Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Vites düşürme ve kaydırmalı debriyaj

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    08 Ağustos 2022
    Motosikleti
    Kymco AK550
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Otomatik şanzıman konforlu olabilir ama eğlenceli değildir , eğlenceli olan herşey de bir risk vardır , ben dümdüz yaşarım banane eğlenceden dersen otomatikle devam , heyecan arıyorum adrenalin patlaması yaşamak istiyorum dersen düz vitesle devam ;) mesela heyecan yaşamak için Tommy ile Moldovya'ya gideceğiz frengi olup dönebiliriz al sana heyecan :D
    tommy ile halk ekmek kuyruğuna girsen yine bir heyecan çıkabilir bir yerden bence :D kusura bakmasın tanımadan böyle yorum yapıyoruz ama forumdan gördüğüm kadarıyla yani


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı freasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tommy ile halk ekmek kuyruğuna girsen yine bir heyecan çıkabilir bir yerden bence :D kusura bakmasın tanımadan böyle yorum yapıyoruz ama forumdan gördüğüm kadarıyla yani
    Tommygun ile çok gezdim, Edirne'deki kaza dışında yaşadığım en büyük heyecan köftecide yarım kilo köfte üzerine tatlı yemeye yer kalacak mı yoksa tatlıdan vazgeçip midemde kalan yeri piyaza mı ayırsam diye olmuştu.
    freasy ve mertowski bunu beğendiler.

  3. #43

    Üyelik
    13 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    R1200GS
    olay kaydırmalı gerekli miye doğru evrilmiş...

    bence faydalı, örnek viraj geliyor, debriyajla uğraşmayınca hızlı vites düşüyorsun, 1 saniye sürmüyor, diğer türlü debriyaj çek vites düş, gazı debriyajı alıştırarak ver derken 2 saniye gidiyor.. daha seri sürüyorsunuz, özellikle dağ yollarında faydalı..

  4. #44

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı freasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gözünü sevdiğimin otomatik şanzımanı. konuşulan problemleri görünce hem üzülüyor hem şaşırıyor insan. viraja girerken hızımı düşürmek yetmeyecek devri takip edicem, ona göre vites küçültücem o da yetmeyecek arka teker kilitlenecek.
    Motosiklete binmeye 42 yaşında başladım, bu kadar geç yaşta başlayıp da 8 yıldır vites düşürürken arka teker kilitlememeyi becerebilmişsem hayal ettiğiniz kadar zor bir şey olmasa gerek. Böyle trafikli yerlerde arabalar için otomatik vites olmazsa olmaz, motosiklet için de çok trafikte bir miktar rahatlatıcı, ama ciddi bir kontrol ve hakimiyet kaybı hissiyatı dezavantajı var. Öyle trafikli bir yerde bile manuel vitesteki tam hakimiyet hissini bırakıp otomatik kullanmak istemem.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:26 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklete binmeye 42 yaşında başladım, bu kadar geç yaşta başlayıp da 8 yıldır vites düşürürken arka teker kilitlememeyi becerebilmişsem hayal ettiğiniz kadar zor bir şey olmasa gerek. Böyle trafikli yerlerde arabalar için otomatik vites olmazsa olmaz, motosiklet için de çok trafikte bir miktar rahatlatıcı, ama ciddi bir kontrol ve hakimiyet kaybı hissiyatı dezavantajı var. Öyle trafikli bir yerde bile manuel vitesteki tam hakimiyet hissini bırakıp otomatik kullanmak istemem.
    Trafikli yer için örnek vermemişim :D. Beyoğlu - Beşiktaş - Şişli ilçeleri komple. Beşiktaş - Maslak aksı (çift köprü trafiği).
    freasy ve espresso bunu beğendiler.

  5. #45

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı freasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gözünü sevdiğimin otomatik şanzımanı. konuşulan problemleri görünce hem üzülüyor hem şaşırıyor insan. viraja girerken hızımı düşürmek yetmeyecek devri takip edicem, ona göre vites küçültücem o da yetmeyecek arka teker kilitlenecek.
    Eğer bu söylediklerimizi yaparken bakarak düşünerek görerek vites küçültmem lazım hmm diyerek küçültme ihtiyacı varsa zaten bir yerde bir yanlış vardır. Bunlar yeterince pratik yapa yapa biraz otonom hale gelen hareketler. Kaldı ki burada anlatılan şekilde bir sürüş varsa, esas otomatik şanzımanla sürenlerin vay haline Yoksa @Cyan'ın anlattığı gibi usturuplu bir kullanım varsa zaten bunlara gerek kalmıyor, bir yüksek viteste girmişim viraja ne olacak? Hiçbişey olmaz. Haldır huldur giriyorsam, vites küçültüp kompresyonda motorun ataletiyle oynayarak viraja girip çıkışta da uygun devirde kalmak istiyorsam kovaladığım şeyler bunlar. Böyle bir viraj girişinde otomatik daha çok bela olur insanın başına.

    Günün sonunda bu bir tercih meselesi oluyor. Yaşayacağım kontrol ve his kaybının yanında otomatik vitesin beni kurtardığı şey bir ayağımın ucuyla yukarı veya aşağı vurma hareketi. Benim için değmez. Ha RS660 yerine RSV4 ile girsem trafiğe daha fazla yorulurum çünkü RSV4 rölanti yakını devirlerde çok daha huzursuz, malum V4. E burada da hangi motorla ne yapmaya çalıştığın önemli hale geliyor.
    espresso bunu beğendi.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  6. #46
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    İlginç. Dominarın 1 ve 2 versiyonu ile hiç teker kilitlediğimi hatırlamıyorum. Kavşak dönüşlerinde çok terettüt ederdim, kilirlermi diye. Kilitlerse düşerim tatbiki. Hızında ona göre ayarlanması gerekiyor. Gönül rahatlığıyla kullanıyorum.

    Arabada oto şanzıman güzel amma motorda sevmiyorum. Ara viteslerde bağzen deviri yükseltmek isterim. Otomatikte bunu nasıl yapacağım.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)