Sente ayarı yapmak istiyorum. pistonu en üst noktada subapları standartlara göre ayarladım ama subap 2 tur sonra silindire çarpıyor herhalde birşeyi yanlış yapıyorum ne yapmam gerekli teşekkür ederim
Sente ayarı yapmak istiyorum. pistonu en üst noktada subapları standartlara göre ayarladım ama subap 2 tur sonra silindire çarpıyor herhalde birşeyi yanlış yapıyorum ne yapmam gerekli teşekkür ederim
Motosikletiniz modelini ve silindir sayısını bizlere paylaşırsanız size daha yardımcı olabilir. Tek silindir ise volanda bulunan T (Timing) çizigisi kapaktaki çizgi ile parelel olmalı aynı zamanda üst kapaktaki egzantirik milinin dişlisinin üzerindeki 2 adet çizgi üst kapağa paralel olarak gelmek zorunda aksi halde senteniz doğru olmayacaktır. Eğer bloktan egzantrikli bir blok yapısına sahipse dişlinin üzerindeki işaretler birbirlerine denk gelmelidir.
RKS Sportini 110 FL marka 2021 model scooterım var. Kasabada tamirata verdim teslimatı çok sürünce güvenim sarsıldı. Alınca da parçaları eksik çıktı, oradan buradan parça bekliyorum dendi halbuki gelen birşey yok bende satıcam bahanesiyle geri aldım. Güvenim sarsıldığı için başka yere de götüremiyorum. Çok kötü şekilde toplanmış ben de genel tamirat işlerinden az çok anlarım ama bu konu beni biraz aşıyor. Dediğiniz gibi hepsini ayarladım yine aynı sorun var acaba eksantrik mili dişlisini tersmi vidalıyorum, vidalandığı yerdeki üçgen sente ayarı sırasında önemi bakacak. Önde olduğu halde böyle yapıyor ve milimetrik ayarladım subap vidaları normalden açık. Piston gömlekte en üst noktada olması gerekiyor değilmi.
https://zirvemotor.com/urun/honda-be...trik-kam-mili/
Şikayet ettiniz sesin videosunu atabilir misiniz?
Tabiki gün içerisinde atarım
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:22 ----------
Senteyi hafif ileri veya geri ayarlasam subap yinede pistona çarpıyor iç parçalarını ve pistonunu düzdün şekilde kontrol ederek taktım. Videoyu ekledim
https://www.youtube.com/watch?v=tqKWrkeHBBg
Piston en tepedeyken egzantrik dişlisinin üzerindeki çizgi ile silindir kapağındaki çizgi karşılaşacak , karşılaşmıyorsa dişliyi çıkarıp zinciri ileri yada geri al , dişli ters takılamaz üzerindeki işaret dışarı bakar..motoru çevirmeden önce gergiyi tak yoksa zincirin boşluğu seni yanıltır..
Volanın sente konumundan olduğundan eminmisiniz?
Evet en azından piston dişli hizada iken üstte olduğunu biliyorum buji yerinden test ettim, piston en başta iken subap açılıp yanma olup piston u itmiyormu anladığım kadarıyla en uç noktada birbirleriyle çarpışıyorlar teslim aldığımda da böyleydi onun için açtım
Abi bu tarz scooterlerde volanda işaret oluyordu, Medley konusunda hiç bilgim yok maalesef ama Spacy tarzı motor bloğuna sahip scooterlerde karterin bir çıkıntısı oluyor ve orası baz alınarak volandaki T işareti eşitlenip sentesi ayarlanıyordu. Acaba senin Medley'de kapak tarzı bir pencereden bakılıyor olabilir mi?
Senteden sonra motoru çevirirken piston aşağı hareketlendiğinde subapların açmaması gerekir taki piston en aşağı inip tekrar yukarı çıkmaya başladığında egzoz subabı açılmaya başlar , eğer senteden sonra emme açılıyorsa egzantrik dişlisini yarım tur çevirip zinciri takmalısın ve sonra dişlisinin üzerindeki işaretle silindir kapağındaki işaret karşılaşıyor olmalı..
Videonun perspektifinden mi bilmiyorum ama T konumu olması gerektiği kısımdan bir miktar ilerde gibi duruyor o kadar farkta 1-2 diş atıklık olmasına sebep verecektir, T nin çizgisini tam ortalarsanız ve yukardaki işaretleride paralel olarak ayarlasanız sorununuz kalmayacaktır diye düşünüyorum.
Medley de marş motoru yok volantda marş dişliside yok , volantın etrafındaki sargı aküyü şarj ediyor stopta ise volantı marş motoru gibi çevirip kranka ilk hareketi veriyor , marş motoru olan sukuturlarda işareti görmüştüm ama bunda göremedim , kapaktaki işaretten senteleyip topladım çalıştı sorun yok da merak ettim başka bir yerde mi..
Tmm öyle denerim T yanındaki F ne anlama geliyor
Teşekkürler Motosever valla altta o aparatın girdiği deliği gördümde krankı çıkarmadığım için anlayamadım , diğer fotoda egzantrik dişlisinin üzerindeki noktayı karşısındaki V şeklindeki işaretle denk getirip topladım :D bu fotolar sanırım servis manuelinden , internette mi buldun yoksa sende varmıydı ?
İnternetten abi, linkinide bırakayım.
https://www.easyparts.nl/documentati...structions.pdf
Sorunu anladım T ye ayarladım 360 derece döndüğünde bütün çizgiler, subaplar vs aynı yere gelmesi gerekmiyor mu her türlü denedim krank ile subap eksantrik farklı devirlerde aynı devirde dönseler ozaman senkronize çalısacaklar fakat ön dişli büyük arka dişli küçük bu nasıl olabilir Bu yüzden de bir süre sonra subap ve piston çarpışıyor parçaları standart anlayamadım bunu calıştırırsam motorcu dükkanı açıcam ☺️
Egzantrik krankın yarı hızında döner bu sebeple dişliler farklıdır yani egzantrikde 16 diş varsa krankta 8 diş olur..
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:46 ----------
verdiğin ilk linkte çıkan egzantrik fotosunu büyütüp baktım sanırım göbekte bir kam yok yani dişli dönük takılmaya müsait (fotodan anladığım kadarıyla) eğer dişliyi dönük taktıysan subaplar pistona elbette çarpar , dişliyi çıkarıp deliklerini yer değiştirerek tak dene birde..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)