik oturuşlu daha çok enduru şeklinde bir makinadır
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  5. #5
    Luxor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul/Göztepe
    Motosikleti
    2007 Honda CBF150
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    size kim dediyse v-storm hiçde racing gibi değildir dik oturuşlu daha çok enduru şeklinde bir makinadır
    +111111111
    sana v-strom için racing diyen arkadaşla alakanı kes ve ona bir daha motosiklet hakkında hiçbirşey sorma ve dediğini kaale alma bence
    takıl buralarda, bilgilen, öğren kendi kararını kendin ver
    çok bilmişler senin hayat süreni kısaltır çünkü...
    Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...

  6. #6

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Racing makineler 4 silindirli yüksek beygirli olduğundan kullanıcılar genelde agresif kullanırlar. 20-30 bin km dede motor sorun cıkarabilir bu durumda bakım cok önemlidir. Yağı zamanında değişmesi / doğru yağın kullanılması çok önemli. Bu bakımlar doğru yapıldığında bir problem cıkarcağını sanmıyorum.

    Dün aksam bir tanıdıgım biri yamaha yzf 1000 lik almisti 34.000 km de.
    Dün akşam benim aracımla hafiften kapıştı bir gaza bastı motor yandı sandım
    Kapkara duman attı.

    CBR1000 i olan birinin uzun yolda 200 km de bir 250-300 gram yağ takviyesi ile gittiğinide gördüm

    Sonuc itibari ile kullanım tarzından dolayı racing makineler diğerlerine göre az km de motor yemesi gerçektir

  7. #7

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    bak dostum bu senin almayı düşündüğün ama çekindiğin makina

    buda bir dl 650 dir

    yani ikisinin arasında gördüğün gibi dünyalar kadar fark vardır.
    hatta bu yazıları sayfaları resimleri arkadaşınada gösterki oda öğrensin.
    forumları markaları modelleri araştır mutlaka kullananlara rastlayacaksın ve daha saglıklı bilgilere ulaşacaksın.
    he bu arada al dl 650 kafan rahat olsun.

  8. #8
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    150 000 km anahtar değmeden giden transalp ve african twin örnekleri var ama v-storm 2004 çıkışlı bir motor , yani en yaşlısı henüz 3 yaşında bu yüzden 150 000 km gibi ciddi kmler yapması henüz zor .ama yapı olarak gayet danıklı ve sağlam bi alet
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  9. #9

    Üyelik
    28 Kasım 2005
    Şehir
    pendik/istanbul
    Motosikleti
    bmw r 1200 gs
    arkadasım öncelıkle almak ıstedığın motoru kafanda netleştır. ona göre yardımcı olalım sana v-strom kendı sınıfında en ıyı motorlardan bırıdır hem surus hemde dayanıklık bakımından ben 2004 model kullanıyorum ve çok memnunun özellıkle uzun yolda çok keyıf veren bır makıne, arazı ve asfaltta isteklere keyıfle cevap verebılıyo ama bır race ıle kıyaslamak olmaz onun klasmanı çok farklı çünkü DL 650 ile ilgili hersey bır topıc altında toplanmıştır ordan ulaşabılırsın

    selamlar
    [B]BMW R 1200 GS[/B]
    [B]O Benim Herseyim [/B][B]Başkası yalan [/B]

  10. #10
    arabaci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2006
    Motosikleti
    Balıkesir gazi net adnan menderes...
    bence SV650 den bahsetmiş olabilirler racing e yakın ve enduro gibi dayanıklı suzuki tek o var zaten bildiğim kadarıyla v-strom la kardeşler.
    Yanlışmı tercüman oldum acaba. Saygılar.



    G@Zİ net balıkesir

  11. #11
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı arabaci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence SV650 den bahsetmiş olabilirler racing e yakın ve enduro gibi dayanıklı suzuki tek o var zaten bildiğim kadarıyla v-strom la kardeşler.
    Yanlışmı tercüman oldum acaba. Saygılar.



    evet mantıklı
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  12. #12
    Toqi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Hayabusa - Resimdeki Srad 600 unutamadığım aşkım
    0 kilometresi 20 30 bin ytl satılan racing makineler 20000de bitmez teknik olarak?Bitseydi kimse almaz kimsede üretmezdi (: heralde , ama aracı pelt etmek bizim elimizde 60000de motoru biten otomobilde var 250000 sadece bakım yapılarak giden arabada var.Racing motordada bu böyledir belkide ama kullanan kişide bitiyo herşey 7000 devir üstüne çıkmayan adamda var 10000 den aşşa inmeyen baarta baarta giden adamda var.

  13. #13
    kivanctf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    2006 Honda Silverwing 600 ABS
    Motoru açılmamış Almanyada halen kullanımda olan ve 100.000 i devirmis DL kullanan arkadasların oldugunu duymustum. Benımde motorum 35000 de . Gez allah gez butun yaz gezdim 12000 km gitmişim Sanırım 100.000 olması ıcın bi 4-5 sene daha dolasmam lazım bunun ıcınde ulkeyi en azından bi 6-7 sefer turlamam ve bir avrupa seyahati hatta oda yetmez birde Hindistana falan gitmem gerekecek. Bunları gerçekleştırdıgım zaman sana bilgiyi eksiksiz veirirm ...
    Kıvanç Tüfekçioğlu - İzmir Dikili

  14. #14

    Üyelik
    11 Nisan 2006
    Şehir
    av.istanbul
    Motosikleti
    MCT 250
    enduro tarzı düşünüyorsan enduronun kralı v-strom dur..km işine kafa takma bence..

  15. #15
    sereye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2005
    Şehir
    DÜZCE - 1959
    Motosikleti
    '08 Burgman 400 Siyah
    Cevaplar yazılıyor bir haftadır ama;

    Arkadaş ortalıkta yok.
    Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen

  16. #16
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Motor üretim tekniklerinin ve teknolojilerinin gelişmesi günümüz motorlarının oldukça uzun ömürlü olmasını sağladı. Son nesil devirli motorların tamamında silindir içi ve piston segmanlarında özel kaplama maddeler kullanıyorlar. Sürtünmeyi azaltan ve dayanıklılığı arttıran bu maddeler sayesinde 150.000km yi motor yenileme yapmadan tamamlayan motorlar görebilirsiniz. Özellikle düşük devirli ve su soğutmalı cruiser tipi motorların daha bile fazla km yapma durumu var. Tüm bu teknolojilerin yanında motorun kanı diyebleceğimiz yağlarda da ciddi gelişmeler var. Özel katkılar ile hem uzun ömürlü hemde yüksek basınç ve sıcaklık stresi altındaki zor şartlara dayanıklı yağlar üretildi. Bu yağlarında kullanımı ile motorlar daha da uzun ömürlü oldu.

    Tüm bunların haricinde motorun ömrü kullanıcının elindedir. Motorunuzun ömrünü uzatmak için birkaç ip ucu.

    1.Motor soğukken asla devirli kullanmayın. Tüm devir bandını motor tam ısındıktan sonra kullanın.

    2.Periyodik bakımlara dikkat edin. Zamanında yağınızı kaliteli olanla değiştirin.

    3.Asla vites boşta olduğu yerde motora gaz vermeyin. Özellikle racing motor kullanıcıları ses ile hava yapmak için olduğu yerde tam gaza getirirler.

    4. Kullanımda özellikle karbüratörlü motorlarda tam gaz açarak yol almayın. Aşırı devirde motorunuz ciddi zararlar görmektedir.

    Kısaca işin özü bu. Çok kafanıza takmayın son nesil tüm motorların ömrü yeterince uzun. sadece aşırı devirli racing motorlar kullanıma bağlı olarak normal devirli motorlara göre biraz daha erken motor isteyebilir.

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  17. #17

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Son olarak da (Makine 4. maddede değinmiş ama) devir saati kırmızı bölgede kesinlikle sürmeyin.

  18. #18
    TRADER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 VSTROM
    Sanırım en cok km yı ben yaptım aranızda. Makınem 2004 ve son bır yılda 30 bın ın uzerınde yol yaptım.. Makınemden cok memnunum ve ayrıca hıc bırsekılde arıza yuzu gormedım.

    kısısel dusuncem 100 bını rahat devırecegı yonundedır..
    [B][I]GITMEDIGIN YER SENIN DEGILDIR...SUZUKI DL 650 V-STROM..[/I]
    Ve ZAMAN usulca göz kırpıp telaşına HOMURDANARAK çekip gitmiştir.....Yani bu Aşağılık bir DRAMdır artık...Uzatın ellerinizi diyorum Uzatın Tanışalım HELALLAŞALIM[/B]


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)