Bende gördüm de kankam diye affettim
Bende gördüm de kankam diye affettim
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
görkem arkadasım 3-5 bg. in tabiki önemi yok katılıyorum.
görkem arkadasım katılıyorum sana...
patriote, kendini öldürmekle ne alakası varki sanırım 600rr kullanıyosun
senin kullandığın makina vespa mı gerci ölmek isteyen insan hersekilde ölür.
ben kalkıpta tek teker yapmaya calısmadıkca neden kendimi öldüreyim?
mostwanted yapma be 1000rr kaç sene oldu çıkalı sadece (yedek parca-servis) önemli fakat burda işçilik ve teknolojide aynı zamanda söz konusu.
ulennnnnnnnnnnnnnnnnnn
yaa 3 iş biryer yapıyordum onun için karıştı
iyiki bir hata yaptıkkk
Affoldu affoldu,dön bakim sen reçetelere
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
2007 olmayacak mı yaaa
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
2007 r1 egsoz yapısı cok ozel benzinin son damlasına kadar yakıyor katarda deneme sürüşleri yapıldı savaş ucağından farksız bi makine yaa vede egzosu tıkadığı zaman kimse tutamaz onu yane
Lütfen kask yazın bile eldiven ve gündüzleride farlarınız açınız ve sağlamayınız vede unutmayınız papaz pilavı 2 kere yemez Herkese saygılar
arkdaşlar beldeyamanın sitesine bakan var mı?? ordan buldummm.
alıntı:http://www.beldeyama.com.tr/www/haberler/r1.html
BEŞİNCİ JENERASYON 2007 YAMAHA YZF-R1
Yamaha'nın “Art of Engineering” (Mühendislik sanatı) konsepti:
Yeni, 2007 model Yamaha R1, en tecrübeli süpersport sürücülerinin sürüş keyfinin en üst seviyede yaşayabilme beklentisini diğer bütün motosikletlere göre en iyi biçimde karşılayan bir modeldir.
R1 ilk tanıtıldığı 1998'den beri katagorisinde devamlı olarak çıtayı yükselterek dünyadaki motosiklet sürücülerinin beklentilerini herzaman aşmıştır. Şimdi de Yamaha “Art of Engineering” (Mühendislik sanatı) konseptini 2007 R1 üzerinde uygulayarak, Yamaha'nın yüksek performanslı motosikletler sınıfında lider üretici ünvanını daha da güçlendirecek olağanüstü bir motosiklet yarattı.
Yamaha mühendisleri her zaman ‘insan-makina' ilişkisinin önemine inanmışlardır ve bu prensiple yola çıkan bir ekip bütün gelişmiş yeni teknolojiyi üstünde taşıyan 5. jenerasyon R1'i yarattı.
Yeni R1: ‘İnsan-makina' ilişkisinin gelişmesi:
Çağımızda supersport motosikletlerin geliştirilmesinde konsantreolunan konu bilgisayar kontrollü sistemlerdir ve Yamaha bu etkileyici teknolojide günün ötesinde olan markadır. Bununla beraber, Yamaha teknolojiyi geliştirmek adına teknoloji üretme fikrini benimsememektedir. Yamaha'nın teknoloji üretirken hedefi her zaman insan-makina ilişkisini geliştirmektir. Zaten motosikleti “araçla taşımacılık”dan farklı yapan da bu insan-makina ilişkisidir.
Yamaha'nın bakış açısıyla; motosiklet sürücüsünün arzuladıkları ve ihtiyaçları birinci önceliklidir ve Yamaha tarafından üretilen her teknoloji sürücünün performansını gerçekten arttırmakta, aynı zamanda da motosikletlerin genel kullanım kabiliyetini geliştirmektedir. Bu bakış açısı Yamaha'nın “Art of Engineering” (Mühendislik sanatı) konseptinin anafikrini oluşturmaktadır ve Yamaha'nın günümüzdeki en yenilikci, etkileyici yeni modellerini üretmesini sağlamakta, Yamaha'nın yaratıcı ruhuna rehberlik etmektedir.
G.E.N.I.C.H. teknolojisinin faydaları:
G.E.N.I.C.H. : Genesis in Electronic engineering aimed at New, Innovative Control technology based on Human sensibilities. (İnsan algılamasını baz alan, yeni, yaratıcı kontrol teknolojisi hedefli elektronik mühendisliğinin doğuşu)
Yamaha'nın G.E.N.I.C.H. teknolojisi; performansı arttırırken aynı zamanda kullanılabilirlilik kabiliyetini de geliştirmeyi başaran bir elektronik kontrol teknolojisi uygulama felsefesidir. Bu sofistike konsept Yamaha'nın araştırma, geliştirme çalışmalarının temel taşıdır. YZF R6'yı 600 supersport sınıfının lideri yapan Yamaha'nın YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle) çip kontrollü gaz kolu buluşu G.E.N.I.C.H. felsefesinin ürünüdür.
Ve şimdi Yamaha 2007 senesi için R1'in performansını daha üst seviyelere taşıyacak olan etkileyici buluşunu, YCC-I (Yamaha Chip Controlled Intake) çip kontrollü hava giriş sistemini sunuyor.
G.E.N.I.C.H. teknolojisiyle üretilen makinası, şasesi ve grenajlarıyla yeni R1 şimdiye kadar üretilmiş en sofistike, son teknolojiye sahip supersport motosiklet iddasıyla pazara giriyor. Aynı zamanda R1 hayal edilebilecek en heyecan verici, en zevkli ve sürücüsüne en cevap veren sürüş tecrübesini yaşatacak bir motosiklet olacaktır.
YZF R1 MOTOR:
Daha fazla güç, daha kolay kontrol:
12.500 devirde 180 beygir, yeni, beşinci jenerasyon R1 şüphesiz şimdiye kadar üretilmiş en etkileyici ve en güçlü R serisi motosiklet. Daha da önemlisi, bu gücün çok daha kontrol edilebilir karakterli olması R1'i ön plana çıkarıyor. Yeni R1 önceki modeline göre daha geniş bir devir aralığı içinde daha doğrusal güç vermektedir. Bu özellikleri 2007 model yeni R1'i hem yol kullanımında, hem de pistlerde daha da etkileyici hale getirmiştir.
En ileri teknolijiye sahip R-serisi motor:
Beşinci jenerasyon R1 Yamaha'nın bugüne kadar seri olarak ürettiği en güçlü ve en teknolojik makinaya sahip modelidir. Su soğutmalı, 4 zamanlı, sıra 4 silindirli.
Yeni YCC-I (Yamaha Chip Conrolled Intake) Çip kontrollü hava girişi:
Yeni R1 Yamaha'nın G.E.N.I.C.H. mühendislik konsepti çerçevesinde yaratılmış teknolojilerden fazlasıyla yararlanarak insan ve makina ilişkisini en üst seviyeye çıkarmıştır.
G.E.N.I.C.H. mühendislik konseptinin son buluşu olan YCC-I (Çip kontrollü hava girişi) ilk olarak yeni R1'le tanıtıldı ve böylelikle R1 motordan tahrikli, elektronik kontrollü, değişken hava girişi sistemine sahip ilk seri üretim motosiklet ünvanını aldı.
Yamaha son elli senedir motosiklet teknolojisindeki heyecan verici buluşlara imza atmaktadır ve YCC-I sistemi motosiklet sektöründeki elektronik kontrol konusunda en önemli gelişmelerden biridir.
Motorların hava giriş tünelleri, motorun en çok kullanıldığı devir aralığında en verimli olacak şekilde dizayn edilirler. Genel bir bilgi vermek gerekirse; uzun hava tünelleri alt ve orta devirlerde verimlidir. Yüksek devirlere çıkmak için ise kısa hava tünelleri daha uygundur. Yamaha mühendisleri YCC-I sistemini yaratarak hem alçak, hem de yüksek devirlerde motora en iyi performansı verecek hava girişini sağladılar.
Bir seri üretim motosiklette ilk defa kullanılan YCC-I sistemi, boyutları elektronik kontrolle değiştirilebilen ve bir motor ile hareket ettirilen hava giriş kanallarını içermektedir. Sistemde hafif plastikten imal edilmiş, üst ve alt kısım olmak üzere iki parçadan oluşan 4 adet (silindir başına 1 adet) hava giriş tüneli bulunmaktadır. Hava tünelinin boyu, iki parçası birleşik olduğunda 140mm.dir.
R1'in makinası belli bir devire geldiğinde ve gaz kolu da belli bir miktardan daha fazla açıksa; hava tünellerinin üst kısımları alt kısımlarından ayrılır ve 65mm. boyundaki daha kısa hava tünelleri oluşur. Hava tünelleri elektronik kontrollü bir servo motorla hareket ettirilmektedir.
Sonuç olarak; yeni R1 her tür kullanım şartında en verimli performansı verebilen bir motosiklet. Şehir içinde, alçak devirlerde kullanırken makina devrede olan 140mm. lik hava giriş tünelleriyle gaz kolu hareketlerine çok iyi cevap vermekte ve yüksek tork üretmektedir. Açık yollarda veya pist kullanımında sürücü hızını arttırıp yüksek devirlere ulaştığında hava giriş tünelleri kısalıp makinanın tüm potansiyelini ortaya koymasını sağlamaktadır.
YCC-I sisteminin bir avantajıda çok basit, ufak, hafif ve güvenilir olmasıdır.
Yeni YCC-T (Yamaha Chip Conrolled Throttle) çip konrollü gaz kolu:
R1 yenilendiği her sene, o güne kadar motosiklet teknolojisinde görülmemiş yeni teknolojilerle donatıldı. Bu ‘R1'in makinasından her zamankinden daha da fazla performans alma' yarışı içinde Yamaha mühendisleri 2007 R1'de motora giren hava hacminin kontrolü üstüne konsantre oldular.
Yeni R1, makinasındaki ileri teknoloji ürünü enjeksiyon sistemi ve yeni YCC-I sistemiyle kombine çalışan YCC-T (Elektronik gaz kolu) ile donatıldı. Böylelikle R1'in makinasının rölanti devrinden “red line”a kadar etkileyici tork değerlerine ulaşması ve görülmemiş gaz kolu hareketlerine cevap verme hassayeti kazanması başarıldı.
YCC-T sistemi bir önceki mekanik sisteme göre çok daha basit bir yapıya sahiptir. Sistemin basit yapılı olması makinada yüksek devir performasını arttıran daha kısa hava giriş kanalı kullanılmasına olanak verdi. Böylelikle, R1'in YCC-I sistemi de hava giriş tünellerinin boyunu motorun devirine göre en verimli olacak ölçüye ayarladığından, YCC-T sisteminin sağladığı avantajlar daha da arttırılmış oldu.
İleri seviyedeki YCC-T teknolojisi Valentino Rossi'nin MotoGP şampiyonlukları kazandığı YZR-M1 yarış motosikletinde kullanılmış ve çok başarılı sonuçlar alınmıştı. 2006 senesinde bu sistem ilk olarak bir seri üretim motosikletine, 2006 model R6'ya monte edildi. Bu sistem sürücünün gaz kolunu hareket ettirdiği konumları algılar ve ECU (Elektronik kontrol ünitesi)'de gaz giriş kelebeğinin pozisyonunu o an makinanın en iyi performansı vereceği açıya getirir.
YCC-T'nin ECU (Elektronik kontrol ünitesi)'sinin içinde, gaz kolundaki hareketleri saniyenin 1/1000'i kadar kısa bir sürede algılayan 3 adet yüksek hızlı mikrobilgisayar bulunmaktadır. Bu teknoloji sayesinde motor, sürücüden gelen her etkiye anında yumuşak ve düzgün tepki verebilmektedir.
Yoğun araştırma ve geliştirme çalışmalarıyla YCC-T sistemi, YCC-I sistemiyle beraber çalışarak en verimli sonucu verecek şekilde programlanmış ve sonuç olarak ortaya motorun genel performansını arttıran çok düzgün bir tork eğrisiyle beraber üst seviyede bir insan-makina armonisi çıkmıştır.
4 supaplı, yeni dizayn yanma odalı silindir kapağı:
Daha önce belirttiğimiz gibi, Yamaha mühendisleri yeni R1 makinasının geliştirme projesinde motora giren hava hacminin kontrolü ve verimi üstüne konsantre oldular. YCC-I ve YCC-T sistemlerinin adaptasyonuyla beraber G.E.N.I.C.H. teknolojisi çerçevesinde dizayn edilen tamamen yeni silindir kapağının tamamlanmasıyla makinanın her devirde performansının arttırılması hedefine ulaşıldı.
YCC-I ve YCC-T sistemleri yeni jenerasyon motorun çalışma tarzını tamamen değiştirdi ve bu yeni teknolojinin sağladığı faydalardan maksimum seviyede yararlanabilmek için silindir kapağı yeni baştan dizayn etmek gerekti. Yeni kapağın yanma odasının formu değiştirilerek kompresyon oranı 12.7 : 1'e yükseltildi ve supap açıları değiştirildi.
R1'in yeni silindir kapağı dizayn edilirken Yamaha'nın YZR-M1 MotoGP motosikletinde kullanılan teknolojilerden yararlanıldı. Emme supapları titanyumdan imal edilerek ağırlıkları azaltıldı. Ayrıca, Yüksek devirdeki verimi arttırmak için, devamlı yüksek tansiyon altında çalışabilen XV alaşımlı hafif supap yayları kullanıldı.
2007 silindir kapağındaki bu yenilikler makinanın her devirde daha fazla hava emmesini sağlayarak YCC-T ve YCC-I sistemlerinin faydalarını maksimuma çıkardı. Bunlara ek olarak; yeni supap dizaynı sayesinde supap yuvalarının derinliği azaltılarak piston tepesine daha yumuşak bir şekil verildi. Sonuç olarak; makinanın her devirde daha fazla ve daha düzgün eğrili güç vermesine yardımcı olacak çok yüksek bir kompresyon oranına ulaşıldı.
Yeni “slipper” debriyaj:
Yeni 2007 R1 sürücüsüne supersport sınıfının limitlerini yaşatmak için dizayn edilmiş bir modeldir ve bu amaç doğrultusunda virajların apeks noktasına daha yumuşak yaklaşabilmek için yeni R1'e “slipper” debriyaj monte edildi. “Slipper” debriyaj arka tekerlekten krank miline gelen ters tork yükünü hafifleten bir sisteme sahiptir. Yarış amaçlı geliştirilmiş bu sistem ani gaz kesmelerde, ani frenajda motosikletin traksiyonunu arttırır ve makinayla beraber aktarma organlarını aşırı yüklenmeye karşı korur.
Yeni dizayn, oval çift susturucular:
2007 model R1'de boyutları ve teknik özellikleri optimize edilmiştamamen yeni oval susturucular kullanıldı. Bu yeni susturucular 5.jenerasyon R1'e daha agresiv ve kendine has bir görüntü verdi.
Yüksek performanslı ateşleme bobinleri:
Bujilerin enerjisi, daha güçlü yeni tip bobinlerin kullanılmasıyla arttırıldı.
Oksijen sensörlü ve 3 kademeli katalizör:
Oksijen sensörlü, 3 kademeli yeni katalizörün kullanılmasıyla emisyon değerleri daha da düşürülürken mükemmel bir yakıt ekonomisi de sağlandı. Sisteme eklenen oksijen sensörü sayesinde yakıt karışımının hep optimumda olması sağlanarak yakıtın daha verimli kullanılması ve daha temiz emisyon elde etme yönünde büyük başarı sağlandı.
YZF-R1 ŞASE:
Sertliği yeniden ayarlanmış, tamamen yeni Deltabox kadro:
2007 model beşinci jenerasyon R1, motosikletin viraj dönme kabiliyetiyle beraber kontrol edilebilirliliğini en süt seviyeye çıkaracak ve yüksek sürratteki dengesini de çok sağlamlaştıracak özellikte dizayn edilmiş, tamamen yeni bir Deltabox kadroyla donatıldı.
Bu yeni kadro, dışardan bakıldığında 2006 model şaseyle her ne kadar aynı gibi görünmekteyse de, yeni makinanın arttırılmış potansiyeline uyum sağlayacak şekilde sertliği yeniden ayarlanarak yeni baştan yaratıldı.
Kadronun üretiminde üç değişik aliminyum alaşım kullanılmıştır.
Şasenin en önemli noktaları olan ön takım bağlantı borusu, motor bağlantı yerleri ve pivot desteklerinin yapımında kullanılan alaşımlar güçlendirildi. Kadroya altı noktadan bağlanan motor aynı zamanda kadroyu sağlamlaştıran bir parça rolü oynamaktadır.
Deltabox kadronun dışı 2,5 mm. kalınlığında aliminyumdan bir tabakayla kaplanmıştır. Bu kaplama, motosikletin sürüş hatalarının bir kısmını affetmesine olanak vererek kullanımı kolaylaştırmakta, viraj kabiliyetini arttırmakta ve sürücünün zemini daha iyi hissetmesini sağlamaktadır.
Yeni dizayn “hibrid” maşa:
2007 model R1 için yeni Deltabox şaseye uyumlu olacak sağ ve sol tarafları asimetrik şekilli bir maşa dizayn edildi. Maşanın bağlantı kısmı, ana gövdesi ve arka bölümün her biri değişik şekillerde işlenmiş aliminyumdan üretildi.
Yeni maşanın amacı; önce motosikletin dönüş sırasındaki kontrol edilebilirlik kalitesini yükselterek, sonra da viraj çıkışındaki akselerasyon sırasında arka tekerin yere basma kuvvetini arttırarak R1'in genel viraj dönme performansını geliştirmektir. Yamaha mühendisleri bu amaca ulaşabilmek için maşanın bükülmeye ve yandan gelen yüklere karşı sertlik balansını 2006 model R1'e göre önemli ölçüde değiştirdiler. Bükülmeye karşı sertlik %30 oranında arttırılırken yan yüklere karşı olan sertlik daha az arttırıldı.
Sertlikte yapılan bu değişiklere ek olarak maşanın bağlantı noktası 3 mm. yükseltilerek akselerasyon sırasında zincir tansiyonunun motosikletin arkasını yere basma efekti azaltıldı.
Geliştirilmiş arka süspansiyon:
Yeni jenerasyon R1 için tam ayarlı arka amortisörün iç yapısında önemli değişiklikler yapılarak motosikletin yere tutunması arttırıldı.
Yeni amortisörde iki kademeli “compression” (kapanma) ayarı bulunmakta. Böylelikle arka amortisör hem yavaş sürüşe göre, hem de hızlı sürüşe göre ayarlanabilmekte ve sürücü kendi stiline ve yol şartlarına göre en uygun ayarı yapabilmektedir.
Yeni dizayn yüksek performanslı ön süspansiyon:
2007 R1, geliştirilmiş Deltabox şase ve arka amortisörle armoni içinde çalışacak tamamen yeni dizayn 43mm.'lik “upside-down” (ters çalışan) ön amortisörlerle donatıldı.
Bu yeni, tam ayarlı ön amortisörlerin iç ve dış yapılarında, sertliği geliştirilmiş şaseye uyum sağlaması açısından önemli yenilikler yapıldı. Amortisörün dış kısmının sertliği ve sağlamlığı arttırılırken iç kısımdaki piston boyutları büyütülerek daha hafif malzemeler kullanıldı.
Ayrıca ön takımdaki alt bağlantı üçgeninin yapısında da süspansiyon performansını arttıracak önemli değişikliler yapıldı.
Yeni ön süspansiyonla R1'in her türlü şartta yola daha iyi tutunması garanti altına alındı.
310 mm. diskli, yüksek verimli 6-pistonlu kaliperli ön fren:
Yamaha R1 her zaman en iyi ön frene sahip motosikletlerden biri olarak bilinmiştir. 2007 R1ise seri üretim motosikletlerde şimdiye kadar görülmemiş en üst düzey fren sistemlerinden biriyle donatıldı.
Yeni R1'in ön disklerinin çapı 320mm.'den 310mm.'ye ufaltıldı. Her ne kadar disklerin çapı küçültülse de disk üstündeki efektif alanın büyüklüğü aynı kaldı.
Yeni 6-pistonlu kaliperlerle beraber küçük çaplı diskler 2007 R1'in frenaj performansını en üst düzeye çıkarırken motosikletin kontrol edilme kabiliyetini de arttımıştır.
Gelişmiş hava girişi:
Yazımızın önceki bölümlerinde Yamaha mühendislerinin motor performansını arttırabilmek için motora giren hava hacmine konsantre olduklarını anlatmıştık. YCC-I, YCC-T ve yeni, yüksek kompresyonlu, 4 supaplı silindir kapağının verimini arttırabilmek için ön grenaj yeniden dizayn edildi.
Yeni ön grenajın şekli hava direncini azaltmak ve motora giden hava akışını arttırmak üzere tasarlandı. Böylelikle motora giren hava miktarının arttırılmasına yardımcı olundu.
Ayrıca, yeni ön grenajın kademeli tasarımı motosikletin etrafından akan havanın hızını arttırarak makinanın çevresinde oluşan sıcak hava üstünde negatif basınç oluşturmaktadır. Bu negatif basınç sıcak havayı makinadan uzaklaştırarak soğutmaya yardımcı olmaktadır.
Yeni görünüm:
R1'in atletik ve agresiv stili, pazara girdiği ilk günden beri motosiklet sektöründe tasarım, işlevsellik ve kişilik konularındaki standartları belirleyici bir faktör olmuştur.
2007 model R1'in içindeki potansiyeli her yönüyle vurgulayan tasarımı bu standartları daha da yükseğe taşımaktadır.
Daha önceki jenerasyonlarda olduğu gibi; yeni R1'in görüntüsü, gözalıcı ve yenilikci olmakla beraber her zaman R1'in genetik tasarımına sadık.
Keskin köşeler R1'in dinamizmini sergilemekte ve abartılı tasarımı, hava girişlerinin gerçek fonksiyonunu vurgulamakta. 4 Ampullu çift farlarsa kusursuz bir R serisi görüntüsü vermekte.
Üstü kaplı iki parça yakıt deposu, arkadaki kuyruk kısmı, sele, LED stop lambası, çamurluk ve egzoslar, hepsi yeniden tasarlandı.
Bütün bu yeniliklere ek olarak 2007 model R1'de analog (ibreli tip) devir ve hız göstergesi kullanıldı.
2007 Renkleri:
Yamaha Mavisi
http://www.beldeyama.com.tr/www/haberler/r1.htmlBEŞİNCİ JENERASYON 2007 YAMAHA YZF-R1
Yamaha'nın “Art of Engineering” (Mühendislik sanatı) konsepti:
Yeni, 2007 model Yamaha R1, en tecrübeli süpersport sürücülerinin sürüş keyfinin en üst seviyede yaşayabilme beklentisini diğer bütün motosikletlere göre en iyi biçimde karşılayan bir modeldir.
R1 ilk tanıtıldığı 1998'den beri katagorisinde devamlı olarak çıtayı yükselterek dünyadaki motosiklet sürücülerinin beklentilerini herzaman aşmıştır. Şimdi de Yamaha “Art of Engineering” (Mühendislik sanatı) konseptini 2007 R1 üzerinde uygulayarak, Yamaha'nın yüksek performanslı motosikletler sınıfında lider üretici ünvanını daha da güçlendirecek olağanüstü bir motosiklet yarattı.
Yamaha mühendisleri her zaman ‘insan-makina' ilişkisinin önemine inanmışlardır ve bu prensiple yola çıkan bir ekip bütün gelişmiş yeni teknolojiyi üstünde taşıyan 5. jenerasyon R1'i yarattı.
Yeni R1: ‘İnsan-makina' ilişkisinin gelişmesi:
Çağımızda supersport motosikletlerin geliştirilmesinde konsantreolunan konu bilgisayar kontrollü sistemlerdir ve Yamaha bu etkileyici teknolojide günün ötesinde olan markadır. Bununla beraber, Yamaha teknolojiyi geliştirmek adına teknoloji üretme fikrini benimsememektedir. Yamaha'nın teknoloji üretirken hedefi her zaman insan-makina ilişkisini geliştirmektir. Zaten motosikleti “araçla taşımacılık”dan farklı yapan da bu insan-makina ilişkisidir.
Yamaha'nın bakış açısıyla; motosiklet sürücüsünün arzuladıkları ve ihtiyaçları birinci önceliklidir ve Yamaha tarafından üretilen her teknoloji sürücünün performansını gerçekten arttırmakta, aynı zamanda da motosikletlerin genel kullanım kabiliyetini geliştirmektedir. Bu bakış açısı Yamaha'nın “Art of Engineering” (Mühendislik sanatı) konseptinin anafikrini oluşturmaktadır ve Yamaha'nın günümüzdeki en yenilikci, etkileyici yeni modellerini üretmesini sağlamakta, Yamaha'nın yaratıcı ruhuna rehberlik etmektedir.
G.E.N.I.C.H. teknolojisinin faydaları:
G.E.N.I.C.H. : Genesis in Electronic engineering aimed at New, Innovative Control technology based on Human sensibilities. (İnsan algılamasını baz alan, yeni, yaratıcı kontrol teknolojisi hedefli elektronik mühendisliğinin doğuşu)
Yamaha'nın G.E.N.I.C.H. teknolojisi; performansı arttırırken aynı zamanda kullanılabilirlilik kabiliyetini de geliştirmeyi başaran bir elektronik kontrol teknolojisi uygulama felsefesidir. Bu sofistike konsept Yamaha'nın araştırma, geliştirme çalışmalarının temel taşıdır. YZF R6'yı 600 supersport sınıfının lideri yapan Yamaha'nın YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle) çip kontrollü gaz kolu buluşu G.E.N.I.C.H. felsefesinin ürünüdür.
Ve şimdi Yamaha 2007 senesi için R1'in performansını daha üst seviyelere taşıyacak olan etkileyici buluşunu, YCC-I (Yamaha Chip Controlled Intake) çip kontrollü hava giriş sistemini sunuyor.
G.E.N.I.C.H. teknolojisiyle üretilen makinası, şasesi ve grenajlarıyla yeni R1 şimdiye kadar üretilmiş en sofistike, son teknolojiye sahip supersport motosiklet iddasıyla pazara giriyor. Aynı zamanda R1 hayal edilebilecek en heyecan verici, en zevkli ve sürücüsüne en cevap veren sürüş tecrübesini yaşatacak bir motosiklet olacaktır.
YZF R1 MOTOR:
Daha fazla güç, daha kolay kontrol:
12.500 devirde 180 beygir, yeni, beşinci jenerasyon R1 şüphesiz şimdiye kadar üretilmiş en etkileyici ve en güçlü R serisi motosiklet. Daha da önemlisi, bu gücün çok daha kontrol edilebilir karakterli olması R1'i ön plana çıkarıyor. Yeni R1 önceki modeline göre daha geniş bir devir aralığı içinde daha doğrusal güç vermektedir. Bu özellikleri 2007 model yeni R1'i hem yol kullanımında, hem de pistlerde daha da etkileyici hale getirmiştir.
En ileri teknolijiye sahip R-serisi motor:
Beşinci jenerasyon R1 Yamaha'nın bugüne kadar seri olarak ürettiği en güçlü ve en teknolojik makinaya sahip modelidir. Su soğutmalı, 4 zamanlı, sıra 4 silindirli.
Yeni YCC-I (Yamaha Chip Conrolled Intake) Çip kontrollü hava girişi:
Yeni R1 Yamaha'nın G.E.N.I.C.H. mühendislik konsepti çerçevesinde yaratılmış teknolojilerden fazlasıyla yararlanarak insan ve makina ilişkisini en üst seviyeye çıkarmıştır.
G.E.N.I.C.H. mühendislik konseptinin son buluşu olan YCC-I (Çip kontrollü hava girişi) ilk olarak yeni R1'le tanıtıldı ve böylelikle R1 motordan tahrikli, elektronik kontrollü, değişken hava girişi sistemine sahip ilk seri üretim motosiklet ünvanını aldı.
Yamaha son elli senedir motosiklet teknolojisindeki heyecan verici buluşlara imza atmaktadır ve YCC-I sistemi motosiklet sektöründeki elektronik kontrol konusunda en önemli gelişmelerden biridir.
Motorların hava giriş tünelleri, motorun en çok kullanıldığı devir aralığında en verimli olacak şekilde dizayn edilirler. Genel bir bilgi vermek gerekirse; uzun hava tünelleri alt ve orta devirlerde verimlidir. Yüksek devirlere çıkmak için ise kısa hava tünelleri daha uygundur. Yamaha mühendisleri YCC-I sistemini yaratarak hem alçak, hem de yüksek devirlerde motora en iyi performansı verecek hava girişini sağladılar.
Bir seri üretim motosiklette ilk defa kullanılan YCC-I sistemi, boyutları elektronik kontrolle değiştirilebilen ve bir motor ile hareket ettirilen hava giriş kanallarını içermektedir. Sistemde hafif plastikten imal edilmiş, üst ve alt kısım olmak üzere iki parçadan oluşan 4 adet (silindir başına 1 adet) hava giriş tüneli bulunmaktadır. Hava tünelinin boyu, iki parçası birleşik olduğunda 140mm.dir.
R1'in makinası belli bir devire geldiğinde ve gaz kolu da belli bir miktardan daha fazla açıksa; hava tünellerinin üst kısımları alt kısımlarından ayrılır ve 65mm. boyundaki daha kısa hava tünelleri oluşur. Hava tünelleri elektronik kontrollü bir servo motorla hareket ettirilmektedir.
Sonuç olarak; yeni R1 her tür kullanım şartında en verimli performansı verebilen bir motosiklet. Şehir içinde, alçak devirlerde kullanırken makina devrede olan 140mm. lik hava giriş tünelleriyle gaz kolu hareketlerine çok iyi cevap vermekte ve yüksek tork üretmektedir. Açık yollarda veya pist kullanımında sürücü hızını arttırıp yüksek devirlere ulaştığında hava giriş tünelleri kısalıp makinanın tüm potansiyelini ortaya koymasını sağlamaktadır.
YCC-I sisteminin bir avantajıda çok basit, ufak, hafif ve güvenilir olmasıdır.
Yeni YCC-T (Yamaha Chip Conrolled Throttle) çip konrollü gaz kolu:
R1 yenilendiği her sene, o güne kadar motosiklet teknolojisinde görülmemiş yeni teknolojilerle donatıldı. Bu ‘R1'in makinasından her zamankinden daha da fazla performans alma' yarışı içinde Yamaha mühendisleri 2007 R1'de motora giren hava hacminin kontrolü üstüne konsantre oldular.
Yeni R1, makinasındaki ileri teknoloji ürünü enjeksiyon sistemi ve yeni YCC-I sistemiyle kombine çalışan YCC-T (Elektronik gaz kolu) ile donatıldı. Böylelikle R1'in makinasının rölanti devrinden “red line”a kadar etkileyici tork değerlerine ulaşması ve görülmemiş gaz kolu hareketlerine cevap verme hassayeti kazanması başarıldı.
YCC-T sistemi bir önceki mekanik sisteme göre çok daha basit bir yapıya sahiptir. Sistemin basit yapılı olması makinada yüksek devir performasını arttıran daha kısa hava giriş kanalı kullanılmasına olanak verdi. Böylelikle, R1'in YCC-I sistemi de hava giriş tünellerinin boyunu motorun devirine göre en verimli olacak ölçüye ayarladığından, YCC-T sisteminin sağladığı avantajlar daha da arttırılmış oldu.
İleri seviyedeki YCC-T teknolojisi Valentino Rossi'nin MotoGP şampiyonlukları kazandığı YZR-M1 yarış motosikletinde kullanılmış ve çok başarılı sonuçlar alınmıştı. 2006 senesinde bu sistem ilk olarak bir seri üretim motosikletine, 2006 model R6'ya monte edildi. Bu sistem sürücünün gaz kolunu hareket ettirdiği konumları algılar ve ECU (Elektronik kontrol ünitesi)'de gaz giriş kelebeğinin pozisyonunu o an makinanın en iyi performansı vereceği açıya getirir.
YCC-T'nin ECU (Elektronik kontrol ünitesi)'sinin içinde, gaz kolundaki hareketleri saniyenin 1/1000'i kadar kısa bir sürede algılayan 3 adet yüksek hızlı mikrobilgisayar bulunmaktadır. Bu teknoloji sayesinde motor, sürücüden gelen her etkiye anında yumuşak ve düzgün tepki verebilmektedir.
Yoğun araştırma ve geliştirme çalışmalarıyla YCC-T sistemi, YCC-I sistemiyle beraber çalışarak en verimli sonucu verecek şekilde programlanmış ve sonuç olarak ortaya motorun genel performansını arttıran çok düzgün bir tork eğrisiyle beraber üst seviyede bir insan-makina armonisi çıkmıştır.
4 supaplı, yeni dizayn yanma odalı silindir kapağı:
Daha önce belirttiğimiz gibi, Yamaha mühendisleri yeni R1 makinasının geliştirme projesinde motora giren hava hacminin kontrolü ve verimi üstüne konsantre oldular. YCC-I ve YCC-T sistemlerinin adaptasyonuyla beraber G.E.N.I.C.H. teknolojisi çerçevesinde dizayn edilen tamamen yeni silindir kapağının tamamlanmasıyla makinanın her devirde performansının arttırılması hedefine ulaşıldı.
YCC-I ve YCC-T sistemleri yeni jenerasyon motorun çalışma tarzını tamamen değiştirdi ve bu yeni teknolojinin sağladığı faydalardan maksimum seviyede yararlanabilmek için silindir kapağı yeni baştan dizayn etmek gerekti. Yeni kapağın yanma odasının formu değiştirilerek kompresyon oranı 12.7 : 1'e yükseltildi ve supap açıları değiştirildi.
R1'in yeni silindir kapağı dizayn edilirken Yamaha'nın YZR-M1 MotoGP motosikletinde kullanılan teknolojilerden yararlanıldı. Emme supapları titanyumdan imal edilerek ağırlıkları azaltıldı. Ayrıca, Yüksek devirdeki verimi arttırmak için, devamlı yüksek tansiyon altında çalışabilen XV alaşımlı hafif supap yayları kullanıldı.
2007 silindir kapağındaki bu yenilikler makinanın her devirde daha fazla hava emmesini sağlayarak YCC-T ve YCC-I sistemlerinin faydalarını maksimuma çıkardı. Bunlara ek olarak; yeni supap dizaynı sayesinde supap yuvalarının derinliği azaltılarak piston tepesine daha yumuşak bir şekil verildi. Sonuç olarak; makinanın her devirde daha fazla ve daha düzgün eğrili güç vermesine yardımcı olacak çok yüksek bir kompresyon oranına ulaşıldı.
Yeni “slipper” debriyaj:
Yeni 2007 R1 sürücüsüne supersport sınıfının limitlerini yaşatmak için dizayn edilmiş bir modeldir ve bu amaç doğrultusunda virajların apeks noktasına daha yumuşak yaklaşabilmek için yeni R1'e “slipper” debriyaj monte edildi. “Slipper” debriyaj arka tekerlekten krank miline gelen ters tork yükünü hafifleten bir sisteme sahiptir. Yarış amaçlı geliştirilmiş bu sistem ani gaz kesmelerde, ani frenajda motosikletin traksiyonunu arttırır ve makinayla beraber aktarma organlarını aşırı yüklenmeye karşı korur.
Yeni dizayn, oval çift susturucular:
2007 model R1'de boyutları ve teknik özellikleri optimize edilmiştamamen yeni oval susturucular kullanıldı. Bu yeni susturucular 5.jenerasyon R1'e daha agresiv ve kendine has bir görüntü verdi.
Yüksek performanslı ateşleme bobinleri:
Bujilerin enerjisi, daha güçlü yeni tip bobinlerin kullanılmasıyla arttırıldı.
Oksijen sensörlü ve 3 kademeli katalizör:
Oksijen sensörlü, 3 kademeli yeni katalizörün kullanılmasıyla emisyon değerleri daha da düşürülürken mükemmel bir yakıt ekonomisi de sağlandı. Sisteme eklenen oksijen sensörü sayesinde yakıt karışımının hep optimumda olması sağlanarak yakıtın daha verimli kullanılması ve daha temiz emisyon elde etme yönünde büyük başarı sağlandı.
YZF-R1 ŞASE:
Sertliği yeniden ayarlanmış, tamamen yeni Deltabox kadro:
2007 model beşinci jenerasyon R1, motosikletin viraj dönme kabiliyetiyle beraber kontrol edilebilirliliğini en süt seviyeye çıkaracak ve yüksek sürratteki dengesini de çok sağlamlaştıracak özellikte dizayn edilmiş, tamamen yeni bir Deltabox kadroyla donatıldı.
Bu yeni kadro, dışardan bakıldığında 2006 model şaseyle her ne kadar aynı gibi görünmekteyse de, yeni makinanın arttırılmış potansiyeline uyum sağlayacak şekilde sertliği yeniden ayarlanarak yeni baştan yaratıldı.
Kadronun üretiminde üç değişik aliminyum alaşım kullanılmıştır.
Şasenin en önemli noktaları olan ön takım bağlantı borusu, motor bağlantı yerleri ve pivot desteklerinin yapımında kullanılan alaşımlar güçlendirildi. Kadroya altı noktadan bağlanan motor aynı zamanda kadroyu sağlamlaştıran bir parça rolü oynamaktadır.
Deltabox kadronun dışı 2,5 mm. kalınlığında aliminyumdan bir tabakayla kaplanmıştır. Bu kaplama, motosikletin sürüş hatalarının bir kısmını affetmesine olanak vererek kullanımı kolaylaştırmakta, viraj kabiliyetini arttırmakta ve sürücünün zemini daha iyi hissetmesini sağlamaktadır.
Yeni dizayn “hibrid” maşa:
2007 model R1 için yeni Deltabox şaseye uyumlu olacak sağ ve sol tarafları asimetrik şekilli bir maşa dizayn edildi. Maşanın bağlantı kısmı, ana gövdesi ve arka bölümün her biri değişik şekillerde işlenmiş aliminyumdan üretildi.
Yeni maşanın amacı; önce motosikletin dönüş sırasındaki kontrol edilebilirlik kalitesini yükselterek, sonra da viraj çıkışındaki akselerasyon sırasında arka tekerin yere basma kuvvetini arttırarak R1'in genel viraj dönme performansını geliştirmektir. Yamaha mühendisleri bu amaca ulaşabilmek için maşanın bükülmeye ve yandan gelen yüklere karşı sertlik balansını 2006 model R1'e göre önemli ölçüde değiştirdiler. Bükülmeye karşı sertlik %30 oranında arttırılırken yan yüklere karşı olan sertlik daha az arttırıldı.
Sertlikte yapılan bu değişiklere ek olarak maşanın bağlantı noktası 3 mm. yükseltilerek akselerasyon sırasında zincir tansiyonunun motosikletin arkasını yere basma efekti azaltıldı.
Geliştirilmiş arka süspansiyon:
Yeni jenerasyon R1 için tam ayarlı arka amortisörün iç yapısında önemli değişiklikler yapılarak motosikletin yere tutunması arttırıldı.
Yeni amortisörde iki kademeli “compression” (kapanma) ayarı bulunmakta. Böylelikle arka amortisör hem yavaş sürüşe göre, hem de hızlı sürüşe göre ayarlanabilmekte ve sürücü kendi stiline ve yol şartlarına göre en uygun ayarı yapabilmektedir.
Yeni dizayn yüksek performanslı ön süspansiyon:
2007 R1, geliştirilmiş Deltabox şase ve arka amortisörle armoni içinde çalışacak tamamen yeni dizayn 43mm.'lik “upside-down” (ters çalışan) ön amortisörlerle donatıldı.
Bu yeni, tam ayarlı ön amortisörlerin iç ve dış yapılarında, sertliği geliştirilmiş şaseye uyum sağlaması açısından önemli yenilikler yapıldı. Amortisörün dış kısmının sertliği ve sağlamlığı arttırılırken iç kısımdaki piston boyutları büyütülerek daha hafif malzemeler kullanıldı.
Ayrıca ön takımdaki alt bağlantı üçgeninin yapısında da süspansiyon performansını arttıracak önemli değişikliler yapıldı.
Yeni ön süspansiyonla R1'in her türlü şartta yola daha iyi tutunması garanti altına alındı.
310 mm. diskli, yüksek verimli 6-pistonlu kaliperli ön fren:
Yamaha R1 her zaman en iyi ön frene sahip motosikletlerden biri olarak bilinmiştir. 2007 R1ise seri üretim motosikletlerde şimdiye kadar görülmemiş en üst düzey fren sistemlerinden biriyle donatıldı.
Yeni R1'in ön disklerinin çapı 320mm.'den 310mm.'ye ufaltıldı. Her ne kadar disklerin çapı küçültülse de disk üstündeki efektif alanın büyüklüğü aynı kaldı.
Yeni 6-pistonlu kaliperlerle beraber küçük çaplı diskler 2007 R1'in frenaj performansını en üst düzeye çıkarırken motosikletin kontrol edilme kabiliyetini de arttımıştır.
Gelişmiş hava girişi:
Yazımızın önceki bölümlerinde Yamaha mühendislerinin motor performansını arttırabilmek için motora giren hava hacmine konsantre olduklarını anlatmıştık. YCC-I, YCC-T ve yeni, yüksek kompresyonlu, 4 supaplı silindir kapağının verimini arttırabilmek için ön grenaj yeniden dizayn edildi.
Yeni ön grenajın şekli hava direncini azaltmak ve motora giden hava akışını arttırmak üzere tasarlandı. Böylelikle motora giren hava miktarının arttırılmasına yardımcı olundu.
Ayrıca, yeni ön grenajın kademeli tasarımı motosikletin etrafından akan havanın hızını arttırarak makinanın çevresinde oluşan sıcak hava üstünde negatif basınç oluşturmaktadır. Bu negatif basınç sıcak havayı makinadan uzaklaştırarak soğutmaya yardımcı olmaktadır.
Yeni görünüm:
R1'in atletik ve agresiv stili, pazara girdiği ilk günden beri motosiklet sektöründe tasarım, işlevsellik ve kişilik konularındaki standartları belirleyici bir faktör olmuştur.
2007 model R1'in içindeki potansiyeli her yönüyle vurgulayan tasarımı bu standartları daha da yükseğe taşımaktadır.
Daha önceki jenerasyonlarda olduğu gibi; yeni R1'in görüntüsü, gözalıcı ve yenilikci olmakla beraber her zaman R1'in genetik tasarımına sadık.
Keskin köşeler R1'in dinamizmini sergilemekte ve abartılı tasarımı, hava girişlerinin gerçek fonksiyonunu vurgulamakta. 4 Ampullu çift farlarsa kusursuz bir R serisi görüntüsü vermekte.
Üstü kaplı iki parça yakıt deposu, arkadaki kuyruk kısmı, sele, LED stop lambası, çamurluk ve egzoslar, hepsi yeniden tasarlandı.
Bütün bu yeniliklere ek olarak 2007 model R1'de analog (ibreli tip) devir ve hız göstergesi kullanıldı.
2007 Renkleri:
Yamaha Mavisi
Beyaz
Siyah
Teknik özellikler
YZF-R1
Motor
Motor tipi
4 silindirli, 4 zamanlı, DOHC, 16 supap, su soğutmalı
Silindir hacmi
998 cc.
ÇapXStrok
77 X 53.6mm.
Kompresyon oranı
12.7 : 1
Maks. gücü
189 HP-12.500 devirde
Maks. Tork
12.1 kg-m-10.500 devirde
Yağlama
Islak karter
Yakıt sistemi
Yakıt enjeksiyon
Debriyaj tipi
Islak, çok diskli
Ateşleme
TCI
İlk çalıştırma
Elektrik marşlı
Vites kutusu
6 vites
Tahrik
Zincirli
Şase
Ön süspansiyon
Teleskopik çatal
Arka süspansiyon
Maşa
Ön teker hareket mesafesi
120 mm.
Arka teker hareket mesafesi
130 mm.
Ön fren
Çift disk, f 310 mm.
Arka fren
Tek disk, f 220 mm.
Ön lastik
120/70 ZR17M/C
Arka lastik
190/50 ZR17M/C
Boyutlar
Boyutlar (UxGxY)
2.060 x 720 x 1.110 mm.
Sele yüksekliği
835mm
İki teker arası mesafe
1,415mm
Min.Yerden yükseklik
135 mm.
Ağırlık
177 kg
Yakıt kapasitesi
18 litre (3.4 litre yedek)
Yağ kapasitesi
3.8 litre
3-5 beygirin öyle çok önemi var ki tahmin bile edemezsin amaaa..
Sen o beygirleri idare edecek beceriye sahip olduğun zaman...
Sportive motosiklet kullanmadığın "tek teker yapmadıkça niye öleyim ki? " diye sormandan belli. Aldığın zaman ne yaparsan öleceğini ya da neyi yapamazsan öleceğini görürsün.
Tabii ki Allah Korusun. Kazasız belasız inşallah.
Evet 600 RR kullanıyorum. Bu kaçıncı motosikletim bilmiyorum. Ama almak istediğin hemen hemen bütün modellere bindim.
Kawasaki hariç.. Daha önce Kawasaki'nin yalnızca ZX9R modelini 1 yıl kadar kullandım. 1000 ve üstünü bilmiyorum.
Yamaha R6 ve R1 kullandım. Önceki motorum R1'di. R6 dan hiç memnun olmadım fakat R1 pist için çok iyiydi. Yol için ise asla bir daha almam.
Ben de R1'i görünüşüne ve pistteki başarılarına tav olup beğenerek almıştım ve onu alabilmek için 1000 RR'mi sattım.
Dediğim gibi pistte beni zevkten ve riskten öldüren bu motoru pist dışında hiç bir zaman zevkle kullanamadım.
En sonunda bir çok motosikleti denedim ve CBR 600 RR'de karar kıldım.
Bunda en büyük etken; motosikleti kullanım amaçlarımın hepsini karşılayabilecek bir motor olmasıdır.
Diğer modeller benim kullanım amacım ve tarzım için bana büyük geliyor.
Doğrusu CBR'ye de kuşku ile yaklaşmıştım ve önce ikinci elini aldım. Fakat kullandıkça doğru bir seçim yaptığımı anlıyorum ve bu yaz Allah nasip ederse 2007 modelini alacağım.
Bunların dışında sportive motosikletlerle ilgili bir çok topic açıldı. Oralarda bu konularla ilgili ben de dahil bir çok arkadaş görüşlerimizi belirttik. Açıp iyice bir okumanı tavsiye ederim.
Tek istediğim bir çok kardeşimizin yaptığı hatalara düşmemendir.
Kullanım amacına ve yeteneklerine uygun bir motor alman seni hem para kaybından, hem de riskten koruyacaktır.
Dediğim gibi forumda bu başlıkla açılmış topicleri lütfen bir gözden geçir.
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Bu resimdeki motorun 1000RR olduğuna emin misin sen?
1000 RR'da ne zamandan beri V4 mü kullanılıyor?
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
kesinlikle r1.zaten bu motor 2 sene önce dünyada ilk 1 e 1 oranda gücü yani kilo ve beygir gücü acısından yakalayan motor.ki 2007 lerde bu oran dahada arttı.yani 189 beygir-173 kg.diğer racinglerde böyle bir güç oranı yok bildiğim kadarıyla.kesinlikle f-16 nın kara versiyonu
@kraljames
O gösterdiğin alet milyon dolar değerinde RC211V 5 silindir bir alet . Ayrıca üstteki de 1000RR değil
[B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]
evet üsteki resim 1000 rr degil. o bir rc 51 hondanın efsanevi motoru. hala bazı ülkelerde üretimi var.ve 1000rr den pahalı bir motosiklet. teknik özelliklerini bulamadım. ama sanırım 1000rr den daha iyi
http://powersports.honda.com/motorcy...elId=RVT1000R6
Bu motor büyük ihtimalle V motora sahip. Radyatörün yerinden belli.
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
rc 51 hakkındaki ilginç bir haber:
Samuel Armstrong Tilley isimli bu çılgın ABD'li, otobanda motosikletiyle saatte 328 km hızla giderken polise yakalandı. 'Kamikaze' lakaplı trafik canavarına polis, 250 dolar ceza yazdı.
***
Kamikaze yakalandı!
ABD'nin kuzeyinden güneyine saatte 328 km hızla giderken polise yakalanan "Kamikaze" lakaplı Samuel Armstrong Tilley'in keyfine diyecek yok. Tiley, 61 nolu karayolunda 2002 model Honda RC51 motosikletiyle 400 metreyi 4.39 saniyede aştığı polis raporuna geçerken, bunun bir rekor olduğu açıklandı.
Mahkemeye çıkacak
Kimileri, S. Armstrong Tilley'- nin bu kadar hızlı gitmesine karşı olduklarını söylerken, kimileri de bu gencin bu kadar hızlı gitmesinin olanaksız olduğunu savunuyor. Ancak gerçek olan tek şey, Tiley'in 328 km hıza çıktığı için yediği 250 dolar ceza.
Hahahaha bu ne ya
"kimileri de bu gencin bu kadar hızlı gitmesinin olanaksız olduğunu savunuyor."
öldüm gülmekten
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
medyanın motosikletlerden haberi yok ne yaparsın bir ara bunlara 360km yapan hayabusaların videolarını vermek lazım. sanırım kalpten giderlerdi
bu arada pro haklısın motosiklet 1000cc'lik v motora sahip
ayrıntılı bilgi için: http://powersports.honda.com/motorcy...elId=RVT1000R6
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)