Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
6. sayfa BirinciBirinci ... 4567 SonuncuSonuncu

Cinden Gelen Motorlar Turkiyeye Faydali Diyen Varmi ......

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #101
    BİSANCI_42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Motosikleti
    YOK
    ya ne yapmaya çalışıyosunuz ki çin kötü yapıyor fason o,bu,şu yap o zaman yerli iyisinide almazsak ozaman konuş çinliyle aynı fiyata yerli yap bakalım kim alıyor kim almıyor ozaman belli olur öle yazmakla iş bitmiyor sorumluluk almış oluyosun milletimiz enayi değil elin adamından almayada hevesli değil yok kardeşim yok kim yapıyor türkiyede Allahını seversen kim bi söle bi moped yapıyorlar yada montaj fabrikası halis TÜRK MALI damgası yok yok yok


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102

    Üyelik
    19 Ağustos 2006
    Şehir
    zekeriyaköy / Sarıyer / İstanbul
    Motosikleti
    Aeon 180 cc ATV - 125 cc Dorado Scooter
    yerli üreticiler dışarıdan parça getirip montaj yaptıkları sürece bu şekilde devam eder gider.
    Eğer yerli üretici ben bu motorları burada üretiyorum benim dışarıdan gelen (ÇİN) motorları ile rekabetim zor oluyor diyorsa kendim ürettim dediği motorların ne kadar parçasının ithal olduğunu ve ne kadarının yerli üretim olduğunu ispat etmek zorundadır. eğer gerçekten üretim yapıyorsa. Bu Ülkede makina mühendisleri var, bilimsel araştırma merkezleri var Üretici olduğunu iddia edenler var peki ne yok %100 Yerli olarak üretilen bir motosiklet. o zaman bu fabrikalar neyin kavgasını veriyor. dışarıdan yapılan teknoloji transferi ve parçalar ile elinde tornavida ile motaj yapmayı üretim yapmak olarak düşünüyorlarsa kusura bakmasınlar onların yaptığını mahalle aralarındaki kahvelerde okey oynayanlar bile yaparlar. hükümetin bu şekilde koruma tedbirleri adı altında ek vergiler konması işine gelmektedir. fakat liberal ekonomi içinde vergi her zaman ceza unsuru olmaktadır.
    konu ile pek alakalı görünmese de dış borç ve cari açıkları kapamak adına yapılan bu vergi yükseltmeleri bence hiç bir zaman faydalı olmayacak. nedeni ise toplanan vergilerin hiç bir zaman gerektiği gibi harcanmaması bakınız hatalı yapılan hava alanları, agır taşımacılık için demiryollarının kullanılmaması, hazırı var neden üreteyim zihniyeti, madem üretiyorsun o zaman yüksek vergi oranlarına katlanacaksın düşüncesi.
    ülke ekonomisine yön veren büyük kuruluşlar olarak gösterilen şirketlere baktığınız zaman üretim yapan kaç tane fabrikası vardır. ve bunların ne kadarı yerli teknoloji ve hammadde ile yapılmaktadır. hala avcı toplayıcı toplum ile tarım toplumu arasına sıkışıp kaldık edebiyatı yapmak istemiyorum fakat bu ÜLKE 1938 den sonra ilerlemesinde ağır darbeler almıştır. ve almaya devam etmektedir. Yakın bir gelecekte Ekonomik Bağımsızlık Savaşı verilecektir fakat bu savaşı kazanıp kazanamayacığımızı kestirmek zor değil.
    Sorun Çinli, İtalyan, Japon meselesi değildir. sorun üretimin ağır aksak ilerlemesi ve bilginin doğru olarak kullanılmamasıdır.

  3. #103

    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    hangisi çinde üretilip gelmiyor ki çin mallarının çok kötü olduğunu savunuyorsunuz. her ürünün her ülkenin birinci sınıf ve ikinci sınıf ürünü mevcuttur. şahsen ben bilgisayar sektöründe faaliyet gösteriyorum sony, philips, lg, samsung ve bunun gibi bir çok markanın arkasındaki barkodu inceleyin hepsinde made in china yazar nedir marka amerikanın italyanın almanyanın v.s markası alman olsun çinde üretilsin sağlamdır bu mudur yani çin malı kötü çin malı şöyle çin malı böyle olayı bitmiştir her ürün çinde üretilir markalanır örnek piaggio.

  4. #104

    Üyelik
    22 Ağustos 2006
    bunları hac muratlar doganlar gibi dusunmek lasım bence tamam cok ii araba degiller ama az masrafla az konforla cok yol yapabiliyorlar. çin de aynı uretici aynı makina(plastik enj. makinası) icin 50.000-15.000-125.000$ istiyor aynı isi yapan aynı dizayn da aynı makina, ama tabiiki aynı makina degil. bizimkiler de adam olsa idiler tamamı Türk malı motor yapsa idiler de alsa idik. ama 250$ a aldıgımız (çinden geliş fiyatıdır) motorları iceriye 2.000ytl den satıyoruz. bence burada bizim devletimiz çinden fazla kazanıyor. kazansında adam yerli uretim yaptıgım aracı uretemiyorum ozur dilerim halkkımdan diyor. aracın teknik ozelliklerine bakıyorsunuz, alman motoru!!! tabii herkes iyisini ister, fakat eskiden bilmem kac bin doalra gelen kaliteli motorlar artık daha ucuza geliyor sanki. dışarıdan gelen hicbir malın(cok miktarda ve genel kullanım için) ulke konomisine yararı degil zararı vardır. tabii, aynı şartlar altında. yani sende aynısını uretiyor yada uretebiliyorsan. rekabet ekonominin bujisidir. bu motorların bize gelişi dandik cin bujileri gibi degil kaliteli bilindik marka bujiler gibi etki etmesi gerekir. aynı şartlar altında

  5. #105
    firtina110 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Şehir
    Adapazarı/erenler
    Motosikleti
    pejo-to-kat-layan
    getir kimliği,götür motosikleti kampanyasını sağladılarda motor sahibi olduk. iyi kötü gazlıyoruz.
    itina ile kaza yapılır

  6. #106
    dogma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2005
    Şehir
    Kadıköy-Suadiye
    Motosikleti
    DADYW Regal_Raptor DD 250E-9
    "Çin malı motorumu" yarın 4000 bakıma götürücem kısmetse.
    Ne iyi yapmışım da almışım ocak ayının o karlı günlerinde! Oğlumun ise saygın bir Japonu var, "Yamaha Dragstar650". Birlikte ne de güzel geziyoruz..
    Arkadaşlar; benzer bir topik aylar önce de açılmıştı. Oraya yazdığım bir anımı buraya da aynen alıyorum:

    BLACK WOLF çin Malini Birakin Artik.
    demişşş.
    1986 yılında 2. el bir Honda Accord araba alıyorum; henüz bu marka Yurdumuzda yaygın değil o zamanlar.. Eski ve saygın bir Ford tamircisi ustaya götürdüm, hiç unutmam söylediklerini: " Bu araba Japon malı güzel biroyuncak, pek tavsiye etmem." (!)
    Ne dersiniz, Çin malı motosikletlerimiz hakkında kesin yargıya varmak için de çok erken değil mi?
    Şu soğuk havalarda henüz 750 km yapabildiğim DADYW 250 Regal_Raptor cruser'imden oldukça memnunum. Ledonun dediği gibi, boş verin , en iyisi bulaşmayalım bu başlığa..

    http://www.motosiklet.net/forum/show...t=10255&page=2
    dogma .

  7. #107
    MOTORAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR 600 F
    Alıntı DKLG adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    otommobilde lada, skoda, dacia neyse
    motosiklette de çin malı motorlar odur.
    kimse zaten 10 katı fiyatı olan japonlarla ya da avrupalılarla kıyaslamıyor onları
    ama otomobilde nasıl hepimiz Mercedes'e binemiyorsak motorda da herkes japon ya da avrupa kullanacak diye bişey yok.

    Bence ekonomik fiyatlarıyla başlangıç kullanıcıları için süper fırsatlar sunuyor bu araçlar.
    ayrıca çin malı motorlar fiyatlarına göre bakıldığı zaman cidden süper motorlar, BBBR de bahsetmiş, araba parasına scooterlara binildiği zamanlar düşünülürse eğer değerleri daha da anlaşılacaktır.

    Ayrıca bu aletlerin hemen döküleceği savına da katılmıyorum, motorun durumu direk sahibini tanımlar, eğer iyi bakılırsa 10'larca yıl çalışabilir pek hala bu motorlar da..
    malzemesinin "nispeten" zayıff olması, o motorların çürüyeceğini göstermez zira piyasada haala sıfır gibi Anadol'lar Serçeler 131'ler dolaşmıyor mu....
    Bence gercekten çin motoru kullanmamış arkadaşlar lütfen kendi düşünceve mantıklarına göre cevap yazmasınlar... her ikisinide kulandım ve inanın ne çin bilgisaarları yada arabalarıyla kıyaslanabilir.. zaten motora binmek büyük bir risktir bunu da kalitesi düşük,frenleri az tutan montajı düzgün olmayan araçlarla yaptıgınız zaman zevk çin kullanmaktan çıkıp, ölüm makinasına dönüşüor ki..sadece kendi canınızı değil trafikte baska kişilerinde canını yakabilirsiniz.. Bunları iyi düşünüp karar vermelisiniz.. İnanız can güvenliğinizin yanında paranın hiçir önemi yoktur.. Bu anlamda Çin motorlarını şiddetle kınıyorum... Dostlarımın ve sevdiklerimn binmesini istemiyorum.. KALDI Kİ ACEMİ ARKADAŞLARIN ELİNDE DAHA DA TEHLİKELİ HALE GELİYOR... HA SİLAHLA SAĞA SOLA ATEŞ EDİYORLAR..HA ÇİN MOTORUNA BİNİYORLAR...BİRİSİNİN CANINI YAKMALARI AN MESELESİ ÇÜNKÜ.. BENİM İÇİN HİÇBİR FARKI YOKTUR..

  8. #108
    LesPaul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul/Çamlıca
    Motosikleti
    -Ducati Monster 696
    tabi ki faydalı oldu. motosiklet bilinci gelişti, motor sayısı arttı vs.. vs...

    ama benim gördüğüm bir dezavantajı var ki..
    herkes motora biner oldu, bakkalda satılır gibi motor satılmaya başlandı..
    motora erişmek bu kadar kolay olunca, ne yazık ki trafikte o çok dert yandığımız bilinçsiz, eğitimsiz araba sürücüleri gibi motosiklet sürücüleri çıkmaya başladı trafiğe.
    yakında maganda motosikletçiler de göreceğiz, yakındır hatta o gün bugündür...
    dikkat ediyorum, eskiden sadece arabalar sıkıştırırdı, şimdi motorcular da sıkıştırıyorlar. bazı motor sürücülerinin bilinçsiz motor kullanan kurye ve evlere servisçilerden (hakkıyla kullananları tenzih ederim) hiçbir farkı yok!..
    cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
    and you can do the same thing if you please

  9. #109

    Üyelik
    23 Şubat 2006
    iyi oldu iyi
    zaten cin malının kotu oldugu palavrası artık her kilometrede ortaya cıkıyo.bende kucumsuyodum.simdi cok memnunum.parası coktan cıktı desem yeridir.motorda sapasaglam devam ediyo.
    avrupa ce japon dedigin seyler nedir ki.aynı nane.bak cinli yapsın 650 likleri gondersin tamamen fisliyacak su avrupa markalar.
    cin iyidir iyi.

  10. #110
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    LesPaul
    olmayan sorunun çözümüde olmaz ...trafikte her 4 teker kulanıcısı çokmu bilinçliki motrluların hepsinin bilinçli olması gibi bir beklenti içindeyiz ...veya çin malları yokken her motor binen çokmu bilinçliydi...sayı artacak bilinçsizlerde artacak ve bu soruna çözümler üretilecek ...burda yazıyo çiziyo olmamızın bir amacıda yeni başlayacak arkadaşlara deneyimlerimizi aktarmak değilmi..
    bu forumda ilk başladığım günden beri çok güzel gelişmelerin olduğunun farkındayım ...bize motor soran arkadaşlar şimdi motor konusunda deneyimlerini anlatıyor...teknoloji işte bu bizim yıllar içinde öğrendiklerimizi burdan öğreniyolar ...trafikte kendi tecrübelerini de bu bilgilerin üstüne ekliyerek bilinçli motor sürücüsünü çok daha kısa zamanda ortaya çıkarıyolar ...al en güzel örnek metehan ...ilk mesajlarına bakın paso geyikti...ama şu an motor hakkında hem pratik hem teorik bilgilerle donanmış bir gladyatör gibi aramızda dolaşıyo...
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  11. #111
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Alıntı LesPaul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dikkat ediyorum, eskiden sadece arabalar sıkıştırırdı, şimdi motorcular da sıkıştırıyorlar. bazı motor sürücülerinin bilinçsiz motor kullanan kurye ve evlere servisçilerden (hakkıyla kullananları tenzih ederim) hiçbir farkı yok!..



    Serkancım "eskiden" dediğin ne zaman mesela ?

    Kızmak yok, neşem yerinde de sana bi takılayım dedim !
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  12. #112
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Mondial servisindeki usta arabasını sıfırlamış. Neden acaba?
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  13. #113
    serkan79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2006
    Şehir
    istanbul / Bahçelievler
    Motosikleti
    SYM GTS 250
    bana göre hergün bikaç çin motoru kullanılmaz hale geliyo o kullanılmıcak hale gelen motorlardan yeni kullanılamıcak hale gelecek olan motorlara organ nakli yapılırsa bazı motorların hayatta kalması mümkün olabilir bü yüzden faydalı

    benimde ilk motorum çin malı asya 150 t1 di aldım motoru 100km yol gittim ama işe yaramaz dedim satmaya karar verdim motoru sattıgımda 1100km olmustu 1100 km olana kadar seyir halindeyken hidrolikler boşaldı frenler tutmadı ayakkabılarımın tabanı eridi yine seyir halindeyken karter boşaldı yagsız kaldı motor yakıodum neredeyse farketmeseydim
    motorun fiyatı aldıgımda 2150 ytl idi ama servisimiz ne hikmetse hiç bişeyi garanti kapsamına sokmadı faturaları duruyo toplam 1900 lira servis tamir parası vermişim yani 1100km yapana kadar 2 motor alabilirdim aynısından neyseki sattım kurtuldum bidaha töbe çin malına

  14. #114
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Alıntı serkan79 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bana göre hergün bikaç çin motoru kullanılmaz hale geliyo o kullanılmıcak hale gelen motorlardan yeni kullanılamıcak hale gelecek olan motorlara organ nakli yapılırsa bazı motorların hayatta kalması mümkün olabilir bü yüzden faydalı

    benimde ilk motorum çin malı asya 150 t1 di aldım motoru 100km yol gittim ama işe yaramaz dedim satmaya karar verdim motoru sattıgımda 1100km olmustu 1100 km olana kadar seyir halindeyken hidrolikler boşaldı frenler tutmadı ayakkabılarımın tabanı eridi yine seyir halindeyken karter boşaldı yagsız kaldı motor yakıodum neredeyse farketmeseydim
    motorun fiyatı aldıgımda 2150 ytl idi ama servisimiz ne hikmetse hiç bişeyi garanti kapsamına sokmadı faturaları duruyo toplam 1900 lira servis tamir parası vermişim yani 1100km yapana kadar 2 motor alabilirdim aynısından neyseki sattım kurtuldum bidaha töbe çin malına
    Yahu Serkan,

    senin yeni motorda çin malı değilmi ?

    Tek farkı biri milliyetçi diğeri değil

    Not: Tam anlamayanlar için açıklama : Taiwan adlı ülke türkçede "Milliyetçi Çin" diye geçer
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  15. #115
    serkan79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2006
    Şehir
    istanbul / Bahçelievler
    Motosikleti
    SYM GTS 250
    Alıntı ledo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu Serkan,

    senin yeni motorda çin malı değilmi ?

    Tek farkı biri milliyetçi diğeri değil
    6000km oldu hiç sorun cıkarmadı ama ilk aldıgımda kısa farı yanmıyodu onuda garantiden deiştiler 1 kez hava filtresi 3 kez yag 1 kez buji değişti baska masrafım olmadı ama asya da 1100km yapana kadar motor parası kadar tamir parası verdim çin malı deil abi çin malı yazısını görürsem motorun bi yerinde hemen satarım

  16. #116
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Alıntı serkan79 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6000km oldu hiç sorun cıkarmadı ama ilk aldıgımda kısa farı yanmıyodu onuda garantiden deiştiler 1 kez hava filtresi 3 kez yag 1 kez buji değişti baska masrafım olmadı ama asya da 1100km yapana kadar motor parası kadar tamir parası verdim çin malı deil abi çin malı yazısını görürsem motorun bi yerinde hemen satarım
    Yahu espiriyi anlamadın galiba

    Bu Taiwan adlı ülkenin ismi türkçede aslında "Milliyetçi Çin" diye geçer.

    Yani bu durumda senin motor milliyetçi çin malı

    Aman satma motoru sakın, bence çok güzel
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  17. #117
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı serkan79 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6000km oldu hiç sorun cıkarmadı ama ilk aldıgımda kısa farı yanmıyodu onuda garantiden deiştiler 1 kez hava filtresi 3 kez yag 1 kez buji değişti baska masrafım olmadı ama asya da 1100km yapana kadar motor parası kadar tamir parası verdim çin malı deil abi çin malı yazısını görürsem motorun bi yerinde hemen satarım

    Hacı senin motor bir tatlı duruyor akıllara zarar...Arka stoplardaki ledlerde ayrı bir güzellik estetik hani...Ben sat(ma) derim...


    Yahu YBR Çinde üretilmiyormu...Süleyman Memnunda motorum gelmiş kasayı beraber ustalarla açıyorum...Eşşek kadar kasada siyah boyayla yazılmış MADE IN CHINA var...Orada fason üretimde yapılıyor...Ama Yamaha ağırlığıyla markasının gücünü yansıtıyor...Beldeyama Satış Müdürüne dedim ki...

    "Halil Abi bize Çin malını kitlediniz Allah sonumuzu hayır etsin ..." diye takıldım bir ara...


    Mete İnan ki...motor blokları ve çoğunluk aksam Japonyadan Çine gönderiliyor buna emin ol için rahat olsun dedi...Sadece maliyetleri düşürmek adına bu tarz çok satılacak...satış lokomotifi modeller Çinde montajlanıyor dedi...Çin heryerde hayatımızın parçası ama kimin ürettiği çok önemli...Yamaha Honda markası adı altında olsun taş olsun alırım...


    Kore ve Tayvan mallarının bu derece kalteli olupda Çin Malı motorların dandirik olabilmesi beni hep şaşırtır...Niçınn...Niçınn...Niçınn ...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  18. #118
    serkan79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2006
    Şehir
    istanbul / Bahçelievler
    Motosikleti
    SYM GTS 250
    yaw satma demeyin ben dl 650 yada transalp almak istiom bunu satmadan alamam bütce elvermez

  19. #119
    EgeKnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2005
    Şehir
    izmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    YAMAHA FZR 1000 EXUP

    Konuyla ilgili Bir kaç haber...

    Motosiklet İthalatına "Teminat" Freni

    Türkiye'de giderek yaygınlaşan "Motosiklet Tutkusu" ve artan motosiklet satışları ekonomi yönetimini de bu konuda sürekli önlem almak zorunda bırakıyor anlaşılan. Önce ÖTV artışı ile başlayan bu önlemler şimdi de ithalata getirilen "teminat" bedelleri ile sürdürülüyor. Anlayacağınız Türkiye'de motosikletli hayata adım atmak her geçen gün biraz daha zorlaşıyor.



    Türkiye’ye bu yılın ilk dört ayında ithal edilen motosiklet sayısı 190 bin 885’e yükselince, Dış Ticaret Müsteşarlığı soruşturma açtı. Bakanlar Kurulu da soruşturma bitene kadar motosiklet ithalatından 200-300 dolarlık geçici teminat alınmasını kararlaştırdı.

    Dış Ticaret müsteşarlığının Resmi Gazete’de yayımlanan tebliğiyle yerli üreticilerin yaptığı başvuru üzerine motosiklet, moped ve scooter ithalatına karşı koruma önlemi alınması amacıyla soruşturma açtı. Tebliğde yer alan verilere göre 2000 yılında 18 bin 677 adet olan Türkiye’ye yapılan söz konusu ürünlerin ithalatı 2001 yılında 6 bin 128 adet, 2002 yılında 2 bin 937 adet, 2003 yılında 16 bin 589 adet, 2004 yılında 117 bin 471 adet ve 2005 yılında da 311 bin 484 adet oldu. Geçen yıl ocak-nisan döneminde 29 bin 163 adet olan motosiklet, moped ve skuter ithalatı bu yılın aynı döneminde ise 190 bin 885’e çıktı. Bakanlar Kuruluda, söz konusu eşyanın ithalatından 200 gün süreyle korunma önlemi olarak ek mali yükümlülüğün teminata bağlanmasını kararlaştırdı.

    Hangisine Ne Kadar?

    Buna göre, mopedlerin ithalatından adet başına 200 dolar, scooter ithalatından 250 dolar ek teminat alınacak. Ek teminat miktarı silindir hacmi 50 cc’den büyük 125 cc’den küçük olanlardan 200 dolar, silindir hacmi 125 cc’den büyük ve 500 cc’den küçük olanlardan da 300 dolar geçici önlem olarak teminat alınacak. Soruşturma sonucunda korunma önlemi alınmasına karar verilmesi halinde, teminata bağlanan tutar Hazineye gelir kaydedilecek. Korunma önleminin, geçici korunma önleminden daha düşük belirlenmesi halinde aradaki fark ilgiliye iade edilecek. Daha yüksek olması halinde ise aradaki fark tahsil edilmeyecek. Korunma önlemi alınmasına gerek olmadığına karar verilmesi durumunda, geçici korunma önlemi yürürlükten kaldırılacak. Bu durumda, gümrük idarelerince teminata bağlanan tutar ilgililere iade edilecek. Bu ararda Bakanlar Kurulu, geçici önlem uygulamasından muaf tutabilmek amacıyla bazı ülkeler için tarife kontenjanı açtı. Tarife kontenjanı kapsamında yapılacak ithalat ise 28 bin 34 adetle sınırlandırıldı.

    Tabii hükümet bu önlemleri, kur düşüşü ile birlikte artan ithalatın cari açık üzerindeki olumsuz etkisinden dolayı almaya çalışıyor.

    İşte bununla ilgili bugünkü Radikal'de yayınlanan başka bir haberden alıntıyı da buraya ekliyorum:

    Motosiklet ithalatı 1.6 milyon adede gidiyordu

    Dış Ticaret Müsteşarlığı'nın ülke ayrımı yapmadan damping soruşturması açtığı, Bakanlar Kurulu'nun da motor hacmine göre 200-300 dolarlık teminat alınmasını kararlaştırdığı motosiklet ithalatının, önlem alınmasaydı bu yıl 1 milyon 632 bin adede kadar ulaşabileceği belirtildi.

    Bakanlar Kurulu'nun kararına yol açan soruşturmanın, yerli üreticilerden Ramzey Motosiklet, Beldeyama Motorlu Vasıtalar ve Kuralkan Motorlu Araçlar'ın yaptığı başvuru üzerine açıldığı ifade edildi. Bu firmaların başvuru dilekçesinde motosiklet ithalatıyla ilgili tahminler yer aldı. Şirketler, 2004'te 117 bin olan motosiktet ithalatının 2005'te ise 311 bine ulaştığına dikkat çekti. Bu yılın ilk dört ayında 190 bin motosiklet ithal edildiğini belirten şirketler, önlem alınmasaydı sayının yılın tümünde 1 milyon 632 bine yükseleceğini ileri sürdü. Bu dönemde motosiklet ithalatına 106 milyon dolar ödendi.

    Köylülerin Motosiklet Tutkusu

    Hemen her evde bir motosikletin bulunduğu Hakkari’nin Şemdinli ilçesine bağlı Aşağı Kayalar köyünde her yıl motosiklet yarışları düzenleniyor.



    ŞEMDİNLİ - Köy sakinlerinden Bekir Avcı, köylerinin ilçe merkezine uzak olduğunu, maddi gelirlerinin de araba satın almaya yetmediğini, bu nedenle köydeki herkesin bir motosiklet sahibi olduğunu söyledi.

    Günlük işlerinin büyük kısmını motosikletle gerçekleştirdiklerini belirten Avcı, motosiklet kullanmanın bir tutku haline geldiğini belirtti.

    Yıllardır motosiklet kullandığını belirten Avcı, “Daha önce yaylalara atlarla giderdik. Ancak şimdi motosikletlerle gidiyoruz. Köyde her yaştaki insan motosiklete merak saldı” dedi.

    Her yıl ağustos ayında yarışma düzenlediklerini bildiren Avcı, yarışmada birinci olan kişiye oğlak hediye ettiklerini söyledi. Avcı, bu yıl düzenlenen yarışmada Muzaffer Avcı’nın birinci olduğunu sözlerine ekledi.



    motosiklet tutkusundan alıntıdır......

  20. #120
    __face__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2005
    Şehir
    balıkesir - bandırma
    Motosikleti
    YAMAHA XJR 1200
    eveet zararları yatsınamaz...
    ama şu günlerde yaklaşık 1- 1.5 senedee o kadar çok insan aldıkı onlardan... o o kadar çok insanın bi çoğu motosikleti onlarda tattı ve büyük motorlara heves etti veya aldı... motorcu kavramının cemberi genişledi böölece bencee

    saygılar...
    ...der __face__


    REKLAM ALANI
6. sayfa BirinciBirinci ... 4567 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler