iki tekerlek için en kötü şehir sizce neresi?
-
04 Haziran 2008, 00:25
#41
bart1969 adlı üyeden alıntı
ben istanbulda sadece otomobil kullandım.fikir yürütüyorum(yanlışsam affola):
istanbulda tecrübe konuşur.ankarada tehlike.oranbtısal anlamda istanbulda 100 araç varsa 20 si kaza yapıyorsa ankaradaki 40 araçtan 30 u kaza yapıyorud(kaza oranı %75 değil;az araba daha çok kazaya sebebiyet veriyor hesabı.)
ankarada araçlardan uzak gidebilirsiniz hiç sorun değil:
ama çanakkaleyi geçilmez yapan nusret mayın gemisini düşünün.dünya gemileri bura nasılsa boş diye sürdü.hiç beklenmedik anda mayına çarptı.ankarada işte böyle:her tali yol kesimi;her kavşak;her durak;her yaya kısaca her sote pusu kurmuş olabilir.istanbulda zaten dikkat etmezsen süremezsin.ama ankarada paranoyak olursun.acaba düşman nerede yatıyor diye.zaten bir tek sorun sendedir.çünki senin aklın başındadır ve tehlikenin farkındasındır.diyeri ise ne yaptığını bile bilmez.
ankarada hiç bir kural yok sayıyorum:
1.sağdan geçmek.
2.en soldan en sağa;en sağdan en sola dönmek.
3.durar durumdaki her nesneden korkacaksın(otomobil-minibüs-yaya-taksi-otobüs dahil at-eşşek ve öküzler).çünki hareket etmeye karar verdiği anda hiçbir kontrol;bekleme gözetmeksizin önünüze atlarlar .
4.hiç sabır yoktur.kırmızı da beklerken gidecek yer yoktur korna çalarlar.
5.tali yolun geçiş üstünlüğü vardır .yola dalar.(inanmayan gelsin baksın.ankarada tüm trafik kuralları ters işliyor.).
6.ışığın rengi hiç önemli değildir.her renk yeşildir.sakın siz siz olun sarıda durmayın hatta kırmızı yeni yanıyorsa ve karşıdan gelen yoksa gene durmayın.kimse durmadığı için sizin durmanız hemen ensenizdeki psikopatın altında kalmanıza neden olucaktır.
7.renk kırmızıysa ve önde duran varsa hiç yavaşlamayın.taki öndekine çarpma mesafesinde durun.lambaya yavaş gidenin ensesinde gene bir psikopat vardır.kornayı çalar.
8.ankarada sinyal kullanmak yasaktır.sinyal kullananı dövüyorlar.kimin ne yöne gideceğini kestiremezsiniz.en iyisi yol vermektir.bekle geç politikası.
9.her semtin trafik tehlikesi ayrıdır.altındağ-keçiören gibi bölgelerde ekonomik durum düşüktür.sabırsızlık kural tanımamazlık vardır.daha yeni bölgeler olan eryaman ümitköy nispeten iyidir(lamba az,insanlar az ekonomik üst seviyede.)daha da üst ekonomik bölgelerde lüks otomobil sürat tehlikesi vardır.
ama içlerinde bir yer var ki herkesin tehlikeli rüyasıdır:siteler mobilyacılık bölgesi:
en usta şöför oraya girmeye korkar.trafik çok hızlı olmadığından kazalar maddi atlatılır.mal eşya giriş çıkışı çok olduğundan eğitim seviyesi dibe vurmuş yük taşıma sektörünün kuralları işler.mobilyacılar zengin olduklarından kullanmayı bilmedikleri lüks otolarıyla hem yolu hem trafiği hemde park yerlerini acaip hale sokmuştur.siteler dediğin yer öyle ufak bir yerde değildir nerden baksan 3-5 km çapında bir yer var dairesel olarak.
10.minibüslerin ne sağından ne solundan gideceksin.onlardaki gelişmiş fren sistemi hiç kimsede bulunamaz.sol şeritte 90 la giderken 10 metrede sağdaki yayayı kapıverir.
11.taksiciler genelde kendi malı olmadığından sürte sürte geçer.minibüscü kadar hızlı olmasada onlarda ani dururlar.aslında kısaca yollar taksilere özel yapılmıştır.
12.otobüsler aslında en tehlikesizidir.genelde duraklar bellidir.o yüzden durakta otobüs varsa arkadan gelenin yol hakkı yoktur,önünüze kırıverir.hele yan yana gitmeyi düşünmeyin bile önünüze kıra kıra sizi durdurur.durmazsanız çarparsınız.arkadan çarptıya girer.otobüsten kurtulmak için durakları ezberlersiniz.bakın ben çok yaşadım durağa 20 metre vardır.korna çalar zorla sollar sonra durağa girmek için önünüze kırar;zank diye durar ;geçmenizi beklemeyip durağa girmeme sebebi muhtemelen trafiğe çıkan otomobil ve diğer sayısına korku salıp otoyolları toplu taşımaya açmak içindir.genelde taksicileri ellemez.ellediklerinde kan gövdeyi götürürde ondan.
13.benim iş yerim le evim arası 7 km.ben iki güzergahtan tenha olanını seçiyorum(aktepe -altındağ arası)hava alanı yolu(hasköy üsütnden.ben günün manyağı adını taktım.her gün kurtardığım(dikkatim sayesinde kaza atlattığım.) kişilere günün manyağı diyorum.tabii işe otomobille gidiyorum.bu 7 km lik yolda hiç boş geçtiğim gün olmadı.gece yarısı yol boşsa bile ara sokaktan mutlaka günün manyağı beni bulur.
14.herkes zengindir.otobüse minibüse tenazur etmezler.yoldaki otomobillerde kişi sınırlaması vardır.2 kişiden çok hareket eden araç göremezsin.3 kişi varsa kenara çeker döverler.bu yüzden hiç abartmıyorum ister inanın ister inanmayın yoldaki her 10 otomobilden 8 inde tek kişi görürsün(aslında ankarada trafiği kurtaracak uzakdoğu ülkelerindeki uygulama gibi motor sayısının artma zorunluluğunu siz düşünün.)
bunun bir istisnası vardır ki gene altındağ-keçiören bölgesinde çok görülen otomobili minibüs zannedip doluşan 10 kişilik guruplar.bunlar otomobile 4-5 kişi binmekten korkup yanlarına koruma alanlardır.
15.yayalar ölümsüzdür.cesurdur korku bilmezler.cahildir ,uyarıyı hakaret sayarlar.üst geçit bilmezler,altından geçerler.samsun yolunu ortadan geçerler(saniyede 30 araç geçen bir yol.).kaldırım kullanmazlar.hiç bir aracı görmezler, karşıya geçerler.sağırdırlar kornayı duymazlar.kördürler farı hissetmezler.en kötüsü de ulusdur size yeşil yanarken 45-50 si önüne atlar.
16.istanbul kadar olmasa da trafik levhaları bazen görünmeyecek yerde veya konumdadır.bazı yerde levha bulunmaz .
17.keskin virajlarda yada kontrolsüz kavşaklarda yavaşlamak ve şeridi takip ederek dönmek yasaktır.bir anda sizin şeridinize girerler.hiç oh be yol boş demeyin bunların hiç biri dönmeyi bilmiyor.
18.trafiğin eşit hakka sahip olduğu birleşim yerlerinde yol sağdakine ait değildir.ya hızlı olanın.yada kazayı göze alanın yol hakkı vardır.
.
.
.
.
---------
saydıkça uzadı;ama bitmedi anket yapıcam benim yazdıklarımı sonuna kadar okuyabilen var mı(sustum.)
valla sonuna kadar okudum noktasına virgülüne kadar haklısın bence
No Manita No DIRDIR ONLY MAKARA ONLY GIRGIR
Reklamlar
-
04 Haziran 2008, 00:37
#42
allah allah
acaba hangi şehir olabili
diğer şehirleri bilmem ama bi gün takla atıcam dur bakalım.
minibüsleri,taksileri saymıyorum bile.
bayan sürücüleri de...
-
04 Haziran 2008, 00:52
#43
bence tartışmaya bile gerek yok türkiyenin her yerinde zor.
şu lanet olası kamyon ve araba sürücülerini bilinçlendirmedikleri sürece her yerde aynı ve eşit tehlike bence.
polisler varsa yoksa motosiklet sürücüleriyle uğraşıyorlar onları bezdirip motordan soğutuyorlar.ama hiç akıllarına motor sürücülerinin yaşadıkları zorluklar gelmiyor. biraz da bizleri koruyup gözetleseler tam süper olcak yani.
-
04 Haziran 2008, 00:58
#44
vannn.arkadaşlar ben birçok ilde yaşadım ama van gibi memleket görmedim.kışın motor sürmen imkansız çünki -15 derecede motor sürmeyi bırak kış boyu soğuktan arabanın camlarındaki buzu kazımak zorunda ve 10 dk kapıyı açmak için uğraşmak zorundasın.kışın 1 tane motor göremezsin.ayrıca yollar berbat.dalgalı yollarmı dersin.mayın tarlası misali yollarmı dersin.yolun ortasında kocaman derin çukurlarmı dersin.ondan sonra motorla giderken kafana taş atan çocuklarmı dersin.özellikle seni sollamaya çalışıp yanına gelince camdan suratına sigara izmariti atanlarmı dersin.motosikletlilerer terörist muğamelesi yapan polislermi dersin.off of
-
04 Haziran 2008, 01:54
#45
Niğde diyorum.Şehrinden değil insanlarından.
Geçen ramazan ayında 4 günlük ürgüp-göreme yapalım dedik.
Dönüş yolunda niğde de akşam yemeği yemek istedik.Oruç tutmuyoruz.İftara 45 dk falan var.Bir restorana girdik siparişleri verdik tamam abi dedi eleman.15 dk geçti ne gelen var ne giden.Çağırdım yemek ne oldu dedim..
Sanki annesine küfür etmişim gibi suratı değişik bir hal aldı..
-Siz oruç tutmuyormusunuz
-Yoo hayır tutmuyoruz ?
-Abi ben size yemek verirsem şimdi burda cam çerçeve aşşağı iner.
-Ya ne alaka kime ne benim inancımdan.Hem ben seferiyim yola gidicem ne orucu
-Abi veremem
-Verirsin..
-Veremem...
Derken bu tartışmayla iftarı ettik ezan okundu yemekler geldi..
O günden beri niğdeyi sevmem ve mümkünse bir daha ordan geçmem..Geçeceksem dahi kesinlikle içinde durmayı düşünmüyorum..
Şimdi diyeceksiniz ki 2tekerle ne alakası var bunun ?
Hayır yok..Yazarken farkettim ama yine de yazmak istedim.İçimde kalmış
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
-
04 Haziran 2008, 02:01
#46
[B]Aptalların anlayacağı gibi yaz, akıllı olan ilk cümlede ne dediğini zaten anlar [/B]:cat:
[B][COLOR="DarkRed"]Ben Derdimi Hangi Dağa
Yüreğimi Hangi Suya Diyemiyorum[/COLOR][/B]
-
04 Haziran 2008, 02:07
#47
Pınarr adlı üyeden alıntı
Tabiiki İstanbul..
İstanbula kurban olun siz Neler var neler
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
-
04 Haziran 2008, 02:31
#48
ben ankaradan baska yerde kullanmam derım yeterınce zaten katlanıyorum baska yere gıtsem hıc tahammul edecem
-
04 Haziran 2008, 03:02
#49
anket cevabı: tamamını okudum bart, yani şimdi ben istanbul da motor kullanacağım için şanslımıyım
[B][COLOR="Red"]Hayatında birkez motora binip de zevk alan insan bir daha hiçbirşeyden zevk alamaz...[/COLOR][/B]
-
04 Haziran 2008, 03:14
#50
izmir bu konuda cennet desenize
bir motorlu olarak yola çıkacağınızda tüm araçlar durur sizin çıkmanızı bekler sizin yol hakkınız hepsinden üstündür İZMİRDE MOTORCU OLMAK AYRICALIKTIR
MT İZMİR HUZUR EVİ SAKİNİ
nereye gittiğin değil kiminle gittiğin ÖNEMLİDİR :wiinkk
CENGOMOTO
-
04 Haziran 2008, 03:49
#51
Kars Sarıkamış'ta askerliğimi yaparken her çarşıya çıkışımda bir motor görürüm diye umut ettim ama bir tane dahi göremedim..Kars'ın havasını bilen bilir..Ne bayan sürücü,ne de başka sorunlar...Havası itibariyle motor için çok sakat bir yer..
Diğer yerlerde şu veya bu şekilde motora biniyor elalem..Değerini bilmek lazım kötü de olsa yani..Onun için Kars diyorum...
-
04 Haziran 2008, 09:03
#52
Nerde hız varsa orda tehlike vardır, gerisini siz düşünün en çok nerde hız yapıldığını.
Tabiki istanbul diyen arkadaşlar başka hangi şehirde motor kullanmışlar, acaba çok merak ediyorum.
Akıllı adam aklını kullanan adamdır, Daha akıllı adam başkalarının da aklını kullanan adamdır.
Emrolunduğun gibi dosdoğru davran. Ve azıtma (Hud 112)
-
04 Haziran 2008, 11:10
#53
APV41 adlı üyeden alıntı
izmir bu konuda cennet desenize
bir motorlu olarak yola çıkacağınızda tüm araçlar durur sizin çıkmanızı bekler sizin yol hakkınız hepsinden üstündür İZMİRDE MOTORCU OLMAK AYRICALIKTIR
İzmir her konuda cennet.Kültürlü insanları, güzel dogası ve yaşam şartları.!!!!
Şuan Türkiye'nin istedigim bir ilinde yaşamımı sürdürmek gibi seçenegim olsa kesinlikle izmir derdim.
-
04 Haziran 2008, 11:12
#54
-
04 Haziran 2008, 11:14
#55
-
04 Haziran 2008, 11:22
#56
İstanbul'da da, Ankara'da da scooter kullandım. Ama Ankara kadar kötü bir trafiğin hiç bir yerde olmayacağına da inandım. Doğu illerinde en azından arazi şartlarına uygun enduro gibi motorlar kullanılabilir. Ancak Ankara'da kime dikkat eeceğinizi inanın bilemiyorsunuz. (Scooter'la en fazla 60-70 yaptığım Sincan'da bile ışıklara gelirken yavaşlamama rağmen üstelik anayoldayken ara sokaktan (soldan) çıkan bir cevval(kendini bilmez bi amcacık) bana çarptı. Işıklara 50 m bile yok DÜŞÜNÜN ARTIK ANKARA'NIN DURUMUNU. Allah'tan bu zat, sonradan fark edip bi özür diledi. Ama genellikle öldürmek gibi bir dürtüyle arabadan inenler, elinde tornavida sallayanlar, daha da kötüsü tanıdık esnaftan yardım isteyip insanların üzerine yürüyenlere bile rastladım.(Gerçi bu son yazdıklarım 2 araba arasında ve Sincan merkezinde oldu.)
-
04 Haziran 2008, 11:38
#57
istanbul başlı başına bir problem motorizeler için Taksimden GaziOsmanpaşaya bir arkadaşımın 600 F inin Arkasında ARtçı olarak gittim aman Allahım gitmez olaydım o kadar kötü olmaz yaa sırf problem yüreğim sürekli ağzıma geldi yani
PiaggioCiao 25cc>>Mobilette Enduro 50cc>>Peugeot Nİnja 52>>Peugeot Trekker 100cc>>Ledow Cxm 250cc>>Kawasaki Zx9>> Yamaha DraGStaR 650..
"www.radyomoto.com"/MoToRCu CC'si BüYüK OLaN DeĞiL;GöNLü BüYüK OLaNDıR
-
04 Haziran 2008, 11:53
#58
bence en tehlikeli yer istanbuldur.
1/ e-5 karayolu metrobüs sığsın diye şeritleri daraltılmıştır. bir otobüsün yanından geçmek mümkün değildir.
2/yine bu şerit darlığı yüzünden önüne engel çıkan bir araç mecburen başka şeride kaymak zorunda kalır.
3/bağlantı yolları ile anayol arasındaki asfaltta kot farkı olması veya çatlaklar olması gayet normaldir.ortalama bir hızda giderken ölümcül kazalar bile olabilir.
4/iş çıkış saatlerine kaldığınızda 10larca kilometre arabaların arasından geçmek zorunda kalırsınız. öyle bir sıkışır ki bazen motor bile geçmez.
yapılan durkalklar yüzünden motorun aktarma organları ve fren sistemi büyük zarar görür.
5/ trafik ya çok sıkışık ve yavaştır ya da aşırı hızlı olur çok alakasız bir yerde yavaşlar.
6/belediyenin yeni yaptığı yollarda bile bol miktarda çukura rastlanır.
7/sokak aralarında en köşeye parkeden minibüs minivan türü araçlar yüzünden dişğer sokaktan gelen görünmez.
-
04 Haziran 2008, 12:01
#59
Ah izmir , haklıda olsa "pardon be abi der" , insanlar güler . Kazalar genelde yol verme ısrarı üzerine olur . Kibardır Ege insanı ,orman kanunlarının geçtiği şu ülkede kurtarılmış bir bölgedir.
İstanbul tek geçer trafikte ama tehlike anlatıldığı kadarıyla Ankara dadır .
Hayat değerli , kısa eğer ağlamak istemiyorsanız ağlatmak istemiyorsanız vurun kendinizi şehir dışına istanbul / Ankara adamı yer aman dikkat .
Profesyonel olarak para kazanmıyorsan bukadar tehlikenin içine atılmamak lazım , gidilecek yere tenha iken kimsenin acelesi olmadığı zamanlarda gitmek lazım . Alacağınız zevk size ve sizi sevenlere ömür boyu üzüntü getirmesin .
Saygılar .
-
04 Haziran 2008, 12:22
#60
İstanbul başkent magandaya özgürlük!...
Yaralanma ve ölümlü ikiteker kazalarına bakılırsa tartışmasız İstanbul.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)