neden daha sakin kullanamıyoruz
-
merhaba arkadaslar uzun zamandır yazmak istiyordum bu konu hakkında.
acaba neden?
hepimiz motor uzerinde zaman gecirmekten hoslandıgımiz icin buradayız. kimi zaman bir yere parkettigimizde bile selesinde oturmak depoya uzanmak ne keyiflidir.
peki oyleyse trafikteki bu telasimiz nedendir. zaten bizim icin tıkalı olmayan trafikte, 5 dk daha mı erken gitmek eve. neden? hepimiz uzatmazmiyiz yolu birazcik daha , yada ne bilim acaba evden once, suraya mı gitsem arkadaslarimi mi gorsem diye hic mi dusunmediniz?
Kuryelerle kıyaslanmaktan nefter edip neden onlar gibi telesla kullanıyoruz cok sevdigimiz atlarımızı.
Arabaların aralarına telasla dalıp ısıklarda illa en onde olmamız gerektigine inanıyoruz. acaba dusundunuzmu hic , saygı gormeden once saygı duymanın geregini ?
Bazen trafikte seyir etmekte zevklidir diger araclarla beraber . ara sıra etrafınıza bakabilir farketmedigini guzellikleri farkedebilirsiniz. Ama herzaman trafigin icinden gecebilecegi bilmek, motorcunun avantajıdır zaten . hosumuza gitmiyen bi durum olursa usulca diger suruculeri urkutmeden de yolumuza devam edebilriz. Bu secenege sahip oldugumuzu bilmek bile rahatlatır icimizi ve sansli saymazmiyiz kendimizi diger soforlere gore?
Hic mi yanınızdan habersizce gecen savsak bi motorcudan rahatsız olmadınız.
Bir daha dusunelim bunları ve farkına varalım once biz. Sonrada zamanla suruculerin bizi farketmelerini umalım.
herkeze zevkli surusler
hoscakalın
bandit : ruhlarinda haydut tasiyanlari , ruhlarinda ozgur olanlari, ruzgara cikinca herseyi unutanlari anlatir
Reklamlar
-
arkadasım, büyük şehirler adına konusuyorum, bu tür yerlerde bir takım psikolojik baskı oluyo insanlar üzerinde bunlardan biriside acelecilik... o yüzden buna engel olmamız o kadar zorki insan sakince arabasını motorunu kullanamayabiliyor. londrada böyle newyorkta böyle istanbulda ankarada hepsi böyle. stresli hızlı yaşanan kentlerde malesef bu sorun var.
-
trafigin sIkIsIk oldugu zamanlarda insan ister istemez stress olup biran önce trafikten kurtulmak istiyor. motorsiklet sayesinde bu cok daha kolay oluyor. hatirliyorum, arabayla 1 saat süren yolu (normalde 15dakika, ama is cikisi ayni isikta 30dakika beklenmek de "mümkün") motorsikletle güle oynaya 15-20 dakikada almistim. yani motorsiklet üzerinde yogun trafikten dolayi stress olmaya gerek yok aslinda.
türkiye'de benim gözlemledigim bir sorun var. trafikte millet birbirine inanilmaz saygisiz ve cok saldirgan davraniyor. bunun nedeni is hayatindaki stress mi, yoksa trafikte alisa gelinmis saygisizligin degismiyecegi düsüncesiyle "ne olur, ne olmaz, ben hayvanligimi yapayim da. gerisini onlar düsünsün" yaklasimi mi bilemiyorum. gerci bu durum ankara'da istanbul'a nazar cok daha yaygin...
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
Avrupa'yı tam bilmiyorum ama Amerika'da acelecilik yaptığın zaman aşağılanırsın. Hız yapmak ayrı, acelecilik ayrı. Hız yapmak aynı sigara, içki, uyuşturucu, kumar, vb. gibi bir kötü alışkanlıktır ve özgür iradeyle seçilir. Oysa acelecilik plansız ve programsız olmanın ve sizin hayatı yönetmenin değil de hayatın sizi sürüklemesi ve onu kontrole alamadığınızı gösteren bir aczdir. Yani aciz olmaktır. Amerika'da hızlı yaşam vardır ama herşey birbirine karışmaz, bir sistem anlayışı vardır.
Kendimden örnek vereyim. Motor üzerinde hız yapmam ama kalkışı severim. Işıklarda beni gören biri hız yaptığımı sanır oysa benim yaptığım sadece ani (ivme) hızlanmadır. Hızım 60-70 km/saatten yukarı zor çıkar şehiriçinde, o da zaten sadece kalkışta öyle olur.
Neden diye sorulmuş, sadece ve sadece ADRENALİN bağımlılığı.
-
En sağ şeritte bile ilerlerken arkanızdan size sellektör yapılıp yol istendiğinde(!) ister istemez sinir oluyorsunuz ve buda sanırım sıkışık trafikte önlere geçerek atılıyor. Sadece şahsi bir fikir...
İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...
-
Aslında güzel konu açmış arkadaşım bende çok kendime soruyorum bu soruyu bazan trafikte normal şeritten çıkmadan araba kullanır gibi gidiyorum ama çoğu zaman adrenalin mi yoksa bu şekilde zevk almakmı bilinmez çok deli kullanıyorum belki iyi hatasız kullanıyorum ama diğer araçların hata yapacaklarını pek düşünmüyorum.
-
Ben gayet sakinim valla....Ama altımda Transalp olduğu zaman bu kadar sakin olabilir miyim bilmiyorum..
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
nedenmi sakin kullanamıyolar trafik sıkışıklığı iş sitresi patronun kuryesini zırt pırt araması nerdesin diye. lahmacuncunum erken servis yapması.ben bu istanbul trafiginde motorunu kaldırıma çıkaran tersten giden riskli manevralar yapan birtek bunları gördüm.ben bunları yapmıyorum sende yapmıyosun yapanlar belli zaten.
-
Süper Moderatör (BBRR)
hepimizin içinde bir şeytan var.
2 hafta önce pazar günü gezi için buluşma noktasına gidiyorum kırmızı ışıkta bir lombargini ile yanyana geldim ..ister istemez arabayı şöle bir kestim (kesilmeyecek gibi bişi değildi) arabayı 40-45 yaş civarı bir abimiz kullanıyo. abi dedim hadi kapışalım ..adam güldü yok abi dedim ciddiyim ben seni geçerim arabaya güvenme ..
neyse kalktık normal olarak ben önde kalktım ve 10 metre kadarda ilerde gittim ama 10 metre sonra yanımdan yeşil bişi uçtu gitti
çok hoşuma gitti adam ciddiye aldı beni ..fiyatı 150 000$ civarı olan bu arabayı 10 metre içinde geçmiş olmaz çok büyük bir haz verdi. gerisi önemli değil..işte dedimya seytan içimizde bir yerde yatıyo ..bazen bir lombargini uyandırıyo onu bazen başka bi şi ama o şeytan hep içimizde
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
adam demiştir lan oğlum nerden çıktın sabah sabah ......
-
Valla aralardan geçmek her motorcunun yaptığı birşeydir. Öne geçmek bazen hayat kurtarır. Çünkü aralarda dursan kalkışta sıkıştırıyorlar. Arabaların arkasına dursan kenara çekil der gibi korna basarlar.
Ben geçerim aralardan, altımda motor varken 30-40 tane araba önümde bekleyemem zaten
Düşünsenize trafik ışıklarında 30 tane araba önünüzde. siz en arkaya durmuşunuz. bence yavaşça aralardan geçmek en iyisi. Tabi abartmamak lazım.
Aralardan geçme sayesinde zaten şehiriçi ulaşımı hızlandırıyor motor.
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
-
neden hızlı gidiyoruz.. soru guzel, cevapları çeşitli..
mesela, çoğu zaman keyif aldığımız için hızlı gideriz.. genelde yetişilecek bi yer yoktur çünkü.. veya istediginiz kadar hızlı gidin, 1 trafik ışığında 1dk durdugunuzda herkes size yetişir zaten
yani istediginiz kadar hızlı gidin, normal hızla giden birinden önce varamazsınız asla gideceğiniz yere.. (belki 3-4dk erken varırsınız ki şehir içinde ışıklara takıldığınız takdirde imkansız)
bazı yollarda da hızlı kullanmak zorunluluk gibi.. mesela e-5 veya tem gibi yerlerde, sıkıyosa yavaş gidin arkanıza biri yapışır selektor yapar, boyut olarak küçük olması nedeniyle motosikletin çekilmesi gerektiğini düşünür..
veya şehir içinde size yol vermezler, çünkü, motosiklet o nasıl olsa, durur, ya da geçer bi şekilde, derler...
bu hız problemi, hem dışarıdan, hem içimizden kaynaklanıyor..
ve tüm ölümlü kazaların sorumlusu (alkol dışındaki sorumlusu) hızdır.. hatta alkol alsanız bile hızlı gitmeseniz ölmessiniz
asla hızlı kullanmayın, çünkü yavaş gitmek daha keyifli etrafı görerek gitmek daha güzel.. (genç yaşta ölmek istemez kimse sanırım..)
-
Yavaş kullanılmalı diyenlere bende katılıyorum. Motorumun aslında yettiğinin farkına anca varabildim. Yurt dışında insanlar özellikle 150 yada 250 cc motorlar kullanıyorlar. Demekki fark edemediğimiz bir şeytan var içimizde.
Bir süredir motorumu zorlayarak kullandığımda yada sakin sakin seyrettiğimde aradaki yakıt farkını hesaplamaya çalışıyordum ki yavaş gitmenin güzelliğini fark ettim. Zaten diğer araçlardan küçük ve kıvrak olduğu için bir çok yerde öne geçebiliyorken bu artıyı keyife dönüştürerek etrafı seyretmek rüzgarı hissetmek daha güzel geliyor.
Diğer sürücülere karşıda saygılı olunduğunda aynı saygıyı sizede göstereceklerini düşünüyorum. Ne kadar geç olsada...
Herşey bir gün gelecek ve geçecek. Zamanın kıymetini bilmek lazım...
-
baris adlı üyeden alıntı
Yavaş kullanılmalı diyenlere bende katılıyorum. Motorumun aslında yettiğinin farkına anca varabildim. Yurt dışında insanlar özellikle 150 yada 250 cc motorlar kullanıyorlar. Demekki fark edemediğimiz bir şeytan var içimizde.
Bir süredir motorumu zorlayarak kullandığımda yada sakin sakin seyrettiğimde aradaki yakıt farkını hesaplamaya çalışıyordum ki yavaş gitmenin güzelliğini fark ettim. Zaten diğer araçlardan küçük ve kıvrak olduğu için bir çok yerde öne geçebiliyorken bu artıyı keyife dönüştürerek etrafı seyretmek rüzgarı hissetmek daha güzel geliyor.
Diğer sürücülere karşıda saygılı olunduğunda aynı saygıyı sizede göstereceklerini düşünüyorum. Ne kadar geç olsada...
Ben burda bir hatayi duzeltiyim Italya harici Avrupanin hic bir yerinde 500 cc ve alti motor gormezsin pek sokaklarda. Tek italyada scooter a olan bir tutku var harici tum ulkeler naked agirlikli motor kullanmakta.Senelerdir yurt disinda yasamis biri olarak soyleyim ordada motorcular rahat durmuyor aralardan siyriliyor burda da ayni . Motorun en buyuk pozitif noktasi bu zaten bunu kullanmak gayet normal.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
Bandit arkadaşımız güzel bir konuya değinmiş. Zaten hep buralardan kaybediyoruz, imajımız buralardan bozuk oluyor.
Motosikleti hızlı kullanmak ile agresif kullanmak farklı şeyler.Yeşil ışık sonrası kalkışta ister istemez en hızlı biz oluyoruz.Bu normal.Biz motosikletiz, dört tekerlilerin sıkıştığı yerlerde aralardan geçeriz, bu da normal ama geçiş var, geçiş var.İşte buralarda agresif bir görüntü vermemek lazım.Hırçın, aceleci pozisyonunda olmamak lazım, biz kural tanımayız diye düşündürtmemek lazım.
Gönül ne gezi ister, ne dernek şahane;
Gönül iki kalıcı dost ister, motosiklet bahane.
-
serdar23_Bilgem adlı üyeden alıntı
Bandit arkadaşımız güzel bir konuya değinmiş. Zaten hep buralardan kaybediyoruz, imajımız buralardan bozuk oluyor.
Motosikleti hızlı kullanmak ile agresif kullanmak farklı şeyler.Yeşil ışık sonrası kalkışta ister istemez en hızlı biz oluyoruz.Bu normal.Biz motosikletiz, dört tekerlilerin sıkıştığı yerlerde aralardan geçeriz, bu da normal ama geçiş var, geçiş var.İşte buralarda agresif bir görüntü vermemek lazım.Hırçın, aceleci pozisyonunda olmamak lazım, biz kural tanımayız diye düşündürtmemek lazım.
tamamen katılıyorum konuyu açan arkadaşımıza sonsuz teşekkür ediyorum .
çocuklar hepimizin onları kucaklayalım.......
-
BBRR adlı üyeden alıntı
hepimizin içinde bir şeytan var.
2 hafta önce pazar günü gezi için buluşma noktasına gidiyorum kırmızı ışıkta bir lombargini ile yanyana geldim ..ister istemez arabayı şöle bir kestim (kesilmeyecek gibi bişi değildi) arabayı 40-45 yaş civarı bir abimiz kullanıyo. abi dedim hadi kapışalım ..adam güldü yok abi dedim ciddiyim ben seni geçerim arabaya güvenme ..
neyse kalktık normal olarak ben önde kalktım ve 10 metre kadarda ilerde gittim ama 10 metre sonra yanımdan yeşil bişi uçtu gitti
çok hoşuma gitti adam ciddiye aldı beni ..fiyatı 150 000$ civarı olan bu arabayı 10 metre içinde geçmiş olmaz çok büyük bir haz verdi. gerisi önemli değil..işte dedimya seytan içimizde bir yerde yatıyo ..bazen bir lombargini uyandırıyo onu bazen başka bi şi ama o şeytan hep içimizde
Koparttın beni barış abi
-
Erhan, güzel yazmışsın. Senin süratten hoşlanmadığını herkes bilir. Ancak ben de şuna anlam veremiyorum, altındaki motor 80 hp gücünde Bandit 600 ve gazı çektiğinde oldukça iyi gidiyor. Madem sürat yapmayacaksın, neden daha düşük süratli ve daha rahat bir motor tercih etmiyorsun? Biliyorsun ben sürati seviyorum, yollarda senin dediğin gibi gazlamak yerine bu tutkumu pistlere taşıyorum ancak bu işler çok zor. Trafikte elbette belli süratin üzeri tehlikeli ancak şöyle de bir gerçek var ki, insanoğlunun hıza karşı bir merakı var. Bu merak olduğu sürece de motosiklete kimse senin dediğin gibi yavaş binmez.
@BBRR
neyse kalktık normal olarak ben önde kalktım ve 10 metre kadarda ilerde gittim ama 10 metre sonra yanımdan yeşil bişi uçtu gitti çok hoşuma gitti adam ciddiye aldı beni ..fiyatı 150 000$ civarı olan bu arabayı 10 metre içinde geçmiş olmaz çok büyük bir haz verdi. gerisi önemli değil..
Barış sen bana şu Lamborghini'nin plakasını ver ben senin öcünü alırım Emin ol sonuç farklı olacaktır hahahahahaha
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
boy adlı üyeden alıntı
Erhan, güzel yazmışsın. Senin süratten hoşlanmadığını herkes bilir. Ancak ben de şuna anlam veremiyorum, altındaki motor 80 hp gücünde Bandit 600 ve gazı çektiğinde oldukça iyi gidiyor. Madem sürat yapmayacaksın, neden daha düşük süratli ve daha rahat bir motor tercih etmiyorsun?
arkadasin yerine cevap vermis olmayim ama altinda kuvvetli bir aracin olmasinda her zaman fayda vardir. pasif güvenlik! ihtiyacin oldugunda tehlikeli bir durumun icinde siyrilmak icin bire bir. mesela sirf daha iyi hizlanacagi icin ben olsam hornet600 yerine hornet900ü tercih ederim. güc ve son sürat olarak neredeyse aynilar zaten...
-
arada sırada bana oLuyo birden gazı sonuna kadar veriyorum.
[CENTER][B]YoLLarda BuLurum Seni...[/B][/CENTER]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)