yüksek cc motosikleti devirli kullanmak zararlı mıdır
-
arkadaşlar merhaba son aralar takıldığım bi konu 900cc motosikletim var sıfır aldım şuan 4.000 km de genellikle 6-7 bin devir arasında kullanıyorum 13.5 da kesiciye giriyor otobana v.s çıktığım zaman en az 20-30 dakika 10-11 devirde gidiyorum motora herhangi bir zararı varmıdır tek teker v.s yapmıyorum bir kişinin bloğu çatlamış 7 binde tekerde debriyaj kesip full kesici yapan birinin onunda motorun yağlanmamasından kaynaklı olduğunu düşünüyorum yani bende öyle şeyler yok sizce zararı olur mu motorun yıllık bakımını 1 saat bile aksatmadan yamaha istanbula götürüyorum her hafta zinciri temizleyip yağlıyom motor hiç yağmur v.s görmedi kapalı garajda yani iyi bakıyorum anlıcanız bazı kişilerin motoru 70 de vs kitliyo 90 gitsin başka birşey istemiyorum bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz biri yazmış çok zararlı biri yazmış mühendisler düşünemezmi biri yazmış redline zarar görmesin diye tam cevabı bilen yazsın buraya diğer kullanıcılarda faydalansın
Reklamlar
-
Motoru da yazdığınız gibi kullanıyorsanız ZARARLI
-
6-7 bin araligi o motor icin gayet saglikli ve uzun ömürlü olmasini saglayacak devir araligidir. 10-11 bin araliginda 20-30 dakika gitmek gibi aliskanliklariniz var ise motorun yaginin daima uygun seviyede oldugundan , bakimlarinin tam yapildigindan ve kullanilan yagin üreticinin verdigi özelliklere sahip oldugundan emin olmalisiniz. Orta devirlerde ufak tefek aksakliklar motora zarar vermezken 10 bin devir bandinda birkac dakika kücük bir eksiklik bile geri dönüsü olmayan hasarlara veya asinmalara sebep olabilir.
Sevgilerimle
-
10 binde bir değiştirin diyor yamaha ben yılda 2-3 bin bindiğim için yıllık her bakımını direk yamahaya götürüyorum yamalube yağ koyuyorlar banada bir sorun olmaz gibi geldi yinede sorayım dedim teşekkürler kazasız belasız
-
Aslında mantık basit, bir pistonun gömleğini aşındırması için -atıyorum- 1 milyon in çık yapması gerekiyorsa yüksek devirde kullanılan aynı km yol yapmış bile olsa bu rakama daha erken ullaşır (diğer tüm mekanikte yine RPM ye göre aşınıyor). Yani düşük viteste yüksek devir motorun ömrünü kısaltır matematik olarak. Ayrıca yüksek devrin ikinci bir etkiside daha kolay aşındırabilmesi; bir bitkiye sopayı yavaşça vurunca bitki eğilir ama kopmaz. Çok hızlı vurunca kopar.
4 silindir racingler (tabi kısa stroklu yüksek bg li olanlar öncelikli, SS ler bi tık daha uzun ömürlü) eskiden ikinci elde 30-40 bin de bile olsalar zor satılırdı zira bunlar normal motorlara göre bir kaç kat fazla devir yapmış oluyorlar.
-
Yağlama düzgün olduğu sürece devrin öemsiz bir faktör olacağını düşünenlerdenim.
Redline denilen kısım, yağlama ve su sıcaklığının( dolayısıyla yağ sıcaklığı ve yine yağlamanın) kontrol altında tutulamayacağı devir anlamına geliyor.
Sağlıklı bakımlı bir motorda redline 13.500 iken 10.000 ile 6000 arasında çok fark olmaz bence
Bunun en basit örneğini son yarış f1 de mercedes yaptı, sıcaklığı kontrol altında tutamadığı için devrini düşürmek zorunda kaldı ama o motor daha en az 5-6 yarış görecek.
Eski f1'i düşünelim yine. 19.000 devir çeviren motor sıralama turlarında 50 km gidebilirken, yarışta kullanılan daha dayanıklı piston kol ve bunların getirdiği ağırlık ile max 18.500 dönebiliyordu ama yine de kendi limitinde gidiyordu. Aynı motorun hiçbirşeyi değişmedem devri düşürülmüş hali değildi. Yani devir tamamen dayanıklılıkla ilişkili olsa herkes sadece devri düşürüp dayanıklılık elde ederdi ama gerçek bu şekilde değil.
-
genel olarak durum şöyle.10k rpm redline kendi motorumdan ornek veriyorum.açtıgın gaz şiddeitini yok sayıyorum.4bin devir altı motor gucsuz oluyor.sweet spot denen guc tork ust seviyede olan rpm 6-9k.10k da asınmalar meydana geliyor ve kullanabilecegin beygir belki en son %yuzde onluk hp oluyor.kısacası 4k devir altında vites dusuyorsun.6-9k arası ceviriyorsun.mumkun derece 9k ustu çıkmıyorsun.ben mesela uzun yolda 6. vites seyir devrim 7k.bazen 8k larda gidiyorum ama uzun süre deil.motor tek silindir buda etken.
senşn motosikletde nasıl bilmiyorum bu tork ve guce dyno chartdan bakılıyor.genel duruma göre 14k devir bandın varsa 6k altı guzsuz olur.sweet spot 8k-12k arası olur.10-11k ideal seyir devri.
arkadasın yazdıgı gibi redline yakın devirlerde yaglama problemi oluyor.atesleme yetisemiyor.bircok bilmedigimiz durum var
-
cemalesmen adlı üyeden alıntı
arkadaşlar merhaba son aralar takıldığım bi konu 900cc motosikletim var sıfır aldım şuan 4.000 km de genellikle 6-7 bin devir arasında kullanıyorum 13.5 da kesiciye giriyor otobana v.s çıktığım zaman en az 20-30 dakika 10-11 devirde gidiyorum
Motor yük altında değilken yüksek devirde mi kullanıyorsunuz?
Niye?
Hızlanma esnasında ya da çok yüksek hızlarda kullanırken kabul ama bunun dışında gereksiz benzin harcıyorsunuz ve daha çok yıpratıyorsunuz motoru.
Sorun çıkacağını zannetmiyorum ama sorun çıkacağı varsa hızlandıracağınız kesin.
Gerçi pistte ya da uygun yollarda performanslı sürüyorken de ekstra yakıt, lastik, ve motor yıpranma payını hesaba katarak kullanıyoruz yüksek devirlerde.
-
7binde MT09'un bloğu mu çatlamış? Olmamıştır öyle bir şey, İtalyandır o Avusturyaşlıdır Japon motoruna öyle şeyler olmaz. =)
Yüksek devirde sürekli gitmenin zararı bunu otoban gibi yerlerde 20-30dk boyunca kesintisiz yaptığında ortaya çıkabilir. Sürekli top speed dener gibi gittiğin zaman yağ ciddi sıcaklıklara çıkıyor ve nefessiz bıraktığın için de soğumasına destek olmamış oluyorsun. Yağın iyi durumda olması ve yağlama sisteminin de sağlıklı çalışması buradaki en önemli iki faktör. Peki sürekli otobanda gazladık diye MT09'a bir şey olur mu? Zannetmiyorum. Olacağı varsa hızlandırırsın evet, ama bu da düşük ihtimal.
hasmet'in söylediği "gereği yokken üst devirde kalma" işine ben de takığım biraz. Senin anlattğın böyle değil gibi sanki, otobanda 10-11bin aralığında geziyorsan son viteste sıkarak gidiyorsun diye düşünüyorum. Ama şehir içinde E5'te falan durduk yere ivmelenme yokken 3. viteste 10bin devirde sabit gezen insanlar var. Vallahi anlamıyorum tillahi anlamıyorum, kafam şişer benim.
-
Punctum adlı üyeden alıntı
Motoru da yazdığınız gibi kullanıyorsanız ZARARLI
7 satır mesaj ve sadece 3 kez nokta kullanılmış. Onlar da kısaltmalarda kullanılmış. Vallahi yoruldum.
Tek tekerde giden motor yağlama yapamaz. Bir de o haldeyken kesiciye sokarsa motoru, motor patlar da çatlar da.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
...
hasmet'in söylediği "gereği yokken üst devirde kalma" işine ben de takığım biraz. Senin anlattğın böyle değil gibi sanki, otobanda 10-11bin aralığında geziyorsan son viteste sıkarak gidiyorsun diye düşünüyorum. Ama şehir içinde E5'te falan durduk yere ivmelenme yokken 3. viteste 10bin devirde sabit gezen insanlar var. Vallahi anlamıyorum tillahi anlamıyorum, kafam şişer benim.
Hazır lafı açılmışken ben de konuyla ilgili kendi notumu ileteyim; genel olarak iki silindirli motosikletlerde *en verimli* seyir redline'ın %60'ı civarında bir devirde oluyor. (En verimliden kasıt: En iyi yakıt tasarrufu, rüzgar ve/veya titreşim gibi konfor bozan etkenler ile sürat - ve dolayısıyla hedefe varış süresi - arasında ideal denge.)
Buna göre en verimli sürat eski CB500F'imde 115-120km/s, yeni DL650'imde ise 130-135km/s civarı hızlara denk geliyor. (Yaklaşık; matematik kesinlik aramayın...) Her iki motorda da bu hızların üzerine çıktığım zaman konforda doğrusal oranda bozulma, yakıt sarfiyatında ise logaritmik yükselme oluyor.
(Ne işe yarayacaksa) Böyle de bir notum olsun.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)