CBR125'ten Sonra 600RR nasıl olur ?
-
Merhabalar,
CBR125'imi alalı 1 yıl oldu ve artık yavaş yavaş aklım 600cc'lere gitmeye başladı. Şu an kafamdaki motor 600RR fakat daha üstüne oturmak nasip olmadı. Fiyat olarak bana çok uzak gelmiyor. CBR125 teki tecrübem 6,000 küsür km. en uzun yolum 300 küsür km.
Arkadaşlar merak ettiğim 6000 km'lik CBR125'ten sonra 600RR'ın bana ağır gelip gelmeyeceği. Sizin bu konudaki görüşleriniz nelerdir ? Özellikle 600cc ss kullanan arkadaşlarım, abilerim. Tavsiyeleriniz nelerdir. 600F gibi bir makinamı yoksa 600RR'mı ? 600RR için şu an deliriyor durumdayım. Çoğu 250 cc al diyecektir eminim ama ss kategorisinde 250cc olan tek makina Hyosung. İşçiliği çok güzel fakat Bursada servis sıkıntısı var. Ayrıca Bir arkadaşımın 4000 km deki GT250R'ı krank kırınca beni bu motordan uzaklaştırdı. Tavsiyelerinize ihtiyacım var... Lütfen boş geçmeyin
Reklamlar
-
@Carcharoth
CBR125 teki tecrübem 6,000 küsür km. en uzun yolum 300 küsür km. Arkadaşlar merak ettiğim 6000 km'lik CBR125'ten sonra 600RR'ın bana ağır gelip gelmeyeceği.
Sence?
125R
Max güç (ps @ dev/dak) : 13.2/10000
Max tork (Nm @ dev/dak) : 10.1/8000
600RR
Max güç (ps @ dev/dak) : 117/13.000
Max tork (Nm @ dev/dak) : 66/11000
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
boy adlı üyeden alıntı
Sence?
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
boy adlı üyeden alıntı
@Carcharoth
Sence?
125R
Max güç (ps @ dev/dak) : 13.2/10000
Max tork (Nm @ dev/dak) : 10.1/8000
600RR
Max güç (ps @ dev/dak) : 117/13.000
Max tork (Nm @ dev/dak) : 66/11000
Ben bu adamı seviyorum ya
Bu arada soru çok can alıcı "600F mi yoksa 600RR mı"
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
carcharoth
sole solıyım gecen gun er 6 kullandım
bılıosun 2 sılındır daha dusuk! guclu bı makıne
ama cbrdan sora ucak gıbı geldı sankı bırı arkaya itiyo senı
bende 6000 km cıvarındayım
ama bıraz daha yolum oldugunu anladım
..
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
-
Boy peki senin tavsiyen nedir ? 1000RR ve CBR 125'i olan birisisin ve yazılarını takip ettiğin kadarıyla tecrüben gayet fazla. Bir alternatif gösterebilirmisin.
-
Araya 2 silindir bir street bike sok
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
bence de araya 250 veya 500 luk bir naked al sonra gec supersport a
[COLOR="Red"][B]Been here, done that before and survived[/B][/COLOR]
-
Hemen Excel'de güç grafiğini çıkarttım. Aradaki güç farkı belki kafanızda tam oturmadı, grafiğe dökünce aradaki fark daha açık şekilde ortaya çıkıyor. Bu sadece basit bir grafik değil, senelerdir kullandığınız motorunuzda birden 2-3 hp lik güç farkı olsa hemen hissedersiniz. Ki 125R ile 600RR arasındakü güç farkı tam olarak 104 hp. Bu inanılmaz bir rakam. Sadece güç farkını ortaya koydum, bu konuda senelerdir yeterince yorum yaptığımı ve neyin doğru olduğunu söylemiş olduğumu düşünüyorum.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
600rr için tek kelime ve benim için de geçerli "ölümcül"
Loneliness has followed me.my whole life, everywhere.In bars, in cars...
...sidewalks, stores, everywhere.There's no escape.I'm God's lonely man.
-
cobalt adlı üyeden alıntı
600rr için tek kelime ve benim için de geçerli "ölümcül"
Abartı olmuş o da biraz R6 ve ZX636 ondan daha güçlü.
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
cobalt adlı üyeden alıntı
600rr için tek kelime ve benim için de geçerli "ölümcül"
Şimdi benim için öyle de kimine çocuk oyuncağı Abartma yahu
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
@Prometheus
Abartı olmuş o da biraz R6 ve ZX636 ondan daha güçlü.
Pro bence burada 600cc karşılaştırması tartışmasına girmeyelim. 600RR gerçekten ölümcül bir makina, tıpkı diğer 600cc lerin olduğu gibi. Önemli olan 125R kullanan birinin direk olarak 600RR gibi bir motora geçip geçmemesi konusundaki görüşler. Senelerdir birşeyleri oturtmaya çalışmışız ama başaramamışız sanırım. Yukarıdaki grafiğe bakan birine göre bu sorunun cevabı zaten ortada. 600cc supersport makinaları tehlikeli makinalardır.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
boy adlı üyeden alıntı
@Prometheus
Pro bence burada 600cc karşılaştırması tartışmasına girmeyelim. 600RR gerçekten ölümcül bir makina, tıpkı diğer 600cc lerin olduğu gibi. Önemli olan 125R kullanan birinin direk olarak 600RR gibi bir motora geçip geçmemesi konusundaki görüşler. Senelerdir birşeyleri oturtmaya çalışmışız ama başaramamışız sanırım. Yukarıdaki grafiğe bakan birine göre bu sorunun cevabı zaten ortada. 600cc supersport makinaları tehlikeli makinalardır.
Elbette haklısın ancak "ölümcül" kelimesi abartı bence. Sonuçta tecrübelenmiş birisi gayet rahat kullanabilir (misal sen kullandın da yani).
Diğer konu içler acısı zaten, ne kadar yazıp söylesek de; ciddiyetin farkına varamayanlar yine bildiklerini yapmaya daha sonra da başkaları için "başımız sağolsun" mesajları göndermeye devam edecek.
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
Mehmet abi cevabı anladım. Ama bu kadar sert çıkışının sebebini anlayamadım. Hepimiz biliyoruz ki ilk motoru 600f alan 600 rr alanlarda var. Bunun doğru olmadığını bende biliyorum. Ben, sizce ne kadar tecrübe gerekli sorusunu soruyorum. Ama cümlelerimi doğru kuramamışım kusura bakmayın. Mehmet abi mesela sen ne kadar tecrübeden sonra 600'lük motora veya 1000cc ye geçtin ?
Fazla motor değiştirmeyi sevmiyorum arada birsürü masraf ve zarar.
SS kategorisinden başka motor kullanmakta istemiyorum. Ve hepimizin bildiği gibi Japonların ürettiği SS kategorisinde geçiş için kullanılacak hiç alternatif yok diğer markalar zaten malum. Ama anlaşılan ER6 veya CBF 500 gibi alternatiflerden başka birşey gözükmüyor.
-
Carcharoth adlı üyeden alıntı
Fazla motor değiştirmeyi sevmiyorum arada birsürü masraf ve zarar.
O aradaki zararı çalışıp kazanarak kapatabilirsin, ancak hastane masrafları daha fazla olduğu gibi karşılamak için çalışamıyorsun bile
ER6 iyi tercih Yakıt tüketimi de çok az o makinenin.
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
Carcharoth adlı üyeden alıntı
Fazla motor değiştirmeyi sevmiyorum arada birsürü masraf ve zarar.
SS kategorisinden başka motor kullanmakta istemiyorum. Ve hepimizin bildiği gibi Japonların ürettiği SS kategorisinde geçiş için kullanılacak hiç alternatif yok diğer markalar zaten malum. Ama anlaşılan ER6 veya CBF 500 gibi alternatiflerden başka birşey gözükmüyor.
Bu konuyla ilgili çok şey yazıp çizdik. Fakat aslında doğru dürüst bir yol da gösteremedik.
Aslında SS kategorisi için bir çok alternatif var.
Ben bugünkü tecrübeme dayanarak şunu söyleyebilirim.
600cc hacminde normal bir makine den sonra daha büyük makinalar,(Örneğin 750cc-1000cc) kullanmalı.
1000cc lik makinalara hakim olunabilindiğinde küçük hacimli bir SS alınmalı.
Tabii bilimsel bir görüş değil.
Ben olsam öyle yapardım.
-
@Prometheus
Elbette haklısın ancak "ölümcül" kelimesi abartı bence. Sonuçta tecrübelenmiş birisi gayet rahat kullanabilir (misal sen kullandın da yani)
600cc olsun 1000cc olsun bütün yarış motorları ne kadar tecrübeli olursanız olun ölümcüldür. Bu sene örneklerini sık sık duyduk. Son örneklerden biri olan Murat Kadayıfçıoğlu'nun hayatını kaybettiği kazayı hatırlatmak isterim. Bu herif bu tür motorları limitte sürüyordu ve resmen dalga geçiyordu. 299 km/h süratte öndeki motora bir karış mesafede gidiyordu, virajlara o biçim giriyordu. Yani deneyim ve tecrübesi konusunda herhalde hemfikiriz. Peki sonuç ne oldu? Ölüm!
180 km hızla girdiği virajdan çıkamadı
@Carcharoth
Mehmet abi cevabı anladım. Ama bu kadar sert çıkışının sebebini anlayamadım. Hepimiz biliyoruz ki ilk motoru 600f alan 600 rr alanlarda var.
Aslına bakarsan hiç de sert çıkışmadım. Forumda bir süredir muhabbetimin olduğu kişilerdensin. Muhabbetim olan kişiler ile konuşurken, hele de seviyorsam daha özenli davranırım. Sadece bunca zamandır yazılarımı takip eden birisi olarak bu konuyu senin sorman beni şaşırttı. Evet biliyoruz, ilk motoru 600F veya 600RR alanlar da var, ve birçoğu şu an aramızda değiller. Geriye kalanlar çok şanslı olanlar ancak bu demek değildir ki deneyimsizlikleri nedeniyle başlarına bir iş gelmeyecek.
Mehmet abi mesela sen ne kadar tecrübeden sonra 600'lük motora veya 1000cc ye geçtin ?
Ben 1990 yılında motosiklet sürmeye başladım. O zamanlarda sürati çok seviyordum ama pist motorlarına çok ilgim yoktu. Motocross hastasıydım. Uzun süreler arazide bindikten sonra yarış motorları yavaş yavaş ilgimi çekmeye başlamıştı. Sene 1990! Şu anda 2007'deyiz. 8-9 senedir 600cc ve üzeri yarış motoru kullanmaktayım. Yani motor hayatıma başladıktan 8 sene kadar sonra bu tür tehlikeli motorlara binmeye başlamışım. Sen 6000 km lik deneyimden bahsediyorsun bu motorlara geçmek için. Sence mantıklı mı?
@patriote
Ben bugünkü tecrübeme dayanarak şunu söyleyebilirim. 600cc hacminde normal bir makine den sonra daha büyük makinalar,(Örneğin 750cc-1000cc) kullanmalı. 1000cc lik makinalara hakim olunabilindiğinde küçük hacimli bir SS alınmalı. Tabii bilimsel bir görüş değil. Ben olsam öyle yapardım.
Bu konuda sana katılıyorum. Bir süredir 1000RR kullanıyorum. Bu motordan sonra 600RR kullansam çok daha kolay hakimiyet elde ediyorum. 1000cc makinalar inanılmaz farklı. Haftasonu Şile gezisinde de Yusuf arkadaşımız bunu gördü. Dışarıdan bakıldığında birbirine çok benziyorlar ama gazı açtığınızda alakası bile yok, ivmelenme inanılmaz farklı. 1000cc den sonra 600cc bir makinayı çok daha iyi sürüyorsunuz.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
boy adlı üyeden alıntı
@Prometheus
600cc olsun 1000cc olsun bütün yarış motorları ne kadar tecrübeli olursanız olun ölümcüldür. Bu sene örneklerini sık sık duyduk. Son örneklerden biri olan Murat Kadayıfçıoğlu'nun hayatını kaybettiği kazayı hatırlatmak isterim. Bu herif bu tür motorları limitte sürüyordu ve resmen dalga geçiyordu. 299 km/h süratte öndeki motora bir karış mesafede gidiyordu, virajlara o biçim giriyordu. Yani deneyim ve tecrübesi konusunda herhalde hemfikiriz. Peki sonuç ne oldu? Ölüm!
180 km hızla girdiği virajdan çıkamadı
Sence suç makinede mi?
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
Mehmet abi teşekkürler. Düşüncelerine tecrübene saygımın sonsuz olduğunu sende biliyorsun. Ama dediğin gibi 600F ve 600RR şu an için bana riskli. Hedefimi belirledim. ER6n Üzerine yoğunlaştım. SS benim için 4 5 sene daha uzak olucak anlaşılan. ER6 72PS. Ağırlık merkezi dolayısı ile kontrolü kolay olan yakıt tüketimi güzel, ufak tefek, geçiş için tavsiye edilen motorlar arasında. 2 silindir olmasıda atraksiyonu biraz engelliyor.
Kawasaki sitesindede başlangıç için tavsiye ediliyor ama...
Tavsiyelerin için teşekkürler, sonsuz saygılar...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)