Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Scooter'ın Kontak kapattıktan sonra geç çalışması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Mart 2024
    Arkadaşlar iyi forumlar. Scooter yağmurun çamurun altında 2 hafta kalsın ilk marşta tık diye çalışıyor hiç sorun yok. Lakin motor çalıştırılıp 3km yol sonra kontak kapatıp tekrar çalıştırdığımda ilk marşta zorlanıyor ve almıyor, 2 marşta azar azar kuvvet geliyor ve yine almıyor en son 3.marşta motor sanki boğularak bi şekilde çalışıyor. Bunu canı sıkıldığı zaman ara ara yapıyor. Motor henüz 120 km de sıfır motor. Ben akıl sır erdiremedim. Akü veya teknik bi parça sorunu desek ilk marşta saliselik marş alıyor motor. Kontağı kapatınca ara ara trip atıyor bana. Sıfır motoru sanayiye sokma hevesinde olmadığım için ilk önce size danışmak istedim. Başına gelen veya bilgisi olan var mı? Enjeksiyonlu motor bu arada.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:14 ----------

    Şunu satayım yemin olsun japon alacağım aga


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Depo kapağı açıkken marşa bas bir denesene..

  3. #3

    Üyelik
    01 Mart 2024
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Depo kapağı açıkken marşa bas bir denesene..
    Peki bu sonuçtan nasıl bir anlam çıkarmam gerekiyor hocam orayı anlayamadım

  4. #4
    jonvolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2015
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    2016 Yamaha Xmax 400 ABS
    Alıntı bücürmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki bu sonuçtan nasıl bir anlam çıkarmam gerekiyor hocam orayı anlayamadım
    Depo kapağını açıp marşa basınca çalışabilir belki. Daha önce de buna benzer şeyler konuşuldu. Depoda negatif basınç oluşup benzin gitmeyebiliyormuş. Kapağı açınca basınç gidiyor benzin ilerleyebiliyor diye anlamıştım ben.
    espresso ve bücürmotor bunu beğendiler.

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı bücürmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki bu sonuçtan nasıl bir anlam çıkarmam gerekiyor hocam orayı anlayamadım
    Yav sanki krankı sök yenisini tak yazdık :D depo kapağını açacan işte 10 sn lik iş , Jonvolkan açıklamış sebebini merakın giderilmiştir inslh dene bakalım burayada yaz sonucu bizde merak ediyoruz , o kapakta yada depoda harici bir havalandırma kanalı olması gerekiyor , enjeksiyonlu motorlarda depodaki benzin buharını emen bir bağlantı daha olabiliyor , tıkanıklık vs olabilir veya yakıt pompası sorunludur..
    tommygun, bücürmotor, espresso ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6

    Üyelik
    01 Mart 2024
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yav sanki krankı sök yenisini tak yazdık :D depo kapağını açacan işte 10 sn lik iş , Jonvolkan açıklamış sebebini merakın giderilmiştir inslh dene bakalım burayada yaz sonucu bizde merak ediyoruz , o kapakta yada depoda harici bir havalandırma kanalı olması gerekiyor , enjeksiyonlu motorlarda depodaki benzin buharını emen bir bağlantı daha olabiliyor , tıkanıklık vs olabilir veya yakıt pompası sorunludur..
    Eyvallah hocam bir dahakine deneyeyim o halde denk gelirse :D Ben daha kapsamlı bir şey bekliyordum sanırım o yüzden şaşırdım :D

  7. #7
    sahin_bafra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2023
    Motosikleti
    Honda WinGo
    Konjektörü kontrol ettirebilirsin, gerilim düzensizligi ondan gibi. Bobinler kesmis olsa daha düzenli bir ariza olurdu, tahminimce konjektör diyotları hasar görmüs ve kararsız calısıyor.

    Farklı sebepler de olabilir. Akünün bitiyor olmasi, mars motorunun bozulması gibi. Ancak ilk bakacagin yer konjektör (regülatör).

  8. #8

    Üyelik
    19 Şubat 2020
    Alıntı bücürmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar iyi forumlar. Scooter yağmurun çamurun altında 2 hafta kalsın ilk marşta tık diye çalışıyor hiç sorun yok. Lakin motor çalıştırılıp 3km yol sonra kontak kapatıp tekrar çalıştırdığımda ilk marşta zorlanıyor ve almıyor, 2 marşta azar azar kuvvet geliyor ve yine almıyor en son 3.marşta motor sanki boğularak bi şekilde çalışıyor. Bunu canı sıkıldığı zaman ara ara yapıyor. Motor henüz 120 km de sıfır motor. Ben akıl sır erdiremedim. Akü veya teknik bi parça sorunu desek ilk marşta saliselik marş alıyor motor. Kontağı kapatınca ara ara trip atıyor bana. Sıfır motoru sanayiye sokma hevesinde olmadığım için ilk önce size danışmak istedim. Başına gelen veya bilgisi olan var mı? Enjeksiyonlu motor bu arada.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:14 ----------

    Şunu satayım yemin olsun japon alacağım aga
    Subaplar sıkı olduğu için zor çalışıyor. Isınınca stop edip tekrar denerseniz dahada zor çalışır.

  9. #9

    Üyelik
    01 Mart 2024
    Arkadaşlar depo kapağını açarak çözüme kavuşturamadım, motora gaz verdiğim zaman çalıştığını fark ettim. Enjeksiyonlu motor bu tip durumlarda gaz vererek çalıştırınca uzun vadede ne gibi problemlere yol açar?

  10. #10
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı bücürmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar depo kapağını açarak çözüme kavuşturamadım, motora gaz verdiğim zaman çalıştığını fark ettim. Enjeksiyonlu motor bu tip durumlarda gaz vererek çalıştırınca uzun vadede ne gibi problemlere yol açar?
    Gazı çevirince rahat çalışıyorsa depo kapağı şüphemiz boşa çıkmış oldu evet , havalandırma sorunu olsa hiçbir şekilde çalışmazdı , yeni tahminim TPS ayarıyla ilgili , gaz kapalı iken gerekli voltajı ECU ya gönderemiyorsa enjektör yakıt püskürtmez dolayısıyla motorda çalışmaz , niye soğukken çalışıyor diye soracaksın , çünkü soğuk motorda Ecu farklı parametreleri değerlendirerek yakıtı belirler rölantiyi yükseltir , motor ısınana kadar egzozdaki oksijen sensörü ve Tps devre dışıdır , Tps nin üzerinde sabitleme civatası var bunu hafifçe gevşetip 1 milimetre gaz kelebeği açış yönüne doğru çevirip deneyin derim , esasen servis ortamında voltaj değerlerini ölçerek ayarı yapılır ama yazdığım şekildede deneme yanılmayla ayar yapılabilir , değişen birşey olmaz ise üzerinde boya ile işaretlenmiş noktaya geri getirebilirsiniz..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:34 ----------

    gazı çevirerek çalıştırmak uzun vadede sorun oluşturmaz , dikkat etmen gereken motor çalışır çalışmaz gazı bırakın yüksek devire çıkmasına izin vermeyin çünkü motor yağının tam anlamıyla heryere ulaşması 10 sn kadar sürer..

  11. #11

    Üyelik
    01 Mart 2024
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gazı çevirince rahat çalışıyorsa depo kapağı şüphemiz boşa çıkmış oldu evet , havalandırma sorunu olsa hiçbir şekilde çalışmazdı , yeni tahminim TPS ayarıyla ilgili , gaz kapalı iken gerekli voltajı ECU ya gönderemiyorsa enjektör yakıt püskürtmez dolayısıyla motorda çalışmaz , niye soğukken çalışıyor diye soracaksın , çünkü soğuk motorda Ecu farklı parametreleri değerlendirerek yakıtı belirler rölantiyi yükseltir , motor ısınana kadar egzozdaki oksijen sensörü ve Tps devre dışıdır , Tps nin üzerinde sabitleme civatası var bunu hafifçe gevşetip 1 milimetre gaz kelebeği açış yönüne doğru çevirip deneyin derim , esasen servis ortamında voltaj değerlerini ölçerek ayarı yapılır ama yazdığım şekildede deneme yanılmayla ayar yapılabilir , değişen birşey olmaz ise üzerinde boya ile işaretlenmiş noktaya geri getirebilirsiniz..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:34 ----------

    gazı çevirerek çalıştırmak uzun vadede sorun oluşturmaz , dikkat etmen gereken motor çalışır çalışmaz gazı bırakın yüksek devire çıkmasına izin vermeyin çünkü motor yağının tam anlamıyla heryere ulaşması 10 sn kadar sürer..
    Hocam yanıtınız için çok teşekkür ederim zahmet ettiniz. 500 km bakımında servise sorup (ilgilenirlerse) onların gözetimiyle bu işlemi değerlendireceğim. İyi forumlar.

  12. #12
    ramcixx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2012
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    cbf150 - cbr250 - cbf1000 - f650gs - cbf600
    motoru bırak abim, yazaneye telefonunuda bırak biz seni arayalım

  13. #13

    Üyelik
    01 Mart 2024
    Alıntı ramcixx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru bırak abim, yazaneye telefonunuda bırak biz seni arayalım
    Öyle olacak gibi hocam her gün farklı bir dert. Bugün motorcu kanjilerimle denk geldik "şu benim motora bi baksanıza bi terslik var mı?" dedim. İki arkadaşım da motora binip dengesiz olduğunu ifade edip sebep veremediler. Ön teker ve arka teker sanki farklı hızlarda dönüyormuş gibi hissetmişler. Satıp salacağım bu piyasayı sanırım, moralim bozuldu dışarı çıkasım gelmiyor. Çocuk gibi küstüm yemin ederim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)