Scooter'ın Kontak kapattıktan sonra geç çalışması
-
Arkadaşlar iyi forumlar. Scooter yağmurun çamurun altında 2 hafta kalsın ilk marşta tık diye çalışıyor hiç sorun yok. Lakin motor çalıştırılıp 3km yol sonra kontak kapatıp tekrar çalıştırdığımda ilk marşta zorlanıyor ve almıyor, 2 marşta azar azar kuvvet geliyor ve yine almıyor en son 3.marşta motor sanki boğularak bi şekilde çalışıyor. Bunu canı sıkıldığı zaman ara ara yapıyor. Motor henüz 120 km de sıfır motor. Ben akıl sır erdiremedim. Akü veya teknik bi parça sorunu desek ilk marşta saliselik marş alıyor motor. Kontağı kapatınca ara ara trip atıyor bana. Sıfır motoru sanayiye sokma hevesinde olmadığım için ilk önce size danışmak istedim. Başına gelen veya bilgisi olan var mı? Enjeksiyonlu motor bu arada.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:14 ----------
Şunu satayım yemin olsun japon alacağım aga
Reklamlar
-
Depo kapağı açıkken marşa bas bir denesene..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Depo kapağı açıkken marşa bas bir denesene..
Peki bu sonuçtan nasıl bir anlam çıkarmam gerekiyor hocam orayı anlayamadım
-
bücürmotor adlı üyeden alıntı
Peki bu sonuçtan nasıl bir anlam çıkarmam gerekiyor hocam orayı anlayamadım
Depo kapağını açıp marşa basınca çalışabilir belki. Daha önce de buna benzer şeyler konuşuldu. Depoda negatif basınç oluşup benzin gitmeyebiliyormuş. Kapağı açınca basınç gidiyor benzin ilerleyebiliyor diye anlamıştım ben.
-
bücürmotor adlı üyeden alıntı
Peki bu sonuçtan nasıl bir anlam çıkarmam gerekiyor hocam orayı anlayamadım
Yav sanki krankı sök yenisini tak yazdık :D depo kapağını açacan işte 10 sn lik iş , Jonvolkan açıklamış sebebini merakın giderilmiştir inslh dene bakalım burayada yaz sonucu bizde merak ediyoruz , o kapakta yada depoda harici bir havalandırma kanalı olması gerekiyor , enjeksiyonlu motorlarda depodaki benzin buharını emen bir bağlantı daha olabiliyor , tıkanıklık vs olabilir veya yakıt pompası sorunludur..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Yav sanki krankı sök yenisini tak yazdık :D depo kapağını açacan işte 10 sn lik iş , Jonvolkan açıklamış sebebini merakın giderilmiştir inslh
dene bakalım burayada yaz sonucu bizde merak ediyoruz , o kapakta yada depoda harici bir havalandırma kanalı olması gerekiyor , enjeksiyonlu motorlarda depodaki benzin buharını emen bir bağlantı daha olabiliyor , tıkanıklık vs olabilir veya yakıt pompası sorunludur..
Eyvallah hocam bir dahakine deneyeyim o halde denk gelirse :D Ben daha kapsamlı bir şey bekliyordum sanırım o yüzden şaşırdım :D
-
Konjektörü kontrol ettirebilirsin, gerilim düzensizligi ondan gibi. Bobinler kesmis olsa daha düzenli bir ariza olurdu, tahminimce konjektör diyotları hasar görmüs ve kararsız calısıyor.
Farklı sebepler de olabilir. Akünün bitiyor olmasi, mars motorunun bozulması gibi. Ancak ilk bakacagin yer konjektör (regülatör).
-
bücürmotor adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar iyi forumlar. Scooter yağmurun çamurun altında 2 hafta kalsın ilk marşta tık diye çalışıyor hiç sorun yok. Lakin motor çalıştırılıp 3km yol sonra kontak kapatıp tekrar çalıştırdığımda ilk marşta zorlanıyor ve almıyor, 2 marşta azar azar kuvvet geliyor ve yine almıyor en son 3.marşta motor sanki boğularak bi şekilde çalışıyor. Bunu canı sıkıldığı zaman ara ara yapıyor. Motor henüz 120 km de sıfır motor. Ben akıl sır erdiremedim. Akü veya teknik bi parça sorunu desek ilk marşta saliselik marş alıyor motor. Kontağı kapatınca ara ara trip atıyor bana. Sıfır motoru sanayiye sokma hevesinde olmadığım için ilk önce size danışmak istedim. Başına gelen veya bilgisi olan var mı? Enjeksiyonlu motor bu arada.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:14 ----------
Şunu satayım yemin olsun japon alacağım aga
Subaplar sıkı olduğu için zor çalışıyor. Isınınca stop edip tekrar denerseniz dahada zor çalışır.
-
Arkadaşlar depo kapağını açarak çözüme kavuşturamadım, motora gaz verdiğim zaman çalıştığını fark ettim. Enjeksiyonlu motor bu tip durumlarda gaz vererek çalıştırınca uzun vadede ne gibi problemlere yol açar?
-
bücürmotor adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar depo kapağını açarak çözüme kavuşturamadım, motora gaz verdiğim zaman çalıştığını fark ettim. Enjeksiyonlu motor bu tip durumlarda gaz vererek çalıştırınca uzun vadede ne gibi problemlere yol açar?
Gazı çevirince rahat çalışıyorsa depo kapağı şüphemiz boşa çıkmış oldu evet , havalandırma sorunu olsa hiçbir şekilde çalışmazdı , yeni tahminim TPS ayarıyla ilgili , gaz kapalı iken gerekli voltajı ECU ya gönderemiyorsa enjektör yakıt püskürtmez dolayısıyla motorda çalışmaz , niye soğukken çalışıyor diye soracaksın , çünkü soğuk motorda Ecu farklı parametreleri değerlendirerek yakıtı belirler rölantiyi yükseltir , motor ısınana kadar egzozdaki oksijen sensörü ve Tps devre dışıdır , Tps nin üzerinde sabitleme civatası var bunu hafifçe gevşetip 1 milimetre gaz kelebeği açış yönüne doğru çevirip deneyin derim , esasen servis ortamında voltaj değerlerini ölçerek ayarı yapılır ama yazdığım şekildede deneme yanılmayla ayar yapılabilir , değişen birşey olmaz ise üzerinde boya ile işaretlenmiş noktaya geri getirebilirsiniz..
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:34 ----------
gazı çevirerek çalıştırmak uzun vadede sorun oluşturmaz , dikkat etmen gereken motor çalışır çalışmaz gazı bırakın yüksek devire çıkmasına izin vermeyin çünkü motor yağının tam anlamıyla heryere ulaşması 10 sn kadar sürer..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Gazı çevirince rahat çalışıyorsa depo kapağı şüphemiz boşa çıkmış oldu evet , havalandırma sorunu olsa hiçbir şekilde çalışmazdı , yeni tahminim TPS ayarıyla ilgili , gaz kapalı iken gerekli voltajı ECU ya gönderemiyorsa enjektör yakıt püskürtmez dolayısıyla motorda çalışmaz , niye soğukken çalışıyor diye soracaksın , çünkü soğuk motorda Ecu farklı parametreleri değerlendirerek yakıtı belirler rölantiyi yükseltir , motor ısınana kadar egzozdaki oksijen sensörü ve Tps devre dışıdır , Tps nin üzerinde sabitleme civatası var bunu hafifçe gevşetip 1 milimetre gaz kelebeği açış yönüne doğru çevirip deneyin derim , esasen servis ortamında voltaj değerlerini ölçerek ayarı yapılır ama yazdığım şekildede deneme yanılmayla ayar yapılabilir , değişen birşey olmaz ise üzerinde boya ile işaretlenmiş noktaya geri getirebilirsiniz..
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:34 ----------
gazı çevirerek çalıştırmak uzun vadede sorun oluşturmaz , dikkat etmen gereken motor çalışır çalışmaz gazı bırakın yüksek devire çıkmasına izin vermeyin çünkü motor yağının tam anlamıyla heryere ulaşması 10 sn kadar sürer..
Hocam yanıtınız için çok teşekkür ederim zahmet ettiniz. 500 km bakımında servise sorup (ilgilenirlerse) onların gözetimiyle bu işlemi değerlendireceğim. İyi forumlar.
-
motoru bırak abim, yazaneye telefonunuda bırak biz seni arayalım
-
ramcixx adlı üyeden alıntı
motoru bırak abim, yazaneye telefonunuda bırak biz seni arayalım
Öyle olacak gibi hocam her gün farklı bir dert. Bugün motorcu kanjilerimle denk geldik "şu benim motora bi baksanıza bi terslik var mı?" dedim. İki arkadaşım da motora binip dengesiz olduğunu ifade edip sebep veremediler. Ön teker ve arka teker sanki farklı hızlarda dönüyormuş gibi hissetmişler. Satıp salacağım bu piyasayı sanırım, moralim bozuldu dışarı çıkasım gelmiyor. Çocuk gibi küstüm yemin ederim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)