Kiş Hazirliği Nasi Olmali... Buyrun...
-
Motorunuzun kışlık bakımları;
orta sehpaya çekilerek ön arka lastiklerin altına takoz konularak betonla temsası kesilir.
En az hafta da bir kere 10dk. çalıştırılması gerekir..Özellikle hava soğutmalı motorlar çok fazla çalıştırılmamalıdır, hava sirkülesi olmadığından motor çöabucak hararet yapabilir...
Zincir yağlanmalıdır..
Debriyaj teli varsa teller yağlı bırakılmalıdır..
Motor kromajlı ise, krom kaplı yerler vazelinli bırakılmalıdır...
Ram girişleri kapatılmalıdır., çalışıtırırken ramleri açmayı unutmayın
Motor karbiratörlü ise yakıt deposu kapatılıp karbiratörün içindeki yakıt bitene kadar çalıştırılmalıdır.
Özellikle rutubetsiz yerlerde saklanmalıdır...
Motor uzun süre yatacaksa, fren kaliperleri disklerden ayrılmalı..
Yaza çıkarkende tüm yağ ve yağ filitreleri değiştirilmelidir...
hatta depo dolu bırakılırsa, depo içindeki terlemede minimuma inecektir
SAYGILAR...
Reklamlar
-
Mersin İl Temsilcisi
kardeş harikasın...
aynısını ustaya sorsan para alırdı...
teşekkürler...
peki ya kışın da sürekli kullanacaksak ne yapmalıyız??
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
çok sağol kardeşde ben motorun yağını bujisini değiştim 150 km kullandım koysam ne olur bi dahamı değiştireyim??
-
ellerin dert görmesin inş.............
-
__face__ adlı üyeden alıntı
Motorunuzun kışlık bakımları;
orta sehpaya çekilerek ön arka lastiklerin altına takoz konularak betonla temsası kesilir.
En az hafta da bir kere 10dk. çalıştırılması gerekir..Özellikle hava soğutmalı motorlar çok fazla çalıştırılmamalıdır, hava sirkülesi olmadığından motor çöabucak hararet yapabilir...
Zincir yağlanmalıdır..
Debriyaj teli varsa teller yağlı bırakılmalıdır..
Motor kromajlı ise, krom kaplı yerler vazelinli bırakılmalıdır...
Ram girişleri kapatılmalıdır., çalışıtırırken ramleri açmayı unutmayın
Motor karbiratörlü ise yakıt deposu kapatılıp karbiratörün içindeki yakıt bitene kadar çalıştırılmalıdır.
Özellikle rutubetsiz yerlerde saklanmalıdır...
Motor uzun süre yatacaksa, fren kaliperleri disklerden ayrılmalı..
Yaza çıkarkende tüm yağ ve yağ filitreleri değiştirilmelidir...
hatta depo dolu bırakılırsa, depo içindeki terlemede minimuma inecektir
SAYGILAR...
hocam yazdıkların için teşekkürler fakat;
"En az hafta da bir kere 10dk. çalıştırılması gerekir..Özellikle hava soğutmalı motorlar çok fazla çalıştırılmamalıdır, hava sirkülesi olmadığından motor çöabucak hararet yapabilir..."
demişsin.
genellikle kış bakımında motorun kısa süreli çalıştırılmasından dolayı motor bloğunda su yoğuşması oluyor ve bu su motor yağı ile birleşince aside dönüşüyor ve "karıncalanma" dediğimiz soruna neden oluyor.
motorun yağının tamamen değiştirirlmesi ve bir daha çalıştırılmaması daha iyi olmaz mı acaba?
hatta bujiyi söküp silindir içine yağ koymamızın nedeni de bu değil midir?
saygılar.
-
kışın kullananlar ne yapacak
-
-
Kışın motorunu kullanmaya devam edenlerin bişey yapmasına gerek yok. Arkadaşın yazdıkları kışın motorunu kış uykusuna yatıranlar için.
Bende motoru yatıracam hatta akü bitti akü bile almadım. Arasıra ayakmarşına basıp pistonu hareket ettirirm yeterli olur.
-
duydun hocayı yürekçem doktor civanım... vazelini kap hemen
[B][SIZE="2"]yaşamam için, motor sürmem lazım. motor sürmem içinse yaşamam!!![/SIZE][/B]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler