Yeni tenere'lere göre ağırlıkta ciddi bir değişim var mı?
İçimizde deneyimleyen olduysa ne söyleyebilir? Özellikle xt660 olan için.
250 cc'den ve nc750 eğitiminden sonra ne söyleyebilirsiniz? Şimdiden Teşekkürler, tekeriniz düz bassın.
Yeni tenere'lere göre ağırlıkta ciddi bir değişim var mı?
İçimizde deneyimleyen olduysa ne söyleyebilir? Özellikle xt660 olan için.
250 cc'den ve nc750 eğitiminden sonra ne söyleyebilirsiniz? Şimdiden Teşekkürler, tekeriniz düz bassın.
Hayatımdaki en iyi sürüşü arıyorum. Yarım kask takıp kanayacağınıza, Full face kask takıp terleyin. En iyi motosiklet, sahip olduğunuzdur.
XT660 efsaneleşmiş bir model, internette özellikle YouTube’da tonla incelemesi ve yorumu bulunuyor. ABS’li versiyonuyla 5 dakika turlamıştım, yüksekliği ve kocaman lastikleri bana hitap etmemişti pek. Şahsen 660 Tenere kullanıyor olsam, boyum da elveriyorsa araziden çıkmam herhalde. Asfaltta çok garip hissettirmişti
Güç ve gaz konusunda bir problem yaşanmaz diye düşünüyorum, NK’dan sonra motorun ebatları ve sele yüksekliği hayvani düzeyde olabilir. Ben Dominar’la +20 bin km, XPulse’la 7 bin civarı yapmama rağmen Tracer’la hala ufak tefek sıkıntılar yaşıyorum Mesela geçen artçılıyken ani fren sonrası tutamadım yine sola devrildim, bu sefer soldaki araba tuttu Boy problemi yoksa sorun olmaz diye düşünüyorum.
Tek silindire göre kuvvetli bir makine olduğunu hepimiz biliyoruz. Belli bir devirden sonra titreşimin artacağını ve de üst devirlerde motorun benzini lık lık lık içeceğini tahmin ediyorum.
4 farklı tenere 660 kullanan biri olarak başlıyorum.
Motor güç ve tork olarak tek kişi için gayet yeterli
her ne kadar saf kan bir kross olmasa da asfalt dışına gözü kapalı çıkıyorsunuz
altı yerden yüksek olduğu için hiç bir korku yaşamadan tüm yollarda sürebiliyorsunuz
Ki ben genelde karlı dağlarda fink atıyordum
Abs li modellerinin dağda abs sini iptal etmeniz gerek yoksa hop diye uçurumdan aşağı
özellikle düşük devirlerde ve düşük viteste size istediğiniz torku veriyor
bu özelliği benim gibi dağda kullanan kullanıcılar için bulunmaz nimet
şimdi gelelim kötü yönlerine
TİTRİYOR ABİ ÇOK TİTRİYOR
Öyle böyle değil 2 saat sonra motordan indiğinizde olduğunuz yerde titremeye devam ediyorsunuz
titreşimden dolayı göstergenin iç vidaları bile düşüyor o kadar titriyor ki göstergenin plastikleri titreşimden ufalanıp camın içinde yapışıp kalıyor
Sol bacak yanması
egzostu sol bacağınızın tam yanından geçirmişler yanıyorsunuz
sol bacağınız açık geziyorsunuz ya da çok iyi bir ayakkabınız olacak
gerçi bu özelliği kışın çok işe yarıyor ama şehir içi trafikte perişan ediyor
hız yapamama ki bunun nedeni titreşim 110 km/h den sonra aynalar iptal zaten 120 üzerri hızla yarım saat gittikten sonra inip tüm civataları tekrar sıkmak gerekiyor
Yakıt
şehir içi asla 100 km de 6 litrenin altına düşmüyor
şehirler arası 90 km/h sabit hızla 4-4.5 yakıyor
not: bu yazdıklarıma abartıyor diyenlerin tamamı kendi motorunu satmak için numara geçenlerdir
aklına takılan soru varsa sor cevaplayayım
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
nc 700 den 660 tenere geçtim ne istediğine bağlı bu konu titreşim var gücü kuvveti yerinde ustası parçası her yerde yakıtı normal her yolda kullanılması bence süper sıfır km almadığıma pişman olduğum bir motosiklet piyasa da sıfır km leri vardı cebimde param da vardı gidip 2.el abs siz aldım keşke sıfır km abs li alsaydım 4 yıl kullandım en beğendiğim yönü gerçekten çok sağlam bir motosiklet
hız merakım yok kampa gitmeyi sevdiğim için bana uygun bir motor du kampa git dağda atla zıpla uç odun çek ne yaparsan yap
egzozdan sıcak gelmesi kıpraşması vs dert etmedim kullanırken keyif aldığım bir motosikletti
2014 2015 arasında fark yok aynı motorlar
Valla başıma bir şey gelmeyecekse.. neyse =)
Titreme konusu konuşulmuş zaten. Asfaltta ilerlemeyi hiç sevmeyen bir arkadaş, biraz performans beklendiği zaman durmuyor dönmüyor, ama usul usul makul gidilirse de sıkıntı yok tabii ki. Lakin hissiyatı çok kamyon ötesinde olduğu için ciddi bir tecrübe yoksa süren kişiyi acayip rahatsız edebilir veya çok yavaş sürmeye yöneltir diye düşünüyorum. Arkadaşım da bu yüzden ciddi yavaş sürüyordu, ben sürdükten sonra ulan düşeceksin ne gerek var diyip duruyordu.
Gerçekten çok yüksek ve aynı zamanda "top heavy" bir arkadaş, ağırlığı da yukarıda yani. Ayak yere değmiyor değmediği gibi çok kolay devrilebilecekmiş gibi hissettiriyor. ABS'si olsa alırdım gezmeye - onda da akü problemi var ama kablo falan çekip çözülür, ama bunu da 7-8 yıldır 600cc süren biri olarak söylüyorum. Bir arkadaşım 250cc'den xt660'a geçmeye kalksa geçme derdim, bana 2020'de gelse ben de uzak durabilirdim.
Belirli bir tecrübe oluştuktan sonra sürülebilecek bir motor bence eski Tenere.
Yazılanlar tecrübe dolu. Okuduğumdan beridir titriyorum. Kafayı kırabilirsem biraz, yine yazacağım. Çok teşekkür ediyorum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)