Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

aküyü tekrar değiştirmeli miyim ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    istanbuls34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2019
    Şehir
    vergi cenneti
    Motosikleti
    NS 200 (218,03 TL yıllık vergisi + ek vergiler.)
    Hacılar merhabalar geçen sene ocak ayı gibi orijinal akünün ölmesinden dolayı yiğit marka 12v9ah akü aldım geçen kışı sorunsuz geçirdim ancak geçtiğimiz kasım ayında akü marş almadı şarj ettim bu şekilde sorunsuz kullandım ama bugün yine marş almadı soğuk havadan dolayı düşünüyorum ölçüm yaptığımda normal voltajı 12.0v marş verdiğimde 8v a düşüyor rölantide 12.5v gaz verdiğimde 14.5v a kadar çıkıyor. Şimdi aküyü tekrar şarj ediyorum evde sizce değiştireyim mi yoksa soğuk havadan dolayı şarj edip kullanmaya devam mı ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Alıntı istanbuls34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hacılar merhabalar geçen sene ocak ayı gibi orijinal akünün ölmesinden dolayı yiğit marka 12v9ah akü aldım geçen kışı sorunsuz geçirdim ancak geçtiğimiz kasım ayında akü marş almadı şarj ettim bu şekilde sorunsuz kullandım ama bugün yine marş almadı soğuk havadan dolayı düşünüyorum ölçüm yaptığımda normal voltajı 12.0v marş verdiğimde 8v a düşüyor rölantide 12.5v gaz verdiğimde 14.5v a kadar çıkıyor. Şimdi aküyü tekrar şarj ediyorum evde sizce değiştireyim mi yoksa soğuk havadan dolayı şarj edip kullanmaya devam mı ?
    Yiğit akü bildiğim kadarıyla sulu akü üretiyor motosikletler için. Sulu akü motosikletler için pek tavsiye edilmez. Akü voltajı ölüm ile yaşam arasında. Benim gibi kısa mesafede kullanıyorsan motosikleti, aküyü belli aralıklarla şarj etmen gerekir çünkü marş basarken harcadığı gücü yolda geri kazanacak kadar mesafe gitmezse sürekli zayıflar akü. Şahsi düşüncem eli yüzü düzgün bir agm veya jel akü alarak devam etmen daha iyi olur. Elindekini kullanacaksan da tamir özelliği olan şarj aleti alman gerekir. Ben aliexpress'den yazın aldım ve 3 ayda bir şarj ediyorum aküyü motosikleti çok kısa mesafede kullandığım için.
    istanbuls34 bunu beğendi.

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Motorundaki orijinal akü tipi ne ise onunla devam etmelisin , sulu akü varsa yerine Agm takmamalısın , ucuz aküler yeni bile olsa 0 dereceye yaklaştıkça inanılmaz derecede performans kaybeder , büyük ihtimal o akü yazın iş görür ama bu soğuklarda pert..

  4. #4
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistan
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    marş esnasında 8v a düşüyorsa geçmiş olsun. mefta olmuş.

  5. #5

    Üyelik
    06 Ocak 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 750X
    Bir haftadır havalar soğuk gidiyor. motoru kısa mesafe kullanıyorum (1,5kmx4) günde 6 km ve 4 kez marşa basıyorum. akü yuasa. geçen hafta önce motor vitese geçmedi (DCT). Sonra Perşembe sabahı marşa bastım çalışmadı. Aküyü ölçtüm 12,3 v ama çok yorulmuştu farkındaydım cumayı görebilseydi hafta sonu şarj edecektim. Cuma gününü şarjda geçirdi arkadaş. Öyle pahalı bir şarj aletimde yok ataba marka ucu kıskaçlı bildiğin cep telefonu şarj aleti önceki motorumda da çok işe yaramıştı. 11 amper akü 22 saat şarjda kaldı 13v olarak şarjdan aldım. hava çok soğuk olmadıkça sıkıntı çıkarmaz. Senin de akün yorulmuştur. Arada şarj et. Motorun düzgün şarj ediyor mu? 12,5 yazmışsın ama rölantide benimki 14,2 olarak ölçülüyor. 12,5 az gibi geldi bana. Yani akü düzenli şarj oluyorsa 1 yılda ölmez. Şarj et devam et.
    Geçen hafta yine arabanın marşına bir haftadır basmamıştım. Elimi marşa attım tık yok. Aküyü ölçtüm soğuğun etkisiyle muhtemelen diplere inmiş. Akü starterda işe yaramadı. 2015 yılından beri arabanın üzerinde olan akü 8 yılı devirmişti. Hiç polemiğe girmedim gittim yenisini aldım. Eski aküye de teşekkür edip emekliye ayırdım. 74A Varta aküye 2800 tl verdim. Motor için de acaba ne kadar diye baktığımda 4te bir boyutunda akü için 2800 tl fiyat var. Motor pahalı iş o yüzden bütün malzemeleri sonuna kadar kullanmak lazım.

  6. #6
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorundaki orijinal akü tipi ne ise onunla devam etmelisin , sulu akü varsa yerine Agm takmamalısın ,
    Hocam voltaj belli, amper belli li-on bile takılsa sorun yaratmaz ölçüleri de aynı oldukça. Ayrıca benim eski motorum olan ns150'nin üzerinde agm akü vardı, muhtemelen arkadaş agm'den sonra sulu akü almış.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:27 ----------

    Uzun lafın kısası akünün marş basarken harcadığı ''enerciiii''yi geri kazanacak kadar yol yapılmıyorsa belirli aralıklarla şarj edilmesi gerekir akünün, aksi taktirde kısa sürede nalları diker o akü.

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Beto87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam voltaj belli, amper belli li-on bile takılsa sorun yaratmaz ölçüleri de aynı oldukça. Ayrıca benim eski motorum olan ns150'nin üzerinde agm akü vardı, muhtemelen arkadaş agm'den sonra sulu akü almış.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:27 ----------

    Uzun lafın kısası akünün marş basarken harcadığı ''enerciiii''yi geri kazanacak kadar yol yapılmıyorsa belirli aralıklarla şarj edilmesi gerekir akünün, aksi taktirde kısa sürede nalları diker o akü.
    Akü üreticilerinin sitelerindeki açıklamaları oku biraderim , motosikletin dinamo ve konjektör çıkışına göre akü koyuyorlar , Agm , Jel , Kuru vs her aku tipinin sarj voltaji farklıdır , mesela Agm aküler 16 volta kadar çıkar , bana yada akü üreticilerine itimat etmiyorsan eline voltaj ölçer al kutup başına geç ölçüver ;)

  8. #8

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akü üreticilerinin sitelerindeki açıklamaları oku biraderim , motosikletin dinamo ve konjektör çıkışına göre akü koyuyorlar , Agm , Jel , Kuru vs her aku tipinin sarj voltaji farklıdır , mesela Agm aküler 16 volta kadar çıkar , bana yada akü üreticilerine itimat etmiyorsan eline voltaj ölçer al kutup başına geç ölçüver ;)
    Ben bunu anlamadım. Konjektör ne tip bir akü taktığımızı anlayabiliyor mu?

    Fullbat sitesinde benim motora uyumlu akü olarak FTX12-BS Gel aküsü ve FLTX7A/9/12/14 – FLTZ10S/12S/14S LiFePO4 aküsü listeleniyor. (Bir tane de kendin aktifleştirdiğin MF AGM versiyon da var...) Kurşun-asit ile LiFePO4 akünün hiçbir bilgisi birbiri ile tutmuyor. (Biri 12V diğeri 12,8V, birinin kapasite 10,5Ah(20)/10,0Ah(10) diğeri 5Ah. LiFePO4 olanın şarj akımı 2,5A ile 5,0A arasında değişiyor - kurşun asitler için belirtmemişler...)

    Akülerin (en ve boy hariç) hiçbir bilgisinin birbirini tutmamasından mütevellit yukarıdaki "motosikletin alternatör ve konjektör çıkışına göre akü koyuyorlar" cümlesi benim için biraz havada kalıyor.

    (Gerçi LiFePO4 olana "BMS var" diye yazmışlar ama bu sanki hücrelerin eşit / dengeli bir şekilde deşarj ve şarj olması için bir düzenek diye biliyorum...)

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bunu anlamadım. Konjektör ne tip bir akü taktığımızı anlayabiliyor mu?

    Fullbat sitesinde benim motora uyumlu akü olarak FTX12-BS Gel aküsü ve FLTX7A/9/12/14 – FLTZ10S/12S/14S LiFePO4 aküsü listeleniyor. (Bir tane de kendin aktifleştirdiğin MF AGM versiyon da var...) Kurşun-asit ile LiFePO4 akünün hiçbir bilgisi birbiri ile tutmuyor. (Biri 12V diğeri 12,8V, birinin kapasite 10,5Ah(20)/10,0Ah(10) diğeri 5Ah. LiFePO4 olanın şarj akımı 2,5A ile 5,0A arasında değişiyor - kurşun asitler için belirtmemişler...)

    Akülerin (en ve boy hariç) hiçbir bilgisinin birbirini tutmamasından mütevellit yukarıdaki "motosikletin alternatör ve konjektör çıkışına göre akü koyuyorlar" cümlesi benim için biraz havada kalıyor.

    (Gerçi LiFePO4 olana "BMS var" diye yazmışlar ama bu sanki hücrelerin eşit / dengeli bir şekilde deşarj ve şarj olması için bir düzenek diye biliyorum...)
    Anlaşılmayacak enteresan bir bilgi değildi halbuki adamlar Agv akü koymuşsa dinamosu , konjektörü , kablo kesiti vs bu akü tipine uygun özelliklerdedir , motosikletin ihtiyacına görede akü amperi belirleniyor , akü üreticileri farklı amper akü takılmasınıda tavsiye etmiyorlar bakarsan , genellikle daha büyük amper tercih ederiz ama büyük aküyü doldurmaya çalışan sargı ve konjektör kapasitesi yetersiz gelip deforme olabilir , şarj tutmayan eskimiş aküyü sürekli doldurmaya çalışan sargı ve konjektörün başına ne geliyorsa aynısı yaşanabilir demekteler , ayrıca tam tersi Agm aküyü çıkarıp sulu aküde takılmamalı , yeni nesil motorların ısısı 70 derece civarına gelene kadar aküyü şarj etmez , bu sürede Agm akülerinin yüksek kapasitesi yeterli gelir , neden motor soğukken şarj etmiyormuş dersen cevap , yakıt tüketimini ve emisyonları düşürmek vede performansı artırmak ki yokuş çıkarken ve hızlı bir akselerasyona çıktığımızda da anlık olarak ecu şarjı keser..dahada ileri bir teknoloji olan mild hybridde bu esnada şarj dinamosu içten yanma motora çok yüksek kapasiteli aküsünden aldığı enerji ile destek oluyor , şu an bu sistem QJ nin kocaman akülere sahip sukuterlerinde bulunmakta , bir iki yıla yeni üretilen hemen her motorda görebiliriz..

  10. #10

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlaşılmayacak enteresan bir bilgi değildi halbuki adamlar Agv akü koymuşsa dinamosu , konjektörü , kablo kesiti vs bu akü tipine uygun özelliklerdedir , motosikletin ihtiyacına görede akü amperi belirleniyor , akü üreticileri farklı amper akü takılmasınıda tavsiye etmiyorlar bakarsan , genellikle daha büyük amper tercih ederiz ama büyük aküyü doldurmaya çalışan sargı ve konjektör kapasitesi yetersiz gelip deforme olabilir , şarj tutmayan eskimiş aküyü sürekli doldurmaya çalışan sargı ve konjektörün başına ne geliyorsa aynısı yaşanabilir demekteler , ayrıca tam tersi Agm aküyü çıkarıp sulu aküde takılmamalı , yeni nesil motorlar 70 derece civarına gelene kadar aküyü şarj etmez , bu sürede Agm akülerinin yüksek kapasitesi yeterli gelir , neden motor soğukken şarj etmiyormuş dersen cevap , yakıt tüketimini ve emisyonları düşürmek vede performansı artırmak ki yokuş çıkarken ve hızlı bir akselerasyona çıktığımızda da anlık olarak ecu şarjı keser..dahada ileri bir teknoloji olan mild hybridde bu esnada şarj dinamosu içten yanma motora çok yüksek kapasiteli aküsünden aldığı enerji ile destek oluyor , şu an bu sistem QJ nin kocaman akülere sahip sukuterlerinde bulunmakta , bir iki yıla yeni üretilen hemen her motorda görebiliriz..
    Bu yazdıklarına göre benim V Strom'a gidip Fullbat'ın LiFePO4 aküsünü takmamam lazım gibi bir sonuç çıkıyor? (Halbuki sonrası için heveslenmiştim, Li akülerin çok güzel özellikleri var gerçekten de...)

    Yine motorun üzerinde gelen AGM ama senin yazdığına göre Fullbat'ın Gel aküsünü de kullanmamam lazım. (Şahsen AGM ile Gel arasında bir fark olduğunu hiç düşünmüyorum; tüm değerleri bire-bir, sadece iç yapıları farklı. Gel akülerin şarj-deşarj dayanımı daha iyi ve daha fazla döngüyü destekliyorlar, o açıdan ben AGM aküye tercih ederim mesela...)

    Fullbat benim motora hem asit çözeltisini kendin kattığın (yani kendi aktive ettiğin) AGM, hem Gel, hem de LiFePO4 akü öneriyor. Sitesinden de kendi motorun için kontrol edebilirsin: https://fulbat.com/battery-finder/. Gelecekte Li almazsam Gel alacağım zaten, aktifleştirme falan uğraşamam o işlerle; evde çocuk var.
    espresso bunu beğendi.

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Agm ve Jel akü özelinde konuşuyorsak birbirlerinden pek bir farkı yok , daha detaylı şurada okuyabilirsin
    https://getiraku.com.tr/blog-detay/a...ar-nelerdir-61

  12. #12

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Agm ve Jel akü özelinde konuşuyorsak birbirlerinden pek bir farkı yok , daha detaylı şurada okuyabilirsin
    https://getiraku.com.tr/blog-detay/a...ar-nelerdir-61
    Varta'nın sitesindeki yazıyı Google Translate ile çevirip koymuşlar.

    Gel ve AGM'nin birbirine göre avantaj ve dezavantajları var. Benim değerlendirme ve kullanım kriterlerime göre Gel daha tercih edilesi.

    Asıl konuya dönersek şimdi ben V Strom'a akü üreticisinin önerdiği LiFePO4'ü takmalı mıyım takmamalı mıyım?

  13. #13

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kurşun-asit ile LiFePO4 akünün hiçbir bilgisi birbiri ile tutmuyor.
    Şarj ve tam dolu gerilimleri büyük oranda aynı aslında.
    AGM 14.7V ile, LiFePo4 da 14.6V ile şarj oluyor.
    Tam dolu gerilimleri de 13.8V ve 13.6V.
    Ortam sıcaklığına göre farklılıklar oluyormuş da, o kadar da detaya gerek yok.

    Lityum pillerde doluluk-gerilim oranı çok dengesiz oluyor. Pil doluluğu %20'ye inene kadar 13V, sonrasında hızla düşüyor. AGM daha lineer. Akü doluluk sensörü gibi bir şey varsa saçmalayabilir, onun dışında bir etkisi olacağını sanmıyorum.

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    (Biri 12V diğeri 12,8V, birinin kapasite 10,5Ah(20)/10,0Ah(10) diğeri 5Ah. LiFePO4 olanın şarj akımı 2,5A ile 5,0A arasında değişiyor - kurşun asitler için belirtmemişler...)
    Kurşun asitlerde genellikle kapasitenin 10'da 1'i olur. 1A yani.
    Ama konjektör neyle şarj ederse o, çok bir önemi yok. Bitik lityum akü konjektöre aşırı yüklenip bozabilir mi, orası bende soru işareti.
    Kapasitenin de motorda çok bir önemi yok. Sonuçta motor çalışmıyorken aküyü kullanacak bir şey yapmıyoruz. Takip cihazı, hoparlör, aydınlatma vs kullanılıyorsa işler değişir.

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Asıl konuya dönersek şimdi ben V Strom'a akü üreticisinin önerdiği LiFePO4'ü takmalı mıyım takmamalı mıyım?
    Ben o topa girmezdim
    LiFePo4 aküler 10-40 derece arasını seviyor, bu aralığın dışında sıkıntı çıkarıyor. Elektrikli arabalarda akü ısıtma sistemleri var bu yüzden.
    Hafiflik ve uzun ömürlülük gibi artıları var eyvallah da 2-3 katı para vermeye değecek bir şey değil bence.
    Cyan ve espresso bunu beğendiler.

  14. #14
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Varta'nın sitesindeki yazıyı Google Translate ile çevirip koymuşlar.

    Gel ve AGM'nin birbirine göre avantaj ve dezavantajları var. Benim değerlendirme ve kullanım kriterlerime göre Gel daha tercih edilesi.

    Asıl konuya dönersek şimdi ben V Strom'a akü üreticisinin önerdiği LiFePO4'ü takmalı mıyım takmamalı mıyım?
    Çeviri yanlış dolu mu demek istedin yoksa başka biryerden kopyalamışlar diye mi eleştirdin ? anlamadım bence Agm aküler tam bir f/p canavarı hatta bazı konularda en iyisi diye geçiyor okuduğum kadarıyla..LifePo4 dediğin jel akünün artıları nedir ben incelemedim bilemiyorum , tek bildiğim ikisinde de elektrolit jel kıvamında :D

  15. #15

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Ben o topa girmezdim
    LiFePo4 aküler 10-40 derece arasını seviyor, bu aralığın dışında sıkıntı çıkarıyor. Elektrikli arabalarda akü ısıtma sistemleri var bu yüzden.
    Hafiflik ve uzun ömürlülük gibi artıları var eyvallah da 2-3 katı para vermeye değecek bir şey değil bence.
    Zamanı geldiğinde büyük ihtimalle cimrilik yaparım ama şu anda baktığımda (motorda alarm olduğu için) daha hızlı şarj olan, gerilimini daha uzun süre sabit tutabilen, beklerken kapasitesini kaybetmeyen, en az 4 kat daha fazla şarj deşarj döngüsüne dayanabilen Li akü çok çekici duruyor. Daha pahalı evet ama paranın karşılığını veriyor. Soğuk havalarda kontağı çevirip farın 30sn yanması iç ısıyı yükseltmeye yetiyormuş diye okudum; soğuk havadaki durum İstanbul için çok büyük sorun değil.

  16. #16
    istanbuls34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2019
    Şehir
    vergi cenneti
    Motosikleti
    NS 200 (218,03 TL yıllık vergisi + ek vergiler.)
    Arkadaşlar cevaplarınız için teşekkür ederim motorun aküsünü ups ile şarj ettim 13.75v ile gide gele ups şarj etti ama çok da varimli olduğunu sanmıyorum motora taktım marş verirken 12 v a düştü rölantide 13v sabit gaz verdiğimde 14v üstüne çıkıyor yeni aküye gerek kalmadı. Şimdi bu şarj aletini aldım bununla da düzgün bir şekilde şarj edeceğim: ürün linki

  17. #17
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Geçmiş olsun. Şarj aleti gelince bir de onunla şarj et tam olsun. Şarj durumuna göre voltajı ve amperi otomatik ayarlıyor o cihazlar.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)