Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

BMW 1200GS vs BMW 1200RT

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS '08 & Piaggio X9 250 '06
    Herkese merhaba,

    Uzun süredir kafamı kurcalayan bu 2 model hakkında sizlerin görüşlerini almak istiyorum.

    Ne amaçla kullanacan onu söyle?
    Esas amaç uzun yol yapmak. Bunun yanında her gün işe motorla giden biri olarak şehir içinde kullanılabilirliği büyük bir artı olur.

    Ne tür yollara girmeyi planlıyorsun?
    Ağırlıklı olarak şehir içi, asfalt. Uzun yol seyahetlerde mıcır, en fazla toprak. Özellikle dere tepe çıkmak gibi bir niyetim yok.

    Eee nedir kafanı kurcalayan?
    - Her 2 motor şehir içinde nasıldır?
    - Her ikiside hava/yağ soğutmalı, trafikte hararet gibi sorunları olur mu?
    - Yollarımızın halini hepimiz biliyoruz, bu şartlarda GS'e gerek var mı? RT yeterli mi?
    - Bu 2 motorda günlük kullanıma uygun değilse, acaba scooter'ımı satmasam mı? Ama 2 motor fazla lüks olur
    - Hangi model daha sorunsuz

    Başka motor önereceğim...
    Elbette. Ancak işin içinde zincir olmasın lütfen Uzun zaman düşünüp taşındıktan sonra zincirli bir motor ile ilişkimin yürümeyeceğine karar verdim. Tembel adamımdır, sizin gibi itinayla o zincire bakamam Tek istisna KTM 990 Adventure olur ama bende onun hakkını veremem

    Motor tecrüben nedir ki devasa motor istiyorsun?
    Vallah çok değil. 10.000 km X9 ile tecrübem var. Arada vitesli motor kullanmak için aldığım özel dersler var. Geçişide hemen yapmayacağım zaten. BMW Rider academy'nin eğitimlerine katılacağım, daha sonra seçtiğim motor ile özel ders alacağım, sonra sakin trafikte/boş alanlarda motora alışacağım, sonrasında kısa mesafeli gezilere başlayacağım.
    İlave not: Bu konuda yazılan tüm topicleri okudum

    Arkadaşım o motorlar 100 hp, senin motor 22hp. Bu kadar güç artışını kontrol edemezsin
    Almayı düşündüğüm motorlar hız motoru değil, bende hız manyağı değilim. 32 yaşındayım, delikanlı sayılmam. Eğitimleri alıp, motora alışma sürecide geçirince kontrol edebilirim diye düşünüyorum. Yanlış mı acaba

    Hadi gücü kontrol ettin, ağırlığına ne diyeceksin, GS'in kuru ağırlığı 199, RT'nin 229 kilo, nasıl tutucan motoru?
    Bende 90 kiloyum, ne olacak yani X9'un kuru ağırlığı 168 kilo. Zorlanıyor muyum hayır. Bence scooter'ı kullanmak daha zor, daha bir dengesiz oluyor meretler düşük hızda. Kendimi mi kandırıyorum

    İkisi farklı tarzlar, biri enduro, diğeri touring. Sen ne istedigini bilmiyorsun...
    Ben ikisinin arasını istiyorum

    İkisi içinde test sürüşü yap, hangisinin üstünde anlamsızca sırıtıyorsan onu al...
    İkisiylede çok kısa bir test sürüşü yaptım. Farklı tatlar bıraktılar ama ikisini de sevdim. Borusan iki motoruda kiralıyor belki 1 gün kiralayarak daha uzun denemeliyim.

    Evet arkadaşlar durum özetle böyle. Değerli görüşleriniz için şimdiden teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Haziran 2007
    Açık söylüyorum bu kadar iyi soru sorabilen birinin forumdan alacağı yanıtlardan daha iyisini kendisinin bulabileceğini düşündüm, yazdıklarınızı okuduğumda.

  3. #3

    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS '08 & Piaggio X9 250 '06
    lütufpaşa, Teşekkürler.
    Uzun zamandır düşünüyorum ama şudur diyip işin içinden çıkamadım. 2 motorunda beni çeken farklı özellikleri var. Akıl akıldan üstündür diyerek, size danışayım istedim.

  4. #4
    Thunder79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    Ataşehir/ İSTANBUL
    Şimdiden hayırlı uğurlu olsun Bize düşen söz bu kadar
    "Mevzubahis Vatansa Gerisi Teferruattır." M.Kemal Atatürk

  5. #5
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    sirali 4 silindirli bmw'lere baktin mi... kafani biraz daha karistiralim

  6. #6
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    bence 1200GS enduro degil, daha ziyate senin istedigin o ara sey - touring ile enduro arasi bir alet.

    BMW'nin gercek endurosu HP2.

  7. #7

    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS '08 & Piaggio X9 250 '06
    Alıntı Thunder79 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdiden hayırlı uğurlu olsun Bize düşen söz bu kadar
    Teşekkürler ama bu kararsızlıkla birsey almam zor

    Alıntı Nemrut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sirali 4 silindirli bmw'lere baktin mi... kafani biraz daha karistiralim
    Baktım ama onları sevmedim nedense. LT çok büyük, GT'de beni pek etkilemedi.

    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence 1200GS enduro degil, daha ziyate senin istedigin o ara sey - touring ile enduro arasi bir alet.

    BMW'nin gercek endurosu HP2.
    Haklısın aslında, ancak ikisi arasında çok büyük konfor farkı var. Yüksek hızlarda RT daha başarılı.

    Şehir içi ve uzun yol ile ilgili görüşlerinizi de alabilir miyim. Türkiye yol şartlarına hangisi daha uygundur.

  8. #8
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    gs de rahat makinadir ama madem araziyle isim olmaz diyorsun. rt al o zaman. turkiye yol sartlarinda o motora bir sey olacagini zannetmem. japon racingler'e bir sey olmadiktan sonra rt'ye hic bisi olmaz.

  9. #9
    G-Strider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 250 ABS
    x9'dan r1200rt'ye gecmek bana biraz buyuk bir adim gibi geldi
    sana bi F800ST versek? hem touring hem spor?

    Bir gün bir Suzuki G-Strider ile...
    Suzuki G-Strider Motosiklet.Net Konu Başlığı >> http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=3228

  10. #10

    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS '08 & Piaggio X9 250 '06
    Alıntı Nemrut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gs de rahat makinadir ama madem araziyle isim olmaz diyorsun. rt al o zaman. turkiye yol sartlarinda o motora bir sey olacagini zannetmem. japon racingler'e bir sey olmadiktan sonra rt'ye hic bisi olmaz.
    GS gerçekten rahat bir motor ancak ondan inip RT'ye binince rahat kavramını yeniden tanımlamak gerekiyor Ancak bende narin makinayım ben, kaymak asfalt/otoban severim izlenimi yarattı biraz.


    Alıntı G-Strider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    x9'dan r1200rt'ye gecmek bana biraz buyuk bir adim gibi geldi
    sana bi F800ST versek? hem touring hem spor?
    Borusan'a giderken aklımda bu motorla söz kesmek vardı. Internet'te incelemiş ve beğenmiştim ama üstüne oturunca hayal kırıklığına uğradım. Oturuş pozisyonunu sevmedim. Ayrıca fiyat konusunda abilerinden aşağı kalır gibi değil. Buna para vereceğime kasar abisini alırım dedim

    Büyük adım olduğunda haklısın zaten sorularımın bir kısmı bu yönde. Bana fazla zorlanmam gibi geliyor ama bu konudaki görüşlerinize de açığım.

  11. #11
    jeansatar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2005
    Şehir
    ist. / TURKEY
    Motosikleti
    kocaoglan
    kullanım rahatlığı ile birlikte cüssesine rağmen manevra kabiliyeti,oturuş pozisyonu ve yol hakimiyetiyle RT kesinlikle benim kişisel tercihim olurdu.zaten şehiriçi ve uzun yol otoban kullanımında kıramayacağız bir makina evet biraz temiz kaymakasfalt sever özelliği var ama dere-tepe gitmedikten sonra probleme maruz kalınmaz R1200RT ile
    “Bir memlekette; namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur”
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  12. #12

    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS '08 & Piaggio X9 250 '06
    Alıntı jeansatar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kullanım rahatlığı ile birlikte cüssesine rağmen manevra kabiliyeti,oturuş pozisyonu ve yol hakimiyetiyle RT kesinlikle benim kişisel tercihim olurdu.zaten şehiriçi ve uzun yol otoban kullanımında kıramayacağız bir makina evet biraz temiz kaymakasfalt sever özelliği var ama dere-tepe gitmedikten sonra probleme maruz kalınmaz R1200RT ile
    aydınlatıcı yorumların için teşekkürler.

  13. #13

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa
    BMW RT ve LT nin olduğu yerde GS gereksizdir ve hatta ikinci sınıftır. Bana göre BMW RT ve LT serisi dünyada var olan en iyi motorlardır.

  14. #14

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    Kozyatağı,İstanbul
    Motosikleti
    Dl-1000 Vstrom Midnight Blue, Kanuni Motorun 150
    RT ile sürekli uzun yola giden ve bu yolunda 1/3'ü bozuk,mıcırlı yollar olan bir motorcu abim var.Kendisi daha V-strom kullanıyordu.RT'ye göre enduro özelliği biraz daha fazla olan bir makina ama buna geçince de hiç problem yaşamadı.Üzerinde orjinal gelen lastikleri tam asfalt lastikleri.Bir süre kullanıp,gittiğin yola göre performanslarını değerlendirip gerekirse lastik değişimiyle gayet rahat kullanabilirsin.Ama şahsi görüşüm, İstanbul içinde bile asfalt kalitesi çok kötü olduğundan ve gerçekten görünüşüne de hayran olduğumdan sarı bir Gs alırdım.
    GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.

  15. #15
    NoVaRiX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2006
    Şehir
    Istanbul, Tekirdağ
    BMW mi?
    benden uzak, hayranlarına yakın olsun!!
    O nasıl bir vibrasyondur hacı, hissetmeyen bilemez!!
    cinsel tercihlerini baştan düşündürür adama!!
    ~ Bütün mesele yolda olmak... ~

  16. #16
    Megadeth89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2007
    Şehir
    Istanbul/Icerenkoy
    Motosikleti
    Mz Etz 251/Ymh Virago 535/Benelli TNT 250
    Valla kardes bence boyle bi motor alacagina cooper al bence.Buyuk tekerli cantali fln tas toprak bise yapmaz tank gibi motorlar var.Soylediklerinde gzl.Ama cooper cok daha iyi gider yasinada uygun.Modasi gecmez hem

  17. #17

    Üyelik
    22 Eylül 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS '08 & Piaggio X9 250 '06
    Alıntı enolaguy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BMW RT ve LT nin olduğu yerde GS gereksizdir ve hatta ikinci sınıftır. Bana göre BMW RT ve LT serisi dünyada var olan en iyi motorlardır.
    Bence gereksiz sınıfına LT giriyor. LT ve GW gibi motoların sırf Amerika pazarı düşünülerek üretildiğini sanıyorum.
    Geçen gün Bağdat caddesinde öyle bir çukura girdim ki, insan altında GS olsun istiyor böyle durumlarda.

    Alıntı Kaiser adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    RT ile sürekli uzun yola giden ve bu yolunda 1/3'ü bozuk,mıcırlı yollar olan bir motorcu abim var.Kendisi daha V-strom kullanıyordu.RT'ye göre enduro özelliği biraz daha fazla olan bir makina ama buna geçince de hiç problem yaşamadı.Üzerinde orjinal gelen lastikleri tam asfalt lastikleri.Bir süre kullanıp,gittiğin yola göre performanslarını değerlendirip gerekirse lastik değişimiyle gayet rahat kullanabilirsin.Ama şahsi görüşüm, İstanbul içinde bile asfalt kalitesi çok kötü olduğundan ve gerçekten görünüşüne de hayran olduğumdan sarı bir Gs alırdım.
    Çok faydalı bir bilgi oldu, RT için lastik değiştirmek mantıklı olabilir. Ancak dediğiniz gibi yol kalitesi yüzünden doğrudan GS almak daha mı mantıklı diye düşünmüyor değilim.

    Alıntı NoVaRiX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BMW mi?
    benden uzak, hayranlarına yakın olsun!!
    O nasıl bir vibrasyondur hacı, hissetmeyen bilemez!!
    cinsel tercihlerini baştan düşündürür adama!!
    Bu konu biraz şehir efsanesi oldu sanırım. Yeni nesil boxer'ların kullanıldığı GS ve RT serisinde rahatsız edici bir titreşim yok. Her 2 motorda o kadar konforlu ki, üstlerinden inince "titreşimsiz" motorlara binmek içinizden gelmiyor

    Alıntı Megadeth89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla kardes bence boyle bi motor alacagina cooper al bence.Buyuk tekerli cantali fln tas toprak bise yapmaz tank gibi motorlar var.Soylediklerinde gzl.Ama cooper cok daha iyi gider yasinada uygun.Modasi gecmez hem
    Önerin için teşekkürler ancak kesinlikle benim tarzım değil

  18. #18
    serdar23_Bilgem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2006
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    BMW R 1200 GS Adventure
    Her şeyden önce kullandığın üslup çok güzel.Mesleğini bilmiyorum ama iyi bir öğretmen olurdun.Profiline baktım pek bir bilgi yok.Hoş çoğu üyenin de öyle.Admin'in yerinde olsam o kısmı kaldırırdım.

    BMV hakkında bilgim yok.Herhangi bir önerim olamayacak.Aradığın ve dilediğin modeli bulman dileklerimle...
    Gönül ne gezi ister, ne dernek şahane;

    Gönül iki kalıcı dost ister, motosiklet bahane.

  19. #19
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Türkiye için 1200 GS tabi ki
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  20. #20
    cemal yortanlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2006
    Şehir
    b.çekmece-istanbul
    Motosikleti
    YAMAHA XVS 1300A MİDNİGT
    arkadaşım motorların tekniğini tartışmak bizi aşar..dünya kabul etmiş..anladığım kadarıyla keyif adamısın..benim gibi sıkıntıya gelemiyorsun..zincir yağla geri temizle vs vs..aynen sana katılıyorum sıkıntılı işler...al bir rt radyonu aç soğukta kaloriferini aç paşa paşa gez..soru cevap tarzı yazından anladığım kadarıyla gs de sana yük olur..niye bu kadar emin yazdınız derseniz..hislerime tercüman olmuşsunuz..inşallah sevdiğin binmekten keyif aldığın bir motor alırsın..kazasız belasız sürüşler dileğiyle hoşca kalın


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler